[A] Brak mocy w Zafirze
Moderator: Sebu$
Witam, odziedziczyłem swoją zafirę po ojcu. Problem zaczął sie jakiś czas temu.
zaczęło się od tego że auto nagle zgasło podczas jazdy i nie chciało odpalić.
zdiagnozowano że padł sterownik pompy.
Po powrocie sterownika z regeneracji autko jeździło przez dwa tygodnie i znów problem sie powtórzył, tym razem stwierdzili że to czujnik który wychodzi ze sterownika do pompy. Zrobili ten czujnik oczywiście w ramach gwarancji.
Teraz Rzecz tkwi w tym że czasami podczas jazdy załacza sie kontrolka błędu i auto traci moc, po odpuszczeniu gazu zejdzie do jakiejś tam predkości kontrolka gaśnie i moc wraca. I tak w kółko Gdy zaświeci się już pierwszy raz. Gdy jeżdżę sam problem nie występuje, ale gdy ma trochę więcej obciążenia dzieje się to nonStop...
Pomóżcie o co chodzi...czy to może EGR o ile był montowany w 99roku 2.0DTL?
A może nadal coś z pompą?
zaczęło się od tego że auto nagle zgasło podczas jazdy i nie chciało odpalić.
zdiagnozowano że padł sterownik pompy.
Po powrocie sterownika z regeneracji autko jeździło przez dwa tygodnie i znów problem sie powtórzył, tym razem stwierdzili że to czujnik który wychodzi ze sterownika do pompy. Zrobili ten czujnik oczywiście w ramach gwarancji.
Teraz Rzecz tkwi w tym że czasami podczas jazdy załacza sie kontrolka błędu i auto traci moc, po odpuszczeniu gazu zejdzie do jakiejś tam predkości kontrolka gaśnie i moc wraca. I tak w kółko Gdy zaświeci się już pierwszy raz. Gdy jeżdżę sam problem nie występuje, ale gdy ma trochę więcej obciążenia dzieje się to nonStop...
Pomóżcie o co chodzi...czy to może EGR o ile był montowany w 99roku 2.0DTL?
A może nadal coś z pompą?
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Błąd w pamięci komputera siedzi na 100% jeśli pokazuje Ci się taka ikonka nawet na chwilę.RedWood pisze: podczas jazdy załacza sie kontrolka błędu i auto traci moc,
Sczytać to możesz za pomocą jakiegoś interfejsu diagnostycznego.
Opisywany przez Ciebie przypadek może wskazywać na EGR, ale i na kilka innych drobiazgów z nim związanych.
Był montowany. Ale jest podciśnieniowy, łatwy w czyszczeniu i nie drogi w wymianie.RedWood pisze:omóżcie o co chodzi...czy to może EGR o ile był montowany w 99roku 2.0DTL?
Ostatnio zmieniony 19 lut 2015, 10:04 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
No właśnie rzecz w tym że byłem już 3 razy na warsztacie u znajomego żeby zassał ten błąd, jednak za każdym razem gdy do niego zajadę nic z tego bo po prostu w danym momencie się nie wyświetla.
Dzięki za odpowiedź na temat EGR...
Tak więc pozostaje mi zacząć od czyszczenia EGR, zobaczymy czy coś pomoże...
Jak nie to wymiana, a jak nie to trzeba będzie wejść głębiej
Dzięki za odpowiedź na temat EGR...
Tak więc pozostaje mi zacząć od czyszczenia EGR, zobaczymy czy coś pomoże...
Jak nie to wymiana, a jak nie to trzeba będzie wejść głębiej
Ostatnio zmieniony 19 lut 2015, 17:17 przez RedWood, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Jakim intefejsem znajomy sprawdzał błąd?
Aby sprawdzić błąd nie musi on w danym momencie być aktywny. (kontrolka świecić)
Sterownik pompy był naprawiany a co z pompą?
Pewnie zrobili sam tranzystor a nastawnika nikt nie ruszał.
Musisz podpiąć interfejs by odczytać błąd, jeśli się kontrolka zaświeciła to błąd jest w pamięci już zapisany aż do momentu skasowania.
Tak w ciemno to ciężko jest pomóc,trzeba znać błąd wtedy było by łatwiej.
Aby sprawdzić błąd nie musi on w danym momencie być aktywny. (kontrolka świecić)
Sterownik pompy był naprawiany a co z pompą?
Pewnie zrobili sam tranzystor a nastawnika nikt nie ruszał.
Musisz podpiąć interfejs by odczytać błąd, jeśli się kontrolka zaświeciła to błąd jest w pamięci już zapisany aż do momentu skasowania.
Tak w ciemno to ciężko jest pomóc,trzeba znać błąd wtedy było by łatwiej.
Dobra i przyszła kolej na mnie, ale jak już część Was wie Zosia ma już uczciwie swoje przelatane "515tyś" (tylko bez złośliwości)
Po wielu już zabiegach i inwestycjach w reanimacje Zosi przyszedł czas na "MUŁA" mam dosyć nie dam rady... Myślałem że przeżyje z brakiem mocy ale nie! objawy to brak po prostu mocy i pytanie czy EGR (mechaniczny) może spowodować takie jazdy? Bo jak mi wiadomo na tyle to jest mądra maszyna że nie można zrobić obejścia EGR tak więc czy wadliwość jego pt: odkręcony EGR trzymany w ręku nie trzymający ciśnienia (po zatkaniu palcem grzybek powolutku się opuszcza) ma prawo spowodować muła? powolne rozpędzanie się? Czy bardziej przyjrzeć się elektrozaworom? A może katalizator do amputacji? Co może powodować powolność i brak chęci do życia (jazdy) mojej kochanej białej strzały?!
Po wielu już zabiegach i inwestycjach w reanimacje Zosi przyszedł czas na "MUŁA" mam dosyć nie dam rady... Myślałem że przeżyje z brakiem mocy ale nie! objawy to brak po prostu mocy i pytanie czy EGR (mechaniczny) może spowodować takie jazdy? Bo jak mi wiadomo na tyle to jest mądra maszyna że nie można zrobić obejścia EGR tak więc czy wadliwość jego pt: odkręcony EGR trzymany w ręku nie trzymający ciśnienia (po zatkaniu palcem grzybek powolutku się opuszcza) ma prawo spowodować muła? powolne rozpędzanie się? Czy bardziej przyjrzeć się elektrozaworom? A może katalizator do amputacji? Co może powodować powolność i brak chęci do życia (jazdy) mojej kochanej białej strzały?!
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Kolego wiele czynników:Marcin1769 pisze:Co może powodować powolność i brak chęci do życia (jazdy) mojej kochanej białej strzały?!
1. Silne podciśnienie w baku paliwa - odkręć korek i posłuchaj czy nie będzie głośnego "psssyt". Przy silnym podciśnieniu pompa skrzydełkowa w pompie wtryskowej ma problem z podawaniem paliwa.
2. Filtr paliwa
3. Podciśnienia - najbardziej newralgiczne to bypass sprężarki (sprawdź czy na włączonym silniku sztanga zaworu bypass jest zaciągnięta) oraz zawór EGR.
4. Czujnik ciśnienia doładowania - sprawdzenie tylko przez jazdę z podłączonym interfejsem i obserwację wskazań
5. Sama wielkość podciśnienia w układzie elektrozaworków - warto sprawdzić wakuometrem
6. Działanie pedału przyspieszenia - też diagnostyka interfejsem
7. Przepływomierz - diagnostyka interfejsem w trakcie jazdy na zasadzie porównania z inną Zośką 2.0DTI
To takie najprostsze rzeczy, które znam z własnych obserwacji. Do niuansów wolę nie przechodzić, bo zaczną się sprawy typu stopień sprężania, nieszczelności w układzie podawania paliwa itp itd.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2015, 08:39 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
Witam. Jestem posiadaczem Zośki od 2 miesięcy. Doprowadzam ją do stanu użyteczności po poprzednim właścicielu. Podoba mi się to auto i dlatego z nim walczę:)
Problemy są następujące:
- straszny muł do ok 1.8 obr, później czuć, że ciągnie do ok 2.5 obr i od tego momentu czuć nierównomierne przyśpieszanie, ale takie z mułem:)
- check wywala tylko po pierwszym uruchomieniu, po przegazowaniu gaśnie. Wydaje mi się, że to przez świece, bo jedną mam urwaną.
To co zrobiłem, sprawdziłem:
-EGR nowy( używany:)) szczelny,
- Przepływka podmieniana, brak jakichkolwiek zmian,
- Elektrozaworki ok,
- Wężyki ok,
- Vacum pompa ok (-0,9 bar)
- Czujnik doładowania ciśnienia założony drugi z Opla Vectry z takim samym motorem, Brak jakichkolwiek zmian.
Panowie czego się jeszcze czepić, co sprawdzić? Może ktoś miał podobny problem?
Pozdrawiam
Problemy są następujące:
- straszny muł do ok 1.8 obr, później czuć, że ciągnie do ok 2.5 obr i od tego momentu czuć nierównomierne przyśpieszanie, ale takie z mułem:)
- check wywala tylko po pierwszym uruchomieniu, po przegazowaniu gaśnie. Wydaje mi się, że to przez świece, bo jedną mam urwaną.
To co zrobiłem, sprawdziłem:
-EGR nowy( używany:)) szczelny,
- Przepływka podmieniana, brak jakichkolwiek zmian,
- Elektrozaworki ok,
- Wężyki ok,
- Vacum pompa ok (-0,9 bar)
- Czujnik doładowania ciśnienia założony drugi z Opla Vectry z takim samym motorem, Brak jakichkolwiek zmian.
Panowie czego się jeszcze czepić, co sprawdzić? Może ktoś miał podobny problem?
Pozdrawiam
Zacznij od tego błędu czy to na pewno problem ze świecą, lub po prostu napraw te świece, może tam jest odpowiedź.
U mnie problemem był elektrozawór od turbo, poczytaj o temacie tzw. "sztangi" od turbo wymacaj tam czy się rusza ta sztanga, poproś kogoś o przygazówke i zobacz czy węże od turbo twardnieją, u mnie przy mocnej przygazówce to nawet wizualnie widać że rosną dużą poprawą będzie również czyszczenie kolektora ssącego, i to bym obstawiał, on przy przebiegach 250tys, jeśli nie był ruszany jest juz praktycznie nie drożny w tych silnikach.
Wpisz kolektor ssący 2.0 dti i wyskoczy pare ciekawych obrazków w google.
U mnie problemem był elektrozawór od turbo, poczytaj o temacie tzw. "sztangi" od turbo wymacaj tam czy się rusza ta sztanga, poproś kogoś o przygazówke i zobacz czy węże od turbo twardnieją, u mnie przy mocnej przygazówce to nawet wizualnie widać że rosną dużą poprawą będzie również czyszczenie kolektora ssącego, i to bym obstawiał, on przy przebiegach 250tys, jeśli nie był ruszany jest juz praktycznie nie drożny w tych silnikach.
Wpisz kolektor ssący 2.0 dti i wyskoczy pare ciekawych obrazków w google.
Kolektor czyscilem zaraz po zakupie. Dzisiaj rozebralem jeszcze elektrozaworki, wydają się być ok. Sprawdziłem tez podciśnienia. Przed elektrozaworem od turbo wskzuje 0,8 , za nim jest juz kicha- 0,1 niecale. Dopiero po przegazowaniu rośnie do 0,6-0,8. Przed Egr jest 0,8, za nim 0,1. Jak przegazuje rośnie do 0,6 i później trzyma ok 0,4. Czy te pomiary mogą pomoc w diagnozie? Dodam, ze sztanga od turbo po odpaleniu nie idzie w lewa strone i mogę nią bez problemu ruszać. Jezeli ominę elektrozawor to sztanga idzie w lewo i sztywno trzyma.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
No i masz problem - nie działa elektrozawór od cięgna West Gate przy sprężarce. Tak naprawdę już po uruchomieniu silnika sztanga powinna pójść na maksa w stronę siłownika i ani drgnąćrafalnomeni pisze:Kolektor czyscilem zaraz po zakupie. Dzisiaj rozebralem jeszcze elektrozaworki, wydają się być ok. Sprawdziłem tez podciśnienia. Przed elektrozaworem od turbo wskzuje 0,8 , za nim jest juz kicha- 0,1 niecale. Dopiero po przegazowaniu rośnie do 0,6-0,8. Przed Egr jest 0,8, za nim 0,1. Jak przegazuje rośnie do 0,6 i później trzyma ok 0,4. Czy te pomiary mogą pomoc w diagnozie? Dodam, ze sztanga od turbo po odpaleniu nie idzie w lewa strone i mogę nią bez problemu ruszać. Jezeli ominę elektrozawor to sztanga idzie w lewo i sztywno trzyma.
Janusz
Wszystko się zgadza, tylko, ze podmienialem elektrozaworki i nic. Moje podejrzenia ciągle skłaniają się ku czujnikowi ciśnienia doladowania(mapsensor) na kolektorze. Czy on nie steruje elekgrozaworem od turbo? Gdzies tez wyczytalem, ze za prace elektrozaworow odpowiada jakiś przekaźnik?:/ Prawda czy falsz?:)