Dolna osłona silnika a rama zawieszenia przedniego
Moderator: Sebu$
Koledzy!
A jak wygląda ta mata wygłuszająca?
Wczoraj kolega jadąc za moją Zafirką zauważył, że coś zwisa spod silnika, jak zajrzałem, to właśnie pod silnikiem taka dywano-podobna mata się zerwała, próbowałem ją zerwać, albo zamocować, ale bez kanału się nie obejdzie. Początkowo myślałem, że to poprzedni właściciel sobie zamontował, żeby silnik chronić przed zimnem i żeby się szybciej nagrzewał, ale jak się przyjrzałem to mata jest elegancko skrojona, z wykrojonymi dziurami na zaczepy. Wydaje mi się, że to może być ta mata wygłuszająca? Jak myślicie?
A jak wygląda ta mata wygłuszająca?
Wczoraj kolega jadąc za moją Zafirką zauważył, że coś zwisa spod silnika, jak zajrzałem, to właśnie pod silnikiem taka dywano-podobna mata się zerwała, próbowałem ją zerwać, albo zamocować, ale bez kanału się nie obejdzie. Początkowo myślałem, że to poprzedni właściciel sobie zamontował, żeby silnik chronić przed zimnem i żeby się szybciej nagrzewał, ale jak się przyjrzałem to mata jest elegancko skrojona, z wykrojonymi dziurami na zaczepy. Wydaje mi się, że to może być ta mata wygłuszająca? Jak myślicie?
Dzięki, jutro rano będę miał okazję postawić auto u kolegi w garażu - wtedy się wczołgam pod Zafirkę :-)TUX pisze:można toto zdjąć bez kanału - trza sięwczołgać od tyłu są wkrętyWiśnia pisze:ale bez kanału się nie obejdzie.
z przodu nie ma - odkrecasz toto z tyłu i wysuwasz w kierunku tył
Powiedzcie jeszcze jedną rzecz - czy ta mata jest od strony podłoża, a od strony silnika jest jeszcze jakaś plastikowa osłona? Bądź odwrotnie? Bo jak zaglądałem pod samochód, to odniosłem wrażenie, że jak zdejmę ta matę to widać już silnik. Może jeśli tam powinna być plastikowa osłona to zgubiłem ją?
No i wszystko jasne.Todek pisze:Od spodu silnika jest taka plastykowa osłona, a do tej osłony od wewnątrz komory silnika jest przymocowana właśnie ta mata wygłuszająca.
Pękła mi plastikowa osłona silnika i zgubiłem ją. Z powstałej dziury wylazła mata, którą zdjąłem.
Zadzwonię oczywiście do ASO w celu wymiany dolnej osłony w ramach akcji serwisowej, obawiam się jednak, że to, że tej osłony już praktycznie nie mam może być problemem.
- PeeKa
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 lut 2010, 17:47
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: 20DTL
Wczoraj przeprowadzono akcje wymiany ramy w mojej zafirze. Zdjeto resztki zniszczonej oslony silnika, wymieniono elementy ramy, zrobiono korekte zbieznosci. Przy okazji wymienili bez konsultacji ze mna ramki pod tablicami rejestracyjnymi na swoje
Nowa oslona silnika mialaby kosztowac 1200zl zaproponowali zalozenie oslony samego paska klinowego (z astry) za 120zl - pewnie z to niebawem zrobie, bo pasek jest teraz calkiem odsloniety.
Dowiedzialem sie tez, ze ta "kampania" dotyczy oprocz zafir rowniez astry - chodzi w obydwu przypadkach o diesle.
//scalone// - należy edytować posty (dopóki to możliwe)
Jak juz wczesniej pisalem, moja Zafira jest obecnie bez oslony silnika. Pasuje jakos zabepieczyc chociaz pasek klinowy. Widze 3 mozliwosci: zakup malej oslony samego paska (od astry w ASO) za 120zl, zakup uzywanej oryginalnej oslony calego silnika (trzeba usunac gabke), lub zakup zamiennika na allegro (np. Rezaw Plast) w cenie 70-100zl.
Ta ostatnia opcja mnie najbardziej interesuje, czy ktos mial do czynienia z taka oslona? czy nie ma problemu z montazem lub w trakcie uzytkowania?
Nowa oslona silnika mialaby kosztowac 1200zl zaproponowali zalozenie oslony samego paska klinowego (z astry) za 120zl - pewnie z to niebawem zrobie, bo pasek jest teraz calkiem odsloniety.
Dowiedzialem sie tez, ze ta "kampania" dotyczy oprocz zafir rowniez astry - chodzi w obydwu przypadkach o diesle.
//scalone// - należy edytować posty (dopóki to możliwe)
Jak juz wczesniej pisalem, moja Zafira jest obecnie bez oslony silnika. Pasuje jakos zabepieczyc chociaz pasek klinowy. Widze 3 mozliwosci: zakup malej oslony samego paska (od astry w ASO) za 120zl, zakup uzywanej oryginalnej oslony calego silnika (trzeba usunac gabke), lub zakup zamiennika na allegro (np. Rezaw Plast) w cenie 70-100zl.
Ta ostatnia opcja mnie najbardziej interesuje, czy ktos mial do czynienia z taka oslona? czy nie ma problemu z montazem lub w trakcie uzytkowania?
Ostatnio zmieniony 09 mar 2010, 11:57 przez PeeKa, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam dziś odwiedziłem ASO w Lubiczu. Wymiana sanek i zdarcie maty trwało od 8:30 do 16:00. Chyba niczego nie zepsuli:)
Po rozebraniu stwierdzili, że trzeba wymienić zewnętrzną osłonę przegubu, a jak zewnętrzną to i wewnętrzną- tak powiedzieli. Koszt ok 200zł.
Czy ktoś orientuje się, czy trzeba wymieniać obydwie skoro tylko jedna (zewnętrzna) jest uszkodzona i ile kosztuje sama osłona?
Po rozebraniu stwierdzili, że trzeba wymienić zewnętrzną osłonę przegubu, a jak zewnętrzną to i wewnętrzną- tak powiedzieli. Koszt ok 200zł.
Czy ktoś orientuje się, czy trzeba wymieniać obydwie skoro tylko jedna (zewnętrzna) jest uszkodzona i ile kosztuje sama osłona?
Długo, bo podobno męczyli się ze skorodowanymi śrubami, a o której w rzeczywistości się nią zajęli to nie wiem, bo auto zostawiłem i się zmyłem.
Po otwarciu maski widać co zrobili. Nowa rama i śruby rzucają się w oczy.
Szkoda tylko, że niedokładnie dokręcili osłone silnika i muszę sam to poprawić.
Klubowych ramek nie ruszyli, ruszył je trochę glikol na myjni no i w niektórych miejscach farba odeszła
Po otwarciu maski widać co zrobili. Nowa rama i śruby rzucają się w oczy.
Szkoda tylko, że niedokładnie dokręcili osłone silnika i muszę sam to poprawić.
Klubowych ramek nie ruszyli, ruszył je trochę glikol na myjni no i w niektórych miejscach farba odeszła
A możesz podać nr tej kampanii?Albo jak ona się nazywa w Oplu? Bo jak dzwoniłem wczoraj do ASO to nie za bardzo wiedzieli o co chodzi, w końcu skwitowali to stwierdzeniem, że "takie coś jest rzeczywiście" i kazali podjechać, żeby po VIN-ie sprawdzić czy auto podlega akcji.PeeKa pisze:Ramek nie oddali, ale gdybym mial klubowe to pewnie bali by sie je ruszyc
Jako ciekawostke dodam, ze poprosilem o odnotowanie przeprowadzonej wymiany w ksiazce serwisowej - wpisali, podajac nr "kampanii" GM (czyli calej tej akcji zwiazanej z kontrola zawieszenia pod oslona silnika).
- PeeKa
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 lut 2010, 17:47
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: 20DTL
Wiśnia pisze:
A możesz podać nr tej kampanii?Albo jak ona się nazywa w Oplu? Bo jak dzwoniłem wczoraj do ASO to nie za bardzo wiedzieli o co chodzi, w końcu skwitowali to stwierdzeniem, że "takie coś jest rzeczywiście" i kazali podjechać, żeby po VIN-ie sprawdzić czy auto podlega akcji.
Kampania 09-R-022 - akcja prowadzona do końca 2010 r.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2010, 11:46 przez PeeKa, łącznie zmieniany 1 raz.