[A] Problemy z kluczykami - programowanie, kodowanie, dorabianie
Moderator: Sebu$
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Auto Ci bez transpondera awaryjnie nie odpali.
Jak chcesz dorobić sobie kluczyk to po prostu dorób trzeci.
Elektronikę możesz kupić używana. Surówkę na klucz tez kupisz na portalach aukcyjnych. Pozostaje kwestia transpondera i zaprogramowania całości.
Serwisy zajmujące sie dorabianiem kluczy biorą za taka usługę od 350 zł.. Aso to chyba 500. Samemu jak znajdziesz kogoś życzliwego z op-comem dorobisz za kilkadziesiąt Pln.
Jak chcesz dorobić sobie kluczyk to po prostu dorób trzeci.
Elektronikę możesz kupić używana. Surówkę na klucz tez kupisz na portalach aukcyjnych. Pozostaje kwestia transpondera i zaprogramowania całości.
Serwisy zajmujące sie dorabianiem kluczy biorą za taka usługę od 350 zł.. Aso to chyba 500. Samemu jak znajdziesz kogoś życzliwego z op-comem dorobisz za kilkadziesiąt Pln.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2015, 08:28 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
miodzik
Wyczytałem, że kluczykiem się drzwi otworzy, a później dotyka się pilotem w miejsce gdzie powinna być stacyjka i wtedy powinien odpalić (z tego co zrozumiałem to przypadek gdy siądzie bateria lub coś się stanie z łącznością, wygląda, że wtedy działa to jak kiedyśniejszy immobilaizer na zbliżenie, chociaż mogę się mylić)
Wyczytałem, że kluczykiem się drzwi otworzy, a później dotyka się pilotem w miejsce gdzie powinna być stacyjka i wtedy powinien odpalić (z tego co zrozumiałem to przypadek gdy siądzie bateria lub coś się stanie z łącznością, wygląda, że wtedy działa to jak kiedyśniejszy immobilaizer na zbliżenie, chociaż mogę się mylić)
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Ale jak Ci siądzie bateria w kluczyku to i tak drzwi otwierasz ręcznie.
Co do metody zbliżeniowej to o takiej nie czytałem..
Transponder jaki masz w kluczyku nie potrzebuje zasilania.
Z tego co wiem to kluczyk serwisowy to taki sam grot plastikowy tylko którym możesz awaryjnie otworzyć jedynie drzwi. O uruchomieniu silnika tym kluczem nie słyszałem.
Dlatego nie masz co sie bawić w półśrodki tylko jak już to dorabiać sobie trzeci kluczyk..
Co do metody zbliżeniowej to o takiej nie czytałem..
Transponder jaki masz w kluczyku nie potrzebuje zasilania.
Z tego co wiem to kluczyk serwisowy to taki sam grot plastikowy tylko którym możesz awaryjnie otworzyć jedynie drzwi. O uruchomieniu silnika tym kluczem nie słyszałem.
Dlatego nie masz co sie bawić w półśrodki tylko jak już to dorabiać sobie trzeci kluczyk..
Metoda zbliżeniowa dotyczy pilota a nie kluczyka, kluczyk jest mi potrzebny tylko do otworzenia drzwi. A jak jest to zwykły plastik, to musi być też jakoś parowany z samochodem, bo byś każdego opla na parkingu otworzył. Odpalenie awaryjne to mogę sprawdzić wyjmując baterię z pilota, po czasie to zrobię. A z tym kluczykiem to faktycznie jak nie uda mi się znaleźć prostszego środka to dorobię 3 normalny kluczyk. Jak na razie 2 piloty dobrze działają, więc pośpiechu nie mam (koleś miał samochód 5 lat i powiedział, że ten kluczyk nigdy mu nie był potrzebny, ale przezorny zawsze ubezpieczony i trzeba będzie coś wymyślić).
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Krzysiek ja sobie zrobiłem po prostu trzeci ale ja mam czym
Jakbyś miał do mnie po drodze to pomogę w programowaniu jak wszystko miałbyś kompletowane.
Plastik jako kluczyk serwisowy u mnie w Polo był wycięty jak grot w normalnym kluczyku. Różnił sie tylko tym ze był z plastiku i nie miał transpondera. Sadze ze przy Zafirze wyglada to bardzo podobnie
Jakbyś miał do mnie po drodze to pomogę w programowaniu jak wszystko miałbyś kompletowane.
Plastik jako kluczyk serwisowy u mnie w Polo był wycięty jak grot w normalnym kluczyku. Różnił sie tylko tym ze był z plastiku i nie miał transpondera. Sadze ze przy Zafirze wyglada to bardzo podobnie
Nie planuję jak na razie wyjazdu w Twoje strony, ale dzięki za pomoc, pewnie będę musiał poszukać kogoś kto dorabia klucze w okolicy (woj Podlaskie). Do końca nie wiem jak to w moim przypadku odbędzie się dorobienie kluczyka, wzornika nie ma (więc tak jak napisałeś trzeba go jakoś wyciąć, pewnie po numerze z karty albo coś w tym stylu), później nie wiem czy taki zwykły kluczyk się jakoś koduje (skoro nie ma transpondera to chyba nie, stacyjki i tak nie mam to kodowanie stacyjkowe odpada).
Ja rozumiem dorobienie kluczyka tak, że:
- kupuję goły grot kluczyka
- ktoś mi wycina go, żeby pasował do wkładki w zamku (tutaj już jest pierwsza wątpliwość, czy zwykły kluczyk rozbroi alarm)
Na tym kończę i mam kluczyk awaryjny do drzwi, a jak chcę z niego odpalać samochód to kluczyk musi mieć to elektronikę i dodatkowo być zaprogramowany jak pozostałe piloty ??
Ja rozumiem dorobienie kluczyka tak, że:
- kupuję goły grot kluczyka
- ktoś mi wycina go, żeby pasował do wkładki w zamku (tutaj już jest pierwsza wątpliwość, czy zwykły kluczyk rozbroi alarm)
Na tym kończę i mam kluczyk awaryjny do drzwi, a jak chcę z niego odpalać samochód to kluczyk musi mieć to elektronikę i dodatkowo być zaprogramowany jak pozostałe piloty ??
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Elektronika potrzebna Ci będzie tylko do otwierania i zamykania zdalnego drzwi czyli do zamka centralnego. Do odpalenia auta potrzeba zaprogramowanego transpondera..
Sparowany z Twoim autem transponder uwolni Immobilizer i pozwoli uruchomić silnik.
Oczywiście do zabawy z transponderami czy kodowaniem immo potrzebny jest CarPass. Jak nei masz to też w Aso Ci go sprzedadzą.
Sparowany z Twoim autem transponder uwolni Immobilizer i pozwoli uruchomić silnik.
Tak to się zgadza.- kupuję goły grot kluczyka
- ktoś mi wycina go, żeby pasował do wkładki w zamku
Numer kluczyka do dokładnego docięcia jeśli ktoś ma maszynę dostaniesz w ASO.k830713 pisze:pewnie po numerze z karty albo coś w tym stylu
Oczywiście do zabawy z transponderami czy kodowaniem immo potrzebny jest CarPass. Jak nei masz to też w Aso Ci go sprzedadzą.
Ale jeszcze jedno, czy ten plastikowy kluczyk ma w sobie elektronikę do otwierania centralnego zamka i odblokowania alarmu ?? czy jak by nie miał elektroniki to czy by drzwi otworzył (może alarm by wył, ale jak bym zbliżył pilot do odpowiedniego miejsca to immobiliser by wyłączył alarm??). Najlepiej będzie jak się spytam w ASO Opla co oni mi powiedzą, bo z tego co dzwoniłem do kolesia to wystarczy mi najprostszy kluczyk, który można dorobić za 80 zł, jak będe więcej wiedział to napiszę co zaradziłem.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Z mojej prywatnej obserwacji:
Pilot który ma problemy w działaniu (z zasilaniem - słaba bateria, przerwy na płytce) może ulec wyprogramowaniu z centralki.
Obserwacja moja bazuje na jednym z moich pilotów, który po prostu często odmawiał współpracy. W pierwszej chwili wpakowałem mu nową baterię, ale to nie pomogło. W tym momencie zacząłem używać drugiego pilota, a swój przelutowałem - styki koszyka baterii na płytce.
Sprawdzam pilota przy aucie - i nic... (!) No to pomysł że zabiłem pilota lutownicą...
Przed wywaleniem go jednak do kosza wpadłem na pomysł, by go ponownie zaprogramować. Ponieważ mam interfejs, to po prostu wywołałem procedurę programowania tego pilota. Pilot zaprogramował się prawidłowo.
O dziwo! - działa do teraz! :-)
Pilot który ma problemy w działaniu (z zasilaniem - słaba bateria, przerwy na płytce) może ulec wyprogramowaniu z centralki.
Obserwacja moja bazuje na jednym z moich pilotów, który po prostu często odmawiał współpracy. W pierwszej chwili wpakowałem mu nową baterię, ale to nie pomogło. W tym momencie zacząłem używać drugiego pilota, a swój przelutowałem - styki koszyka baterii na płytce.
Sprawdzam pilota przy aucie - i nic... (!) No to pomysł że zabiłem pilota lutownicą...
Przed wywaleniem go jednak do kosza wpadłem na pomysł, by go ponownie zaprogramować. Ponieważ mam interfejs, to po prostu wywołałem procedurę programowania tego pilota. Pilot zaprogramował się prawidłowo.
O dziwo! - działa do teraz! :-)
Janusz
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Potwierdzam. Miałem dokładnie identyczną przypadłość z elektroniką.Janus pisze:Pilot który ma problemy w działaniu (z zasilaniem - słaba bateria, przerwy na płytce) może ulec wyprogramowaniu z centralki.
Ale jak zacząłem się bawić w ponowne programowanie a później dorabianie nowych kluczyków z rozmachu mam teraz trzy
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Marek dorobienie kluczyka w serwisach, które to robią to koszt od 350 zł.marzaj89 pisze:Problem w tym że mam jeden kluczyk i chce dorobić drugi, przepraszam za nieprecyzyjne wyrażenie sie
Samemu też można.
Potrzebne są:
1. CarPass do wprowadzenia nowego transpondera do pamięci immobilizera
2. czysty nowy transponder
3. elektronika z kluczyka, może być używana - da się ją doprogramować do obecnego auta.
4. surówka grotu kluczyka do dopiłowania np u kogoś, kto dorabia klucze mieszkaniowe.
5. oczywiście ktoś połapany z Op-Comem kto Ci to wszystko zgra do kupy.
wszystko po za CarPassem jest do kupienia na znanych portalach aukcyjnych za klikanaście/klikadziesiąt złotych
Największy problem będzie ze zdobyciem CarPass-a. Jeśli nie masz zostaje albo ASO, albo inny elektromechanik który będzie w stanie Ci go wydobyć z wnętrza auta.