Łączniki przednie i inne elementy zawieszenia przód.

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
majster-b
Przeglądacz
Posty: 61
Rejestracja: 13 lip 2013, 22:20
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kielce
Auto: Opel Zafira A 1.8 125km
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

Łączniki przednie i inne elementy zawieszenia przód.

#1 Post autor: majster-b »

Hejka,

Koledzy i koleżanki. Od 9 marca mieszkając w Kielcach będę pracował na przedmieściach Krakowa. Czeka mnie codziennie ok 250 km w obie strony. Zafira musi to jakoś wytrzymać. Dzisiejszy przebieg to 242 kkm. Zamierzam ją trochę przygotować bo podróże mają być bezpieczne. Zaczynają lekko stukać łączniki (na szarpakach diagnosta mówił że jeszcze spoko i wszystko sztywne ale coś tam już słyszę).

Pytanie - czy są jakieś lepsze elementy zawieszenia niż TRW, Febi-Bilstein? Może Mayle HD. Przy przebiegach 60 tyś rocznie wolę założyć max półkę zamiast 2x jeździć do serwisu.
Ostatnio łączniki wymieniałem 215 tyś na TRW więc żywotność dyskusyjna. Chciałbym coś zdecydowanie lepszego (na 60 tyś choćby). Istnieją takie?
-----------------------
Pozdrawiam
Kuba

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Bodek »

Łączniki Lemfordera - raz wymienisz i spokój

Temat jest już na Forum ;)
Załączniki
Łącznik Astra J.jpg
Łącznik Astra J.jpg (76.82 KiB) Przejrzano 1819 razy
Ostatnio zmieniony 23 lut 2015, 21:50 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#3 Post autor: MARCEL! »

Mi po kupnie auta ten środkowy łącznik hałasował. Wymieniłem na Lemfordera, zrobiłem ponad 40 000 km, na razie nic nie stuka...
Odradzam tanie zamienniki, oszczędność pozorna...

Skasowany użytkownik 6483

#4 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Wszystko jest kwestią , po jakich drogach się poruszasz. Jesli masz codziennie do przebycia drogę po dziurach i "kocich łbach" to i po roku masz do wymiany łączniki . tak miał mój kumpel , aż sie wkurzał ale nie szło nic na to poradzić. Mieszka przy gruntówce a na wiosnę to dziury ,że wątrobę można było zgubić :lol:

Awatar użytkownika
majster-b
Przeglądacz
Posty: 61
Rejestracja: 13 lip 2013, 22:20
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kielce
Auto: Opel Zafira A 1.8 125km
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#5 Post autor: majster-b »

Kupiłem w końcu Mayle HD - porównam je z obecnymi TRW, które imo były słabe. Cena jest ta sama więc będzie porównanie. Wymienię przy okazji gumy stabilizatora na oryginały GM i amortyzatory przód na Sachs. Myślę że to powinno trochę wytrzymać.
-----------------------
Pozdrawiam
Kuba

Skasowany użytkownik 6483

#6 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Co do gum stabilizatora to życzę Ci powodzenia przy wymianie tej po stronie pasażera. Dojscie kluczem to masakra , ja to musiałem robic od góry wciskająć klucz na kilku przedłużkach bo inaczej sie nie dało :?

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: Luko »

jarecki69 pisze:Wszystko jest kwestią , po jakich drogach się poruszasz...
Kolega pisze jaką trasę będzie przebywał - DK 7 z czego obecnie na ok 40 km trwa remont, drugie 40 km już znośne, znam z autopsji, współczuję codziennych dojazdów na tej trasie.
Z łączników podobnie jak Bodek - polecam Lemfordera.

BTW, z uwagi na ten remont to ja bym się jeszcze wstrzymał z wymianą przynajmniej kilka miesięcy ;)
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
majster-b
Przeglądacz
Posty: 61
Rejestracja: 13 lip 2013, 22:20
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kielce
Auto: Opel Zafira A 1.8 125km
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#8 Post autor: majster-b »

Luko_krk - jechałem ostatnio. W zasadzie remont jest na odcinku Jędrzejów - granica województwa - 20km. Jak będzie lipa to będę latał przez Busko i Kazimierze Wielką. W zasadzie dojeżdżam z Daleszyc a nie z Kielc więc różnica w czasie kosmetyczna - parę minut.

:)
-----------------------
Pozdrawiam
Kuba

Casian
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 15 wrz 2014, 18:04
Imię: Przemyslaw
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#9 Post autor: Casian »

Witam.
Mam pytanie bo zauważyłem dzisiaj dość głośne stuki w przednim lewym kole. Myślałem że to tłuką się klocki ale z nimi wszystko ok. Stuki dość głośne metal o metal, dziwne że jak zamknę okno to nic nie słychać, jak otworzę to aż przeraża. Choć ja mam charakter przewrażliwiony bo nie lubie jak cos mam nie tak z autem. Niestety jeszcze nie miałem okazji ściągnąć koła ale może ktoś doradzi gdzie najlepiej sie kierować i co spr ?

Skasowany użytkownik 6483

#10 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Poruszaj kołem w pionie a potem w poziomie. Oczywiście przy podniesionym aucie z tej strony. Wtedy jeśli wyczujesz luzy to jeśli masz luzy w pionie - masz do wymiany sworzeń wahacza a jeśli luzy okażą się w poziomie to masz końcówkę drążka do wymiany. Warto również sprawdzić czy wahacz nie ma luzów na tulejach. Do tego jednak potrzeby jest kanał i druga osoba. :)

SeDay

#11 Post autor: SeDay »

Żeby nie robić kolejnego tematu to zapytam tutaj.

Przyszła pora aby zająć sie zawieszeniem bo w ostatnim czasie dużo jeździłem bo bardzo kiepskich drogach i troche mi się zawieszenie wytłukło. Rok temu wymieniałem oba sworznie i koncówki kierownicze, tym razem muszę wymienić gumy stabilizatora i łączniki i tutaj mam pytanie otóż obecnie posiadam oryginalne łączniki (tak myślę) plastikowe, widziałem w internecie że oferują metalowe co według mnie będą chyba trwalsze więc czy są szanse że podejdą metalowe zamiast plastikowych?
Samochód to Zafira A 2.0 DTI produkcja 2001.

Pamiętam jak 2 lata temu wymieniałem w drugim samochodzie Golfie MK4 HB z plastikowych na metalowe i pasowały bez problemu.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2015, 00:17 przez SeDay, łącznie zmieniany 1 raz.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#12 Post autor: Maćku »

SeDay, Ja mam metalowe z Mayle HD wyglądają solidnie poprzednie też były zamontowane metalowe, pasuje wsio jak powinno ;)

Ciągle mnie zastanawia po jasną cholerę robić plastikowe łączniki :lol: w beemakch są zawsze metalowe, a tu FWD co rusz to ma plastik :/
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2015, 05:52 przez Maćku, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”