Zapadający się pedał hamulca, a później kontrolka hamulców
Moderator: Sebu$
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Może faktycznie serwo powoli daje o sobie znać, ale może jednak mechanik ma rację i klocki lub tarcze do wymiany. Tanio i bez kosztów możesz to sprawdzić, wystarczy podnieść auto, odkręcić koła i pobawić się suwmiarką.
Ręczny działa i trzyma dobrze? Może któryś zacisk się zapieka (lub oba) i stąd te problemy?
Zacząłbym od sprawdzenia grubości tarcz i klocków, następnie rozmontowanie, sprawdzenie i oczyszczenie zacisków. Jeżeli te elementy działają poprawnie to przyczyna będzie w pompie lub serwo.
Najlepiej zaczynać diagnozę od najtańszych elementów
Daj znać jak poszło jeśli tylko znajdziesz przyczynę
Ręczny działa i trzyma dobrze? Może któryś zacisk się zapieka (lub oba) i stąd te problemy?
Zacząłbym od sprawdzenia grubości tarcz i klocków, następnie rozmontowanie, sprawdzenie i oczyszczenie zacisków. Jeżeli te elementy działają poprawnie to przyczyna będzie w pompie lub serwo.
Najlepiej zaczynać diagnozę od najtańszych elementów
Daj znać jak poszło jeśli tylko znajdziesz przyczynę
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Grubość tarczy i klocka raczej niewiele ma do siły hamowania. Ilu ludzi dojeździło klocki do blachy i tarcze do grubości wafla... Tylko siła nacisku i współczynnik tarcia grają tu rolę. Tłoczki w zaciskach nie mogą być zatarte. Z przodu zacisk musi swobodnie "pływać". Tarcze nie mogą być zaolejone/zatłuszczone. Myślę, że gdzieś leci w dół ciśnienie w układzie hydraulicznym. Albo jest dalej zapowietrzony. Ewentualnie wadliwie działające serwo/brak należytego podciśnienia na serwo.Luko_krk pisze:Może faktycznie serwo powoli daje o sobie znać, ale może jednak mechanik ma rację i klocki lub tarcze do wymiany. Tanio i bez kosztów możesz to sprawdzić, wystarczy podnieść auto, odkręcić koła i pobawić się suwmiarką (...)
Serwo sprawdzasz po włączeniu silnika przy naciśniętym mocno pedale hamulca. Jak po uruchomieniu wpadnie pedał jeszcze głębiej (i to na ogół wyczuwalnie głębiej), tzn że wspomaganie działa.
Janusz