Twardy pedał hamulca

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
maniekspy

Twardy pedał hamulca

#1 Post autor: maniekspy »

Mam problem z Zafirą A 2002 rok. Jeśli hamuję to z większej prędkości hamulec reaguje w miarę sprawnie, ale z 20 km do 0 hamulec robi się twardy jak cegła. Zero wspomagania. Ktoś przerabiał taki problem?

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Wojti »

Chyba serwo ...
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: janekW67 »

Wojti pisze:Chyba serwo ...
Raczej na pewno.
Oczywiście!

maniekspy

#4 Post autor: maniekspy »

Sprawdziłem wspomaganie. Na zgaszonym silniku 4x deptanie w hamulec potem odpalenie silnika i pedał mięciutko opadł czyli wspomaganie jest OK. A może inaczej. Mam poważny problem z pracą silnika ponieważ albo przepływka albo lambda jest do wymiany i auto wariuje na wolnych obrotach. Pod koniec tygodnia idzie do majstra i będzie robiony. Czy praca serwo nie wynika z pracy silnika? Może fakt że auto nie utrzymuje wolnych obrotów ( skoki poniżej 500 obr) powoduje wariację hamulców? Wyprostujcie mój sposób rozumowania jeśli się mylę.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: janekW67 »

Praca silnika może mieć wpływ na serwo. Możesz sprawdzić przewód podciśnienia,czy nie jest popękany albo zapchany.
Oczywiście!

maniekspy

#6 Post autor: maniekspy »

Dzięki. Jutro do dzieła. Podzielę się informacjami. :)


Sprawa rozwiązała się w bardzo prosty sposób. Przepływomierz jak i lambda były sprawne. Przez własne pomysły na naprawę komputer zarejestrował ogrom błędów i już nic sam nie był w stanie poskładać do kupy. Dodając jeszcze uszkodzony wężyk podciśnieniowy to zrobiła się kumulacja awarii.

Reasumując:
Naprawa wężyka, kasacja błędów i znów kocham swoją Zafirkę.

Nauczka:
Jeśli na czymś się nie znasz to łapy przy sobie, mechanik jest od diagnozy.

Koszt:
50 PLN :lol:

Posty pisane w krótkim odstępie czasowym scalamy - GOTI ;)
Ostatnio zmieniony 04 mar 2015, 09:46 przez maniekspy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#7 Post autor: mariusz_technik »

To ten przewód za przepływomierzem chyba? z tyłu dolotu?

maniekspy

#8 Post autor: maniekspy »

Tak przewód za przepływomierzem. Przez takie gówno samochód zwariował na całej linii.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: Wojti »

:piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Organ18

#10 Post autor: Organ18 »

Cześć wam ja mam taki problem autkiem jeździłem praktycznie codziennie trasy 5 km czasami 26km ale autko jeździło po jakiś 2 dniach stania samochodu na podwórku i wyjechaniu nim na ulice pedał hamulca stał się bardzo twardy , przypomnę że jak jeździłem było OK a teraz masakra co mogło się konkretnie stać ?? bo jak by było jeżdżone codziennie i w ciągu jazdy by to się stało to wiadome poszło np. Servo ale po 2 dniach stania to trochę dziwne , przegoniłem auto i przy dużych prędkościach ostro na hamulec , pulsacyjnie , stopniowo (coraz to mocniej go wciskałem ) ale nic to nie pomogło nie są zastane hamulce :(

maniekspy

#11 Post autor: maniekspy »

Mój cwany mechanik tylko ten przewód podciśnienia wymienił i usunął błędy. Nic więcej. Hamulce żyletka. A wcześniej jakbym płytę chodnikową deptał. Nie szukaj od razu najgorszego. Zacznij od najprostszych pomysłów. Jak koszty liczyłem już w setki złotych. Okazało się że 50 zeta i po kłopocie.

Organ18

#12 Post autor: Organ18 »

Ja ostatnio musiałem ostro depnąć bo kobieta jak jej później nawrzucałem od KU*** wylazła zza drzewa patrząc w prawo zamiast w lewo i prosto mi pod koła . Jeszcze kilka osób na chodniku jej powiedziało co myślą ale ABS zadziałał ale tak depnołem że aż mi silnik zgasł haha zapomniałem o sprzęgle no ale wiecie refleks nie doprowadził do tragedii . A maniekspy, powiedz mi 50 złociszy zapłaciłeś za wymiane + przewód czy sam przewód ??

maniekspy

#13 Post autor: maniekspy »

Radomscy mechanicy mają serce. Pojawił się znowu problem z kontrolką ASR. Od czasu do czasu się zapalała i wtedy jeden cylinder nie palił. Wymieniłem listwę cewek i problem zniknął (choć czasem kontrolka ASR się zapala sama ale silnik gra zawsze na 4 garczki). Co ma piernik do wiatraka nie wiem. Jeśli ktoś przerabiał temat lub wie gdzie szukać rozumu proszę o info.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#14 Post autor: ekmir »

Mnie też od pewnego czasu męczy temat "twardego pedału" hamulca.
Mam zamiar coś z tym zrobić.
Po naciśnięciu pedał jest "twardy" i w zasadzie włączenie zapłonu niczego nie zmienia.
Czy w tym przypadku problemem jest serwo czy pomka ?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#15 Post autor: Dziadek13 »

ekmir pisze:Po naciśnięciu pedał jest "twardy" i w zasadzie włączenie zapłonu niczego nie zmienia.
Czy w tym przypadku problemem jest serwo czy pomka ?
Myśle że pisałeś o włączeniu zapłonu i odpaleniu silnika.
Należy zrobić pomiar wakumetrem i wyjdzie czy pompka czy serwo z resztą błędem nie wali np P0400 to chyba podciśnienie jest ok to samo tyczy się serwa nie przepuszcza więc i ono nie jest uszkodzone,możliwe dla mnie to uszkodzony (podbity) zaworek w pompie przedmuchać sprężonym powietrzem po odpięciu od podciśnienia,tak piszę bo brak błędu podciśnienia.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2017, 20:47 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”