Łączniki przednie i inne elementy zawieszenia przód.
Moderator: Sebu$
- majster-b
- Przeglądacz
- Posty: 61
- Rejestracja: 13 lip 2013, 22:20
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Opel Zafira A 1.8 125km
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Łączniki przednie i inne elementy zawieszenia przód.
Hejka,
Koledzy i koleżanki. Od 9 marca mieszkając w Kielcach będę pracował na przedmieściach Krakowa. Czeka mnie codziennie ok 250 km w obie strony. Zafira musi to jakoś wytrzymać. Dzisiejszy przebieg to 242 kkm. Zamierzam ją trochę przygotować bo podróże mają być bezpieczne. Zaczynają lekko stukać łączniki (na szarpakach diagnosta mówił że jeszcze spoko i wszystko sztywne ale coś tam już słyszę).
Pytanie - czy są jakieś lepsze elementy zawieszenia niż TRW, Febi-Bilstein? Może Mayle HD. Przy przebiegach 60 tyś rocznie wolę założyć max półkę zamiast 2x jeździć do serwisu.
Ostatnio łączniki wymieniałem 215 tyś na TRW więc żywotność dyskusyjna. Chciałbym coś zdecydowanie lepszego (na 60 tyś choćby). Istnieją takie?
Koledzy i koleżanki. Od 9 marca mieszkając w Kielcach będę pracował na przedmieściach Krakowa. Czeka mnie codziennie ok 250 km w obie strony. Zafira musi to jakoś wytrzymać. Dzisiejszy przebieg to 242 kkm. Zamierzam ją trochę przygotować bo podróże mają być bezpieczne. Zaczynają lekko stukać łączniki (na szarpakach diagnosta mówił że jeszcze spoko i wszystko sztywne ale coś tam już słyszę).
Pytanie - czy są jakieś lepsze elementy zawieszenia niż TRW, Febi-Bilstein? Może Mayle HD. Przy przebiegach 60 tyś rocznie wolę założyć max półkę zamiast 2x jeździć do serwisu.
Ostatnio łączniki wymieniałem 215 tyś na TRW więc żywotność dyskusyjna. Chciałbym coś zdecydowanie lepszego (na 60 tyś choćby). Istnieją takie?
-----------------------
Pozdrawiam
Kuba
Pozdrawiam
Kuba
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Łączniki Lemfordera - raz wymienisz i spokój
Temat jest już na Forum
Temat jest już na Forum
- Załączniki
-
- Łącznik Astra J.jpg (76.82 KiB) Przejrzano 1817 razy
Ostatnio zmieniony 23 lut 2015, 21:50 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Wszystko jest kwestią , po jakich drogach się poruszasz. Jesli masz codziennie do przebycia drogę po dziurach i "kocich łbach" to i po roku masz do wymiany łączniki . tak miał mój kumpel , aż sie wkurzał ale nie szło nic na to poradzić. Mieszka przy gruntówce a na wiosnę to dziury ,że wątrobę można było zgubić
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Kolega pisze jaką trasę będzie przebywał - DK 7 z czego obecnie na ok 40 km trwa remont, drugie 40 km już znośne, znam z autopsji, współczuję codziennych dojazdów na tej trasie.jarecki69 pisze:Wszystko jest kwestią , po jakich drogach się poruszasz...
Z łączników podobnie jak Bodek - polecam Lemfordera.
BTW, z uwagi na ten remont to ja bym się jeszcze wstrzymał z wymianą przynajmniej kilka miesięcy
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
- majster-b
- Przeglądacz
- Posty: 61
- Rejestracja: 13 lip 2013, 22:20
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Opel Zafira A 1.8 125km
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Luko_krk - jechałem ostatnio. W zasadzie remont jest na odcinku Jędrzejów - granica województwa - 20km. Jak będzie lipa to będę latał przez Busko i Kazimierze Wielką. W zasadzie dojeżdżam z Daleszyc a nie z Kielc więc różnica w czasie kosmetyczna - parę minut.
-----------------------
Pozdrawiam
Kuba
Pozdrawiam
Kuba
-
- Debiutant
- Posty: 37
- Rejestracja: 15 wrz 2014, 18:04
- Imię: Przemyslaw
- Lokalizacja: Świdnica
- Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Witam.
Mam pytanie bo zauważyłem dzisiaj dość głośne stuki w przednim lewym kole. Myślałem że to tłuką się klocki ale z nimi wszystko ok. Stuki dość głośne metal o metal, dziwne że jak zamknę okno to nic nie słychać, jak otworzę to aż przeraża. Choć ja mam charakter przewrażliwiony bo nie lubie jak cos mam nie tak z autem. Niestety jeszcze nie miałem okazji ściągnąć koła ale może ktoś doradzi gdzie najlepiej sie kierować i co spr ?
Mam pytanie bo zauważyłem dzisiaj dość głośne stuki w przednim lewym kole. Myślałem że to tłuką się klocki ale z nimi wszystko ok. Stuki dość głośne metal o metal, dziwne że jak zamknę okno to nic nie słychać, jak otworzę to aż przeraża. Choć ja mam charakter przewrażliwiony bo nie lubie jak cos mam nie tak z autem. Niestety jeszcze nie miałem okazji ściągnąć koła ale może ktoś doradzi gdzie najlepiej sie kierować i co spr ?
Poruszaj kołem w pionie a potem w poziomie. Oczywiście przy podniesionym aucie z tej strony. Wtedy jeśli wyczujesz luzy to jeśli masz luzy w pionie - masz do wymiany sworzeń wahacza a jeśli luzy okażą się w poziomie to masz końcówkę drążka do wymiany. Warto również sprawdzić czy wahacz nie ma luzów na tulejach. Do tego jednak potrzeby jest kanał i druga osoba.
Żeby nie robić kolejnego tematu to zapytam tutaj.
Przyszła pora aby zająć sie zawieszeniem bo w ostatnim czasie dużo jeździłem bo bardzo kiepskich drogach i troche mi się zawieszenie wytłukło. Rok temu wymieniałem oba sworznie i koncówki kierownicze, tym razem muszę wymienić gumy stabilizatora i łączniki i tutaj mam pytanie otóż obecnie posiadam oryginalne łączniki (tak myślę) plastikowe, widziałem w internecie że oferują metalowe co według mnie będą chyba trwalsze więc czy są szanse że podejdą metalowe zamiast plastikowych?
Samochód to Zafira A 2.0 DTI produkcja 2001.
Pamiętam jak 2 lata temu wymieniałem w drugim samochodzie Golfie MK4 HB z plastikowych na metalowe i pasowały bez problemu.
Przyszła pora aby zająć sie zawieszeniem bo w ostatnim czasie dużo jeździłem bo bardzo kiepskich drogach i troche mi się zawieszenie wytłukło. Rok temu wymieniałem oba sworznie i koncówki kierownicze, tym razem muszę wymienić gumy stabilizatora i łączniki i tutaj mam pytanie otóż obecnie posiadam oryginalne łączniki (tak myślę) plastikowe, widziałem w internecie że oferują metalowe co według mnie będą chyba trwalsze więc czy są szanse że podejdą metalowe zamiast plastikowych?
Samochód to Zafira A 2.0 DTI produkcja 2001.
Pamiętam jak 2 lata temu wymieniałem w drugim samochodzie Golfie MK4 HB z plastikowych na metalowe i pasowały bez problemu.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2015, 00:17 przez SeDay, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
SeDay, Ja mam metalowe z Mayle HD wyglądają solidnie poprzednie też były zamontowane metalowe, pasuje wsio jak powinno
Ciągle mnie zastanawia po jasną cholerę robić plastikowe łączniki w beemakch są zawsze metalowe, a tu FWD co rusz to ma plastik
Ciągle mnie zastanawia po jasną cholerę robić plastikowe łączniki w beemakch są zawsze metalowe, a tu FWD co rusz to ma plastik
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2015, 05:52 przez Maćku, łącznie zmieniany 1 raz.