Problemy z działaniem ESP - ABS - TC

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#181 Post autor: drahe »

Jak najszybciej zabierz auto od tego mechasa.Mam nadzieję że nie zdążył czegoś zepsuć więcej :lol:
Jak coś mogę pomóc do Gliwic nie masz daleko :D
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

omaniek

#182 Post autor: omaniek »

Dzięki za radę ale proszę o więcej informacji bo akurat nic nie wynika z Twojej odpowiedzi co to może być za ustrojstwo.

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#183 Post autor: drahe »

Ja podejrzewam czujnik w lewej piaskiem.
Po podpięciu kompa będę wiedział wszystko :D
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

omaniek

#184 Post autor: omaniek »

Tylko problem jest bardziej skomplikowany, gdyż komp nie podaje żadnego błędu. Elektronika była sprawdzana i wszystko jest OK. Nie rozbierana była tylko piasta koła z czujnikiem, gdyż trzeba zniszczyć łożyska i założyć później nowe - ale chyba bez tego się nie obędzie.

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#185 Post autor: drahe »

Zależy czym to diagnozuje.Od niesprawnego czujnika będzie błąd na 100%
Poza tym możne wejść w parametry i obserwować podczas jazdy jaką prędkość podaje każdy z czujników.
Jak ma uniwersalny tester to może nie mieć tej możliwości.
Bez rozbierania piasty też można sprawdzić rezystancję czujnika na złączce ale to nie jest do końca wiarygodne chyba że jest przerwa to wtedy wiadomo że czujnik jest uszkodzony.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

omaniek

#186 Post autor: omaniek »

Dzięki za info. Zapytam go dokładnie czym to sprawdza.
Pytanie - gdyby nie umiał to kogo byś polecił żeby to dokładnie zdiagnozował?

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#187 Post autor: drahe »

Siebie :lol:
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

omaniek

#188 Post autor: omaniek »

To podaj mi do siebie namiary a na priwa koszty

omaniek

#189 Post autor: omaniek »

Jestem po rozmowie z mechanikiem i dowiedziałem się, że komputer nie pokazuje błędu czujnika ale jest brak komunikacji pomiędzy sterownikiem ABS a sterownikiem głównym auta.
Czy ktoś miał podobny problem i jak zdiagnozować co jest uszkodzone?

omaniek

#190 Post autor: omaniek »

Witam, okazało się, że uszkodzona była pompa ABS ze sterownikiem. Już wymieniona. Pozdrawiam!

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#191 Post autor: drahe »

Swoją drogą twój mechas to niezły szpec.Brak komunikacji z modułem ABS a on sprawdza czujniki na kołach.
Ale grunt że wszystko działa :D
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#192 Post autor: Flora »

Wojtas07 pisze:Witam. Mam problem w mojej Zośce podczas jazdy najczęściej gdy pada deszcz zapalają się kontrolki (poślizg, ABS, ids+). Czy ktoś spotkał się z czymś takim?? Proszę o pomoc. :mysli:
Najprościej będzie sprawdzić błędy, które się pojawiają. Pewnie wilgoć zakłóca kontakt w jednym ze styków czujnika ABSu
Ostatnio zmieniony 09 cze 2015, 18:58 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

Wojtas07

#193 Post autor: Wojtas07 »

Ok. po wizycie na kompie wpiszę kody.

Wojtas07

#194 Post autor: Wojtas07 »

Witam. Po podłaczeniu kompa wyskoczyły:
C0035 Front left wheel sensor
U 2105 komunikacja ze sterownikiem silnika
Po sprawdzeniu okablowania przy przednim lewym kole wykryłem przetarty przewód od czujnika Abs
Przetarł się o przegub. Po zaizolowaniu kontrolki juz sie nie zapalają. Wiec jest
ok :)

piotraspl
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 23 mar 2014, 20:42
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#195 Post autor: piotraspl »

Cześć, podbijam temat żeby nie robić kolejnego.

Otóż oddałem jakiś czas temu Zośką (B) do mechanika na wymianę amorków (jeden wyrwał mi górną poduszkę) i niestety po naprawie miałem przygodę z pojawiającą się kontrolką samochodu w uślizgu (ESP?). CO ciekawe występuje ona od czasu do czasu:

- najczęściej w okolicy 100km/h, bieg raczej nie ma znaczenia ale próbowałem np. 3.
- jak się zaświeci to auto nie przyspiesza lub robi to mozolnie ale z wiadomych powodów - brak przyczepności.
- pogoda nie ma znaczenia ale mam wrażenie że przy dużej wilgotności jednak zdarza się częściej
- czasami pomaga zgaszenie silnika, czasami trzeba dać 3-4h żeby się "zmęczył" i zgasł

Wstępnie wygląda to na awarię czujnika ABS w jednej z piast ale może coś więcej podpowiecie. Mam do dyspozycji OPCOMa (klona) chociaż jak kontrolka ustanie mrugać to w kompie samochodu nie widziałem nowych alarmów :/

I teraz, czy można jakoś inaczej zbadać czujnik niż opcomem? np. miernik na czujnik? Reklamacja odpada bo to kuzyn i twierdzi, że nic nie robił/nie dotykał. Wiem, że może to zbieg okoliczności ale jakoś nie mam ochoty już się tam przepychać i tyle :P

EDIT: Dodam jeszcze, że od czasu problemu z czujnikiem (niezależnie czy lampka mryga czy nie), wskazówka prędkościomierza straciła na płynności tj. przy płynnym przyspieszaniu minimalnie zwalnia aby później szarpnąć o kilka km/h , chwile płynnie, zwolnienie/zamułka i znowu szarpnięcie.
Ostatnio zmieniony 08 sie 2016, 16:46 przez piotraspl, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”