[B]Autom. Skrzynia Easytronic - AF40(Aisin TF-80 SC)
Skrzynia AF40 której prawdziwe oznaczenie to TF-80SC występuje w tylu samochodach, że trudno zliczyć. Oczywiście Opel, ale także Fiat, Alfa Romeo, Citroen, Peugeot, Saab, Cadillac, Ford. Naprawdę! Jest to produkt AISIN i stosowany przez wielu producentów samochodów. Moim zdaniem jest to najlepszy podzsepół w Zafirze, no może równorzędny z silnikiem. Jasna sprawa, że czasami może coś sie zepsuć, gdyż jest to chyba najbardziej skomlikowany element mechaniczny w samochodzie. Ale skoro jeździ w tylu samochodach i jakoś nie słychać narzekania w całej Europie to może nie warto aż tak demonizować tej skrzyni. Jeżeli chcesz automat, który się nie psuje - wybierz stary typ automatu, z przekładniami planetarnymi i trzema biegami (co najwyżej plus overdrive).
Jeżdżę automatem od maja 2012r. i chyba już nigdy nie przesiądę się na skrzynie manualną
Jedynym problemem spędzającym mi sen z oczu był olej w skrzyni biegów. Jako że Zośka miała przejechane już 200 tyś km. podejrzewałem że, czas go zmienić, co też uczyniłem w serwisie opla.
Jakież było moje zaskoczenie (pozytywne);) Olej w zasadzie był w stanie dobrym plus, żadnych opiłków metalu na korku zlewowym oraz co najważniejsze cena usługi 270 zł w tym 4 litry oleju:)
Teraz śpię spokojnie, przez ok 30 tyś km:) potem zmiana rozrządu:D
Reasumując - jak najbardziej polecam automat.
Jedynym problemem spędzającym mi sen z oczu był olej w skrzyni biegów. Jako że Zośka miała przejechane już 200 tyś km. podejrzewałem że, czas go zmienić, co też uczyniłem w serwisie opla.
Jakież było moje zaskoczenie (pozytywne);) Olej w zasadzie był w stanie dobrym plus, żadnych opiłków metalu na korku zlewowym oraz co najważniejsze cena usługi 270 zł w tym 4 litry oleju:)
Teraz śpię spokojnie, przez ok 30 tyś km:) potem zmiana rozrządu:D
Reasumując - jak najbardziej polecam automat.
U mnie jest dokładnie tak samo, charakterystyczne metaliczne puknięcie. Swego czasu pytałem o to mechanika w serwisie i stwierdził że to nic niepokojącego.abel73 pisze:Niepokoi mnie dziwny dźwięk, tak jak by delikatne puknięcie w czasie automatycznego przełączania biegów z I na II.
Nie zawsze go słyszę, ale jednak jest
Poza tym nic.
Wielkie dzięki za opis. Mam nadzieję, że się nie przydaWarski pisze:Cześć,
Chcę się podzielić doświadczeniami z problemów około silnikowych i z awarii automatycznej skrzyni biegów w Zafirze B - może dla kogoś z taką konfiguracją 1.9 150 KM, 6 biegowa ASB, będzie to pomocne.
Przez długi czas nie mogłem dojść co boli moją ZB.
Objawy:
Szarpanie w zakresie 1800-2000 obr/min na 5 i 6 biegu przy spokojnej jeździe.
Pierwsze symptomy - wyłączanie się silnika i zestaw kontrolek na zimnym silniku przy redukcji biegu z 4 na 3.
Szarpanie przy wypalaniu DPFa przy zatrzymaniu - uczucie jakby silnik/skrzynia chciały wyskoczyć
Szarpanie(kopnięcie) przy załączeniu D - na zimnym i ciepłym silniku/skrzyni
Szarpanie(kopnięcie) przy redukcji z 5 na 4 bieg - na zimnym i ciepłym silniku/skrzyni
Drżenie(duże)kierownicy >120 km/h
Objawy nie pojawiające się w zasadzie jednocześnie - każdy z osobna, czasem 2 lub 3 na raz w dowolnej kombinacji.
Naprawa skrzyni automatycznej(bolała przy kasie ) usunęła wszystkie ww. objawy.
Jeśli pojawią się u kogoś w aucie z tą konfiguracją ww. problemy - proponuję pukać do automatycznej skrzyni biegów. Tylko rada z doświadczenia - warsztaty od ASB mają bezpłatne diagnozy - unikajcie tych, które bez weryfikacji, autorytatywnie mówią - to i to, tyle i tyle. Warsztat w którym robiłem - info na priv.
Te skrzynie ZF około 150k km lubią się wyeksploatować i trudno, ale paść może wszystko - u mnie kosz C1 i kilka mniejszych elementów.
Liczę, że to krótkie story będzie pomocne.
Z pozytywów - teraz nasza ZB jeździ jak nowa!
Fakt - w dojściu do przyczyny rzeczywistej popłynąłem trochę z kosztami - ale tak widocznie musiało być - teraz aż żal mi wysiadać z auta po jeździe! Jak nówka-sztuka śmiga!
Dużo zadowolenia z bezproblemowej eksploatacji i cierpliwości do Waszych ZB - pozdrawiam
W skrzyni mojej Zośki mam dziwne stuknięcie w czasie przełączania na 2 bieg. Brak innych objawów. Może ktoś wie co to może być?
Ostatnio zmieniony 28 mar 2017, 09:43 przez abel73, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli masz na myśli takie "pstryknięcie" wyczuwalne pod pedałem gazu pojawiające się przy pierwszym przełączeniu z 1 na 2 po odpalaniu auta i ruszeniu to "no stress"
Ten typ tak ma, załączeniu ulega jakiś mechanizm skrzyni i tak "pstryka" sobie.
Podobnie jak dopinanie przy przyspieszaniu 3 biegu - dochodzi do 2,2k obrotów, coś jakby domyka bieg i spadają obroty. To też normalna cecha tej skrzyni. Element blokujący czy coś podobnego w skrzyni.
Pozdrawiam
Ten typ tak ma, załączeniu ulega jakiś mechanizm skrzyni i tak "pstryka" sobie.
Podobnie jak dopinanie przy przyspieszaniu 3 biegu - dochodzi do 2,2k obrotów, coś jakby domyka bieg i spadają obroty. To też normalna cecha tej skrzyni. Element blokujący czy coś podobnego w skrzyni.
Pozdrawiam
-
- Debiutant
- Posty: 42
- Rejestracja: 01 cze 2010, 12:34
- Imię: Ocean
- Lokalizacja: podkarpacie
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: B14NET
Czy to dopinanie to rzeczywiście normalna cecha tej skrzyni? U mnie występuje to również na 4 i 5 biegu, szczególnie przy gwałtownym przyspieszaniu. Wydaje mi się to dziwne, bo przecież normalnie samochód powinien przyspieszać płynnie, a tu takie "głębokie" spadki obrotów... Ciekaw jestem czy nowa skrzynia też tak się zachowuje przy przyspieszaniu? Mi osobiście to bardzo przeszkadza, uważam, że to odbiera komfort jazdy takim samochodem. Czy ktoś jeszcze to ma? Opiszcie swoje doświadczenia i odczucia.Warski pisze: Podobnie jak dopinanie przy przyspieszaniu 3 biegu - dochodzi do 2,2k obrotów, coś jakby domyka bieg i spadają obroty. To też normalna cecha tej skrzyni. Element blokujący czy coś podobnego w skrzyni.
Pozdrawiam
U mnie po remoncie - skrzynia jak 'nowa' - nie ma objawów o których piszesz.
Płynne nabieranie prędkości, zmienia biegi bezszelestnie, bez spadków na 4-5-6. Równo ciągnie w górę.
Z info od mechanika z firmy zajmującej się tylko automatami dowiedziałem się, że tak, to cecha mechanizmu automatu - 3 bieg tak ma.
Doprecyzowując - czy masz tak jakby para szła w gwizdek, prześlizgiwanie, pogwizdywanie, coś nie przekazywało mocy generowanej przez maszynę na koła? Ja tak miałem na 4-5 biegu przy dynamicznym przyspieszaniu - po remoncie skrzyni już nie mam
Jeden z mechaników chciał mnie wmanewrować w wymianę turbosprężarki, że niby te objawy to z niej - ale wytrzymałem ciśnienie i nie wywaliłem kasy w błoto
Płynne nabieranie prędkości, zmienia biegi bezszelestnie, bez spadków na 4-5-6. Równo ciągnie w górę.
Z info od mechanika z firmy zajmującej się tylko automatami dowiedziałem się, że tak, to cecha mechanizmu automatu - 3 bieg tak ma.
Doprecyzowując - czy masz tak jakby para szła w gwizdek, prześlizgiwanie, pogwizdywanie, coś nie przekazywało mocy generowanej przez maszynę na koła? Ja tak miałem na 4-5 biegu przy dynamicznym przyspieszaniu - po remoncie skrzyni już nie mam
Jeden z mechaników chciał mnie wmanewrować w wymianę turbosprężarki, że niby te objawy to z niej - ale wytrzymałem ciśnienie i nie wywaliłem kasy w błoto
Witajcie,
chciałbym pomóc Forumowiczom bo czytając wszystkie posty dotyczące skrzyń automatycznych AF40 w moim przypadku jest ona zamontowana w Insigni 2011r 2.0CDTI można się załamać czytając koszty remontu takiej atrakcji jak szarpanie przy redukcji z 5 na 4 bieg, z 4 na 3 i szczególnie przy hamowaniu silnikiem.
Po kontakcie ze Słynnym Panem Kamilem z Zielonej Góry który wskazał mi pewien trop udałem się do ASO opla które jest 150 metrów od mojego domu z prośba o wgranie nowego oprogramowania skrzyni.
(Do Pana Kamila ma dwie godziny drogi dlatego też padło na ASO pod domem) wręczyłem ASO kartę kodową auta - jest niezbędna do aktualizacji.
po około 30 minutach operacja została zakończona zapłaciłem niecałe 200pln.
Przy odbiorze serwisant stwierdził że miałem starą wersję oprogramowania i wg ich opisu błędów jakie mógł powodować jest np . szarpanie.... i kilka innych atrakcji!!!!
Na dziś auto jest po trasie do Katowic,... w sumie w dwa dni przejechało 1200km.. i szarpanie ustało!!!!!!!!!!
Dlatego też na formum chciałem serdecznie podziękować Panu Kamilowi!!
zamiast remontu skrzyni/ wymiany sterowników itp za 4tysiące zł... wyszło 200zł za soft.
chciałbym pomóc Forumowiczom bo czytając wszystkie posty dotyczące skrzyń automatycznych AF40 w moim przypadku jest ona zamontowana w Insigni 2011r 2.0CDTI można się załamać czytając koszty remontu takiej atrakcji jak szarpanie przy redukcji z 5 na 4 bieg, z 4 na 3 i szczególnie przy hamowaniu silnikiem.
Po kontakcie ze Słynnym Panem Kamilem z Zielonej Góry który wskazał mi pewien trop udałem się do ASO opla które jest 150 metrów od mojego domu z prośba o wgranie nowego oprogramowania skrzyni.
(Do Pana Kamila ma dwie godziny drogi dlatego też padło na ASO pod domem) wręczyłem ASO kartę kodową auta - jest niezbędna do aktualizacji.
po około 30 minutach operacja została zakończona zapłaciłem niecałe 200pln.
Przy odbiorze serwisant stwierdził że miałem starą wersję oprogramowania i wg ich opisu błędów jakie mógł powodować jest np . szarpanie.... i kilka innych atrakcji!!!!
Na dziś auto jest po trasie do Katowic,... w sumie w dwa dni przejechało 1200km.. i szarpanie ustało!!!!!!!!!!
Dlatego też na formum chciałem serdecznie podziękować Panu Kamilowi!!
zamiast remontu skrzyni/ wymiany sterowników itp za 4tysiące zł... wyszło 200zł za soft.
Niedawno wymieniłem olej w automatycznej skrzyni biegów w ASO Nexteam w Warszawie całość 230 pln w tym 90 robocizna i 140 olej (weszło 3 litry) po wymianie skrzynia chodzi cichutko bez szarpnięć (przed wymianą lekko czuć było zmiany biegów) do tego lżejsza zmiana biegów na drążku
dodam że wymiana po 91 tyś km.
Następną wymianę planuję po ok 20-30 tyś km. (Jazda głównie po mieście)
dodam że wymiana po 91 tyś km.
Następną wymianę planuję po ok 20-30 tyś km. (Jazda głównie po mieście)
Witam,
jestem nową osoba w tym gronie.
Kupiłem auto dla kobiety w automacie 1,9CDTI 120kM, aby swobodnie i bezpiecznie mogła wozić naszego dzidziusia...Słyszałem wiele pochlebnych opinii na temat tego auta jak i samej skrzyni.
Jednak od początku mamy sporo problemów z tym autkiem dlatego zwracam się z serdeczną prośbą o pomoc.
Auto z przebiegiem 165K (choć dziś to nie wiadomo tak naprawdę).
Przeczytałem forum od deski do deski mam większą wiedzę, ale i tak proszę o pomoc.
Wymieniłem olej w skrzyni olej castrol przekładnia ATF TQ DIII TRANSMAX DEX III dobrany podobno to tej właśnie skrzyni.
Mam pewien problem, mianowicie auto przy np hamowaniu nie wysprzęgla się, tylko gaśnie (tak działo się w minioną sobotę tj. 8 sierpnia, 15r. kiedy temp. na dworze sięgała 40C w cieniu) i nie wiem czy może mieć to związek z temp. ? Dziś auto jeździ wg mnie poprawnie przejechałem jakieś 30km.
Inna sprawa, że czytając forum znalazłem inf. jak odczytać błędy w aucie jednak nie mogę ich za nic rozszyfrować :
162558
22795A
213972
242f75
10008
62102
Będę wdzięczny za pomoc w/o sprawie.
jestem nową osoba w tym gronie.
Kupiłem auto dla kobiety w automacie 1,9CDTI 120kM, aby swobodnie i bezpiecznie mogła wozić naszego dzidziusia...Słyszałem wiele pochlebnych opinii na temat tego auta jak i samej skrzyni.
Jednak od początku mamy sporo problemów z tym autkiem dlatego zwracam się z serdeczną prośbą o pomoc.
Auto z przebiegiem 165K (choć dziś to nie wiadomo tak naprawdę).
Przeczytałem forum od deski do deski mam większą wiedzę, ale i tak proszę o pomoc.
Wymieniłem olej w skrzyni olej castrol przekładnia ATF TQ DIII TRANSMAX DEX III dobrany podobno to tej właśnie skrzyni.
Mam pewien problem, mianowicie auto przy np hamowaniu nie wysprzęgla się, tylko gaśnie (tak działo się w minioną sobotę tj. 8 sierpnia, 15r. kiedy temp. na dworze sięgała 40C w cieniu) i nie wiem czy może mieć to związek z temp. ? Dziś auto jeździ wg mnie poprawnie przejechałem jakieś 30km.
Inna sprawa, że czytając forum znalazłem inf. jak odczytać błędy w aucie jednak nie mogę ich za nic rozszyfrować :
162558
22795A
213972
242f75
10008
62102
Będę wdzięczny za pomoc w/o sprawie.
Witam,
dziś byłem na serwisie Bosch serwis w Jarocinie (tam auto ugrzęzło).
Serwis stwierdził uszkodzenie 3 z wtrysków (stan krytyczny) i to moze być efekt gaśnięcia auta przy redukcji na niższe biegi w wysokich temp.
Prócz tego okazało się, że auto nie jedzie szybciej niz 140/H i skrzynia gupieje raz redukuje na 5 raz wrzuca 6...
Po powrocie z serwisantem zagotowała mi się woda w chłodnicy do tego stopnia, iż korkiem serwisowym woda wydostawała się na zew...
Jednym słowem tragedia
Stwierdzili, że prawdopodobnie uszczelka pod głowicą jest do wymiany.
Nie mam już sił do tego auta
dziś byłem na serwisie Bosch serwis w Jarocinie (tam auto ugrzęzło).
Serwis stwierdził uszkodzenie 3 z wtrysków (stan krytyczny) i to moze być efekt gaśnięcia auta przy redukcji na niższe biegi w wysokich temp.
Prócz tego okazało się, że auto nie jedzie szybciej niz 140/H i skrzynia gupieje raz redukuje na 5 raz wrzuca 6...
Po powrocie z serwisantem zagotowała mi się woda w chłodnicy do tego stopnia, iż korkiem serwisowym woda wydostawała się na zew...
Jednym słowem tragedia
Stwierdzili, że prawdopodobnie uszczelka pod głowicą jest do wymiany.
Nie mam już sił do tego auta
Witam, może ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek.
Automat 2006 rok
Problem z skrzynią automatyczną, objawy najpierw pojawiały się przy wypalaniu filtra cząstek stałych, natomiast teraz cały czas.
Skrzynia chodzi płynnie, natomiast przy przerzucaniu z 2 na 3 bieg obroty silnika wzrastają do około 6,7 tys po czym skrzynia wrzuca 3 bieg, czemu towarzyszy bardzo mocne szarpnięcie powodujące pisk kół.
Przy bardzo spokojnej jeździe dzieje się tak rzadko, natomiast przy ciągłym przyspieszaniu od 1 do 3 biegu następuje szarpnięcie. Czym szybsze przyspieszanie tym większe obroty oraz mocniejsze szarpnięcie.
Automat 2006 rok
Problem z skrzynią automatyczną, objawy najpierw pojawiały się przy wypalaniu filtra cząstek stałych, natomiast teraz cały czas.
Skrzynia chodzi płynnie, natomiast przy przerzucaniu z 2 na 3 bieg obroty silnika wzrastają do około 6,7 tys po czym skrzynia wrzuca 3 bieg, czemu towarzyszy bardzo mocne szarpnięcie powodujące pisk kół.
Przy bardzo spokojnej jeździe dzieje się tak rzadko, natomiast przy ciągłym przyspieszaniu od 1 do 3 biegu następuje szarpnięcie. Czym szybsze przyspieszanie tym większe obroty oraz mocniejsze szarpnięcie.