Juz brak mi pomyslow na to podcisnienie

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Marcin1769

#46 Post autor: Marcin1769 »

Witam rowniez jestem nowym czlonkiem ZKP. Opisalem swoj problem w dziale p400 nie wiem moze jest ktos z arszawie kto zna problem silnika 2,0DTI 101km 510tys przebiegu mógłby się spotkac i zobaczyc objawy mi już brakuje sil i pomyslow to samo mechanikowi...nie pojde do innego bo mnie wyczysci z kasy :( Kolektor ssacy wyczyszczony,klapy tez, EGR odlaczony, a auto jak zlapie temp. kluczyk z samochodzikiem zapala sie i auto od biegu 1 do 2 muł.... spalanie skacze 9-11L... auto przy przyspieszaniu tak dziwnie przerywa na obrotach jak by na ulamek sekundy tracil moc przyspieszal tracil...... POMOCY!

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#47 Post autor: Dek »

Marcin1769 pisze: 2,0DTI 101km 510tys przebiegu ...
Łał jedyna Zafira na forum z prawdziwym przebiegiem (no może poza Zafirami C ) :D

Wracając do tematu.
Skoro wyskakuje samochodzik z kluczem to znaczy, że jakiś błąd się pojawia.
Cały czas tylko P0400 czy jakiś inny też ?

Marcin1769

#48 Post autor: Marcin1769 »

Nie boje sie takich przebiegow auto jest wdzieczne i solidne, odpowiednio dbane bedzie jezdzic i jezdzic a jak widze zafirke 2001 i 140tys przelotu... to mi sie smiac chce :)

P400 i P195 ale P195 to brak czujnika poziomu oleju, sparcial i kabelki sa zabezpieczone tasma do czasu kupna nowego niestety na razie mam mozliwosc kupna po ASO za 400zl ale jeszcze sie z ch... na glowy nie zamienilem aby tak sie szarpnac :P Bez czujnika Codzienna kontrola przed startem wplywa na zdrowy tryb zycia :D
Ostatnio zmieniony 09 mar 2015, 21:48 przez Marcin1769, łącznie zmieniany 1 raz.

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#49 Post autor: Dek »

Przeglądnąłem twoje wcześniejsze posty i z tego wynika, że oględziny samochodu były tylko pobieżne.
Podstawa to sprawdzić faktyczne podciśnienie w układzie. Podczas sprawdzania podciśnienia można sprawdzić zachowanie elektrozaworków.
Na forum jest trochę na temat regeneracji i sprawdzania elektrozaworków.

Niesprawny przepływomierz może też generować błąd P0400.
Trochę tego jest do "posprawdzania" więc chyba bez mechanika się nie obejdzie najlepiej takiego"oplowego".
Ostatnio zmieniony 09 mar 2015, 22:05 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin1769

#50 Post autor: Marcin1769 »

No niestety zadnymi przyrzadami poza komputerem auto nie bylo badane... Ufam mechanikowi bo chlopak ma mega pojecie ale za duzo na raz lapie srok za ogon... dlatego oddal bym auto w rece mechanika opelkowego
Ostatnio zmieniony 09 mar 2015, 22:53 przez Marcin1769, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#51 Post autor: Luko »

Może serwo? albo pompa vacuum ? jesteś pewny, że EGR można odrzucić? Z którego roku to auto ? Ji EGR i jak odłączony? Kolega w Zafirze szukał dwa tygodnie, dopiero kąpiel przepływomierza w benzynie ekstrakcyjnej pomogła i ma spokój pół roku.
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

Marcin1769

#52 Post autor: Marcin1769 »

przeplywka wyplukana dalej to samo...

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#53 Post autor: Janus »

Marcin1769 pisze:
P400 i P195 ale P195 to brak czujnika poziomu oleju
Tylko, że w Zafirce jak masz czujnik poziomu oleju, to o ile dobrze kojarzę u siebie (bo mam czujnik 4-pinowy więc podwójny) - we wspólnej obudowie jest też czujnik temperatury oleju. A ta jest wykorzystywana przez sterownik pompy. Jesteś pewien że czujnik temperatury nie pokazuje głupot?
Janusz

Marcin1769

#54 Post autor: Marcin1769 »

Nie nie, czujnik temp.oleju wymieniłem bo ciekł olej, a czujnik miałem z tyłu od góry silnika.

remmar
Posty: 4
Rejestracja: 22 mar 2019, 14:52
Imię: Marcin
Lokalizacja: CK,Polska
Auto: Opel Zafira A 2.0 Dl
Model: AG
Oznaczenie silnika: x20DTL

#55 Post autor: remmar »

Witam. Posiadam Zafire z 99r. 2.0 dl 82km. Zauważyłem że od egr-a są dwa odejścia podciśnienia, jedno prowadzi do tych skrzyneczek obok akumulatora a drugi nie jest nigdzie doprowadzony i swobodnie wisi obok chłodnicy. Czy tak powinno być?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#56 Post autor: Dziadek13 »

Zajrzyj tu na samym dole http://www.zafiraklub.nazwa.pl/forum/pr ... a929943645
Lub tu https://www.google.com/search?q=podci%C ... 736#imgrc=_

Obrazek

Tematów na forum o podciśnieniu mnóstwo.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2019, 17:01 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

remmar
Posty: 4
Rejestracja: 22 mar 2019, 14:52
Imię: Marcin
Lokalizacja: CK,Polska
Auto: Opel Zafira A 2.0 Dl
Model: AG
Oznaczenie silnika: x20DTL

#57 Post autor: remmar »

Wszystko ok. tylko u mnie do egr-a są dwa przewody jeden własnie idzie jak na schemacie w prawo a drugi w dół (patrząc na schemat) i właśnie o niego mi chodzi.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#58 Post autor: Dziadek13 »

remmar pisze: 23 mar 2019, 15:34 Wszystko ok. tylko u mnie do egr-a są dwa przewody jeden własnie idzie jak na schemacie w prawo a drugi w dół (patrząc na schemat) i właśnie o niego mi chodzi.
Bo najprawdopodobnie egr jest do wymiany bo puszcza olej który wylatuje tą dziurką właśnie tym wężykiem na dół żeby nie pochlapać węża doładowania bo źle by to wyglądało przy sprzedaży.Olej który dostaje się do dolotu np z przedmuchu w pokrywie zaworów lub z turbiny jest pchany do dolotu a że egr nie szczelny ??? to go właśnie wyciska między trzpieniem a obudową egr i żeby nie chlapał po wężu to kumaty sprzedawca dał wężyk do dziurki i teraz olej leci nim pod auto,taki chytry zabieg ale on nie wpływa na prace egr.
Coś takiego:

Obrazek

Starczy wymienić egr na nowy a wężyk wyrzucić.
Lub zastosować coś takiego i będzie spoko na długi czas a koniki wrócą do silnika.
viewtopic.php?f=31&t=21562 koszt powiedzmy15zł.Dodam że zawsze odwracalny.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2019, 16:52 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

remmar
Posty: 4
Rejestracja: 22 mar 2019, 14:52
Imię: Marcin
Lokalizacja: CK,Polska
Auto: Opel Zafira A 2.0 Dl
Model: AG
Oznaczenie silnika: x20DTL

#59 Post autor: remmar »

Super. Dzięki. Wymieniam na nowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”