Częste wypalanie DPF-u

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
krisi3

#16 Post autor: krisi3 »

Ja mam PDF i od trzech lat po każdym wypalaniu podłączam kompa i sprawdzam nasycenie,18%pokazuje komp i tak od trzech lat więc uważam że to tylko kwestia jak się tego dziadostwa pilnuje dodam jeszcze że praktycznie poruszamy się tylko po mieście praca dom.

Yaro

#17 Post autor: Yaro »

Witam ponownie,

Od ostatniego razu nic się nie zmieniło. DPF wypala co 150-230km pewnie zależnie od stylu jazdy i relacji miasto-trasa. Muszę powiedzieć, że sprawa jest poważna ponieważ podwyższa się poziom oleju w silniku. Czy ktoś ma pojęcie o co tutaj chodzi? Dziwi mnie, że wbrew instrukcji nie mruga mi kontrolka świec żarowych, która powinna migać przy wypalaniu (jest sprawna jeśli ktoś pyta). Please HELP! Wymiana sondy temperaturowej jednak nie pomogła. Rozłączenie akumulatora także nie pomogła. Co robić...? Tech nie pokazuje żadnych błędów.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#18 Post autor: Zdenek2007 »

Yaro pisze:Witam ponownie,

Od ostatniego razu nic się nie zmieniło. DPF wypala co 150-230km pewnie zależnie od stylu jazdy i relacji miasto-trasa. Muszę powiedzieć, że sprawa jest poważna ponieważ podwyższa się poziom oleju w silniku. Czy ktoś ma pojęcie o co tutaj chodzi? Dziwi mnie, że wbrew instrukcji nie mruga mi kontrolka świec żarowych, która powinna migać przy wypalaniu (jest sprawna jeśli ktoś pyta). Please HELP! Wymiana sondy temperaturowej jednak nie pomogła. Rozłączenie akumulatora także nie pomogła. Co robić...? Tech nie pokazuje żadnych błędów.
W silniku 1.7 125KM to jest norma! Wypalanie co 150 km. w mojej Zośce jest regułą i tym się przestałem przejmować! Kontrolka świec żarowych nie mruga bo producent (Opel) wyłączył taką opcję, powód? po prostu, ludziska nie czytają instrukcji i migającą kontrolkę uważali jako awarią i wyłączali silnik co dawało efekt przerwania wypalania i częste wizyty (bez powodu) w serwisie. Dodam jeszcze że wypalanie DPF-a u mnie z reguły zaczyna się przy zapełnieniu około 80 do 90% i kończy się przy stanie 35% a trwa +/- 5 do 7 minut, jeśli nie było wcześniej przerwane i nie ma znaczenia czy to trasa czy parking. Mam chyba trochę szczęścia bo w mojej Zośce oleju nie przybywa a spalanie to ok. 5,6/7 l trasa/ miasto.
Bez paniki, z DPF-em da się współpracować ja to czynię parę lat, co nie znaczy że go zwolnię, ale na razie w 1.7 jest to baaardzo trudne.

Awatar użytkownika
_tosiek_
Przeglądacz
Posty: 92
Rejestracja: 23 lut 2013, 16:43
Imię: Tosiek
Lokalizacja: DLE
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#19 Post autor: _tosiek_ »

Zdenek2007 pisze: Kontrolka świec żarowych nie mruga bo producent (Opel) wyłączył taką opcję, powód?
A skąd ta informacja? To oficjalne info?
Według mojej wiedzy kontrolka powinna mrugać w momencie kiedy nie wolno przerywać wypalania (można powiedzieć w ostatnim momencie kiedy filtr można wypalić przed całkowitym jego zapełnieniem).
W moim Z19DTH wypala się co 800-1100 km i jeszcze nigdy kontrolka nie mrugała.

blds

#20 Post autor: blds »

czy to możliwe ze kontrolka od DPFa mogła nie infromować o wypalaniu i po kilku wyłączeniach samochodu w trakcie wypalania zaświeciła się kontrolka samochodu z kluczykiem? czy w waszych autach przy przyśpieszaniu tez jest pokazywane takie duże zużycie paliwa?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: Bodek »

blds pisze:czy to możliwe ze kontrolka od DPFa mogła nie infromować o wypalaniu i po kilku wyłączeniach samochodu w trakcie wypalania zaświeciła się kontrolka samochodu z kluczykiem? czy w waszych autach przy przyśpieszaniu tez jest pokazywane takie duże zużycie paliwa?
w ZB kontrolka nie informuje o wypalaniu, jest to dopiero w ZC, a jeżeli przerwałeś kilka razy wypalanie to się nie dziwne, że się świeci ;)

Przy wypalaniu zużycie paliwa wzrasta bardzo dużo - na postoju ok. 5l/h, przy jeździe na 3 biegu po mieście może być nawet 12-14 l/100, a przy ruszaniu to nawet do 35 :D

Poczytaj to: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10372
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

mewrik
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2012, 15:04
Imię: łukasz
Lokalizacja: polkowice
Auto: Opel Zafira 1.9 cdti Sport automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#22 Post autor: mewrik »

poleci ktoś dobry warsztat na Dolnym śląsku co wytną dpf raz na zawsze ? i możne lekki chip ?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#23 Post autor: Bodek »

mewrik pisze:poleci ktoś dobry warsztat na Dolnym śląsku co wytną dpf raz na zawsze ? i możne lekki chip ?
dopisz się tu: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=13352

:piwo:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

koszmar_senny

#24 Post autor: koszmar_senny »

Witam wszystkich! podpinam sie do tematu:
Moje maleństwo wypala się srednio co 350, 400 km po jezdzie miejskiej. czasem po wyskoczeniu za miasto skacze do 500 - 550km. Wzystko byloby ok. gdyby nie brak nad tym jakiejkolwiek kontroli, zwazywszy że dopalanie zawsze staruje w najmniej odpowiednim momencie.. :(

Stad tez pytanie do Was koledzy: jak inaczej niż poprzez op-coma, można kontrolowac nasycenie? (a przez to kontrolowac samo wypalanie) czy sa jakies aplikacje na tel pod BT dzieki którym oprócz bajerów jak moment obrotowy i moc można sprawdzić poziom nasycenia filtra? Wczytuje sie w fora i testuje apki ale nie moge dojść do wyajsnianienia sprawy. Myslę że będzie to cenna informacja dla innych "poszukiwaczy spokojnego wypalania". Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#25 Post autor: Bodek »

koszmar_senny pisze:Witam wszystkich! podpinam sie do tematu:
Moje maleństwo wypala się srednio co 350, 400 km po jezdzie miejskiej. czasem po wyskoczeniu za miasto skacze do 500 - 550km. Wzystko byloby ok. gdyby nie brak nad tym jakiejkolwiek kontroli, zwazywszy że dopalanie zawsze staruje w najmniej odpowiednim momencie.. :(

Stad tez pytanie do Was koledzy: jak inaczej niż poprzez op-coma, można kontrolowac nasycenie? (a przez to kontrolowac samo wypalanie) czy sa jakies aplikacje na tel pod BT dzieki którym oprócz bajerów jak moment obrotowy i moc można sprawdzić poziom nasycenia filtra? Wczytuje sie w fora i testuje apki ale nie moge dojść do wyajsnianienia sprawy. Myslę że będzie to cenna informacja dla innych "poszukiwaczy spokojnego wypalania". Pozdrawiam!
Można się przyzwyczaić ;)

Jak jeździsz tylko w mieście i krótkie trasy to zrobisz max 400, wyzeruj licznik dzienny i będziesz mniej więcej wiedział kiedy, oprócz tego przed wypalaniem silnik troszkę inaczej chodzi, no i oczywiście na postoju masz 5l/h, a podczas jazdy na 4 biegu zamiast 7l/100 pali 9 albo i więcej.

Po pewnym czasie nie będzie Ci sprawiać to żadnego problemu - wypalaj regularnie i nie gaś silnika - będzie :ok:

Na początku jeździłem do kumpla i podpinałem auto żeby sprawdzić nasycenie - teraz już tego nie robię :piwo:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
_tosiek_
Przeglądacz
Posty: 92
Rejestracja: 23 lut 2013, 16:43
Imię: Tosiek
Lokalizacja: DLE
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#26 Post autor: _tosiek_ »

mewrik pisze:poleci ktoś dobry warsztat na Dolnym śląsku co wytną dpf raz na zawsze ? i możne lekki chip ?
http://www.velostat.pl/kontakt.php

1) DPF-a wycinają "elektronicznie", puchę we własnym zakresie (gdzieś indziej) musisz usunąć,
2) Hamowni niestety nie mają.

koszmar_senny

#27 Post autor: koszmar_senny »

Bodek pisze:ak jeździsz tylko w mieście i krótkie trasy to zrobisz max 400, wyzeruj licznik dzienny i będziesz mniej więcej wiedział kiedy, oprócz tego przed wypalaniem silnik troszkę inaczej chodzi, no i oczywiście na postoju masz 5l/h, a podczas jazdy na 4 biegu zamiast 7l/100 pali 9 albo i więcej.
Dzieki za wskazówki! ;) te wszystkie objawy wypalania są juz mi dobrze znane - niemal jak weteranowi :P Problem polega na tym że zosienka jeździ większość czasu moja malzonka, która raczej nie zwraca uwagi na jakiegolwiek sygnały (no moze poza lekkim skrzypieniem plastików wewnatrz...) i zalezało mi na jakimś szybkim i "zaocznym" tescie nasycenia. realnym sposobem wydaje się zastosowanie aplikacji na koma - jest takich wiele. oststnio zaczolem bawic sie DashCommand'em - ma wiele pidów i nie moge jeszcze sie polapać co, gdzie i z czym sie zjada ;) a skoro nie ja jeden mam podobny problem z kontrola nasycenia filtra dpf to moze juz ktos odkryl prosta droge do celu... :) Niezaprzestaje zatem dalszych poszukiwań i będę informował o swoich odkryciach ;)

Pozdro! :piwo:

Ptaku

#28 Post autor: Ptaku »

Yaro, i jak sobie poradziłeś z problemem, bo ja mam ten sam problem. Wycinałeś chwasta? jak tak to gdzie i czy przyniosło efekt bo ja jestem ze słupska i nie wiem gdzie podjechać z tym problemem. Dzieki za info

Skasowany użytkownik 6483

#29 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Panowie , mam Zośke B od niedawna i mam pytanie : czy gdy zaczyna sie proces wypalania filtra DPF to czy komputer to jakos sygnalizuje kontrolką? Wolałbym dziadostwo wypalić do końca niż przerywać . :)

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#30 Post autor: Bodek »

jarecki69 pisze:Panowie , mam Zośke B od niedawna i mam pytanie : czy gdy zaczyna sie proces wypalania filtra DPF to czy komputer to jakos sygnalizuje kontrolką? Wolałbym dziadostwo wypalić do końca niż przerywać . :)
nie sygnalizuje ;)

wzrasta spalanie na postoju, zmienia się praca silnika, dym z rury :D

Poczytaj: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10372

Nauczysz się ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”