LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#616 Post autor: Piasek »

Akurat zbiornik wyrównawczy jest w oplu bardzo wysoko a reduktor mam poniżej podłużnicy (poniżej zaworu w butli)
W mercu mam podobnie - zbiornik wyrównawczy wysoko a reduktor również poniżej podłużnicy.

NasKillah

#617 Post autor: NasKillah »

Niżej zbiornika to on nie jest. Jest natomiast poniżej poziomu płynu w zbiorniku. Tak też źle?

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#618 Post autor: Piasek »

Nie dna zbiornika tylko zaworu który jest w połowie wysokości.
Nie chcę się spierać bo nie mam na tyle wiedzy ale wg. tej którą posiadam i co oglądałem prawidłowo zamontowane instalacje - reduktor zawsze był zamontowany poniżej zaworu w butli - no chyba że nie ma technicznych możliwości.


Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#620 Post autor: Piasek »

Czemu w takim razie każdy z renomowanych warsztatów gazowniczych montuje aż tak nisko reduktor gazowy mimo iż w komorze silnika często miejsca dostatek - z samej wygody serwisowej dla nich - zamiast gdzie za nadkolami, pod osłonami których demontaż i montaż trwa 50min ?

Yankee2005

#621 Post autor: Yankee2005 »

Dobry wieczór,
Czy ktoś z szanownych forumowiczów zna godnego polecenia "gazownika" na Podhalu?

Z góry dziękuję za pomoc.

lukask

#622 Post autor: lukask »

Zafek80 - ja mam reduktor zaraz pod maską. Wszystko dostępne, ale: gazownik mi mówił abym jakąś osłonę tam założył na zimę bo jest wystawiony na największy pęd powietrza i wychładzanie. Także może o to tu chodzi, aby schować przed zimnem. ?
Obrazek
I mówisz renomowany - czyli wiedzący jak to zrobić aby nie montować "dodatkowych osłon".. jak u mnie..
Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, 22:03 przez lukask, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#624 Post autor: cns80 »

Zafek80 pisze:Czemu w takim razie każdy z renomowanych warsztatów gazowniczych montuje aż tak nisko reduktor
Nie każdy ;)
Na zdjęciach reduktor jest prawidłowo założony.
Obrazek

lukask

#625 Post autor: lukask »

A jednak nie do końca poprawnie zamontowany.. właśnie odkryłem, że
zaczep (hak) maski, przy zamykaniu obija się o reduktor (już ma ślady uderzenia). Istnieje ryzyko otworzenia się maski.
:czerwona: dla montera.
Do poprawki.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#626 Post autor: cns80 »

Chodziło mi o to czy musi być wyżej czy niżej. Tego czy Ci maska obija to niestety po zdjęciach nie wykryję :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#627 Post autor: Piasek »

Jak pisałem - dla mnie takie umiejscowienie reduktora jest nie do przyjęcia.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#628 Post autor: cns80 »

U mnie jest tak samo tylko poprzecznie od 195 tys. Uzasadnij dlaczego nie do przyjęcia skoro zarówno teoria montażu jak i praktyka użytkowania pokazuje że jest OK.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#629 Post autor: Piasek »

Generalnie wyznaję zasadę że do tego winien mieć dostęp tylko gazownik żeby czasem jakiego mechanika łapy nie świerzbiły grzebać - to raz. Dwa że instalacja powinna być tak założona aby w jak najmniejszym lub żadnym stopniu nie wadziła we wszelkich czynnościach obsługowych silnika.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#630 Post autor: cns80 »

Zafek80 pisze:Generalnie wyznaję zasadę że do tego winien mieć dostęp tylko gazownik żeby czasem jakiego mechanika łapy nie świerzbiły grzebać - to raz.
No to jak dostęp ma mieć gazownik to nie będzie przecież montował tak żeby później do byle regulacji musieć się gimnastykować, robić od spodu albo w lusterku ;)
Zafek80 pisze:Dwa że instalacja powinna być tak założona aby w jak najmniejszym lub żadnym stopniu nie wadziła we wszelkich czynnościach obsługowych silnika.
Przecież tu w niczym ne wadzi. Do bagnetu dostęp jest, do śruby akumulatora jest. W czym to ma przeszkadzać ? :>
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”