[A] - Norris_85 - ZA OPC 2.0T ~220KM Black Devil

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#46 Post autor: GOTI »

Świetny pomysł :ok:
Obrazek

Awatar użytkownika
the_starsailor
Bywalec
Posty: 195
Rejestracja: 27 lip 2012, 20:34
Imię: Maciej
Lokalizacja: Lulinek / Poznań
Auto: Renault
Model: GS3
Oznaczenie silnika: R9M

#47 Post autor: the_starsailor »

Efekt świetny - gratuluje i zazdroszczę :piwo:

Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#48 Post autor: norris_85 »

Zefir doczekał się hydraulicznego podnoszenia maski :)

Obrazek

Uwagi:
  • - pierwsze co rzuca się w oczy to maska podnosi się niestety niżej niż na pałąku. Obecnie grill po podniesieniu mam na wysokości brody podczas gdy na pałąku sięgał mi nad głowę.
    - podczas montażu siłowników trzeba było pozbyć się jednej gąbki i śrubki (zaznaczone na fotkach poniżej)
    - sam montaż jest banalnie prosty i trwa max 10min (pamiętając o usunięciu czego trzeba)
Obrazek Obrazek

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#49 Post autor: Zdenek2007 »

Pięknie! Jeśli chodzi o wysokość podnoszenia? To wydaje mi się że jakbyś siłownik przykręcił włąśnie w miejsce usuniętej śrubki, to podnosiło by się wyżej.
I jeszcze jedno! Moim zdaniem, siłowniki masz zabudowane "do góry nogami"

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#50 Post autor: GOTI »

Zdenek2007 pisze:I jeszcze jedno! Moim zdaniem, siłowniki masz zabudowane "do góry nogami"
Cenna uwaga - zostały zamontowane odwrotnie ;)
Obrazek

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#51 Post autor: Maćku »

Yyyyy mnie się wydaje, że dobrze ma założone ;) szczerze mówiąc jakby byly czarne lub nie chromy może bardziej by się mi podobały :P
Obrazek

Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#52 Post autor: norris_85 »

ot mała sesyjka w zimowym krajobrazie :)
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#53 Post autor: norris_85 »

Jakiś czas temu Zefir zyskał nowe "oko" - Prestigio RoadRunner 565 GPS.
Obrazek
Cena niemała bo ok 500zł. Dodatkowo w zestawie nie ma karty czyli kolejne ok 100zł. Zszokowały mnie przede wszystkim jego niewielkie rozmiary (wraz z przyssawką mieści się na dłoni). Trochę danych technicznych dla zainteresowanych. Zakupiona przeze mnie wersja GPS zapisuje w metadanych pliku inf z GPS dzięki czemu w dodanym specjalnym playerze wraz z podglądem możemy prześledzić naszą trasę obserwując jednocześnie prędkość w danym miejscu. Inf te wraz z datą, godziną, numerem rej, i nazwą PRESTIGIO można też zapisać jako tagi wyświetlane na filmie.
Obrazek Obrazek
Szeroki kąt 170 st pozwala na nagranie większej przestrzeni niż przy standardowych 120st oferowanych przy słabszych DVR. G-sensor - tego w sumie jeszcze nie testowałem w warunkach drogowych i mam nadzieję, że nigdy nie będzie dane mi sprawdzić :P Wyraźnie brakuje mi w Zefirze stałego zasilania w zapalniczce dzięki któremu mógłbym bez przeszkód używać czujnika ruchu. Nie miałem też czasu na kalibrację czujnika zmiany położenia pasa ruchu ale przy testach domowych zauważyłem, że coś tam wykrywa więc jak będzie czas i miejsce to się tym zajmę :)

Postanowiłem też podzielić się z wami kilkoma nagraniami - dziennym, nocnym bez latarni (wyjazd z garaży) oraz nocnym z latarniami. Niestety nie miałem okazji nagrać nocnego materiału przy dobrej pogodzie dlatego udostępniam nagrania z dżdżystego poranka (ok godz 6 rano).
Ostatnio zmieniony 09 lut 2015, 12:31 przez norris_85, łącznie zmieniany 1 raz.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#54 Post autor: Maćku »

Powiem ci, że bajer masz fajny :brawo:
Mój tracer za 60 zł się traci :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#55 Post autor: chabretti »

Fajna sprawa. :ok:
Dobrze nawet nagrywa :ok:

Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#56 Post autor: norris_85 »

Ostatnio Zefir zaczął do mnie bełkotać
ölstand prüfen
no to maska w górę bagnet w rękę a tam sucho :shock: czym prędzej kupiłem więc bańkę (od razu 5l a co :lol: ) i zabrałem się za dolewanie (pierwsze od zakupu czyli po ok 2,5tyś km i wgl pierwsze w moim życiu - wcześniejsze auta były na tyle często u mechanika, że jakoś mnie to omijało :P) no i ... przelałem o jakieś 300ml :/ panika... co teraz? można to tak zostawić? szybkie pytanie do wujaszka google czym to grozi i już wiem - wywalenie uszczelki etc. Jutro o 7 rano mam ruszać w trasę więc nie mogło tak pozostać :? z powrotem do garażu, otworzyć kanał i... korek spustowy ani myśli drgnąć :evil: czytając o zagrożeniach doczytałem o metodzie spuszczania wężykiem - całe szczęście znalazł się jakiś akuratny i zasysając przez blisko godzinę odpompowałem te 300ml aż bagnet wskazał przyjemnie nieco poniżej max.

Pozostało rozwikłać
bremslicht prüfen
o którym wspomina jeszcze mój pieszczoch, ale to już na spokojnie w trakcie albo po świętach.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2015, 23:01 przez norris_85, łącznie zmieniany 2 razy.

bobryt

#57 Post autor: bobryt »

Ja to w największy mróz dolewałem to mi rzecz jasna musiała nakrętka pokrywy polecieć w dół. Więc heja kurtkę zrzuciłem i kombinuje chyba z 10 min, klnę pod nosem bo sięgnąć nie mogę. To śrubokrętem, to długopisem i nadal za daleko. W końcu kopnąłem w zderzak i hyc... spadła :)

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#58 Post autor: ojciec polak »

norris_85 pisze:bremslicht prüfen
To coś o światłach hamowania. Sprawdź bezpiecznik i czy na pewno obydwa świecą.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#59 Post autor: Maćku »

albo styki w światłach mnie wyskakiwało to samo bo jeden styk miałem zardzewiały
Obrazek

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#60 Post autor: miodzik »

bremslicht prüfen - Sprawdź światło stopu

Możesz mieć czujnik od świateł stopu źle kontaktujący z powodu zaśniedzenia.
Podłącz opka i sprawdź błędy. Opek powinien pokazać to samo.

Czujnik umieszczony jest pod pedałem hamulca.
Demontaż nie jest mocno skomplikowany.

Demontaż, rozebranie, czyszczenie i złożenie mi zajęło ok 45 minut.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”