[ C ] - Krzysiek1979 - 2.0 CDTI, Tourer Cosmo, 165 KM, 2013
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 mar 2013, 20:36
- Lokalizacja: Łódź
- Model:
Witam
Kolego @smaru odnośnie hałasu to jest bardzo dobrze (według mnie oczywiście), biorąc pod uwagę mega przeszklone wnętrze (duże szyby i u mnie panoramiczna przednia i dach), to do ok 160 km/h jest bardzo dobrze. Nie słychać silnika, a i szum wiatru nie przeszkadza, można normalnie słuchać radia czy rozmawiać. Powyżej też nie ma tragedii ale szum wiatru zaczyna być słychać i szum opon ( u mnie teraz zimówki) szczególnie na betonowej nawierzchni. Ostatnio na niemieckiej autostradzie rozpędziłem się do 206 km/h (stosunkowo niskie obroty, długi szósty bieg)i najbardziej słychać było opony :-) (dodam że właśnie na betonowej nawierzchni).
Silnik najbardziej słychać przy dynamicznym przyspieszaniu od 0.
Odnośnie zawieszenia chodzi cicho, jak na razie nic nie stuka, nic nie trzeszczy oby jak najdłużej.
@Bodek pytałeś mnie jak spalanie w mieście, otóż właśnie przed świętami zrobiłem jedną długą trasę po mieście (100% po mieście Łódź, Zgierz, Aleksandrów Łódzki )
w sumie 81,7km średnia 31,2 km/h ( i to nie dlatego, że jeździłem jak z "jajkiem") spalanie 7,8 l /100km
kolego @ bolo77 nie jestem masochistą. Mogę powiedzieć, że jak dla mnie to Zafirka ma za sztywne zawieszenie, może pomogło by FlexRide, a większe opony o niższym profilu pogorszyły by sprawę, Do tego w Polsce takie opony np. oryginalne 235/40 R19 do praktycznych nie należą, łatwo uszkodzić, gorsza amortyzacja, cena ( różnica na oponie Continental ContiSportContact 5 między 17 a 19 to około 330 zł razy 4 to sporo) Owszem zyskujesz ładniejszy wygląd i lepsze prowadzenie na równym.
Nie powiedziałbym, że auto ma dużą turbodziurę. Więc daję sobie radę chociaż jak napisałem wolałbym silnik biturbo, ale był tylko z manualem :-(
Pozdrawiam
Krzysiek
Kolego @smaru odnośnie hałasu to jest bardzo dobrze (według mnie oczywiście), biorąc pod uwagę mega przeszklone wnętrze (duże szyby i u mnie panoramiczna przednia i dach), to do ok 160 km/h jest bardzo dobrze. Nie słychać silnika, a i szum wiatru nie przeszkadza, można normalnie słuchać radia czy rozmawiać. Powyżej też nie ma tragedii ale szum wiatru zaczyna być słychać i szum opon ( u mnie teraz zimówki) szczególnie na betonowej nawierzchni. Ostatnio na niemieckiej autostradzie rozpędziłem się do 206 km/h (stosunkowo niskie obroty, długi szósty bieg)i najbardziej słychać było opony :-) (dodam że właśnie na betonowej nawierzchni).
Silnik najbardziej słychać przy dynamicznym przyspieszaniu od 0.
Odnośnie zawieszenia chodzi cicho, jak na razie nic nie stuka, nic nie trzeszczy oby jak najdłużej.
@Bodek pytałeś mnie jak spalanie w mieście, otóż właśnie przed świętami zrobiłem jedną długą trasę po mieście (100% po mieście Łódź, Zgierz, Aleksandrów Łódzki )
w sumie 81,7km średnia 31,2 km/h ( i to nie dlatego, że jeździłem jak z "jajkiem") spalanie 7,8 l /100km
kolego @ bolo77 nie jestem masochistą. Mogę powiedzieć, że jak dla mnie to Zafirka ma za sztywne zawieszenie, może pomogło by FlexRide, a większe opony o niższym profilu pogorszyły by sprawę, Do tego w Polsce takie opony np. oryginalne 235/40 R19 do praktycznych nie należą, łatwo uszkodzić, gorsza amortyzacja, cena ( różnica na oponie Continental ContiSportContact 5 między 17 a 19 to około 330 zł razy 4 to sporo) Owszem zyskujesz ładniejszy wygląd i lepsze prowadzenie na równym.
Nie powiedziałbym, że auto ma dużą turbodziurę. Więc daję sobie radę chociaż jak napisałem wolałbym silnik biturbo, ale był tylko z manualem :-(
Pozdrawiam
Krzysiek
jeżdżę od czasu do czasu na 19" w takiej zafce jaka Ty posiadasz i tłumienie nierówności rewelacyjne, choć konfigurując samochód myślałem ze będzie niekomfortowo, a z tak dużymi felgami samochód wygląda bardzo dobrze. załóż jeszcze takie fele a sąsiedzi przestana Ci odpowiadać na "dzień dobry" hehehe, a co do turbo dziury to mamy manuala i mnie ten chwilowy brak mocy denerwuje, ale i tak to jest bez wątpienia Sportowy Autobus
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 mar 2013, 20:36
- Lokalizacja: Łódź
- Model:
Każdy ma inne odczucia, Bez dwóch zdań na 19 Zafirka wygląda super, ale jak dla mnie tak jak napisałem wyżej, niestety więcej minusów niż plusów :-(bolo77 pisze:jeżdżę od czasu do czasu na 19" w takiej zafce jaka Ty posiadasz i tłumienie nierówności rewelacyjne, choć konfigurując samochód myślałem ze będzie niekomfortowo, a z tak dużymi felgami samochód wygląda bardzo dobrze. załóż jeszcze takie fele a sąsiedzi przestana Ci odpowiadać na "dzień dobry" hehehe, a co do turbo dziury to mamy manuala i mnie ten chwilowy brak mocy denerwuje, ale i tak to jest bez wątpienia Sportowy Autobus
pozdrawiam
Co do autobusu to ja uważam odwrotnie, że raczej sportowym autobusem bym jej nie nazwał. Wiem że mam automat, ale jazdę próbną miałem taką samą tylko w manualu.
Moim zdaniem czuć masę auta.
pozdrawiam
Krzysiek
Ja potwierdzę zdanie kolegi.bolo77 pisze:jeżdżę od czasu do czasu na 19" w takiej zafce jaka Ty posiadasz i tłumienie nierówności rewelacyjne, choć konfigurując samochód myślałem ze będzie niekomfortowo, a z tak dużymi felgami samochód wygląda bardzo dobrze.
Uważam, że jazda na 19 (235/40) wypada naprawdę dobrze. Poza wyglądem (niezaprzeczalny atut a dla mnie - i chyba nie tylko dla mnie - rzecz bardzo ważna) auto bardzo dobrze się prowadzi, czuję że na zakrętach jest bardziej stabilne i pewne przy większych prędkościach. Obawiałem się że może być twardo i nieprzyjemnie ale moje obawy się nie potwierdziły. Mam przyjemność pobawić się FlexRidem, który moim zdaniem wywiązuje się ze swojego zadania bardzo dobrze. Przy sporcie auto robi się wyraźnie twardsze a przy komforcie na trasie przyjemnie się huśta. Oryginalne miałem założone 17 (225/50) komfort pewnie większy ale doznania wzrokowe przy patrzeniu na samochód według mnie słabe.
Krzysiek napisz proszę jak się sprawuje u Ciebie DPF, chodzi mi o Twój sposób eksploatacji czy udaje Ci się go wypalać niezauważalnie czy wypalanie pojawia się w najmniej oczekiwanym momencie i musisz sobie przez 15 min bezsensownie jeździć i palić paliwo. Pytam bo przerabiałem ten temat w ZB 1,9 CDTi ( bezsensowne przejazdy w celu wypalenia filtra ) i był to jeden z kilku elementów, które przesądziły o mojej awersji do silnków diesla.
Czy kontrolka DPF jest przydatna ?
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 mar 2013, 20:36
- Lokalizacja: Łódź
- Model:
Na wstępie
Witam Wszystkich w Nowym Roku.
Życzę Wszystkim miliona kilometrów przejechanych bezpiecznie i bezawaryjnie.
@F-19 odnośnie DPF, mam obecnie pięć aut z DPFem i praktycznie nie mam żadnych problemów, jeden jedyny raz, kontrolka DPFu zapaliła się w samochodzie mojej żony, która to robi w 99% bardzo krótkie trasy.
W Zafirce z racji tego, że praktycznie robię nią tylko dłuższe trasy nigdy się jeszcze nie zapaliła. Do tego gdy jest chłodno używam ogrzewania postojowego, co skutkuje bardzo szybkim wejściem silnika na parametry.
Ogólnie nie polecam aut z DPFem ludziom, którzy robią tyko krótsze trasy do 10km w jedną stronę i czasami wyjeżdżają za miasto lub na wczasy.
Moim zdaniem kontrolka DPFu to podstawa, w autach bez niej, w razie zatkania jego producent powinien wymieniać go bezpłatnie, nawet jeżeli auto nie jest na gwarancji.
Pozdrawiam
Krzysiek
Witam Wszystkich w Nowym Roku.
Życzę Wszystkim miliona kilometrów przejechanych bezpiecznie i bezawaryjnie.
@F-19 odnośnie DPF, mam obecnie pięć aut z DPFem i praktycznie nie mam żadnych problemów, jeden jedyny raz, kontrolka DPFu zapaliła się w samochodzie mojej żony, która to robi w 99% bardzo krótkie trasy.
W Zafirce z racji tego, że praktycznie robię nią tylko dłuższe trasy nigdy się jeszcze nie zapaliła. Do tego gdy jest chłodno używam ogrzewania postojowego, co skutkuje bardzo szybkim wejściem silnika na parametry.
Ogólnie nie polecam aut z DPFem ludziom, którzy robią tyko krótsze trasy do 10km w jedną stronę i czasami wyjeżdżają za miasto lub na wczasy.
Moim zdaniem kontrolka DPFu to podstawa, w autach bez niej, w razie zatkania jego producent powinien wymieniać go bezpłatnie, nawet jeżeli auto nie jest na gwarancji.
Pozdrawiam
Krzysiek
Fajne auto niech służy
Czemu jeździsz przez 15 min ? Ja jak widzę, że na postoju mam spalanie rzędu 5l/ 100km bez dotykania gazu to czekam, aż spalanie zmaleje do normy i gaszę auto. Czy ja to robię źle ? Większość czasu auto spędza w trasach.F-19 pisze:
Krzysiek napisz proszę jak się sprawuje u Ciebie DPF, chodzi mi o Twój sposób eksploatacji czy udaje Ci się go wypalać niezauważalnie czy wypalanie pojawia się w najmniej oczekiwanym momencie i musisz sobie przez 15 min bezsensownie jeździć i palić paliwo. Pytam bo przerabiałem ten temat w ZB 1,9 CDTi ( bezsensowne przejazdy w celu wypalenia filtra ) i był to jeden z kilku elementów, które przesądziły o mojej awersji do silnków diesla.
Czy kontrolka DPF jest przydatna ?
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
No to właśnie mi coś wyjaśniłeś. Właśnie pomagam znajomemu kupic Insignię i ma ona wbite w książkę to samo programowanie co u Ciebie i ma ten sam silnik. No to widzę że to zwyczajna akcja serwisowa, a nie usterka sterownika.Krzysiek1979r pisze:Do tego zaliczyłem jedną akcję serwisową opisaną 13-P057 - ZSUB - Silnik wysokoprężny 2.0 l - Kalibracja modułu ECM; S.C. 1590.
Cokolwiek to znaczy. pan z serwisu nie był rozmowny. Powiedział, że dostali tylko jakiś soft do wgrania z GM i nie wiedzą co on zmienia, lub nie chciał powiedzieć.
Ogólnie nie zauważyłem jakiś zmian :-)
I jeszcze mam pytanie:
Widzę górny i dolny schowek pasażera na twoich zdjęciach. A gdzie jest miejsce na poduszkę powietrzną ?