[ C ] - Krzysiek1979 - 2.0 CDTI, Tourer Cosmo, 165 KM, 2013

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
smaru

#16 Post autor: smaru »

Gratuluję super autko!!!

mam pytanie odnośnie poziomu hałasu wewnątrz... tzn. wyciszenie wnętrza i praca zawieszenia....

bolo77

#17 Post autor: bolo77 »

autko kozak, wrzuć większą felgę min. 19", a jak Ci się jeździ z ta turbo dziurą?

Krzysiek1979r
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 14 mar 2013, 20:36
Lokalizacja: Łódź
Model:

#18 Post autor: Krzysiek1979r »

Witam

Kolego @smaru odnośnie hałasu to jest bardzo dobrze (według mnie oczywiście), biorąc pod uwagę mega przeszklone wnętrze (duże szyby i u mnie panoramiczna przednia i dach), to do ok 160 km/h jest bardzo dobrze. Nie słychać silnika, a i szum wiatru nie przeszkadza, można normalnie słuchać radia czy rozmawiać. Powyżej też nie ma tragedii ale szum wiatru zaczyna być słychać i szum opon ( u mnie teraz zimówki) szczególnie na betonowej nawierzchni. Ostatnio na niemieckiej autostradzie rozpędziłem się do 206 km/h (stosunkowo niskie obroty, długi szósty bieg)i najbardziej słychać było opony :-) (dodam że właśnie na betonowej nawierzchni).

Silnik najbardziej słychać przy dynamicznym przyspieszaniu od 0.

Odnośnie zawieszenia chodzi cicho, jak na razie nic nie stuka, nic nie trzeszczy oby jak najdłużej.

@Bodek pytałeś mnie jak spalanie w mieście, otóż właśnie przed świętami zrobiłem jedną długą trasę po mieście (100% po mieście Łódź, Zgierz, Aleksandrów Łódzki )
w sumie 81,7km średnia 31,2 km/h ( i to nie dlatego, że jeździłem jak z "jajkiem") spalanie 7,8 l /100km

kolego @ bolo77 nie jestem masochistą. Mogę powiedzieć, że jak dla mnie to Zafirka ma za sztywne zawieszenie, może pomogło by FlexRide, a większe opony o niższym profilu pogorszyły by sprawę, Do tego w Polsce takie opony np. oryginalne 235/40 R19 do praktycznych nie należą, łatwo uszkodzić, gorsza amortyzacja, cena ( różnica na oponie Continental ContiSportContact 5 między 17 a 19 to około 330 zł razy 4 to sporo) Owszem zyskujesz ładniejszy wygląd i lepsze prowadzenie na równym.

Nie powiedziałbym, że auto ma dużą turbodziurę. Więc daję sobie radę chociaż jak napisałem wolałbym silnik biturbo, ale był tylko z manualem :-(

Pozdrawiam
Krzysiek

bolo77

#19 Post autor: bolo77 »

jeżdżę od czasu do czasu na 19" w takiej zafce jaka Ty posiadasz i tłumienie nierówności rewelacyjne, choć konfigurując samochód myślałem ze będzie niekomfortowo, a z tak dużymi felgami samochód wygląda bardzo dobrze. załóż jeszcze takie fele a sąsiedzi przestana Ci odpowiadać na "dzień dobry" hehehe, a co do turbo dziury to mamy manuala i mnie ten chwilowy brak mocy denerwuje, ale i tak to jest bez wątpienia Sportowy Autobus :)

pozdrawiam

Krzysiek1979r
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 14 mar 2013, 20:36
Lokalizacja: Łódź
Model:

#20 Post autor: Krzysiek1979r »

bolo77 pisze:jeżdżę od czasu do czasu na 19" w takiej zafce jaka Ty posiadasz i tłumienie nierówności rewelacyjne, choć konfigurując samochód myślałem ze będzie niekomfortowo, a z tak dużymi felgami samochód wygląda bardzo dobrze. załóż jeszcze takie fele a sąsiedzi przestana Ci odpowiadać na "dzień dobry" hehehe, a co do turbo dziury to mamy manuala i mnie ten chwilowy brak mocy denerwuje, ale i tak to jest bez wątpienia Sportowy Autobus :)

pozdrawiam
Każdy ma inne odczucia, Bez dwóch zdań na 19 Zafirka wygląda super, ale jak dla mnie tak jak napisałem wyżej, niestety więcej minusów niż plusów :-(

Co do autobusu to ja uważam odwrotnie, że raczej sportowym autobusem bym jej nie nazwał. Wiem że mam automat, ale jazdę próbną miałem taką samą tylko w manualu.
Moim zdaniem czuć masę auta.

pozdrawiam
Krzysiek

F-19

#21 Post autor: F-19 »

bolo77 pisze:jeżdżę od czasu do czasu na 19" w takiej zafce jaka Ty posiadasz i tłumienie nierówności rewelacyjne, choć konfigurując samochód myślałem ze będzie niekomfortowo, a z tak dużymi felgami samochód wygląda bardzo dobrze.
Ja potwierdzę zdanie kolegi.

Uważam, że jazda na 19 (235/40) wypada naprawdę dobrze. Poza wyglądem (niezaprzeczalny atut a dla mnie - i chyba nie tylko dla mnie - rzecz bardzo ważna) auto bardzo dobrze się prowadzi, czuję że na zakrętach jest bardziej stabilne i pewne przy większych prędkościach. Obawiałem się że może być twardo i nieprzyjemnie ale moje obawy się nie potwierdziły. Mam przyjemność pobawić się FlexRidem, który moim zdaniem wywiązuje się ze swojego zadania bardzo dobrze. Przy sporcie auto robi się wyraźnie twardsze a przy komforcie na trasie przyjemnie się huśta. Oryginalne miałem założone 17 (225/50) komfort pewnie większy ale doznania wzrokowe przy patrzeniu na samochód według mnie słabe.

Krzysiek napisz proszę jak się sprawuje u Ciebie DPF, chodzi mi o Twój sposób eksploatacji czy udaje Ci się go wypalać niezauważalnie czy wypalanie pojawia się w najmniej oczekiwanym momencie i musisz sobie przez 15 min bezsensownie jeździć i palić paliwo. Pytam bo przerabiałem ten temat w ZB 1,9 CDTi ( bezsensowne przejazdy w celu wypalenia filtra :czerwona: ) i był to jeden z kilku elementów, które przesądziły o mojej awersji do silnków diesla.

Czy kontrolka DPF jest przydatna ?

Krzysiek1979r
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 14 mar 2013, 20:36
Lokalizacja: Łódź
Model:

#22 Post autor: Krzysiek1979r »

Na wstępie
Witam Wszystkich w Nowym Roku.
Życzę Wszystkim miliona kilometrów przejechanych bezpiecznie i bezawaryjnie.

@F-19 odnośnie DPF, mam obecnie pięć aut z DPFem i praktycznie nie mam żadnych problemów, jeden jedyny raz, kontrolka DPFu zapaliła się w samochodzie mojej żony, która to robi w 99% bardzo krótkie trasy.
W Zafirce z racji tego, że praktycznie robię nią tylko dłuższe trasy nigdy się jeszcze nie zapaliła. Do tego gdy jest chłodno używam ogrzewania postojowego, co skutkuje bardzo szybkim wejściem silnika na parametry.

Ogólnie nie polecam aut z DPFem ludziom, którzy robią tyko krótsze trasy do 10km w jedną stronę i czasami wyjeżdżają za miasto lub na wczasy.

Moim zdaniem kontrolka DPFu to podstawa, w autach bez niej, w razie zatkania jego producent powinien wymieniać go bezpłatnie, nawet jeżeli auto nie jest na gwarancji.

Pozdrawiam
Krzysiek

organista15

#23 Post autor: organista15 »

Fajne auto niech służy :piwo:


F-19 pisze:
Krzysiek napisz proszę jak się sprawuje u Ciebie DPF, chodzi mi o Twój sposób eksploatacji czy udaje Ci się go wypalać niezauważalnie czy wypalanie pojawia się w najmniej oczekiwanym momencie i musisz sobie przez 15 min bezsensownie jeździć i palić paliwo. Pytam bo przerabiałem ten temat w ZB 1,9 CDTi ( bezsensowne przejazdy w celu wypalenia filtra :czerwona: ) i był to jeden z kilku elementów, które przesądziły o mojej awersji do silnków diesla.

Czy kontrolka DPF jest przydatna ?
Czemu jeździsz przez 15 min ? Ja jak widzę, że na postoju mam spalanie rzędu 5l/ 100km bez dotykania gazu to czekam, aż spalanie zmaleje do normy i gaszę auto. Czy ja to robię źle ? Większość czasu auto spędza w trasach.

mbaranek

#24 Post autor: mbaranek »

Ja nigdy nie mialem spalania rzedu 5l/100km/h (wprawdzie zrobione dopiero 5kkm)

Sama instrukcja mowi ze w przypadku wypalania DPFa powinno sie utrzymac wyzsz predkosc obrotowa silnika - czy jakos tak.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#25 Post autor: cns80 »

Krzysiek1979r pisze:Do tego zaliczyłem jedną akcję serwisową opisaną 13-P057 - ZSUB - Silnik wysokoprężny 2.0 l - Kalibracja modułu ECM; S.C. 1590.
Cokolwiek to znaczy. pan z serwisu nie był rozmowny. Powiedział, że dostali tylko jakiś soft do wgrania z GM i nie wiedzą co on zmienia, lub nie chciał powiedzieć.
Ogólnie nie zauważyłem jakiś zmian :-)
No to właśnie mi coś wyjaśniłeś. Właśnie pomagam znajomemu kupic Insignię i ma ona wbite w książkę to samo programowanie co u Ciebie i ma ten sam silnik. No to widzę że to zwyczajna akcja serwisowa, a nie usterka sterownika.

I jeszcze mam pytanie:
Widzę górny i dolny schowek pasażera na twoich zdjęciach. A gdzie jest miejsce na poduszkę powietrzną ?

mbaranek

#26 Post autor: mbaranek »

Nad gornym schowkiem. Ten schowek jest waski i gleboki. Poduszka jest troszke wyzej niz w innych autach. Chyba A4 B4 miala w takim samym miejscu.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#27 Post autor: cns80 »

Czyli 100% szans że przy odpaleniu szyba przednia będzie do wymiany :(

mbaranek

#28 Post autor: mbaranek »

Watpie ze to jest tak skonstruowane.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#29 Post autor: cns80 »

W większości aut typu minvan klasycznie umieszczona poduszka pasażera wywala przednią szybe przy kolizji, bo poduszka jest duża, a kąt pochylenia szyby też więc góra poduszki wali w górę szyby (np. ZB). Jeśli w ZC jest głębiej pod szybą to tak jak pisałem 100% szans.
Obrazek

Awatar użytkownika
maria
Zafiromaniak
Posty: 2079
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:20
Imię: Anna
Lokalizacja: Łódż
Auto: Opel zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#30 Post autor: maria »

Fajna prezentacja jeszcze fajniejsze autko.
Bezawaryjności .Niech służy .Szerokiej drogi :D
Nie jeżdżę szybciej, niż lata mój Anioł Stróż.

Wiedzę możemy zdobywać od innych, ale mądrości musimy nauczyć się sami .
A.Mickiewicz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira Tourer”