[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#106 Post autor: Anony Mous »

ad.3 Nie wiem dokładnie czy w silniku 120KM trzeba rozpinać rozrząd do demontażu kolektora ale np w silniku 150KM trzeba to zrobić na pewno.Na to pytanie konkretnej odpowiedzi udzieliłby zapewne Jabolkg z VKP,który regeneruje kolektory w 150KM ale rzadko do nas zagląda.

ad.4 W silnikach 1.9CDTi 8v zawory są regulowane,bo nie ma hydraulicznych regulatorów.Pisali o tym koledzy nie tak dawno na forum.

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#107 Post autor: franki »

DD pisze:4. Jeszcze jedno pytanie: Jeżeli nie ma żadnych negatywnych objawów to należy sprawdzić luzy zaworów w tym 8-zaworowym silniku? Wiek prawie 4 lata. Przebieg licznikowy 70kkm, ale realny 100-150kkm.
Jeżeli autko dobrze zapala i równo chodzi to nie trzeba nic robić..
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

DD

#108 Post autor: DD »

Kończąc temat (bo Zafirka jeździ bez problemów):
Przyczyną zaistnienia opisanej na początku sytuacji (błąd P1901 - czujnik ciśnienia DPF-a) był jednak EGR a nie ten czujnik, chociaż nie wywalało błędu mówiącego ze to EGR.

Robert4884

#109 Post autor: Robert4884 »

Obrazek
Obrazek

Rozumiem koledzy że na tych zdjęciach powyżej widoczny jest czujnik temperatury

Obrazek

A to jest króciec pomiarowy ciśnienia w filtrze cząstek stałych.

Obrazek
A to jest wężyk łączący króciec pomiarowy czujnika kolo filtra DPF.

Zaś sam czujnik zamontowany jest gdzieś w komorze silnika?????

Anony Mous

#110 Post autor: Anony Mous »

Dokładnie tak jak piszesz Robert.Z tego co widzę to masz wersję z jednym czujnikiem.Ja mam ZB z 2006 roku i czujniki mam dwa.Jeden przed a drugi za DPF-em.
Sterownik zamocowany jest przy obudowie filtra paliwa.

Robert4884

#111 Post autor: Robert4884 »

Dzięki Marki, Moja ZB również jest z 2006 roku ale modelowo 2007.
Aby do czujnika się dostać trzeba demontować podszybie?

Anony Mous

#112 Post autor: Anony Mous »

Na foto zaznaczyłem czujnik przy filtrze.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ee ... 4acd8.html


Żeby się do niego dostać to najlepiej zdemontować podszybie.Zajmuje to 10 min a dostęp jest wtedy rewelacyjny.Opis demontażu podszybia :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1308&start=0 ... mój 3 post w tym temacie.

Robert4884

#113 Post autor: Robert4884 »

Dzięki Marki, wszystko jasne ;)

Anony Mous

#114 Post autor: Anony Mous »

Zapomniałem dodać....Robert piękne foty :)

@ Kicaj nie jestem taki szybki LOPEZ ;)

Jaco
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 08 paź 2009, 22:40
Lokalizacja: okolice W-wy
Model:

#115 Post autor: Jaco »

Witam,
Pozwoliłem sobie właczyć się w niniejszy temat. Wymieniłem dwa dni temu filtr paliwa w Zafirze B 2006, 19cdti-120KM. Wymiana był apo raz pierwszy od kupna samochodu. Zdecydowałem się na nią poniewaz ostatnio pojawil mi się check i samochód stracił "power". Mysłałem ze to wina paliwa - wiec dodałem srodka do paliwa - ale nie pomogło -wymieniłem filtr - było super przez jeden dzień. dzisiaj silnik terkotal jak traktor i padł totalnie. Po chwili uruchomilem i dojechalem na dwójce do domu. Brak mocy, tempomat nie mogł utrzymac predkosci jadac pod górke. Po podłaczeniu do Opcoma wyswietlil mi nastepujace błedy.

P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza
(11) - Nie występuje
P0621 - Obwód sterujacy lampka alternatora "L", wadliwe dzialanie
(01) - Nie występuje
P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień
(75) - Obecny
P1901 - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym
(0F) - Obecny
Zastanawiam sie nad wymianą przewodów gumowych ale nie wiem czy to pomoze - mam chyba inna koncowke numeru błedu - jesli to to co w nawiasie.
Przy filtrze paliwa mam czujnik z dwoma przewodami gumowymi, przy wymianie filtra odkrecałem go bo musiałem odkrecic cala obudowe filtra - nie dało się wyjąc go bez rozkrecenia obudowy.
Czy ma ktoś pomysł na to co może byc uszkodzone? Czy wypalenie filtra moze pomoc? A może uszkodzony jest czujnik przy filtrze paliwa. Prosze o pomoc.
Pozdrawiam

Anony Mous

#116 Post autor: Anony Mous »

Najpierw wyczyść porządnie EGR a potem kompem wypal DPF-a o ile nie jest jeszcze za późno na jego uratowanie.

Jaco
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 08 paź 2009, 22:40
Lokalizacja: okolice W-wy
Model:

#117 Post autor: Jaco »

Marki pisze:Najpierw wyczyść porządnie EGR a potem kompem wypal DPF-a o ile nie jest jeszcze za późno na jego uratowanie.
Dzieki, sprobuje - znalazlem czyszczenie EGR (http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1308). Co do wypalanie DFA-a to nigdy nie zauwazyłem objawów ktore opisuja ludzie (zwiekszone zuzycie paliwa, itd). Codziennie robie 100km, w tym 4 razy co najmniej 20km odcinki po autostradzie (120km/h). Jak dotychczas wszystko było OK. Odezwe sie po wyczyszczeniu i wypaleniu - mam nadzieję ze pomoze :-). Jeszcze jedno - czy nie powinno być błedu mówiącego o EGR w komputerze? Pytam bo właśnie przeczytałem post nt. czyszcenia EGR i troche się wystraszyłem. jestem poza krajem i jak cos nie pojdzie to bede uziemiony na dłuzej- nie mam zamiaru jechac do ASO - bo nie ufam tutejszym fachowcom. mam z nimi złe doswiadczenia. Wymieniaja wszystko na potege az naprawia, nie myslac za duzo jak naprawic najtaniej. ;-)

DD

#118 Post autor: DD »

Jaco miałem dokładnie to co Ty, te same objawy, wymiana filtra paliwa i skończyło się nowym EGR-em. Zrób tak jak radzi Marki bo to na 100% EGR.

Jaco
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 08 paź 2009, 22:40
Lokalizacja: okolice W-wy
Model:

#119 Post autor: Jaco »

Dzięki, DD
Poczytałem jeszzcze troche i chyba będzie najlepiej jak kupie nowy EGR i go wymienie. Czy ktoś ma doświadczenie z kupnem EGR na allegro? Czy warto kupować tzw. regenerowane?
Pozdrawiam

Anony Mous

#120 Post autor: Anony Mous »

Jak masz kupować jakiś pseudo regenerowany EGR to lepiej wyczyść porządnie ten,który masz.Jeśli wymiana to tylko na nowy a nie na drugi stary,taki sam jak Twój.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”