LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#631 Post autor: Piasek »

Zawsze w czymś przeszkadza - kwestia czasu w czym.
Po prostu jak widzę tego typu rozwiązania
Obrazek
to mi się gotuje. Elementarna czynność jak wymiana świec zapłonowych urasta do rangi ekwilibrystyki a potem się okazuje że szarpiąc i naciągając cały układ gdzieś coś rozpięliśmy niechcący i problem bo działało a nie działa

Jacek2308
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 13 lut 2013, 15:50
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: a18xer
Gender:

#632 Post autor: Jacek2308 »

Zafek80 pisze:Zawsze w czymś przeszkadza - kwestia czasu w czym.
Po prostu jak widzę tego typu rozwiązania
Obrazek
to mi się gotuje. Elementarna czynność jak wymiana świec zapłonowych urasta do rangi ekwilibrystyki a potem się okazuje że szarpiąc i naciągając cały układ gdzieś coś rozpięliśmy niechcący i problem bo działało a nie działa
No chyba nie wymieniałeś nigdy świec przy takim ustawieniu skoro tak piszesz ?
Tu jest tyle w zapasie przewodów gazowych, że wymiana świec to totalny luzik wystarczy odkręcić osłonę i odchylić ją razem z przewodami gazowymi i wymiana świec trwa moment :)
A skoro ktoś szarpie i nie wie jak z takimi prostymi czynnościami sobie poradzić to powinien się do takich czynności lepiej nie zabierać i dać parę $ dla mechanika by potem nie narzekać :)
A powracając do przypadku ze zdjęcia to ew. nie potrzebnie przewody są gazowe puszczone w lewą stronę mogły iść z prawej strony i wszystko było by krócej i też by działało jak należy.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#633 Post autor: Piasek »

Jacek2308 pisze:wystarczy odkręcić osłonę i odchylić ją razem z przewodami gazowymi
ja wymieniam bez dotykania czegokolwiek - taka różnica.

Spox5
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 18 cze 2014, 06:32
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#634 Post autor: Spox5 »

Panie i Panowie, powiedzcie jaki sterownik lepiej wybrać, z obd czy bez obd?
Nie kojarze dokładnie jaki sterownik miał być wsadzony, pamiętam tylko, że jeśli instalacja ma być na techu z obd to koszt 2400zł, a jak na stag bez obd to 2100. Jakie konkretnie sterowniki to niestety nie kojarzę. Co do reszty bebechów zdaję się na wiedzę poleconego gazownika, który gazował już kilka ZB z silnikiem Z18XER.

Awatar użytkownika
rafi7404
Mieszkaniec
Posty: 269
Rejestracja: 18 sie 2013, 21:42
Imię: Rafał
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#635 Post autor: rafi7404 »

Spox5 pisze:Panie i Panowie, powiedzcie jaki sterownik lepiej wybrać, z obd czy bez obd?
Nie kojarze dokładnie jaki sterownik miał być wsadzony, pamiętam tylko, że jeśli instalacja ma być na techu z obd to koszt 2400zł, a jak na stag bez obd to 2100. Jakie konkretnie sterowniki to niestety nie kojarzę. Co do reszty bebechów zdaję się na wiedzę poleconego gazownika, który gazował już kilka ZB z silnikiem Z18XER.
Moim zdaniem z OBD.
Miałem taką instalację i spisywała się świetnie.
A nie rozważałeś zamontowanie instalacji V generacji?
Ja decyduję się na taką i czekam na montaż. 8)

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#636 Post autor: Piasek »

Wydaje mi się że montaż 5 gen do naszych to jednak przerost formy nad treścią. Silniki 1.6 i 1.8 świetnie się spisują na klasycznej to po co przepłacać.

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#637 Post autor: jacek76 »

Zafek80 pisze:
To ile wciśniesz gazu w zbiornik zależy w dużej mierze od tego jak masz ustawiony czujnik ciśnienia na listwie.
Nie prawda. To zależy od wielozaworu. Wielozawór możesz zablokować i lać ile wlezie. Czujnika ciśnienia się nie ustawia ,ustawiasz w programie ciśnienie przy jakim ma się przełaczyć na benzynę.
Przy prawidłowym ustawieniu auto idzie na gazie dopóty ma pełen zakres ciśnienia roboczego czyli ma prawidłowy skład mieszanki.
Auto jedzie dopóki ma ciśnienie gazu powyżej minimum , skład mieszanki nie ma tu nic do rzeczy.
Przynajmniej ja tak mam i jak mi przerzuca na benzynę to jeszcze ileś tego gazu tam w zbiorniku zostaje. Jak uspokoję jazdę, mogę przełączyć ponownie na LPG i przejadę jeszcze ok 10-15km na spokojnie nim znowu przełączy. I jak tak "wyssie" zbiornik LPG wchodzi mi podręcznikowe 80% czyli 40-40,9L.
To wszystko zależy od tego jakie jest ciśnienie minimalne i od temperatury otoczenia. Jeśli masz ustawione na 0,7 bara to jeszcze pojedziesz , szczególnie w lato. Jeśli jednak 0,3~0,4 to nie poszalejesz :)
Bo zawory w butlach są jednak mechaniczne i ich praca zależy od temperatury gazu - na zimno więcej wtłoczysz niż kiedy jest już ciepło.
Zgodzę się z tym ,że zawory są mechaniczne. To ile wejdzie do butli zależy od użytego wielozaworu. Jeśli do butli o wysokości 230mm założysz wielozawór na wysokość 200 to gazu wejdzie mniej niż byś założył wielozawór na wysokość 220 , a gdybyś do tej butli założył wielozawór na wys. 250 , to by mogło nie odbić :)
reduktor niestety nieprawidłowo zamontowany. Zgodnie ze sztuką reduktor winien być zamontowany poniżej zaworu w butli
Wiesz że gdzieś dzwoni :lol: . Reduktor powinien być zamontowany poniżej zbiorniczka wyrównawczego i to w przypadku kiedy jest na trójnikach. jeśli jest w obiegu , nie ma to większego znaczenia.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#638 Post autor: jacek76 »

Zafek80 pisze:Nie dna zbiornika tylko zaworu który jest w połowie wysokości.
Nie chcę się spierać bo nie mam na tyle wiedzy ale wg. tej którą posiadam i co oglądałem prawidłowo zamontowane instalacje - reduktor zawsze był zamontowany poniżej zaworu w butli - no chyba że nie ma technicznych możliwości.
A jak zbiornik jest podwieszany i wielozawór jest na spodzie butli , to reduktor ma być na wysokości wahacza dolnego ???
Coś Ci się kolego pokićkało :mrgreen:
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#639 Post autor: jacek76 »

Zafek80 pisze:Czemu w takim razie każdy z renomowanych warsztatów gazowniczych montuje aż tak nisko reduktor gazowy mimo iż w komorze silnika często miejsca dostatek - z samej wygody serwisowej dla nich - zamiast gdzie za nadkolami, pod osłonami których demontaż i montaż trwa 50min ?
Z powodu chęci ukrycia podzespołów instalacji gazowej. Klientom się to podoba kiedy gazu nie widać. Niestety takie ukrywanie gazu często mści się na tych którym się to podoba właśnie. Jeśli do wymiany filtrów trzeba demontować podszybia / zakola lub inne rzeczy , to wiadomo że ta wymiana jest droższa.
Dostęp do filtrów i najważniejszych części instalacji powinien być łatwy i tak waśnie staram się robić :D
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#640 Post autor: cns80 »

Zafek80, tobie nawet nie chodzi o estetykę tylko czepiasz się gustu, a o gustach się nie dyskutuje. Przedstawione sposoby są zarówno poprawne jak i dość estetyczne (każdy sam ocenia) a dodatkowo funkcjonalne.

Co do V generacji to uważam to za śmieszne. Zamontowanie PRINSa czy VIALLE jest cenowo nieopłacalne, a montowanie tych prostych tanich zestawów (m.in. BRC) to trochę jak rzeźbienie maczetą ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8149
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#641 Post autor: Sebu$ »

przeglądam posty i nie zauważyłem informacji dotyczącej założenia instalacji w ZA OPC 2.0 Turbo, 192KM.

Zastanawiam się nad "profanacją" i założeniem instalacji, ale niestety jedni odradzają drudzy namawiają.
Są plusy i minusy.

Czy może ktoś podpowiedzieć jaki zestaw najlepiej zamontować, abym miał podobne osiągi i nie było problemu z codziennym użytkowaniem.

Na dzień dobry gazownik poinformował mnie, że cena będzie w granicach 4000 zł ... :shock:


ZA OPC w moim przypadku to auto weekendowe. Głównie do niedługich tras. Miesięczny przebieg to ok 500 km tak, że szału nie ma.

Spalanie na trasie przy normalnej jeździe to ok.10 l Pb/100 . Jak trzeba pojechać szybciej to i 17 bierze.

I nasuwa się pytanie czy jest w ogóle sens przy takich przebiegach. Wiadomo też, że jak będzie gaz to i odrobinę więcej się będzie podróżować, łatwiej naciskać na gaz ... ;)

A zwrot nakładu finansowego to chyba za 5 lat się zwróci ?! :)
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#642 Post autor: norris_85 »

Seba powiem Ci, że kupując też zastanawiałem się nad profanacją gdzie min jaki obstawiałem i pytałem u gazownika to Landi Renzo z cena ok 3800zł. Obecnie jeśli miałbym się skusić to zapewne wybrałbym Prinsa, ale mój Zefir okazał się być autem weekendowym podobnie jak Twój i dlatego od profanacji odstąpiłem. W końcu po to kupuje się OPC żeby dawało przyjemność a za przyjemności się płaci :P

BTW niby jest w kraju gazownik, który potrafi ustawić auto tak że na gazie będzie miało lepsze osiągi niż na benzynie ale...

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8149
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#643 Post autor: Sebu$ »

W końcu po to kupuje się OPC żeby dawało przyjemność a za przyjemności się płaci :P
z takim podejściem kupowałem samochód :)


Rozmawiałem dziś z gazownikiem, który działa na rynku od dawien dawna i polecił coś takiego za .. 2800 z trzyletnią gwarancją ;)
i podobno nigdy nie ma problemu a spalanie to 1:1. Ilość taka jak benzyna ... ;)

link do strony
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#644 Post autor: cns80 »

Sebu$ pisze: nie ma problemu a spalanie to 1:1. Ilość taka jak benzyna ... ;)
Omijaj tego gazownika jak Ci tak powiedział. Nie ma takiej fizycznej możliwości. Jakby w szkole nie spał to by wiedział.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2015, 09:47 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#645 Post autor: jacek76 »

Sebu$ pisze:przeglądam posty i nie zauważyłem informacji dotyczącej założenia instalacji w ZA OPC 2.0 Turbo, 192KM.
Robiliśmy zafirę OPC. Silnik w OPC to żadna kosmiczna technologia i gazuje się to jak wszystko inne :D
Włożyliśmy tam o ile pamiętam , KME silver , stag 4 i hany. Jeździ bez problemu. Koszt instalacji to jakieś 2500 pln.
Sebu$ pisze:Zastanawiam się nad "profanacją" i założeniem instalacji, ale niestety jedni odradzają drudzy namawiają.
Są plusy i minusy.
To nie profanacja tylko zdrowy rozsądek. Plusy są takie ,że jeździsz za połowę , minusy takie że zapasu nie wozisz ze sobą tylko masz go w garażu :D
Sebu$ pisze:Na dzień dobry gazownik poinformował mnie, że cena będzie w granicach 4000 zł ... :shock:
Za niewiele więcej zrobiliśmy audi rs6 , prawie 500KM i osiem garów :)
Sebu$ pisze:A zwrot nakładu finansowego to chyba za 5 lat się zwróci ?! :)
Im więcej będziesz jeździł , tym szybciej się zwróci. Ja gaz mam nawet w matizie :lol:
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”