Opel Zafira A 1.8 Skała k/Krakowa
Moderator: Tunio999
- mr.big
- Przeglądacz
- Posty: 56
- Rejestracja: 12 gru 2014, 15:31
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Opel Zafira A 1.8 Skała k/Krakowa
To i ja proszę o pomoc i opinię poniższego ogłoszenia.
http://otomoto.pl/opel-zafira-a-1-wlasc ... 83055.html
Gość w ogłoszeniu podaje rok prod 2005, a potem wstawia w opisie "data pierwszej rej. koniec 2004 roku". To zapewne celowe zagrania, bo w sumie co mu zrobisz...
http://otomoto.pl/opel-zafira-a-1-wlasc ... 83055.html
Gość w ogłoszeniu podaje rok prod 2005, a potem wstawia w opisie "data pierwszej rej. koniec 2004 roku". To zapewne celowe zagrania, bo w sumie co mu zrobisz...
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2015, 09:37 przez mr.big, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Bez nr VIN - nie dowiesz sięmr.big pisze:.......Gość w ogłoszeniu podaje rok prod 2005, a potem wstawia w opisie "data pierwszej rej. koniec 2004 roku". To zapewne celowe zagrania, bo w sumie co mu zrobisz...
Zazwyczaj podają rok modelowy, który liczy się już od września , dlatego jest 2005, a faktyczna produkcja może być w 2004.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Wydaje mi się, że wersja elegance miała w standardzie aluski, które widocznie gdzieś sobie odjechały, bo auto stoi na zwykłych felgach.
Poproś oczywiście o VIN.
Przebieg może być w miarę realny i nie wiele korygowany sądząc po wnętrzu auta, ale i tak pamiętaj o zrobieniu pakietu startowego (filtry, oleje, klocki etc) plus obowiązkowo rozrząd. Nawet jeśli ktoś go zrobił przy realnym deklarowanym przebiegu (czyli tu w okolicy ok 180 tys) - była to jego trzecia wymiana rozrządu (co 60 tys) ale jeśli handlarzyna cofnął licznik kosmetycznie o 30-40 tys co jest wysoce prawdopodobne, to na 100% masz go do wymiany. Tu oszczędzać nie ma co.
Do tego dolicz opłaty. Auto jest na niemieckich blachach.
Poproś oczywiście o VIN.
Przebieg może być w miarę realny i nie wiele korygowany sądząc po wnętrzu auta, ale i tak pamiętaj o zrobieniu pakietu startowego (filtry, oleje, klocki etc) plus obowiązkowo rozrząd. Nawet jeśli ktoś go zrobił przy realnym deklarowanym przebiegu (czyli tu w okolicy ok 180 tys) - była to jego trzecia wymiana rozrządu (co 60 tys) ale jeśli handlarzyna cofnął licznik kosmetycznie o 30-40 tys co jest wysoce prawdopodobne, to na 100% masz go do wymiany. Tu oszczędzać nie ma co.
Do tego dolicz opłaty. Auto jest na niemieckich blachach.
- mr.big
- Przeglądacz
- Posty: 56
- Rejestracja: 12 gru 2014, 15:31
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Dzwoniłem w sprawie VINu.
Mam jeszcze zadzwonić później bo teraz nie sa mi w stanie podać.
Pan od razu zaznaczył że to auto z 2004 roku.
Na start po zakupie przeznaczam 4-5 tys zł (opłaty + serwis + ubezpieczenie)
Zastanawia mnie tylko informacja która teoretycznie powinna mnie cieszyć:
"wymieniony kompletny rozrząd wraz z pompa wody( nieprzejechane nawet 30km)"
Po co handlarz wymieniał rozrząd ???
Zapomniałem zapytać też o wizytę w ASO.
A jak to jest z przejazdem do ASO, można takim autem jechać czy nie ? Pytam bo kiedyś mi handlarz powiedział że nie można bo to nie ma ubezpieczenia, obce blachy itp itd
Mam jeszcze zadzwonić później bo teraz nie sa mi w stanie podać.
Pan od razu zaznaczył że to auto z 2004 roku.
Na start po zakupie przeznaczam 4-5 tys zł (opłaty + serwis + ubezpieczenie)
Zastanawia mnie tylko informacja która teoretycznie powinna mnie cieszyć:
"wymieniony kompletny rozrząd wraz z pompa wody( nieprzejechane nawet 30km)"
Po co handlarz wymieniał rozrząd ???
Zapomniałem zapytać też o wizytę w ASO.
A jak to jest z przejazdem do ASO, można takim autem jechać czy nie ? Pytam bo kiedyś mi handlarz powiedział że nie można bo to nie ma ubezpieczenia, obce blachy itp itd
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2015, 13:13 przez mr.big, łącznie zmieniany 1 raz.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Numer VIN od sprzedajacego W0L0TGF7552100623
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2015, 14:44 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
W0L0TGF7552041249
Jednak jest data produkcji: 2004
Model: T98 ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model Code: 0QX75
Made: 11.10.2004
Type body: F75
Motor: Z18XE
The engine number: 20DY9955
Jednak jest data produkcji: 2004
Model: T98 ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model Code: 0QX75
Made: 11.10.2004
Type body: F75
Motor: Z18XE
The engine number: 20DY9955
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2015, 15:03 przez Bodek, łącznie zmieniany 2 razy.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
Sraty taty pierdaty Panowie na ludzki rozum sprzedajecie auto i dodatkowo inwestujecie 800zł w rozrząd? takiej bzdury nie słyszałem owszem są, że był zmieniany 20 tys 30tys, ale na litość Boską nie po przejechanych 30km A w ogole wiedzą jakiej firmy? ma na to papier, dokument, fakturę lub paragon?wymieniony kompletny rozrząd wraz z pompa wody( nieprzejechane nawet 30km)
Nie zgadza się na inny warsztat niż jego już ustawiony dobry gość
Przepraszam, że ostatnio jestem krytycznie nastawiony do takich ofert , ale chłopaki nie chce byście weszli w takie gówno jak ja i teraz wydaję każdego miesiąca PLN na naprawy, bo coś się zepsuło przegniło albo zacznie się psuć
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2015, 16:42 przez Maćku, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
VIN: W0L0TGF7552041249 Kod modelu: 0QX75 Kod opakowania: KHS8 Adnotacje REG: Data produkcji: 21102004
Typ silnika: Z18XE
W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
T:Astra
G:Astra
F75:Zafira
5:2005
2:Bochum
041249:SERIAL NUMBER
2F4 = RADIO,CDR 500
2H9 = SILNIK BENZYNOWY 18
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
4CU = LAKIER ZEWNĘTRZNY, PATRZ TABELA LAKIERÓW W PRZEDMOWIE KATALOGU MODELÓW
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
AG4 = SIEDZENIE PRZEDNIE,LEWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AN4 = FOTELIK DLA DZIECKA,SYSTEM OGRANICZAJĄCY
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AQ6 = SIEDZENIE PRZEDNIE,OPARCIE REGULOWANE
AS1 = DLA SKŁADANEGO SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWEGO
AT0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY3 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,TKANINA,PEŁNY
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
B86 = KOLOR LISTWY BOKU NADWOZIA
BB7 = UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
C60 = KLIMATYZACJA
C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ
CT9 = DLA HISZPANII
D18 = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CHROMOWANE
D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DL8 = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
DP6 = OBUDOWA
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
GT6 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.19
JBG = DŹWIGNIA HAMULCA POSTOJOWEGO,CHROM O WYSOKIM POŁYSKU
JL9 = ABS
K60 = ALTERNATOR,100A
KC5 = ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
MG4 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,SPORTY
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N40 = WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO, NIEZMIENNY STOSUNEK WSPOMAGANIA
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
NW6 = KOŁO,JEZDNE,9 PODŁUŻNYCH OTWORÓW,51/2JX13
NW9 = STEROWANIE TRAKCJI
OHC
P34 = KOŁO I OPONA,ZAPAS
PAK = OPASKA,DASHING/AMANA
QBE = OPONY,205/55 R 16-89V
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T9K = PŁAT WYKOŃCZENIOWY,WEWNĘTRZNY,AMANA
TN6 = AKUMULATOR,55AH
U07 = KLAKSON,FANFARA
U91 = ANTENA KRÓTKA,DACH,RADIO
U96 = GŁOŚNIK,6,WARIANT 2
UJ3
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
V55 = BAGAŻNIK DACHOWY
VB5 = ZDERZAK,CZĘŚCIOWO MALOWANY
VG9 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY
VU3 = ŚRODEK TABLICY ROZDZ.,WĘGIEL DRZEWNY METALICZNY
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4Y
W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA
W9S = DLA HISZPANII
W9U = DINKS
XA3 = OPEL
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
XR2 = TABLICZKA FIRMOWA,ELEGANCE
Z0T = DLA HISZPANII
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE
Typ silnika: Z18XE
W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
T:Astra
G:Astra
F75:Zafira
5:2005
2:Bochum
041249:SERIAL NUMBER
2F4 = RADIO,CDR 500
2H9 = SILNIK BENZYNOWY 18
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
4CU = LAKIER ZEWNĘTRZNY, PATRZ TABELA LAKIERÓW W PRZEDMOWIE KATALOGU MODELÓW
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
AG4 = SIEDZENIE PRZEDNIE,LEWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AN4 = FOTELIK DLA DZIECKA,SYSTEM OGRANICZAJĄCY
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AQ6 = SIEDZENIE PRZEDNIE,OPARCIE REGULOWANE
AS1 = DLA SKŁADANEGO SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWEGO
AT0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY3 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,TKANINA,PEŁNY
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
B86 = KOLOR LISTWY BOKU NADWOZIA
BB7 = UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
C60 = KLIMATYZACJA
C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ
CT9 = DLA HISZPANII
D18 = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CHROMOWANE
D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DL8 = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
DP6 = OBUDOWA
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
GT6 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.19
JBG = DŹWIGNIA HAMULCA POSTOJOWEGO,CHROM O WYSOKIM POŁYSKU
JL9 = ABS
K60 = ALTERNATOR,100A
KC5 = ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
MG4 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,SPORTY
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N40 = WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO, NIEZMIENNY STOSUNEK WSPOMAGANIA
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
NW6 = KOŁO,JEZDNE,9 PODŁUŻNYCH OTWORÓW,51/2JX13
NW9 = STEROWANIE TRAKCJI
OHC
P34 = KOŁO I OPONA,ZAPAS
PAK = OPASKA,DASHING/AMANA
QBE = OPONY,205/55 R 16-89V
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T9K = PŁAT WYKOŃCZENIOWY,WEWNĘTRZNY,AMANA
TN6 = AKUMULATOR,55AH
U07 = KLAKSON,FANFARA
U91 = ANTENA KRÓTKA,DACH,RADIO
U96 = GŁOŚNIK,6,WARIANT 2
UJ3
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
V55 = BAGAŻNIK DACHOWY
VB5 = ZDERZAK,CZĘŚCIOWO MALOWANY
VG9 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY
VU3 = ŚRODEK TABLICY ROZDZ.,WĘGIEL DRZEWNY METALICZNY
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4Y
W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA
W9S = DLA HISZPANII
W9U = DINKS
XA3 = OPEL
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
XR2 = TABLICZKA FIRMOWA,ELEGANCE
Z0T = DLA HISZPANII
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Myśle co do rozrządu że nie jest to 30 km tylko 30 tys km i okaże się błąd czeski, że literka mu sie zjadła. Jednak jestem bardziej przekonany o swoim spostrzeżeniu z wcześniejszego posta.
Realnie auto może mieć ok 250-280 tys przebiegu. Dla korekty kosmetycznej oraz aby zgadzało sie z papierami handlarz zmniejszył go do 210. Ktos zmienił rozrząd przy 180-185 tys bo w koncu co 60 tys sie go wymienia. Logiczne.
Handlarz leje wodę. A pozniej sie okazuje, że rozrząd strzelił po przejechaniu 5 tys... No pech.
Dlatego jak pisałem wczesniej. Do tego auta komplet pakietu startowego wraz z rozrządem na nowo. W koncu to dla siebie sie robi a nie na kolejny handel.
Mimo wszystko i mimo takich niejasności oraz przy zakładanych kombinacjach z przebiegiem auto może być warte uwagi.
Realnie auto może mieć ok 250-280 tys przebiegu. Dla korekty kosmetycznej oraz aby zgadzało sie z papierami handlarz zmniejszył go do 210. Ktos zmienił rozrząd przy 180-185 tys bo w koncu co 60 tys sie go wymienia. Logiczne.
Handlarz leje wodę. A pozniej sie okazuje, że rozrząd strzelił po przejechaniu 5 tys... No pech.
Dlatego jak pisałem wczesniej. Do tego auta komplet pakietu startowego wraz z rozrządem na nowo. W koncu to dla siebie sie robi a nie na kolejny handel.
Mimo wszystko i mimo takich niejasności oraz przy zakładanych kombinacjach z przebiegiem auto może być warte uwagi.