LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8170
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#646 Post autor: Sebu$ »

Sebu$ napisał/a:
przeglądam posty i nie zauważyłem informacji dotyczącej założenia instalacji w ZA OPC 2.0 Turbo, 192KM.

Robiliśmy zafirę OPC. Silnik w OPC to żadna kosmiczna technologia i gazuje się to jak wszystko inne :D
Włożyliśmy tam o ile pamiętam , KME silver , stag 4 i hany. Jeździ bez problemu. Koszt instalacji to jakieś 2500 pln.


hmmm, jednak przeoczyłem coś ... ;)
dzięki
Im więcej będziesz jeździł , tym szybciej się zwróci ...
zgadza się, tylko że to auto weekendowe i wyłożyć tyle kasy to mi się nie podoba. Zwrot po kilku latach.

na co dzień mam służbówkę i kilometrów w cholerę do zrobienia

a w weekendy trzeba się odchamić i pojeździć dostojnie :D
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#647 Post autor: cns80 »

Sebu$ pisze:a w weekendy trzeba się odchamić i pojeździć dostojnie :D
Sprzedaj OPC, kup Fiata Sienę i kapelusz z dużym rondem oraz bilety do operetki ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8170
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#648 Post autor: Sebu$ »

cns80 pisze:
Sebu$ pisze:a w weekendy trzeba się odchamić i pojeździć dostojnie :D
Sprzedaj OPC, kup Fiata Sienę i kapelusz z dużym rondem oraz bilety do operetki ;)
normalnie już mnie prawie przekonałeś ... ;)
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

stanley

#649 Post autor: stanley »

Witam, wtrącę się

jestem nowym posiadaczem Zafiry 1.8 16V z 1999 roku.
Chcę założyć do niej gaz.

Byłem w okolicznym warsztacie o którym słyszałem że robi w miarę nieźle. Zaproponowali:

Sterownik Zenit Pro
Reduktor Alaska
Wtryskiwacze Hercules


Co Wy o tym sądzicie?

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#650 Post autor: jacek76 »

stanley pisze:Witam, wtrącę się

jestem nowym posiadaczem Zafiry 1.8 16V z 1999 roku.
Chcę założyć do niej gaz.

Byłem w okolicznym warsztacie o którym słyszałem że robi w miarę nieźle. Zaproponowali:

Sterownik Zenit Pro
Reduktor Alaska
Wtryskiwacze Hercules


Co Wy o tym sądzicie?
Strasznie chyba Cię nie lubią . Podpadłeś im czymś że chcą Cię takim padłem uraczyć?
I jeszcze pytanie ile Ci za to krzyknęli ...

Ja bym Ci zaproponował :
Stag 200go fast
reduktor OMVL CPR ( prosty w konstrukcji i trwały , do 160 KM )
wtryskiwacze ac w01 ,hana 2000 lub barracuda ,
za jakieś 2200 :D ( hana lub barracuda + 100 pln.)
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#651 Post autor: gRZENIU »

Witam ..
Mam pytanie , polecacie jakiś warsztat montujący eko (lpg) w warszawie lub okolicach ????
Chce założyć do swojej Zośki eko BRC z wtrysk. hana ...

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#652 Post autor: cns80 »

gRZENIU pisze:Witam ..
Mam pytanie , polecacie jakiś warsztat montujący eko (lpg) w warszawie lub okolicach ????
Chce założyć do swojej Zośki eko BRC z wtrysk. hana ...
BRC z wtryskami hana przy twoim silniku to życzę powodzenia ;)
Jeśli chodzi o BRC to ja mogę polecić http://autkogaz.pl/
Obrazek

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#653 Post autor: gRZENIU »

Dzwoniłem i zaproponowali mi instalacje lovato w granicach 3000 zł Lub BRC w granicach 3400 zł.
Patryk a ty tam zakładałeś gaz ??? Czy servis tam robisz ???

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#654 Post autor: cns80 »

gRZENIU pisze:Dzwoniłem i zaproponowali mi instalacje lovato w granicach 3000 zł Lub BRC w granicach 3400 zł.
Patryk a ty tam zakładałeś gaz ??? Czy servis tam robisz ???
Serwis. Instalacja jest tzw. fabryczna.

Co do ceny to normalka przy tych instalacjach za 2-3 tys (w zależności od warsztatu i pozostałego osprzętu) zamontujesz STAG-a. Ale STAG-a montują wszyscy - nawet ci co się nie znają (czytaj papraki) więc jest duże ryzyko trafienia na minę. BRC i Lovato montuje niewiele zakładów i raczej mają sprawdzoną jakość. Ja osobiście omijam ENERGY GAS chociaż mam ich prawie pod domem a to dlatego że mają słabe opinie na lpg-forum i sam się przekonałem że u nich liczy się tylko masówka i byle za bramę, a z reklamacjami to już jest problem.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2015, 13:44 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#655 Post autor: jacek76 »

cns80 pisze: Co do ceny to normalka przy tych instalacjach za 2-3 tys (w zależności od warsztatu i pozostałego osprzętu) zamontujesz STAG-a.
Za staga i hany i wlew przy wlewie zapłacisz max 2500.
cns80 pisze: Ale STAG-a montują wszyscy - nawet ci co się nie znają (czytaj papraki) więc jest duże ryzyko trafienia na minę.
Ze stagiem jest o tyle dobrze ,że jeśli ktoś Ci spierdaczy montaż ,to łatwo znajdziesz takiego co to poprawi. Z brc już tak kolorowo nie będzie. Poza tym staga ogarnie nawet kowal. Więc jeśli będąc w podróży i Ci coś się w stagu rozkraczy to zrobi to każdy. Mając brc czy lovato , wisi nad Tobą wizja powrotu do domu na benzynce :D
I nie wierz tak bezgranicznie w poprawność montażu brc. Widziałem całą masę instalacji brc tak skopsanych ,że głowa boli. Mógłbym poprzeć to co najmniej kilkunastoma zdjęciami ale nie chce mi się bawić w hostingi . A tak przy okazji , wiesz może dlaczego w brc z obd nigdy nie zobaczysz check engine? Bo zanim zobaczysz check na desce , to sterownik już go wykasuje :mrgreen:
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#656 Post autor: cns80 »

jacek76 pisze:Ze stagiem jest o tyle dobrze ,że jeśli ktoś Ci spierdaczy montaż ,to łatwo znajdziesz takiego co to poprawi.
Prawda.
jacek76 pisze:Poza tym staga ogarnie nawet kowal. Więc jeśli będąc w podróży i Ci coś się w stagu rozkraczy to zrobi to każdy.
Prawda
jacek76 pisze:I nie wierz tak bezgranicznie w poprawność montażu brc. Widziałem całą masę instalacji brc tak skopsanych ,że głowa boli. Mógłbym poprzeć to co najmniej kilkunastoma zdjęciami ale nie chce mi się bawić w hostingi .
Założę się że jednak więcej widziałeś skopanych STAGów czy LPG TECHów ? Zresztą to przecież nie zależy od instalacji tylko od montera o czym dobrze wiesz :)
jacek76 pisze:A tak przy okazji , wiesz może dlaczego w brc z obd nigdy nie zobaczysz check engine? Bo zanim zobaczysz check na desce , to sterownik już go wykasuje :mrgreen:
To zależy ;) U mnie CE zobaczysz jeśli jest coś nie tak. To kwestia ustawień.
Obrazek

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#657 Post autor: gRZENIU »

Sam nie wiem co myśleć .. Poprzednio miałem Vectre b z 1999r. i zakładałem Lovato smart i 2 lata bez obsługowo ... Tylko nie wiem jak to przy turbo ????

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#658 Post autor: jacek76 »

cns80 pisze:Założę się że jednak więcej widziałeś skopanych STAGów czy LPG TECHów ? Zresztą to przecież nie zależy od instalacji tylko od montera o czym dobrze wiesz :)
I byś przegrał :piwo:
Właśnie o pomstę do nieba proszą instalacje pseudo fabryczne i właśnie brc , inne... różnie , przeważnie błędem jest brak wyobraźni u montera :)
W pseudo fabrycznych , jeśli dali pół metrowe węże od wtryskiwaczy do kolektora , to takie zakładają , pomimo że można by je skrócić do 5-ciu cm. Ale po co? Za ubogo ? Podlać benzyną :) Landi renzo w skodach :lol:
We włoszczyźnie jeśli coś działa to nie ruszają. U nas ciągle wchodzi coś nowego . W stagu czy techu dość często aktualizują soft , czy to potrzebne czy nie ale widać że coś robią. W grupie aeb do której należy m.in elpigaz , dopiero ze dwa lata temu zmienili soft , tak że można wyłączać pojedynczo wtryskiwacze i parę innych udogodnień . Wcześniej to była w porównaniu do innych epoka kamienia łupanego :lol:
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#659 Post autor: jacek76 »

gRZENIU pisze:Sam nie wiem co myśleć .. Poprzednio miałem Vectre b z 1999r. i zakładałem Lovato smart i 2 lata bez obsługowo ... Tylko nie wiem jak to przy turbo ????
Włoszczyzna jest dobra do zupy :D . Każdy sterownik obsługuje turbo , wystarczy zaptaszkować w sofcie :)
Robiliśmy astry i zafiry turbo niezależnie czy było to opc czy nie , ostatnio 2.0 turbo w AH...
Wszystkie jeżdżą i nikt nie narzeka :ok: Grunt to prawidłowy montaż i dobranie elementów.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#660 Post autor: cns80 »

jacek76 pisze:I byś przegrał :piwo:
No to jestem zaskoczony :) STAGa najczęściej widuję jako wrzuconego szuflą pod maskę. Zero pomysłu na montaż tylko wszystko pieprznięte gdzie było wygodnie. Kable to istna pajęczyna. No i obowiązkowo zaznaczona autokorekta i spadaj kliencie. Miało być tanio to było. A po kilkudziesięciu tysiącach zapłakany pan taksówkarz musi kupić głowicę za parę tyśków, bo gniazda wypaliło aż przykro patrzeć. Rekordzista z montażu gdzieś pod Siedlcami ujechał 42 tysiące gdy głowica ogłosiła zgon. We włoszczyźnie widziałem różne błędy i tak jak mówisz kładą czasem półmetrowe węże, ale jeszcze głowicy wywalonej nie miałem.

Oczywiście wszystko o czym piszemy to nie wina instalacji tylko "monterów". Niestety paprak z instalacją lpg w ręku jest tak samo groźny jak małpa z brzytwą :)

gRZENIU, chcesz mieć dobrze zrobione i zestrojone turbo to znajdź na forum Subaru dane do gościa na ul. Młodzieńczej. Może nie będzie tanio, ale przynajmniej zobaczysz jak to się robi prawidłowo (zwłaszcza strojenie) :)

Chyba że kolega jacek76 Ci coś zaproponuje ;)
Ostatnio zmieniony 08 lip 2015, 08:08 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”