Demontaż zbiornika paliwa
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 25
- Rejestracja: 16 paź 2014, 21:47
- Imię: Jerzy
- Lokalizacja: wieluń
- Auto: opel zafira b 1.8 cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Demontaż zbiornika paliwa
Witam, mam problem ze wskazaniami paliwa w zbiorniku, komputer pokładowy pokazuje zasięg 17 km, a na desce rozdzielczej wskazówka pokazuje 1/4 zbiornika, raz wyskoczył mi błąd P0460, nieprawidłowy sygnał ze zbiornika paliwa, chciałbym zajrzeć do czujnika paliwa i mam pytanie, czy ktoś kiedyś wyciągał zbiornik paliwa? Dużo przy tym rozbierania? A może ktoś miał podobny przypadek i poradził sobie bez wyjmowania zbiornika? Samochód to
Zafira A, benzyna, Z18XE, 2001 rok prod. Pozdrawiam.
Zafira A, benzyna, Z18XE, 2001 rok prod. Pozdrawiam.
szeryf212, wymieniałem pompę paliwa w swoim z22se, do czego musiałem zdejmować zbiornik
jakoś specjalnie skomplikowane to nie jest
trzeba odkręcić taśmy mocujące (3szt)
ja dla wygody zdjąłem też tłumik (byłem świeżo po wymianie więc nie miałem problemu z rozłączeniem elementów) ale na upartego chyba da się bez demontażu tłumika (niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę)
odłączenie dużych węży i tych paliwowych to żaden kłopot - trzeba tylko sobie dobrze zapamiętać albo opisać, co z czym się łączy
problem był tylko z takim małym wężykiem, który wchodzi od góry zbiornika (chyba jakieś odpowietrzenie)
co się go naszarpałem i nakląłem to nie opiszę
jest dość delikatny i bałem się zniszczyć, a siedział mocno
przewody elektryczne odpina się poza zbiornikiem (zbiornik schodzi z kawałkiem wiązki)
do zdjęcia zbiornika przyda się dodatkowa para rąk
w chacie mam zdjęcia zdjętego zbiornika - jak coś to wieczorem wrzucę
pozdrawiam
jakoś specjalnie skomplikowane to nie jest
trzeba odkręcić taśmy mocujące (3szt)
ja dla wygody zdjąłem też tłumik (byłem świeżo po wymianie więc nie miałem problemu z rozłączeniem elementów) ale na upartego chyba da się bez demontażu tłumika (niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę)
odłączenie dużych węży i tych paliwowych to żaden kłopot - trzeba tylko sobie dobrze zapamiętać albo opisać, co z czym się łączy
problem był tylko z takim małym wężykiem, który wchodzi od góry zbiornika (chyba jakieś odpowietrzenie)
co się go naszarpałem i nakląłem to nie opiszę
jest dość delikatny i bałem się zniszczyć, a siedział mocno
przewody elektryczne odpina się poza zbiornikiem (zbiornik schodzi z kawałkiem wiązki)
do zdjęcia zbiornika przyda się dodatkowa para rąk
w chacie mam zdjęcia zdjętego zbiornika - jak coś to wieczorem wrzucę
pozdrawiam
zdjęcia, które obiecałemszeryf212 pisze:Dzięki za rozjaśnienie sprawy
coś tam powinno bardziej rozjaśnić
edit: dopiero po zdjęciach doszedłem, że linki ręcznego też odpiąłem - ale to banalna rzecz, sam byś się pokapował...
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2015, 20:58 przez suchy777, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 kwie 2019, 13:23
- Imię: Slawek
- Lokalizacja: Wielkopolskie Poznań
- Auto: Opel Zafira a 1.6 16v
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z16XE
- Gender:
Witam wszystkich koledzy czy po odkręceniu tych4 śrub co trzymają zbiornik on mi odejdzie od płyty podłogowej na tyle żebym mógł wczepił przewód powrotny paliwa pozdrawiam
-
- Przeglądacz
- Posty: 79
- Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
- Imię: DANIEL
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: ZAFIRA A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
czy ma ktoś może schemat układu paliwowego do opla zafiry a 1,8 125km
zdemontowany jest bak i chce wymienic przewody paliwowe i cos dziwnie mi wyglada ten układ
chciałe zobaczyc schemat
Dodano po 13 minutach 41 sekundach:
https://zapodaj.net/a19d6619aa9ca.png.html
Dodano po 23 sekundach:
https://zapodaj.net/a19d6619aa9ca.png.html
Dodano po 2 minutach 49 sekundach:
wyżej dałem link do rysunku który zrobiłem na szybko po demontażu baku i pompy
prośba aby ktoś wyjasnił mi jak dział ten układ bo nie rozumiem. po co ten trójnik za filtrem, gdzie idzie przewód zaznaczony na brązowo pierwszy z lewej na rysunku ( fizycznie to on jest chyba z prawej tego drugiego prązowego od filtra) , no i ten dzyndzel na różowo co urwałem od czego jest ?
Dodano po 1 minucie 19 sekundach:
to kółko do którego przylega filtr to bak
sory za jakość ale nie mam schematu innego
Dodano po 6 minutach 30 sekundach:
ten dzyndzel na zdjeciu urwany jeszcze
https://zapodaj.net/94d96cd4bfc0b.jpg.html
zdemontowany jest bak i chce wymienic przewody paliwowe i cos dziwnie mi wyglada ten układ
chciałe zobaczyc schemat
Dodano po 13 minutach 41 sekundach:
https://zapodaj.net/a19d6619aa9ca.png.html
Dodano po 23 sekundach:
https://zapodaj.net/a19d6619aa9ca.png.html
Dodano po 2 minutach 49 sekundach:
wyżej dałem link do rysunku który zrobiłem na szybko po demontażu baku i pompy
prośba aby ktoś wyjasnił mi jak dział ten układ bo nie rozumiem. po co ten trójnik za filtrem, gdzie idzie przewód zaznaczony na brązowo pierwszy z lewej na rysunku ( fizycznie to on jest chyba z prawej tego drugiego prązowego od filtra) , no i ten dzyndzel na różowo co urwałem od czego jest ?
Dodano po 1 minucie 19 sekundach:
to kółko do którego przylega filtr to bak
sory za jakość ale nie mam schematu innego
Dodano po 6 minutach 30 sekundach:
ten dzyndzel na zdjeciu urwany jeszcze
https://zapodaj.net/94d96cd4bfc0b.jpg.html
Ostatnio zmieniony 09 cze 2020, 10:58 przez xbasser, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Ten trójnik za filtrem to powrót (nadmiar paliwa).-bo fizycznie z listwy paliwowej nie ma już powrotu.
Przewód który wraca od przodu auta to odprowadzenie par paliwa z filtra węglowego ukrytego w prawym nadkolu.
Ten dzyndzel który urwałeś to odpowietrzenie zbiornika.
Jeśli nie da się tego dzyndzla wymienić to mam zbiornik parę lat starszy ale kompletny do sprzedania z mojej Zochy
Przewód który wraca od przodu auta to odprowadzenie par paliwa z filtra węglowego ukrytego w prawym nadkolu.
Ten dzyndzel który urwałeś to odpowietrzenie zbiornika.
Jeśli nie da się tego dzyndzla wymienić to mam zbiornik parę lat starszy ale kompletny do sprzedania z mojej Zochy
Ostatnio zmieniony 09 cze 2020, 17:24 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 79
- Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
- Imię: DANIEL
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: ZAFIRA A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
supe , dziękuję za informacje , bardzo cenne
zbiornika nie bede wymieniał bo jest lux , jezeli to tylko odpowietrzenie to połącze to jakas rurka i uszczelnie klejem ipowinno byc ok
jakbys miał na sprzedanie ten trójnik i te kawałki przewodów paliwowych od filtra do pompy paliwa z tymi złączkami na koncu to chetnie zakupie
bede wdzieczny za odpowiedz gdzie takie dostane
Dodano po 6 minutach 41 sekundach:
te 2 niebieskie kabelki kupie , pilnie
zbiornika nie bede wymieniał bo jest lux , jezeli to tylko odpowietrzenie to połącze to jakas rurka i uszczelnie klejem ipowinno byc ok
jakbys miał na sprzedanie ten trójnik i te kawałki przewodów paliwowych od filtra do pompy paliwa z tymi złączkami na koncu to chetnie zakupie
bede wdzieczny za odpowiedz gdzie takie dostane
Dodano po 6 minutach 41 sekundach:
te 2 niebieskie kabelki kupie , pilnie
-
- Przeglądacz
- Posty: 79
- Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
- Imię: DANIEL
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: ZAFIRA A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
niestety temat po 2 tygodniach powrócił, auto znów przestało odpalać i na paliwie i na gazie, mysle sobie znów posżła pompa bo na szrocie wyjąłem z innej zochy pewnie stara była, wyjąlem pompę z baku podłączyłem bezposrednio pod akumulator i pompa piszczy / dziąła , więc wziąłem się za sprawdzenie napięcia we wtyczce która wchodzi do pompy , 2 kabelki sa od zasilania , i 2 kabelki są o czujnika poziomu paliwa,
i teraz ciekawe ,
podłączam miernik pokazuje 11,77 v a jak podłącze zarówke 12v to nie swieci , przy obciazeniu zanika napiecie
co moze byc przyczyna?
przekaźniki odpinałem z podszybia i sprawdzał mi jes znajomy pod miernikiem i ponoc są ok, zauważyłem że jeden z nich sie grzeje troche
może gdzies jest zwarcie w instalacji albo przerwany kabel ?
Dodano po 34 minutach 48 sekundach:
może ma ktoś schemat tej instalacji od pompy ?
jak idą te przewody i gdzie? pod spodem widziąłem ze nad bakiem wchodzą w podłogę , ale gdzie idą wewnatrz auta? i gdzie dochodzą?
i teraz ciekawe ,
podłączam miernik pokazuje 11,77 v a jak podłącze zarówke 12v to nie swieci , przy obciazeniu zanika napiecie
co moze byc przyczyna?
przekaźniki odpinałem z podszybia i sprawdzał mi jes znajomy pod miernikiem i ponoc są ok, zauważyłem że jeden z nich sie grzeje troche
może gdzies jest zwarcie w instalacji albo przerwany kabel ?
Dodano po 34 minutach 48 sekundach:
może ma ktoś schemat tej instalacji od pompy ?
jak idą te przewody i gdzie? pod spodem widziąłem ze nad bakiem wchodzą w podłogę , ale gdzie idą wewnatrz auta? i gdzie dochodzą?
Ostatnio zmieniony 29 cze 2020, 08:04 przez xbasser, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Może przekażniki są sprawne ale może sterownik nimi nie steruje, a najbardziej tym głównym od pompy i wtryskiwaczy(różowy)-spróbuj zasilić układ z pominięciem przekaźnika. Pozdro
-
- Przeglądacz
- Posty: 79
- Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
- Imię: DANIEL
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: ZAFIRA A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
kurcze okaząło się ze nie te kable sprawdzałem , te na których było 11v i znikało to były od wskaznika paliwa, kable od pompy pokazują 3,85v i po podłączeniu zarówki spada do zera, kable sa ok bo po pominięciu przekaznika zarówka się zapaliła, coś dziwnego wychodzi z przekaźnika 3,85 v ??
może awaria immobilaizera ? pestka w kluczyku mi wypadła juz kilka razy
jak zachowuje się immobilaizer ? nie podaje prądu na pompę?
może awaria immobilaizera ? pestka w kluczyku mi wypadła juz kilka razy
jak zachowuje się immobilaizer ? nie podaje prądu na pompę?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
to sterownik steruje przekaźnikiem -dokładnie wysyła sygnał(masę) który go zwiera i podejrzewam że tam jest właśnie problem
Więc spróbuj zastosować sobie na próbę jakąś zworkę aby pominąć przekaźnik i spróbuj odpalić auto.
Jeśli się uda to znaczy, że najprawdopodobniej masz walnięty sterownik, jeśli nie pomoże to trzeba szukać dalej
Jesli byłby to problem immo to mrugałby Ci w trakcie próby odpalenia CHECK ENGINE
Możesz wtedy zastosować sobie oddzielny włącznik przekaźnika w kabinie(będzie taki dodatkowy immobilizer).
Więc spróbuj zastosować sobie na próbę jakąś zworkę aby pominąć przekaźnik i spróbuj odpalić auto.
Jeśli się uda to znaczy, że najprawdopodobniej masz walnięty sterownik, jeśli nie pomoże to trzeba szukać dalej
Jesli byłby to problem immo to mrugałby Ci w trakcie próby odpalenia CHECK ENGINE
Możesz wtedy zastosować sobie oddzielny włącznik przekaźnika w kabinie(będzie taki dodatkowy immobilizer).
Ostatnio zmieniony 29 cze 2020, 22:28 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 79
- Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
- Imię: DANIEL
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: ZAFIRA A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
nie pali niestety, a podpowiecie mi proszę w jaki sposób się upewnic czy pompa pompuje paliwo ? , jak miałem wyjęty zbiornik po podłączeniu kabelkami do akumulatora piszczała więc jak sąądze działała, pytanie czy działała czy tylko piszczała
teraz mam juz wszystko złożone , i chce się upewnic tylko ze jak a podłącze + i - to podaje paliwo zeby wykluczyc w 100% pompkę, podpowiecie coś ?
znajomy kazał mi odłączac jakic czujnik zaworu cisnienia jeszcze i spawdzić czy pompuje ale nie wiem gdzie to jest, gdzies pod pokrywa podobno
Dodano po 2 minutach 11 sekundach:
firek widze ze jestes ogarnięty w te sprawy , podpowiesz coś? co moge jeszcze zrobic bo straciłem nadzieje
5 dni bez auta jestem , może znacie jakiegos mechanika z okolic tomaszowa i łodzi co by znał sie na elektryce troche
Dodano po 3 minutach 19 sekundach:
moze bezposrednio z aku puscic 2 kable do wtyczki pompy ale skad bede wiedział czy pompuje paliwo ?
teraz mam juz wszystko złożone , i chce się upewnic tylko ze jak a podłącze + i - to podaje paliwo zeby wykluczyc w 100% pompkę, podpowiecie coś ?
znajomy kazał mi odłączac jakic czujnik zaworu cisnienia jeszcze i spawdzić czy pompuje ale nie wiem gdzie to jest, gdzies pod pokrywa podobno
Dodano po 2 minutach 11 sekundach:
firek widze ze jestes ogarnięty w te sprawy , podpowiesz coś? co moge jeszcze zrobic bo straciłem nadzieje
5 dni bez auta jestem , może znacie jakiegos mechanika z okolic tomaszowa i łodzi co by znał sie na elektryce troche
Dodano po 3 minutach 19 sekundach:
moze bezposrednio z aku puscic 2 kable do wtyczki pompy ale skad bede wiedział czy pompuje paliwo ?
Ostatnio zmieniony 01 lip 2020, 08:59 przez xbasser, łącznie zmieniany 1 raz.