[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
DD

#121 Post autor: DD »

Czy możliwe jest rozkręcenie w celu przeczyszczenia EGR-a od Z19DT 2006r. (taki jak ma Jaco)? Bo od Zafiry A widzę na zdjęciach że można rozkręcić na części pierwsze i wyczyścić, a u mnie tylko mogę oddzielić cewkę od komory EGR-a a już nie da się rozkręcić ośki, na której są tłoczki i sprężyny. Szkoda wyrzycać starego EGR-a, chciałbym go przeczyścić.

Anony Mous

#122 Post autor: Anony Mous »


DD

#123 Post autor: DD »

Czytał, czytał, ale to jest EGR do Z19DTH, a ja pytam do Z19DT (Z19DTL). Wrzucę foty jutro.

Anony Mous

#124 Post autor: Anony Mous »

Do cewki (czarna obudowa) dobrać się można jak opisywałem bez znaczenia czy jest to Z19DTH czy DT.Jeśli chodzi o rozebranie drugiej części EGR-a (tej z osią i tłoczkami) to moim zdaniem nie da rady rozebrać tego na czynniki pierwsze,bo trzeba by wybić zaślepkę z obudowy aby rozkręcić oś.Także pozostaje porządne moczenie ;)

Jaco
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 08 paź 2009, 22:40
Lokalizacja: okolice W-wy
Model:

#125 Post autor: Jaco »

Własnie próbowałem odkręcić EGR, niestety imbus się wygiął i spróbuję jutro odkrecić korpus. Załaczam zdjęcia po rozkreceniu
Obrazek
Obrazek
Nie wiem czy to dużo sadzy czy nie. Natomiast iglica wysuwa sie około 6mm po wyczyszczeniu, ale przed próbą wyczyszczenia iglica chowała się po wyciągnieciu, teraz pozostaje w połozeniu wyciągnietym (lub wsunietym jak kto woli :-)). Czy to jest "normalne"?.
Obrazek
Nowy EGR w serwisie kosztuje około 140Euro ( jednym serwisie opla chcieli ode mnie stary EGR, jesli nie oddałbym to cena idzie w góre ???).

Anony Mous

#126 Post autor: Anony Mous »

Tak ma być.Wszystko jest ok.

Jaco
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 08 paź 2009, 22:40
Lokalizacja: okolice W-wy
Model:

#127 Post autor: Jaco »

Dzieki Marki, bede walczyl dzisiaj wieczorem dalej z odkreceniem srub, zaloze ten sam EGR po wyczyszczeniu i mam nadzieje ze bedzie jakas poprawa. Czy oprocz sprawdzenia przewodzenia cewki omomierzem, moge w jakis sposob sprawdzic czy jest sprawna? Troche sie boje podlaczyc do zasilacza - aby nie przedobrzyc.
Czy lepiej zalozyc nowy EGR czy stary po wyczyszczeniu?
Dzieki za pomoc

Anony Mous

#128 Post autor: Anony Mous »

Jak rozebrałeś i wyczyściłeś porządnie EGR jak w opisie to musi wszystko działać.Tam nie ma co się popsuć.Sama cewka pada bardzo rzadko a niesprawność spowodowana jest zabrudzeniem i niedomykaniem się komór.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2010, 15:07 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

kicaj

#129 Post autor: kicaj »

i pomyslcie o patencie fiata odnosnie egra...

Jaco
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 08 paź 2009, 22:40
Lokalizacja: okolice W-wy
Model:

#130 Post autor: Jaco »

RATUNKU!!!!!
Wyczysciłem EGR i NIC !!! Silnik chodzi jak traktor, nie ma mocy, nie da się jechać. W pewnym momencie przy ruszaniu zgasł i ciezko było odpalic (dopiero po chwili). Check sie pali. Wyświetla następujace błedy:
P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza
(11) - Obecny - ten bład pojawil jak zgasl silnik.
P1901 - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym
(0F) - Obecny
Prosze o sugestie co moge jeszcze zrobic zanim pojade do serwisu :cry:
Pozdrawiam

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#131 Post autor: Lorry »

Posprawdzać wszelkie połączenia przewodów itp. i w miare możliwości pokasować błedy i spróbować raz jeszcze zapalić

Jaco
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 08 paź 2009, 22:40
Lokalizacja: okolice W-wy
Model:

#132 Post autor: Jaco »

bledy kasowalem dwa razy i nie pomaga
Co do przewodow to sprawdzalem wszystkie przed wyjazdem po wymianie - nie widac aby ktorych nie stykal - podociskalem wszystkie w rejonie gdzie moglem rozlaczyc podczas wymiany.

kicaj

#133 Post autor: kicaj »

P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza
sprawdz dolot czy nie masz jakiejs dziury, pekniecia
bo to moze powodowac
Jaco pisze:P1901 - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym
i zwyczajnie zapychasz dpf...

Jaco
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 08 paź 2009, 22:40
Lokalizacja: okolice W-wy
Model:

#134 Post autor: Jaco »

kicaj pisze:
P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza
sprawdz dolot czy nie masz jakiejs dziury, pekniecia
bo to moze powodowac
Jaco pisze:P1901 - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym
i zwyczajnie zapychasz dpf...
Sprawdziłem pokrywe filtra i przewody dochodzace i wychodzace z filtra - nic nie widac. Odpalilem i przejechalem sie kawaleczek - ale nie da sie jechac, brak mocy i terkocze jak stary traktor. Po wylaczeniu i sprawdzeniu (hamulec+gaz) wyswietlil oba bledy, przy nastepnej probie tylko drugi. Probowalem wczesniej przepalic DPF ale przerwal na poczatku wypalania - w tej chwili nasycenie jest 56%.

kicaj

#135 Post autor: kicaj »

jak masz walniety czujnik cisnienia to jak ma wskazywac wlasciwe nasycenie? tak gdybam...
nieszczelnosc moze byc mala i sie pokazywac dopiero przy doladowaniu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”