Swap z 2.0 dtl na z19dt

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Bakuch

Swap z 2.0 dtl na z19dt

#1 Post autor: Bakuch »

Siemanko.
Mam pytanie czy mozliwy jest swap na silnik z19dt oczywiscie ze skrzynia, wiem, że musze liczyć sie z kosztami wiec prosze o konkrety czy mozliwy jest taki swap czy z jakis przyczyn nie mozna tego zrobić.
Pozdro i miłego na weekend ;) 8)

_model_

#2 Post autor: _model_ »

swap na pewno możliwy (do mniejszych aut pakowali większe silniki). Tylko musisz mieć worek kasy i najlepiej auto na dawcę. Bo bez zmiany elektroniki się nie obejdzie...

Bakuch

#3 Post autor: Bakuch »

no to chociaz coś wiecej wiem, a orientujesz sie moze jakim silnikiem najlepiej zastapic macierzysta jednostke ?
Z tego co wiem 2.2 to kolejny niewypał, więc co tu swap-nąć ?

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#4 Post autor: Maćku »

Ile chcesz w ogóle na to przeznaczyć? Kupno używanego diesla wiąże się z dużym ryzykiem ciągłych awarii do tego jest potrzebny magik co ogarnia takie SWAP'y oraz to, że tak naprawdę nie wiadomo jak ma przebieg więc przydała by się gruntowna odbudowa...

Sądzę, że wygodniej byś miał (o ile masz fundusze) sprzedać ZA i to co chcesz wsadzić SWAP dołożyć i kupić ZB ;) czy co innego :)

Nawet nie słyszałem by ktoś ogarniał temat kiedyś zmiany DTi na nowsze diesle CDTI :mysli:
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2015, 05:41 przez Maćku, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

_model_

#5 Post autor: _model_ »

SWAP'ują wszystko do wszystkiego.
Tylko pytanie ile kolega chce biletów NBP przeznaczyć na to, bo podejrzewam, że 15kPLN to będzie mało na taki zabieg.
Zmiana auta to najprostsza sprawa. A zrobienie SWAP'a to już mamy indywidualne auto.

P.S. Mam kumpla, który kiedyś do Malucha przeszczepił silnik od UNO 1,4Turbo.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#6 Post autor: Maćku »

_model_ pisze: bo podejrzewam, że 15kPLN to będzie mało na taki zabieg
nie przesadzajmy :mrgreen:
Obrazek

Bakuch

#7 Post autor: Bakuch »

nie to jednak sprzedam ją i kupie cos innego ;d chcialem ją zostawic ale zwiekszyc moc bo brak takowej mnie przeraża :D

alek_jan

#8 Post autor: alek_jan »

Widzę, że kolega myślał, że kupi silnik i może mała przeróbki zawiechy silnika i będzie ok. Niestety moim zdaniem operacja nieopłacalna bo lepiej kupić ZB. No chyba , że ktoś zakochał się w budzie i marnym wnętrzu ZA i ma za dużo kasy.

Bakuch

#9 Post autor: Bakuch »

liczyłem na to ze zmieni sie silnik ze skrzynia i oczywiscie osprzetem i to mamy final no ale skoro taka jazda z tym to temat do zamkniecia

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#10 Post autor: Janus »

Bakuch pisze:liczyłem na to ze zmieni sie silnik ze skrzynia i oczywiscie osprzetem i to mamy final no ale skoro taka jazda z tym to temat do zamkniecia
Ja swoje 20DTI jak miałbym zmieniać, to tylko na benzynę. Najprostsza opcja - znaleźć Zośkę A w benzynie na dawcę (skrzynia, półosie, silnik, okablowanie, komputer, immo itp itd). Tylko co tam kupisz i wsadzisz? 1.6 , 1.8 czy ew z22se?? 2.2 to jest jest jeszcze jakieś rozwiązanie. Aha - no zapomniałem o 2.0 turbo - ale to już naprawdę wór kasy będzie. A jak swapa nie ogarniesz sam, to już na pewno będzie wór kasy albo i dwa...

Najlepsze swap-y to takie, gdzie udaje się sprząc nowy silnik ze skrzynią siedzącą już w aucie. Sympatycznie to wygląda przy swapie X17DTL na X20XEV albo inne 2.0 Opla na bigbloku, bo X17DTL to też bigblok.

Co do pasowania 2.0 benzyny do skrzyni przy DTI to nawet pojęcia nie mam. Maltretuję wujka Google i nic...
Janusz

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#11 Post autor: Janus »

Update do tematu:

Na angielskim forum znalazłem informację, że skrzynia F23 od diesla pasuje do benzyny. I teraz są dwie opcje - albo zostawiamy zamach z diesla (założenie że montujemy silnik 2.0 16V 150KM czyli C20XE bo tam był zamach na 8 śrub), albo musimy wywalić zamach i sprzęgło z dwumasą, a w kielichu skrzyni na wałek sprzęgłowy dotoczyć dystansik 13mm grubości aby zniwelować za dużo miejsca na wałku po dwumasie - i wtedy pakuje się sprzęgło z dociskiem od benzyny.

Podejrzewam, że skoro wchodzi C20XE, to tak samo cała gama silników na bigblocku - czyli X18XE, X20XEV, stare C20NE oraz X22SE, X22XE (silniki 2.2l z Omegi B albo Sintry czy Frontery).
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”