Tłumik środkowy i końcowy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

#31 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Z tego co czytałem tutaj, to nie musisz montować żadnego tłumika. Poszukaj jedynie odpowiedzi na to twoje pytanie w innym dziale. Jest tu to doskonale opisane co i jak.

ap

#32 Post autor: ap »

Dzięki za podpowiedzi:)
Nie będę kupował żadnego tłumika ;)

gosu10

#33 Post autor: gosu10 »

Panowie podgrzeję temat bo po przeczytaniu są wątpliwości. Szykuję się do wymiany tłumika środkowego i końcowego bo wyglądają jakby miały za chwilę odpaść :).Po przeczytaniu tego tematu niema jednoznacznej odpowiedzi jakiej firmy kupić tłumik ??? Proszę o opinię ludzi którzy kupili założyli i jest git

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#34 Post autor: Wojti »

zacznij od sprawdzenia ile kosztuje oryginał GM bo nie zawsze jest warto kupować zamiennik jak planujesz mieć autko na dłużej .Oryginał wytrzyma kilka dobrych lat :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#35 Post autor: Piasek »

Bardzo dobrej jakości wydechy produkuje polski ASMET (w ofercie m.in IC ale i pewnie na allegro dużo tego znajdziesz). Materiał materiałem ale wykonanie jest idealne. Kilka razy porównywaliśmy z oryginałami wywalanymi z auta to przegięcia, uchwyty, wszystko dokładnie w tych samych miejscach - jak ori. Wyjmujesz stary, wkładasz ASMETA, żadnej rzeźby.

A ja mam pytanie z podobnej beczki - bo jak zdejmowałem ostatnio koła to wydech już tak sobie wygląda. Tzn cały i ok ale już od połowy długości (rura) do końcowego tłumika mocno skorodowana. Są jakieś dobre preparaty antykorozyjne i jednocześnie żaroodporne ?
Bo srebrzynka to lipa - przy pierwszym rozgrzaniu spadnie cała poza tym to nie jest antykorozyjne
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2015, 21:19 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.

N0B0DY

#36 Post autor: N0B0DY »

@Wojti
ty masz OPC gdzie kupić jakiś dobry tłumik końcowy, w żadnym sklepie niemają do OPC, a oryginalny w ASO 1200zł, chyba ich poje...o.

czy taki może być, jest oferta na allegro za 25ozł

Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2015, 09:30 przez N0B0DY, łącznie zmieniany 1 raz.

gosu10

#37 Post autor: gosu10 »

Wojti, oryginału nie kupię bo nie mam za zbyciu 1000 zł :) kolega Zafek80, pisał o asmecie po szukam go. A co powiedzie o POLMOstrów kto z was kupił założył i po roku jest zadowolony ???

olcik
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 20 sie 2014, 07:24
Imię: Artur
Lokalizacja: łódzkie
Auto: OZA 1.8 INSI 2.0
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe

#38 Post autor: olcik »

nobody, odpuść sobie ten tłumik, który pokazałęs z allegro..
dlaczego? zapytaj sprzedawcy jaka średnicę rury wejściowej ma ten tłumik :>

N0B0DY

#39 Post autor: N0B0DY »

a czym zwykły tłumik różni się od OPC? tam w środku są jakieś inne bebechy czy jak?
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2015, 11:24 przez N0B0DY, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#40 Post autor: Wojti »

Marcin ma racje trzeba miec coś sprawdzonego ja w kilku autach kupowałem na chybił trafił(tylko cena) a potem po 2 latach tłumik złom :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#41 Post autor: norris_85 »

gosu10 pisze:Wojti, oryginału nie kupię bo nie mam za zbyciu 1000 zł :) kolega Zafek80, pisał o asmecie po szukam go. A co powiedzie o POLMOstrów kto z was kupił założył i po roku jest zadowolony ???
ja zakładałem środkowe bliźniaki polmostrów na Dolnej Panny Marii w omedze teściów. Dobra cena i brak rozterek co do osobnych gwarancji na części i montaż. Wg opinii teściów jest jak z fabryki.

Co do asmeta to wg wszystkich mechaników jakich pytałem asmet jest nieco droższy ale też wytrzymuje relatywnie dłużej.

gosu10

#42 Post autor: gosu10 »

Panowie z Lublina i okolic powiedzcie mi co się stało z tymi sklepami na górce ? ( te co były w olimpie). Gdzieś je przeniesiono ?? czy to umarło ???

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#43 Post autor: Piasek »

N0B0DY pisze:czy taki może być, jest oferta na allegro za 25ozł
ale bojowo wygląda - przyznać trzeba. Owszem, w OPC może zaszkodzić zamiast pomóc ale do takiego seryjniaka 1.6 czy 1.8... by się zapewne ładny pomruk zrobił

N0B0DY

#44 Post autor: N0B0DY »

Niewierze że niepasuje żaden inny tłumik do OPC, chodźby z Astry takiej w Turbo, one są identyczne, wiec czemu nie można innego? Byłem naprawić swój tłumik teraz, i koleś mówił żeby poszukać od Saaba bo są tyakie same i może coś znajde z taką mocą silnika.

Chodźby taki Obrazek
Numer Produktu 48.20
BOSAL Cross Reference 215-831
element układu Tłumik końcowy
nadwozie Cabrio, Coupe, Hatchback
rok produkcji 1994 - 1998
pojemność 1985 ccm
moc 185 KM

chociaż ten jest identyczny jak w Vectrze B więc może jakiś noiwszy model Saaba?

niema jakichś fachowców których można by się zapytać jaki inny tłumik będzie dobry?
A środkowy to też problem będzie, czy może być od innej wersji?
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2015, 10:24 przez N0B0DY, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#45 Post autor: norris_85 »

a nie lepiej poprosić o numer części w tym temacie i zrobić zakup na jego podstawie? niezależnie czy to Bosal, Asmet, Polmostrów czy cokolwiek innego jeśli nie jest wydechem customowym powinno być zgodne z numerem katalogowym producenta oryginału. Wystarczy poczytać inne fora (np innych opli) jak chłopacy kupowali wydechy pasujące "na oko" i często przy montażu okazywało się, że gięcia są wykonane z różnicą kilku stopni przez co nie pasowały do danego modelu... ja kupując wydech dla teściów poprosiłem Bodka o numery bliźniaków wg vin o z tymi numerami poszedłem do sklepu dzięki czemu miałem pasujący pewnik a montaż odbył się bez kłopotów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”