Czy jest jakas metoda aby sprawdzic czy czujnik jest OK? Poza tym mam chyba dwa czujniki na DPF (1.9DT 2006, sa dwa przewody gumowe przy czujniku na filtrze paliwa - a moze to ten element jest popsuty?) czyli który jest popsuty? . Sprobuje jutro obejrzec przewod elastyczny i jesli bedzie podejrzany to wymienic podobno gdzies w okolicy DPF (Niestety bez podnosnika moze byc trudno ). Czy ktos moze potwierdzic ze jest to przewod z fi wewn. 6mm?kicaj pisze:jak masz walniety czujnik cisnienia to jak ma wskazywac wlasciwe nasycenie? tak gdybam...
nieszczelnosc moze byc mala i sie pokazywac dopiero przy doladowaniu...
[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF
Marki,Marki pisze:Jaco u mnie jak były takie błędy to wypaliłem DPF kompem i wyczyściłem EGR.Auto chodzi jak trzeba.Czy przed wypaleniem filtra rozgrzałeś silnik do min 85*C?
W ogole przed rozebraniem EGR, wypalilem kompem DPF, pokazal nasycenie przed 75% - po 56%. Po wyczyszczeniu EGR-a, probowalem wypalic DPF ale tylko obroty wzrosly do okolo 2tys i pokazal sie komunikat ze DPF wypalanie zakonczone pomyslnie.
Zalaczam dane z kompa - moze cos Ci powiedza bo dla mnie to troche za duzo ;-)
Dane z bloków pomiarowych:
Napiêcie akumulatora 13.9 V
Status zap³onu Za³ 12V
PrzekaŸnik Rozrusznika Nieaktywny
PrzekaŸnik pompy paliwa Aktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu 0%
Po¿¹dane ja³owe 800 obr/min
Prêdkoœæ silnika 800 obr/min
Prêdkoœæ obrotowa wa³ka rozrz¹du 375 obr/min
Zmodyfikowana prêdkoœæ obrotowa biegu ja³owego NO
Obliczany przep³yw powietrza 29 kg/h
Przep³ywomierz powietrza 15 kg/h
Temperatura Otoczenia 7 °C
Temperatura powietrza zasilanego 59 °C
Temperatura powietrza zasilanego 1.70 V
Temperatura cieczy ch³odz¹cej 96 °C
Temperatura cieczy ch³odz¹cej 1.02 V
Poziom oleju Normalne
Ciœnienie oleju Normalne
Status poziomu oleju silnika Okay
B1S1 Temperatura spalin (rz¹d 1 czujnik 1) 272 °C
B1S1 Temperatura spalin (rz¹d 1 czujnik 1) 1.4 V
B1S2 Temperatura spalin (rz¹d 1 czujnik 2) 240 °C
B1S2 Temperatura spalin (rz¹d 1 czujnik 2) 1.3 V
Ciœnienie atmosferyczne 101 kPa
Ciœnienie atmosferyczne 3.98 V
¿¹danie ciœnienia ³adowania 104 kPa
Ciœniemnie ³adowania 101 kPa
Ciœniemnie ³adowania 1.62 V
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciœnienia ³adowania 75%
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin) 100%
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego) 4%
Sygna³ serwo PWM po³o¿enia przepustnicy 5%
Wymagane ciœnienie szyny paliw. Common Rail 27.03 MPa
Common Rail ciœnienie paliwa 26.81 MPa
Common Rail ciœnienie paliwa 1.07 V
Sygna³ PWM elektrozaworu sterowania ciœnienia w szynie paliwowej 30%
Pr¹d elektrozaworu sterowania ciœnienia w szynie paliwowej 0.80 a
Elektrozawór odmierzania paliwa PWM 38%
Pr¹d elektrozaworu odmierzania paliwa 1.40 a
Temperatura paliwa -40 °C
Temperatura paliwa 0.23 V
Prze³¹cznik informacyjny A/C Nieaktywny
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji System OK
Ciœnienie A/C (Systemu Klimatyzacji) 750 kPa
Ciœnienie A/C (Systemu Klimatyzacji) 1.1 V
PrzekaŸnik A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
Prze³¹cznik 1 hamulców Nieaktywny
Prze³¹cznik 2 hamulców Nieaktywny
Prze³¹cznik sprzêg³a Nieaktywny
Prêdkoœæ pojazdu 0 km/h
Prêdkoœæ pojazdu w zakresie ustawieñ tempomatu Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu 0.0 m/ s2
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy Nieaktywny
Tempomat (Cruise Control) Nieaktywny
Moment obrotowy silnika 30 Nm
Kontrola momentu obrotowego Nieaktywny
Wymagany moment obrotowy (ukl. przeciwposlizg. TC) 0 Nm
Pozosta³y stan oleju 62%
Kontrolka wymiany oleju silnikowego Nieaktywny
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI) Wy³
Serwisowa lampka kontrolna (SVS) Za³
PrzekaŸnik czasu wstêpnego ogrzewania Nieaktywne 12V
Lampka kontrolna czasu ¿arzenia Wy³ 12V
PrzekaŸnik diagnozy czasu nagrzewania wstêpnego Nieaktywny
Glówne taktowanie wtrysku -0.7 CA
Ostateczna dawka paliwa 9.8 mm3/stk
Ró¿nica ciœnieñ - filtr cz¹steczek paliwa Diesel 95 kPa
Ró¿nica ciœnieñ - filtr cz¹steczek paliwa Diesel 4.78 V
Nasycenie filtra cz¹stek paliwa Diesel 56%
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg) 590 km
Regeneracja DPF 0%
Sensor zbiornika paliwa 0.00 V
Wentylator 1 stopieñ regulacji Nieaktywny
Wentylator 2 stopieñ regulacji Nieaktywny
Wentylator 3 stopieñ regulacji Nieaktywny
Jaco nie pamiętam wszystkich danych aby powiedzieć czy wszystko jest ok.
Piszesz,że przed czyszczeniem EGR-a wypalałeś DPF.Z tego co wiem to po wypalaniu zainicjowanym kompem nasycenie DPF-a powinno być na poziomie ok 76%.U mnie bynajmniej tak było i u innych kolegów.Wg wskazań kompa masz info,że od ostatniego wypalania DPF-a przejechałeś 590km więc nie wiem czy wypalanie jakie zrobiłeś zakończyło się powodzeniem.
Czy wypalając DPF kompem obroty wzrosły do ok 3500obr/min i utrzymywały się przez ok 10 min?
Piszesz,że przed czyszczeniem EGR-a wypalałeś DPF.Z tego co wiem to po wypalaniu zainicjowanym kompem nasycenie DPF-a powinno być na poziomie ok 76%.U mnie bynajmniej tak było i u innych kolegów.Wg wskazań kompa masz info,że od ostatniego wypalania DPF-a przejechałeś 590km więc nie wiem czy wypalanie jakie zrobiłeś zakończyło się powodzeniem.
Czy wypalając DPF kompem obroty wzrosły do ok 3500obr/min i utrzymywały się przez ok 10 min?
Dla mnie ta wartosc tez jest dziwna, podczas ""wypalania"obroty wzrosly do 3000 albo troszke wiecej i przez ladnych kilka minut tak staly (dokladnie ile nie wiem), temp byla chwilami 110stC (na wyswietlaczu radia). Po zalozeniu wczoraj EGR, zauwazylem ze obroty na "luzie" bylo okolo 1000 i temp ponad 90stC, czuc tez bylo specyficzny zapach na zewnatrz. Co prawda nie mialem mocy, przyspieszenie bylo bardzo slabe, check nie pojawil sie od razu, dopiero po jakis 8-10km i wtedy to silnik stracil prawie kompletnie moc ze nawet zgasl przy probie cofania.
_____
Zaobserwowalem takie zachowanie (obroty, temp i spalanie) po raz pierwszy- a mam zafirke trzeci rok.
-------------------------------scalone-------------------------------------------------------------
Marki, zastanawiam sie czy blad ktory wyskoczyl
P1901 - Ciœn. zmierzone przez czujnik ciœn. filtra cz¹steczek niezgodne z ciœnieniem barometrycznym
(0F) - Obecny
- a jest to ten sam co przed czyszczeniem- czy w takim ukladzie EGR nie byl w porzadku? Jesli tak to oznaczaloby ze to cos innego jest przyczyna bledu. Moze jednak ten czujnik cisnienia przy filtrze paliwa albo przewod elastyczny przy DPF-ie. Co o tym sadzisz?
_____
Zaobserwowalem takie zachowanie (obroty, temp i spalanie) po raz pierwszy- a mam zafirke trzeci rok.
-------------------------------scalone-------------------------------------------------------------
Marki, zastanawiam sie czy blad ktory wyskoczyl
P1901 - Ciœn. zmierzone przez czujnik ciœn. filtra cz¹steczek niezgodne z ciœnieniem barometrycznym
(0F) - Obecny
- a jest to ten sam co przed czyszczeniem- czy w takim ukladzie EGR nie byl w porzadku? Jesli tak to oznaczaloby ze to cos innego jest przyczyna bledu. Moze jednak ten czujnik cisnienia przy filtrze paliwa albo przewod elastyczny przy DPF-ie. Co o tym sadzisz?
Ostatnio zmieniony 18 mar 2010, 17:00 przez Jaco, łącznie zmieniany 2 razy.
Czy wypalanie kompem nie licza sie warunki wypalania?Marki pisze:
Czy wypalając DPF kompem obroty wzrosły do ok 3500obr/min i utrzymywały się przez ok 10 min?
W jakich warunkach następuje przerwanie/zakończenie trwającego procesu regeneracji?
c.) Jeśli silnik pozostaje na biegu jałowym przez dłuższy czas (5-10 min.).
Błąd P2279 dotyczący nieszczelności układu dolotu dotyczył się zabrudzonego EGR-a.
Odnośnie P1901 to poczytaj proszę ten dział i np taki temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1020
Odnośnie P1901 to poczytaj proszę ten dział i np taki temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1020
Patrząc na dane, wydaje mi się że wartość różnicy ciśnień 95 kPa przy biegu jałowym to strasznie dużo. Wprawdzie nasycenie 56% na ten moment jest w porządku, ale jest to wartość wyliczana z wielu parametrów. Wydaje mi się że jednak DPF nie jest dobrze wypalony, po prostu zatkany stąd tak się zachowujeć. Ja bym próbował go wypalać tak ze dwa razy, a potem przegonić.
Z mila checia zrobilbym wypalanie ale niestety teraz nie moge nigdzie ruszyc, silnik stracil moc, naciskajac na pedal gazu obroty dochodza do okolo 2-2,5tys is spadaja. Moge jechac na pierwszym biegu a jak wlacze 2 to tylko z gorki. Hamulec + gaz - pokazuje tylko P19010F. Nie moge nawet dopjechac do serwisu bo nie ma mocy.
-----------------------------------------scalone---------------------------------------------------
Marki napisał/a:
Błąd P2279 dotyczący nieszczelności układu dolotu dotyczył się zabrudzonego EGR-a.
Odnośnie P1901 to poczytaj proszę ten dział i np taki temat http://www.zafiraklub.pl/...opic.php?t=1020
Dzieki Marki, czytalem wielokrotnie ale nie dojade do podnosnika aby wymienic koncowki pod samochodem. Moge jedynie sprobowac wymienic dwie koncowki gumowe na czujniku przy filtrze paliwa, chciaz wygladaja na sprawne (4lata, 70tyskm). Czy znasz metode na sprawdzenie tego czujnika przy filtrze?
_______
Czy mozliwe sa takie objawy gdyby padla turbina? Po pierwszym oslabnieciu silnika, musialem przejechac okolo 5-6km na 2 biegu aby dotrzec do domu. Moglo to uszkodzic w tym czasie turbine?
-----------------------------------------scalone---------------------------------------------------
Marki napisał/a:
Błąd P2279 dotyczący nieszczelności układu dolotu dotyczył się zabrudzonego EGR-a.
Odnośnie P1901 to poczytaj proszę ten dział i np taki temat http://www.zafiraklub.pl/...opic.php?t=1020
Dzieki Marki, czytalem wielokrotnie ale nie dojade do podnosnika aby wymienic koncowki pod samochodem. Moge jedynie sprobowac wymienic dwie koncowki gumowe na czujniku przy filtrze paliwa, chciaz wygladaja na sprawne (4lata, 70tyskm). Czy znasz metode na sprawdzenie tego czujnika przy filtrze?
_______
Czy mozliwe sa takie objawy gdyby padla turbina? Po pierwszym oslabnieciu silnika, musialem przejechac okolo 5-6km na 2 biegu aby dotrzec do domu. Moglo to uszkodzic w tym czasie turbine?
Ostatnio zmieniony 18 mar 2010, 17:03 przez Jaco, łącznie zmieniany 1 raz.
Jaco zaraz nie wymieniaj połowy samochodu.Sugeruję tylko co należałoby sprawdzic.Z wcześniejszych opisów kolegów i z doświadczenia wiem,że błąd P1901 może oznaczac kilka usterek.Jaco a EGR-a dobrze złożyłeś?Bo jak rozumie problemy z mocą wystąpiły po wyczyszczeniu.Próbowałbym jednak wypalic kompem DPF-a i raz jeszcze sprawdziłbym EGR czy jest poprawnie złożony.
Turbo nie padło... spokojnie ...od schiz to mamy Gosię na forum
Turbo nie padło... spokojnie ...od schiz to mamy Gosię na forum
[quote="Marki"]Jaco zaraz nie wymieniaj połowy samochodu......quote]
Ok, fajnie . EGR wydaje sie ze zlozylem tak jak byl wczesniej (problemy z moca byly juz przed rozebraniem). dalem nowe uszczelki na rury. Intryguje mnie tylko szczelina zaznaczona na zdj.
ale wynika ona z ksztaltu uszczelki
moze powinna byc ustawiona pod katem 90st ?
Czujnik na filtrze paliwa mam jak na zdjeciu
Nie mam pojecia jak go sprawdzic. Nie moge sprawdzic przewodow gumowych na DPF, bo nie dojade do podnosnika - czy ktos probowal wymienic je bez podnoszenia samochodu?
Ok, fajnie . EGR wydaje sie ze zlozylem tak jak byl wczesniej (problemy z moca byly juz przed rozebraniem). dalem nowe uszczelki na rury. Intryguje mnie tylko szczelina zaznaczona na zdj.
ale wynika ona z ksztaltu uszczelki
moze powinna byc ustawiona pod katem 90st ?
Czujnik na filtrze paliwa mam jak na zdjeciu
Nie mam pojecia jak go sprawdzic. Nie moge sprawdzic przewodow gumowych na DPF, bo nie dojade do podnosnika - czy ktos probowal wymienic je bez podnoszenia samochodu?
Jaco w wersji 150KM też jest taka szczelinka tylko,że w korpusie cewki.Zwróc uwagę na moje foty wklejone w temacie czyszczenia EGR-a.Ty masz 120KM ale zasada działania jest taka sama.Uszkodzenie przewodu elastycznego może by również przy samym DPF-ie.Fajnie go widac na fotach wklejonych przez Roberta na 3 stronie tego tematu.
Próbuj wypalać kompem, nawet jeżeli przerwie próbuj dalej, może uda się osiągnąć temperature na DPFie w granicach 500 - 600 stopni, wtedy fizycznie proces zaczyna zachodzić.
Jest szansa, że takie wypalanie na raty trochę udrożni filtr aby dało się normalnie jechać
Uszkodzony czujnik nie daje takich objawów z pracą silnika. A uszkodzony gumowy przewód daje inne wartości różnicy ciśnień. W przewodzie za filtrem jest ciśnienie zbliżone do atmosferycznego więc jego uszkodzenie niewiele zmieni, a ciśnienie przed filtrem rośnie wraz z nasyceniem filtra, więc jeżeli ten przewód jest uszkodzony to ciśnienie spada do atmosferycznego, różnica wtedy jest bliska zeru, a nie 95kPa to prawie 1 atmosfera. To już spore ciśnienie, zatkany wydech, spaliny nie mają którędy wychodzić i silnik się dusi.
Jest szansa, że takie wypalanie na raty trochę udrożni filtr aby dało się normalnie jechać
Uszkodzony czujnik nie daje takich objawów z pracą silnika. A uszkodzony gumowy przewód daje inne wartości różnicy ciśnień. W przewodzie za filtrem jest ciśnienie zbliżone do atmosferycznego więc jego uszkodzenie niewiele zmieni, a ciśnienie przed filtrem rośnie wraz z nasyceniem filtra, więc jeżeli ten przewód jest uszkodzony to ciśnienie spada do atmosferycznego, różnica wtedy jest bliska zeru, a nie 95kPa to prawie 1 atmosfera. To już spore ciśnienie, zatkany wydech, spaliny nie mają którędy wychodzić i silnik się dusi.