Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
rafal1982r
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 07 maja 2012, 08:47
Lokalizacja: Żuromin
Model:

#316 Post autor: rafal1982r »

jak w temacie , auto nie wchodzi na obroty 4 tys na luzie , 3 tys podczas jazdy , nie równa praca na luzie , gdzie może być awaria , dziękuje
https://www.youtube.com/watch?v=cDsa6BAnpQ0

Dziś zmieniłem przepływomierz i nic się nie polepszyło , macie jakieś propozycje ? Czy od razu jechać na komputer ?
Rafi

rafal1982r
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 07 maja 2012, 08:47
Lokalizacja: Żuromin
Model:

#317 Post autor: rafal1982r »

zmieniłem przepływomierz nic nie pomogło a doszło jeszcze grzanie się silnika tzn temperatura wskoczyła do 100 po przejechaniu 2- 3 km , temp otoczenia - 3 . No i hamulce jakby wcale ich nie było sztywny pedał jakby nie działało serwo , ręce mi opadają . Proszę o pomoc
Rafi

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#318 Post autor: leszeksz2 »

Twoje objawy wskazują jakby na "lewe" powietrze.
Spróbuj zdjąć rurę łączącą łączącą filtr powietrza z przepustnicą, uruchom silnik i zatknij ręką szczelnie przepustnicę. Powinien zgasnąć od razu. Myślę że jeżeli hamulce są twarde to nie ma wspomagania. Podciśnienie do serwa brane jest właśnie z kolektora dolotowego. Obstawiam wężyk od kolektora do serwa.

Boro

#319 Post autor: Boro »

Witam
Mam Zafire 1.8 z 2002r 166000km 20 000km na gazie z18xe
Mam podobny problem a mianowicie na zimnym silniku bardzo falują mi obroty silnika i wywala błąd p170 (na benzynie, na gazie jest trochę lepiej ale szału nie ma)przez chwile nie idzie ruszyć bo gaśnie auto. Po lekkim rozgrzaniu można już ruszyć jednak obroty cały czas falują ale już minimalnie. W tej chwili auto jest u dobrego elektryka ale i on ma problem z ustaleniem przyczyny tego falowania. Podmienił mi komputer silnika na inny nic nie pomogło, zbadał sondę i wyszło że sprawna. dodam że wcześniej był też błąd przepustnicy p1500 i p1550 ale po wyczyszczeniu przepustnicy błędów nie ma tylko pozostał ubogi wydech 170 i falowanie obrotów. Po czyszczeniu przepustnicy spryskałem wszystkie newralgiczne elementy plakiem i nie było widać żeby gdzieś lewe powietrze wpadało. Niestety elektryk ma inne planowe naprawy i moja zośka poszła chwilowo w odstawkę. Nie wiem jak przepływomierz ale myśle że to by wykrył od razu bo to najlepszy fachowiec w okolicy rok temu naprawił mi sterownik silnika i do niedawna było w wszystko oki pojawiał się ubogi wydech p 170 ale podobno na gazie to normalne ale auto chodziło bez zastrzeżeń. jak wspominałem rok temu naprawiałem sterownik i wymieniłem listwę cewek bo to ona uszkodziła sterownik. Jak na razie to z tym autem mam same problemy.
Może coś mi doradzicie
Ostatnio zmieniony 24 lut 2015, 17:45 przez Boro, łącznie zmieniany 2 razy.

skibimac

#320 Post autor: skibimac »

Witam, podczas zmiany biegow, najczesciej z 2 na 3, 3 na 4, zaobserwowalem ze czasami jakby brakowalo mocy i nie chce przyspieszyc, jakby przebieral czy cos takiego, dopiero kiedy wcisne mocniej gaz to zachowuje sie jak powinien, wymienilem filtr paliwa (z vectra to sie sprawdzilo) niby jest lepiej ale sie powtarza, czy ma cos do tego silnik krokowy, czy sonda, a jesli silnik to czy mozna wymienic sam silniczek, bo widzialem tez w calosci z jakas obudowa, dzieku za wszelkie odp, pzdr

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4084
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#321 Post autor: janekW67 »

skibimac pisze:Witam, podczas zmiany biegow, najczesciej z 2 na 3, 3 na 4, zaobserwowalem ze czasami jakby brakowalo mocy i nie chce przyspieszyc, jakby przebieral czy cos takiego, dopiero kiedy wcisne mocniej gaz to zachowuje sie jak powinien, wymienilem filtr paliwa (z vectra to sie sprawdzilo) niby jest lepiej ale sie powtarza, czy ma cos do tego silnik krokowy, czy sonda, a jesli silnik to czy mozna wymienic sam silniczek, bo widzialem tez w calosci z jakas obudowa, dzieku za wszelkie odp, pzdr
Na pewno nie silnik krokowy,on odpowiada za wolne obroty,a Ty masz problem podczas przyspieszania. Być może sonda się kończy(tak miałem w Omedze).
Oczywiście!

Boro

#322 Post autor: Boro »

[quote="Boro"]Witam
Mam Zafire 1.8 z 2002r 166000km 20 000km na gazie z18xe
Mam podobny problem a mianowicie na zimnym silniku bardzo falują mi obroty silnika i wywala błąd p170 (na benzynie, na gazie jest trochę lepiej ale szału nie ma)przez chwile nie idzie ruszyć bo gaśnie auto. Po lekkim rozgrzaniu można już ruszyć jednak obroty cały czas falują ale już minimalnie. W tej chwili auto jest u dobrego elektryka ale i on ma problem z ustaleniem przyczyny tego falowania. Podmienił mi komputer silnika na inny nic nie pomogło, zbadał sondę i wyszło że sprawna. dodam że wcześniej był też błąd przepustnicy p1500 i p1550 ale po wyczyszczeniu przepustnicy błędów nie ma tylko pozostał ubogi wydech 170 i falowanie obrotów. Po czyszczeniu przepustnicy spryskałem wszystkie newralgiczne elementy plakiem i nie było widać żeby gdzieś lewe powietrze wpadało. Niestety elektryk ma inne planowe naprawy i moja zośka poszła chwilowo w odstawkę. Nie wiem jak przepływomierz ale myśle że to by wykrył od razu bo to najlepszy fachowiec w okolicy rok temu naprawił mi sterownik silnika i do niedawna było w wszystko oki pojawiał się ubogi wydech p 170 ale podobno na gazie to normalne ale auto chodziło bez zastrzeżeń. jak wspominałem rok temu naprawiałem sterownik i wymieniłem listwę cewek bo to ona uszkodziła sterownik. Jak na razie to z tym autem mam same problemy.
Może coś mi doradzicie


Już sprawa została załatwiona. Padł przepływomierz po wymianie wszystko wróciło do normy.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#323 Post autor: Maćku »

Boro pisze:Już sprawa została załatwiona. Padł przepływomierz po wymianie wszystko wróciło do normy.
Pamiętajcie kupno przepływomierza za 200zł nie rozwiąże problemu musi to być oryginalny sygnowany przez GM jak np. VDO

Mogę polecić sklep Jarcars z Przyszowic koło Gliwic sa tez i na allegro
u nich kupiłem przepływomierz VDO za 470zł, gdzie większość chce ponad 530zł
Obrazek

Boro

#324 Post autor: Boro »

Ja kupiłem orginalny Gm Używany ale sprawny. Do dziś działa doskonale

shadoworg
Przeglądacz
Posty: 95
Rejestracja: 07 paź 2014, 09:57
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jaroszów
Auto: Opel Zafira A i B
Model: ZAiZB
Oznaczenie silnika: ZiX18XEiR

#325 Post autor: shadoworg »

Witam
Panowie zdarza się ze Zosia miewa falowanie obrotów podczas postoju w zakresie 500 do 1200
Pojechałem do mechanika podpięty komp i odczyty na biegu jałowym:

Wartości przepływomierza 9-10 kg/1h
Zasilanie waha się od 0,32 do 0,67 v

1 Sonda lambda Skacze uboga - bogata
Wartości 118 - 823 mV

2. Sonda lambda cały czas uboga
Wartość stała 353 mV

Proszę o sprawdzenie czy te wartości są poprawne

Dodatkowo jeszcze kąt wyprzedzenia zapłonu jest 2,11 ms

Doogie07

#326 Post autor: Doogie07 »

Witam posiadam Opla Zafirę A 1,8 2002 rok z gazem mam następujący problem. Po odpaleniu samochodu falują obroty samochód nie przyjmuję gazu po wciśnięciu pedału gazu spadają obroty samochód nie pokazuję żadnych błędów obecnie w samochodzie wymieniłem:
cewkę, świece, przepływomierz powietrza , filtr paliwa, filtr powietrza, wtryskiwacze, uszczelkę pod kolektorem, sprawdziłem masę, sprawdziłem ciśnienie pompy paliwa, wyczyściłem przepustnicę.
Po wymianie i sprawdzeniu powyższych podzespołów samochód dalej pracuję nie równo na zimnym silniku przez około 3 min potem silnik pracuję równo, cicho. Proszę o pomoc, poradę.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#327 Post autor: Maćku »

Wymień sondę tylko pytanie, którą bo masz dwie :mysli:, a jaka przepływkę wsadziłeś? oryginalną?
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2015, 18:50 przez Maćku, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#328 Post autor: SD72 »

Moim zdaniem jakies bledy powinny byc :!:

Czym sprawdzales lub w jaki sposob :?:

Nic bym nie interweniowal przed dokladnym odczytaniem bledow ;)


Jest wiele tematow na forum dotyczacych twoich problemow , warto poswiecic czas i poszukac :piwo:
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2015, 18:57 przez SD72, łącznie zmieniany 3 razy.

glonik21
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 23 kwie 2012, 20:53
Lokalizacja: KRAKOW
Model:

#329 Post autor: glonik21 »

Po odpaleniu rano na zimnym silniku przez10-15 sekund pracuje nierówno i z rury wydobywają się białe spaliny.. A dodatkowo po dodaniu gazu , tak jakby go muliło.. Po nagrzaniu , wszystko mija.. Bez żadnego problemu zapala, oleju prawie nie bierze i płynu również. Co to może być ???

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#330 Post autor: SD72 »

Ostatnio zmieniony 10 maja 2015, 12:00 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”