Regulacja zaworów / luzów zaworowych silnik Z18XER
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 18 cze 2014, 06:32
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Ma ktoś może ten manual ze zdjęciami? W internecie strona padła, a na web.archive.org jest tylko sam tekst bez zdjęć.cns80 pisze:0,21-0,29 mm ssący
0,27-0,35 mm wydechowy
Nominalnie 0,25 ssący i 0,30 wydechowy.
Są identyczne z Z16XEP
Tu masz manuala to sam sobie zrobisz:
http://www.astra.auto.pl/dzial-technicz ... iku-z16xep
Poratujcie.
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 18 cze 2014, 06:32
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Dziękuję za link do strony, nie wiem dlaczego wcześniej tego nie zauważyłem. Na wszelki wypadek postanowiłem zrobić z tego PDF dla potomnych.
- Załączniki
-
- KONTROLA LUZU ZAWOROWEGO - Z16XEP Astra G, Z18XER.pdf
- (986.89 KiB) Pobrany 662 razy
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 18 cze 2014, 06:32
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Dziś zabrałem się za sprawdzenie luzów zaworów i niestety spotkała mnie nie miła sytuacja. Odkręciłem wszystkie śruby pokrywy zaworów w silniku Z18XER i niestety pokrywa nie chce zejść (chyba się nieźle zapiekła). Na domiar złego jedna śruba od pokrywy była tak zardzewiała, że po prostu ukręciła się podczas odkręcania
Ma ktoś pomysł jak ściągnąć pokrywę silnika? Jak się do tego zabrać, żeby niczego nie połamać. Po zdjęciu pokrywy spróbuję wykręcić tą ukręconą śrubę (dobrze, że ukręciła się u samej góry i będzie za co złapać).
Edytowany 2015-04-03 godz. 20:00
Pokrywę zaworów udało się ściągnąć podważając ją szerokim dłutem, śrubę po długiej walce również udało się wykręcić (całe szczęście, że teść to złota rączka ).
Pomierzyłem wszystkie luzy i wg. mnie szału nie ma. Szczelinomierz miałem o podziałce 0,05 mm
Wyniki pomiarów dla zaworów ssących:
1 cylinder: 0,20 i 0,20 (luźno ale 0,25 nie podchodzi)
2 cylinder: 0,20 i 0,20 (luźno ale 0,25 nie podchodzi)
3 cylinder: 0,20 (luźno ale 0,25 nie podchodzi) i 0,20 (luźno ale 0,25 nie podchodzi)
4 cylinder: 0,20 (ciężko wchodzi) i 0,20
Wyniki pomiarów dla zaworów wydechowych:
1 cylinder: 0,30 (ciężko wchodzi) i 0,25 (luźno ale 0,30 nie podchodzi)
2 cylinder: 0,30 (luźno wchodzi) i 0,30 (luźno wchodzi)
3 cylinder: 0,30 (luźno wchodzi) i 0,25 (luźno ale 0,30 nie podchodzi)
4 cylinder: 0,30 (ciężko wchodzi) i 0,30 (ciężko wchodzi)
Ma ktoś pomysł jak ściągnąć pokrywę silnika? Jak się do tego zabrać, żeby niczego nie połamać. Po zdjęciu pokrywy spróbuję wykręcić tą ukręconą śrubę (dobrze, że ukręciła się u samej góry i będzie za co złapać).
Edytowany 2015-04-03 godz. 20:00
Pokrywę zaworów udało się ściągnąć podważając ją szerokim dłutem, śrubę po długiej walce również udało się wykręcić (całe szczęście, że teść to złota rączka ).
Pomierzyłem wszystkie luzy i wg. mnie szału nie ma. Szczelinomierz miałem o podziałce 0,05 mm
Wyniki pomiarów dla zaworów ssących:
1 cylinder: 0,20 i 0,20 (luźno ale 0,25 nie podchodzi)
2 cylinder: 0,20 i 0,20 (luźno ale 0,25 nie podchodzi)
3 cylinder: 0,20 (luźno ale 0,25 nie podchodzi) i 0,20 (luźno ale 0,25 nie podchodzi)
4 cylinder: 0,20 (ciężko wchodzi) i 0,20
Wyniki pomiarów dla zaworów wydechowych:
1 cylinder: 0,30 (ciężko wchodzi) i 0,25 (luźno ale 0,30 nie podchodzi)
2 cylinder: 0,30 (luźno wchodzi) i 0,30 (luźno wchodzi)
3 cylinder: 0,30 (luźno wchodzi) i 0,25 (luźno ale 0,30 nie podchodzi)
4 cylinder: 0,30 (ciężko wchodzi) i 0,30 (ciężko wchodzi)
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2015, 20:01 przez Spox5, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Debiutant
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 sie 2014, 20:58
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
Spox5 rozumiem, że skoro ukręciłeś śrubę to musiałeś ją wymienić w związku z tym mam pytanie, czy gwint śrub w pokrywie zaworów jest standardowy tzn. podpasuje zwykłą śrubę fi 6? Pytam, bo też będę chciał to zrobić, a śruby u mnie są mocno pordzewiałe więc ukręcić nie będzie trudno
Wymieniałeś uszczelkę na nową? jaki koszt?
Wymieniałeś uszczelkę na nową? jaki koszt?
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 02 maja 2015, 23:56
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Reda
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
To jeszcze ja dorzucę cytaty z rozmów z ASO Opel w Poznaniu:
(Ja) Czy można u Państwa sprawdzić i ewentualnie wyregulować luzy zaworowe w Oplu Zafira B ...?
(ASO) Ale tu się nie sprawdza i nie reguluje.
(Ja) Ale mimo wszystko jakbym chciał to sprawdzić?
(ASO) To my tego nie robimy, zadzwoni Pan do Skody...
W drugim ASO gadka taka sama, tylko odesłali do Volkswagena.
Czytając posty tu i na lpg forum ludzie tego tematu nie bagatelizują. Więc skąd takie nastawienie w dedykowanym serwisie?
Garażu nie mam, ale powoli rozglądam się za większym parasolem i chyba sam to zrobię...
Chyba, że ktoś z forumowiczów na szybko ma namiar do sprawdzonego warsztatu w Poznaniu. Ja niestety przez 5 lat jeżdżeniem Pugeotem za każdym razem odwiedzałem innego mechanika...
(Ja) Czy można u Państwa sprawdzić i ewentualnie wyregulować luzy zaworowe w Oplu Zafira B ...?
(ASO) Ale tu się nie sprawdza i nie reguluje.
(Ja) Ale mimo wszystko jakbym chciał to sprawdzić?
(ASO) To my tego nie robimy, zadzwoni Pan do Skody...
W drugim ASO gadka taka sama, tylko odesłali do Volkswagena.
Czytając posty tu i na lpg forum ludzie tego tematu nie bagatelizują. Więc skąd takie nastawienie w dedykowanym serwisie?
Garażu nie mam, ale powoli rozglądam się za większym parasolem i chyba sam to zrobię...
Chyba, że ktoś z forumowiczów na szybko ma namiar do sprawdzonego warsztatu w Poznaniu. Ja niestety przez 5 lat jeżdżeniem Pugeotem za każdym razem odwiedzałem innego mechanika...
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Spoko - norma. Mi we Włocławku też powiedzieli że w tym silniku nie przeprowadza się żadnej kontroli luzów zaworowych - pierwsze słyszą...
Olej dobrze wymieniają - na resztę rzeczy nie mam zamiaru do nich wstawiać auta.
Olej dobrze wymieniają - na resztę rzeczy nie mam zamiaru do nich wstawiać auta.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 02 maja 2015, 23:56
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Reda
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
To ciągnę dalej temat.
Od tygodnia dzwonię do warsztatów w Poznaniu z pytaniem czy wykonają taką regulację. Oczywiście wszyscy mówią, że tego się nie robi. A jeżeli się uprę to mam dzwonić gdzie indziej. Jeden wspomniał o wymianie gniazd zaworowych na utwardzane (słyszał ktoś o takiej operacji?). No i nie obyło się bez opinii, że te silniki do LPG się nie nadają, że 20 kkm i będę szukał nowego samochodu. Wygląda na to, że ta nieszczęsna regulacja jest niemożliwa do wykonania, choćby się miało jak najszczersze chęci. Termin u gazownika mam na drugi tydzień czerwca więc robi się gorąco. Pytanie do użytkowników z Poznania: Czy ktokolwiek zna warsztat, co taką regulację wykonywał i sobie poradził?
... w sumie z powodu takiego oporu miejscowych może polećcie warsztat znajdujący się w tym kraju (jeżeli taki istnieje).
Od tygodnia dzwonię do warsztatów w Poznaniu z pytaniem czy wykonają taką regulację. Oczywiście wszyscy mówią, że tego się nie robi. A jeżeli się uprę to mam dzwonić gdzie indziej. Jeden wspomniał o wymianie gniazd zaworowych na utwardzane (słyszał ktoś o takiej operacji?). No i nie obyło się bez opinii, że te silniki do LPG się nie nadają, że 20 kkm i będę szukał nowego samochodu. Wygląda na to, że ta nieszczęsna regulacja jest niemożliwa do wykonania, choćby się miało jak najszczersze chęci. Termin u gazownika mam na drugi tydzień czerwca więc robi się gorąco. Pytanie do użytkowników z Poznania: Czy ktokolwiek zna warsztat, co taką regulację wykonywał i sobie poradził?
... w sumie z powodu takiego oporu miejscowych może polećcie warsztat znajdujący się w tym kraju (jeżeli taki istnieje).
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Wobec powyższego wypadałoby oficjalnie jako forum Opla Zafiry wystosować pismo do GM Polska
General Motors Poland
Sp. z o.o.
ul. Wołoska 5
02-675 Warszawa
z prośba o udzielenie odpowiedzi czy producent przewiduje kontrolę luzów zaworowych w tym silniku czy jednak nie przewiduje i wszyscy którzy tutaj piszą (udowadniając empirycznie) że takiej regulacji ten silnik wymaga co jakiś czas, pie***ą głupoty
General Motors Poland
Sp. z o.o.
ul. Wołoska 5
02-675 Warszawa
z prośba o udzielenie odpowiedzi czy producent przewiduje kontrolę luzów zaworowych w tym silniku czy jednak nie przewiduje i wszyscy którzy tutaj piszą (udowadniając empirycznie) że takiej regulacji ten silnik wymaga co jakiś czas, pie***ą głupoty
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Tu się nie robi regulacji tylko pomiar. jak wyniki pomiaru są niezadowalające to się wymienia pojedyncze popychacze (tzw. szklanki) i to na upartego można by nazwać regulacjątomtom pisze:Od tygodnia dzwonię do warsztatów w Poznaniu z pytaniem czy wykonają taką regulację.
Kontrolę luzów zaworowych masz chyba w instrukcji obsługi zalecaną po 150 tys km (piszę z pamięci więc mogę się mylić, bo bardzo dawno nie zaglądałem do tej książki - być może mi się uroiło). Tak czy siak nie ma to znaczenia, bo jeśli mi odpiszą że się nie kontroluje to mam stać i klaskać uszami na widok zbyt małych luzów ?Piasek pisze:z prośba o udzielenie odpowiedzi czy producent przewiduje kontrolę luzów zaworowych w tym silniku czy jednak nie przewiduje