wypadanie zapłonu -zośka benzynka

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
jachu34

#31 Post autor: jachu34 »

Myślałem przepływomierz, a napisałem przepustnica. Mój błąd. Czy to normalne, ze po zatkaniu dolotu pokazały się błędy których wcześniej nie było? A może faktycznie wskazują uszkodzenie sondy albo przepływomierza?

jachu34

#32 Post autor: jachu34 »

Poszukiwań ciąg dalszy i chyba znalazłem przyczynę. Muszę jednak chyba jechać do gazownika. Ze względu na to, że silnik gorzej pracuje na gazie, niż na benzynie postanowiłem przeczyścić wtryski gazowe i elektrozawór. Zacząłem od elektrozaworu i po wykręceniu go oto co zobaczyłem :
Czy to może być przyczyna ? Czy takie wyszczerbione gniazdo da się naprawić, czy parownik do wymiany? Instalacja założona w styczniu, a więc na gwarancji, przejechane 12tys.
Załączniki
IMG_20150427_075420478 (Kopiowanie).jpg
IMG_20150427_075420478 (Kopiowanie).jpg
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2015, 12:35 przez jachu34, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#33 Post autor: cns80 »

Jak chcesz poprawnie zdiagnozować silnik to najpierw sprawdź czy objawy masz także na benzynie. Wyłącz LPG i jeździj na benzynie ze 2-3 dni to wtedy będzie wiadomo gdzie szukać.
Obrazek

Awatar użytkownika
prymus2103
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
Imię: Robert
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel Astra
Model: J
Oznaczenie silnika: A14NEL
Kontakt:

#34 Post autor: prymus2103 »

Niewiem czy coś pomoże , miałem już taki przypadek raz , to okazało się że katalizator się wysypał odkręć górną sondę to będzie widać czy cały czy nie .
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark

Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/

Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#35 Post autor: Piasek »

Ostatnio przypadkiem natrafiłem na stronkę firmy zajmującej się szeroko pojętą elektroniką pojazdów. Jednym z zakresów usług jest m.in

Naprawa sterowników hybrydowych Opel
"Usługa polega na naprawie sterowników hybrydowych w autach marki Opel (Vectra, Astra, Agila, Meriva, Zafira, Omega)z lat 1996-2005.
Najczęstszymi objawami są:
- nierówna praca silnika
- znaczny spadek mocy
- silnik nie pali na jeden lub więcej cylindrów
- błąd cewki lub brak napięcia na jednej z cewek
- błąd zaworów, sondy lambda, czujników, brak komunikacji
- błąd sterownia przepustnicą, pompą paliwa, przepływomierzem lub wentylatorem

Istnieje możliwość wylogowania, douczenia, przeprogramowania sterowników ww aut".

Może to jest jedna z przyczyn problemów z wypadaniem zapłonów w ZA

Namiary jakby ktoś szukał
http://www.mstronic.pl/index.php?m=11&id=215

Awatar użytkownika
majster-b
Przeglądacz
Posty: 61
Rejestracja: 13 lip 2013, 22:20
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kielce
Auto: Opel Zafira A 1.8 125km
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#36 Post autor: majster-b »

2 razy miałem to samo. Wymiana świec załatwiła sprawę. Zacznij od tego.
-----------------------
Pozdrawiam
Kuba

Parada

#37 Post autor: Parada »

no to na to Euro 2016... ODKOPUJE! :)

Chodzi o :

Zafira A 2.2 Benzyna 147KM 2003r. 119kkm przejechane.

Prosze o rade. Auto kupione w Niemczech (gdzie od poczatku roku mieszkam). Od zakupu auto nie wchodzilo ladnie na obroty, lecz za tydzien jade do PL wiec zwlekalem z calosciowym serwisem i wymiana wszystkich potrzebnych czesci. Dzis, z powodu strasznie nierownej pracy silnika podjechalem do mechanika. Blad P0300. Naprawa 500€.

Pytanie nr. 1

Czy trasa 1000km moze uszkodzic silnik przy takiej pracy silnika? przy dodawaniu gazu strasznie szarpie i dlawi sie.

Pytanie nr. 2

Od czego zaczac poszukiwania usterki?

Z gory bardzo dziekuje za odpowiedzi. Sorry za brak PL znakow.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#38 Post autor: gRZENIU »

Parada pisze:Czy trasa 1000km moze uszkodzic silnik przy takiej pracy silnika?
Raczej auto powinno dojechać , gorzej ,że się umęczysz taką podróżą ...
Parada pisze:Od czego zaczac poszukiwania usterki?
Ja bym zaczął od wyczyszczenia przepustnicy i wymiany świec , następnie przyjrzał się cewce , czy czasem nie ma widocznych przepaleń itp. lub ewentualnie podmienił lub wymienił ...

Skasowany użytkownik 16629

#39 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Tak jak Grzeniu pisze, ale zacząłbym od taniej opcji i szybkiej - wymień świece na początek, potem ewentualne czyszczenie przepustnicy, ale bardziej bym obstawiał w drugiej kolejności cewkę skoro wypadanie zapłonów występuje. Oczywiście za wypadanie zapłonów nie odpowiada tylko cewka, ale także wtryskiwacze (u mnie było wypadanie zapłonu na lpg i winny był wtryskiwacz gazu, więc podejrzewam, że w przypadku benzynki też może tak być)

Co do podróży do Polski... dojedziesz, ale w mękach niestety.

Co do ceny u mechanika... niestety inny kraj inne standardy, u nas 500zł, w Niemczech 500euro... prawdopodobnie wymieni świece i cewkę. Poszukaj używanej cewki na szybko, wyjdzie taniej, a wymienisz sobie sam na podwórku w kilka minut, ale najpierw świece

Parada

#40 Post autor: Parada »

Auto wrocilo od mechanika.

Wymiana wszystkich filtrow, olej, swiece.
Bledy pokasowane.
Cewka niby ok, wtryski tez. Przejechalem ok 50 km i z powrotem auto sie dlawi i nie wchodzi ladnie na obroty. Dopiero od 2 tys przestaje szarpac, od 3 czuc ze idzie.
Auto wrocilo do mechanika, lecz watpie ze cos zdziala, skoro za pierwszym razem nie trafil w 10tke. Jade na wczasy, po powrocie mam jeszcze pare dni na grzebanie w aucie. Co oprocz czyszczenia przepustnicy warto zrobic ?

Edit :

tak jak pisalem wczesniej, mechanik sie poddal. Ktos z wielkopolski? aktualnie jade nad jezioro do Skorzecina, bede tam tydzien. Jakby ktos z okolic mial czas przeskanowac mi autko i doradzic w czym problem... :D Stawiam krate! :D
Ostatnio zmieniony 08 lip 2016, 17:24 przez Parada, łącznie zmieniany 1 raz.

Parada

#41 Post autor: Parada »

Czy ktos jest w stanie wytlumaczyc mi jak moge zdiagnozowac czy uszkodzone sa cewki czy sterownik? Do firmy podanej pare postow wyzej mam ok 100 km wiec moge sie przejechac pod warunkiem jak bede pewien ze to wina sterownika, cewki na podmianke nie mam zadnej. W ogole, na szrocie znalazlem jedna cewke ale byla prawdopodobnie od 1.8, domyslam sie ze do 2.2 nie bedzie pasowac? Jak sprawdzic ktora cewka jest do mojego silnika? Z gory dziekuje bardzo za pomoc

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#42 Post autor: Crazy »

Idz do sklepu motoryzacyjnego, kup nową cewke i załóż i sprawdź, jeśli będzie ok to problem z głowy jeśli będzie dalej nie tak, to idź do sklepu i ładnie przepros i powiedz że nie pasuje.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#43 Post autor: oki »

qrna 500Euro i jeszcze nie naprawił, dobre.

Odepnij wtyczkę przepływomierza i powiedz co się zmieniło w pracy silnika oczywiście po za pojawieniem się błędu i lampki chodzi o to wkręcanie się w obroty.
Błąd zapłonu będzie się pojawiał też w przypadku braku wtrysku paliwa, np nie kontakt na wtryskiwaczu, lub brak zasilania (sprawdz pod listwa plastikową idą przewody jest tam łączenie wtrysków do zasilania lubi korodować połączenie)
Ogolnie trudno się naprawia przez internet, to trzeba miernik najlepiej oscyloskop i mierzyć co się dzieje.
Obejrzyj dobrze gumki na listwie DIS zapłonowej czy nie są zwęglone lub popękane i twarde rozpadające się w palcach.
Mogą mieć przebicie, na białych porcelankach świec dobrze widać przebicie taka ścieżka zwęglona jak włos.
Możesz gumki zamienić miejscami 1 i 4
Ostatnio zmieniony 13 lip 2016, 23:31 przez oki, łącznie zmieniany 3 razy.

Parada

#44 Post autor: Parada »

Crazy pisze:Idz do sklepu motoryzacyjnego, kup nową cewke i załóż i sprawdź, jeśli będzie ok to problem z głowy jeśli będzie dalej nie tak, to idź do sklepu i ładnie przepros i powiedz że nie pasuje.
Niestety na miejscu brak w calej okolicy a oczekiwanie na realizacje zamowienia wykracza poza moj pobyt w PL. Jutro przyjedzie z allegro uzywka, niby 100% sprawna, zobaczymy.


Kolejny magik dzis dostal auto do rak, twierdzi 99% sterownik silnika, jezeli nie to wypala sie cylinder i wymiana pieca :mysli: :roll: :shock:

Auto odbieram jutro wieczorem, zobacze czy cos zdiagnozowal, czy cos naprawil (nie dziala czujnik parkowania itd, wiec dodatkowo ma pare rzeczy do roboty), jezeli nie to sprobuje z nowa - uzywana listwa zamowiona z alledrogo, jutro powinna dojsc.
oki pisze:...
j/w - jutro jak tylko odbiore auto dam znac co i jak. Dzieki Panowie za porady
Ostatnio zmieniony 14 lip 2016, 18:02 przez Parada, łącznie zmieniany 1 raz.

Parada

#45 Post autor: Parada »

Aktualizacja :
Auto po przejechaniu 200 km nie wyrzucilo zadnego bledu. Kolejnych dwoch mechanikow nie zdiagnozowalo dlaczego wypadl blad P0300. Jeden z nich podrzucil pomysl ze moze slabe paliwo lub na oparach jechalem chwile przed diagnostyka - auto od nowosci tankowane jest e10 a do tego do serwisu dojezdzalem juz na rezerwie, wiec obie rzeczy sie zgadzaja. Aktualnie auto ma problem z obrotami, lekko faluja plus po dodaniu gazu nie wchodzi od razu na obroty, tylko najlpierw lekko sie poddusza. W weekend jak bede mial czas wyczyszcze przepustnice i zobacze czy cos pomoglo. Co sadzicie o diagnostyce bledu p0300? Mozliwe ze jakosc paliwa i jego resztka mogla spowodowac wyskoczenie bledu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”