problem z nawiewem powietrza
Moderator: Sebu$
Witam
Mam mały kłopot z hałaśliwym nawiewem:)
Otóż gdy pokrętło jest ustawione na zimny nawiew to wszystko jest ok, ale gdy tylko ruszy się pokrętło w stronę ciepłego powietrza zaczyna strasznie rzegotać,jakby jakieś łopatki (mimo że wiatrak jest wyłączony). Zaczęło mi sie to dziać niedawno gdy przyszły upały?? Czy ktoś wie co to może być i czy jest to wina temperatury??
Z góry dziękuję i pozdrawiam:)
Mam mały kłopot z hałaśliwym nawiewem:)
Otóż gdy pokrętło jest ustawione na zimny nawiew to wszystko jest ok, ale gdy tylko ruszy się pokrętło w stronę ciepłego powietrza zaczyna strasznie rzegotać,jakby jakieś łopatki (mimo że wiatrak jest wyłączony). Zaczęło mi sie to dziać niedawno gdy przyszły upały?? Czy ktoś wie co to może być i czy jest to wina temperatury??
Z góry dziękuję i pozdrawiam:)
To terkotanie to usterka zaworu nagrzewnicy, dość typowa przypadłość. Jeżeli zawór jest otwarty, choćby częściowo (sprawdź czy ogrzewanie działa), to można go wypiąć i po kłopocie.
Dostęp do wtyczki elektrozaworu uzyskasz po zdemontowaniu elementów tapicerki wymaganych do wymiany filtra przeciwpyłkowego.
Jeżeli jest całkowicie zamknięty, to musisz go naprawić przed sezonem grzewczym; można poprawić mechanizm, potem otworzyć i odpiąć, albo wymienić na lornetkę.
Dostęp do wtyczki elektrozaworu uzyskasz po zdemontowaniu elementów tapicerki wymaganych do wymiany filtra przeciwpyłkowego.
Jeżeli jest całkowicie zamknięty, to musisz go naprawić przed sezonem grzewczym; można poprawić mechanizm, potem otworzyć i odpiąć, albo wymienić na lornetkę.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witam,ostatnio zauważyłem że po włączeniu nawiewu,nawet na 1 stopień załącza się jakiś dziwny świst,gwizd pod maską,obroty spadają i spalanie wzrasta na kompie.
Tak jakby klima się załączała po włączeniu nawiewu,możliwe to?Jak wyłączę nawiew całkowicie to wyłącza się ten dźwięk i silnik ma lżej,obroty wzrastają.Dodam że mam automatyczna klimę i ustawianie temp.
Teraz pytanie - może sprężarka klimy chodzi non top jak nawet nawiew włączę?Jakieś zwarcie mam czy co?Od czego tu zacząć dochodzenie?
jeśli żle umieściłem temat to z góry przepraszam i proszę o przeniesienie.
Tak jakby klima się załączała po włączeniu nawiewu,możliwe to?Jak wyłączę nawiew całkowicie to wyłącza się ten dźwięk i silnik ma lżej,obroty wzrastają.Dodam że mam automatyczna klimę i ustawianie temp.
Teraz pytanie - może sprężarka klimy chodzi non top jak nawet nawiew włączę?Jakieś zwarcie mam czy co?Od czego tu zacząć dochodzenie?
jeśli żle umieściłem temat to z góry przepraszam i proszę o przeniesienie.
Hej,slonina76 pisze:To terkotanie to usterka zaworu nagrzewnicy, dość typowa przypadłość. Jeżeli zawór jest otwarty, choćby częściowo (sprawdź czy ogrzewanie działa), to można go wypiąć i po kłopocie.
Dostęp do wtyczki elektrozaworu uzyskasz po zdemontowaniu elementów tapicerki wymaganych do wymiany filtra przeciwpyłkowego.
Jeżeli jest całkowicie zamknięty, to musisz go naprawić przed sezonem grzewczym; można poprawić mechanizm, potem otworzyć i odpiąć, albo wymienić na lornetkę.
Skorzystałem z Twojej porady, , oczywiście nic teraz nie stuka. Ale mam pytanie: w jaki sposób odłączenie tego zaworu wpływa na pracę całego układu? Jaką funkcję spełnia ten zawór i czy mogę tak jeździć z odłączonym?
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze silniczek obiegu zamknietego ale ale on chyba dopiero dziala po zaplonie i to miejsce bardziej przy schowku od strony pasazerajacek172 pisze:Witam, mam pytanko, otóż w mojej Zafirze pod deską rozdzielczą słychać co jakiś czas pracę silniczka elektrycznego. Nie jest to ciągła praca lecz co jakiś czas, nie zależnie czy mam uruchomiony silnik czy też nie pracuje. Czy może to być jakiś element związany z nawiewem, ogrzewaniem ?
Cieszę się, że mogłem pomóc. Jasne, że można jeździć z odłączonym, pod warunkiem, ze jest otwarty, tzn. nagrzewnica grzeje. Ten mechanizm jest tak awaryjny, że później zaniechano jego montażu zastępując go lornetką. Można wymienić go na taką właśnie lornetkę (do kupienia w serwisie) lub naprawić (zablokować/przykleić ślimak w mechanizmie), czy też tylko otworzyć go do końca (najbezpieczniej), przy okazji zmiany oringów nagrzewnicy, co wcześniej czy później nastąpiRobson176r pisze: Skorzystałem z Twojej porady, , oczywiście nic teraz nie stuka. Ale mam pytanie: w jaki sposób odłączenie tego zaworu wpływa na pracę całego układu? Jaką funkcję spełnia ten zawór i czy mogę tak jeździć z odłączonym?
Pozdrawiam
Ok. Teraz może ja kilka słów moim problemie. Być może ktoś już się z tym spotkał i udało mu się z tym uporać...
Nawiew na szyby, prędkość 1 a kratka nawiewu na szybę strasznie "szwaszczy""purta". Oba słowa zostały podkreślone przez autokorektę, jednak one najlepiej opisują co słychać w aucie.
Wystarczy delikatne dociśnięcie palcem tej kratki i jest ok. Czy ktoś wie może, czy ta kratka jest jakoś montowana, przykręcana?
Nawiew na szyby, prędkość 1 a kratka nawiewu na szybę strasznie "szwaszczy""purta". Oba słowa zostały podkreślone przez autokorektę, jednak one najlepiej opisują co słychać w aucie.
Wystarczy delikatne dociśnięcie palcem tej kratki i jest ok. Czy ktoś wie może, czy ta kratka jest jakoś montowana, przykręcana?
Od kilku dni nawiew zaczął się bardzo dziwnie zachowywać. Momentami bardzo słabo czuć podmuchy dmuchawy przez kratki wylotowe powietrza. Dzieje się tak niezależnie od tego czy mam włączoną klimatyzację czy nie. Regulacja dmuchawy cały czas jest możliwa i słychać że reaguje na zwiększanie obrotów. Filtr przeciwpyłkowy niedawno wymieniałem i klimatyzację też nabijałem. Czy problemem może być panel sterowania klimatroniką ?