[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#811 Post autor: Bodek »

czarny pisze:
Bodek pisze:Wypalanie postojowe nie jest dobre, po nim będziesz musiał wymienić olej, a to kosztuje. Dbaj o to by wypalał się normalnie, a nie będziesz miał problemów.

czyli co na postoju jak siWypalanie postojowe nie jest dobre, po nim będziesz musiał wymienić olej, a to kosztuje. Dbaj o to by wypalał się normalnie, a nie będziesz miał problemów zacznie wypalanie to mu przerwać czy lepeij jechac i dopiero stanąc??
U mnie często wypalanie sie zaczna przed końcem jazdy i kiedy muszę wysiąść z auta siedzę około 10 minut w nim
Lepiej się przejechać te kilka kilometrów, a myśląc o wypalaniu postojowym miałem namyśli wypalanie serwisowe inicjowane przez komputer podłączony do auta ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

czarny

#812 Post autor: czarny »

aha rozumiem dzieki

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#813 Post autor: Bodek »

czarny pisze:aha rozumiem dzieki
Przeczytaj sobie ten wątek: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10372

jak do tej pory nigdy nie miałem kłopotów z wypalaniem filtra, co nie zmienia fakt, że nie raz zaczynał pod domkiem jak już miałem gasić :>

Dzisiaj też mnie w konia zrobił, rano jadąc do pracy skręciłem na obwodnicę, żeby się spokojnie dopalił przy równej jeździe - a ten akurat skończył :lol:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

czarny

#814 Post autor: czarny »

Wiesz ja ten temat przerabiałem w mojej 307. Stwierdziłem że tu jest trochę lepiej to rozwiązane

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#815 Post autor: Bodek »

czarny pisze:Wiesz ja ten temat przerabiałem w mojej 307. Stwierdziłem że tu jest trochę lepiej to rozwiązane
Dobre rozwiązanie ma dopiero Zafira Tourer - sygnalizuje kontrolką o wypalaniu się filtr ;) - czego w naszych autkach niestety brakuje i tu :czerwona: dla producenta.

No ale to OT - nie ma się co rozwodzić ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

brys

#816 Post autor: brys »

Wczoraj podczas wypalania DPF na postoju zauważyłem, że charakterystycznie "pachnące" spaliny nie wydostają się z rury wydechowej tylko z pod osłony silnika. Troszkę mnie to zaniepokoiło bo wcześniej wydawało mi się, że te spaliny lecą z rury. Czy jest możliwość, że mam nieszczelność?

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#817 Post autor: heko »

tak, spaliny powinny wydostawać się tylko i wyłącznie z rury :)

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#818 Post autor: Bodek »

Wczoraj specjalnie przerwałem wypalanie filtra w początkowej fazie.

Nigdy tego nie robiłem - zawsze wypalam do końca, a nasycenie po wypaleniu wynosiło 18%.

Byłem ciekawy jak zachowa się autko po przerwanym wypaleniu.

Jazda typowo miejska, co kawałek światła :>

Wypalanie ruszyło po przejechaniu 5km i silniku nagrzanym do 75st.

Dystans przejechany do końca wypalania jakieś 7km (po mieście, co kawałek światła).

Filtr wypalił się do 18%

:ok:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#819 Post autor: Zdenek2007 »

Ludzie robią z DPF-a najgorsze zło, a bo to się zatyka, a bo to trza wypalać, a bo się olej rozrzedza!!!
W rzeczywistości nie jest tak źle! Można z tym żyć! Mnie często zdarza się przerwać wypalanie i wypalać filtr na "raty" Satysfakcja to rzecz nieoceniona! i miałem ją dzisiaj a było to tak: Wyprzedził mnie Bolid Małego Wieśniaka (BMW) w tumanach czarnego dymu a po chwili moja Zośka zaliczyła go z czystym, bezdymnym wypierdem! Ktoś spyta gdzie tu satysfakcja?
Ano nie chodzi o szybkość a o to że z tej pary to ja mniej zatrułem powietrze. :lol:

fijol4

#820 Post autor: fijol4 »

No tak tyle że u nas w kraju są takie normy emisji spalin że to co masz wdychać to i tak wdychasz, popatrz na tiry czy autobusy które pamiętają jeszcze lata 80, i przy tym moja zośka bez dpfa jest pikuś. To moje prywatne zdanie jest ;)

Skasowany użytkownik 6483

#821 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Witam kolegów, jestem świeżym posiadaczem Żośki z DPF i nie wiedziałem ,że proces się zaczął (migająca lampka od świec żarowych) i kilka razy zgasiłem auto nieświadomy że DPF sie wypala. Za trzecim razem jak odpaliłem auto to juz ta kontrolka sie nie świeciła a zaświecił mi się kluczyk z autem i tak juz pozostało. Czy to może być związane z zapachanym DPF-em czy to może tylko zbiezność i ten kluczyk z autem nie ma nic wspólnego z niewypalonym DPF-em? Co o tym sądzicie , koledzy? Teraz nie wiem czy jeździć i ją przegonić czy też nie odpalać i nie ganiać ją :?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#822 Post autor: Flora »

jarecki69 pisze:Witam kolegów, jestem świeżym posiadaczem Żośki z DPF i nie wiedziałem ,że proces się zaczął (migająca lampka od świec żarowych) i kilka razy zgasiłem auto nieświadomy że DPF sie wypala. Za trzecim razem jak odpaliłem auto to juz ta kontrolka sie nie świeciła a zaświecił mi się kluczyk z autem i tak juz pozostało. Czy to może być związane z zapachanym DPF-em czy to może tylko zbiezność i ten kluczyk z autem nie ma nic wspólnego z niewypalonym DPF-em? Co o tym sądzicie , koledzy? Teraz nie wiem czy jeździć i ją przegonić czy też nie odpalać i nie ganiać ją :?
Migająca lampka informuje, że to już kolejna próba wypalenia i nie należy jej przerywać. Normalne wypalanie nie jest w żaden sposób sygnalizowane. Jeżeli przerwałeś również wypalanie z migającą kontrolką to najprawdopodobniej masz już na tyle zapchany filtr, że powoduje on problemy. Możliwe jest wymuszenie wypalania, ale wiąże się to z późniejszą wymianą oleju i generalnie nie jest za dobrym rozwiązaniem dla silnika. Na początek sprawdź stan nasycenia DPFa, albo chociaż występujące błędy, które spowodowały zapalenie CHECKa.
"wypedałowanie błędów" - wciśnąć do końca hamulec i gaz i dopiero przekręcić kluczyk żeby zapaliły się kontrolki - wtedy na liczniku kilometrów wsykoczy komunikat ECN i cyferki. Spisać, wrzucić na forum
Do czasu wyjaśnienia problemu lepiej nie odpalać silnika a już na pewno nie wyjeżdżać na trasę.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2015, 07:19 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#823 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ok, rozumiem . Jutro odbieram auto od czyszczenia to zaraz sprawdzę te błedy na wyświetlaczu i tu zapodam. Szkoda ,że nie wiedziałem wczesniej o co chodzi z tą kontrolka od świec żarowych. Napewno bym takiej głupoty nie zrobił a tak..kolejny problem.. :/

Skasowany użytkownik 6483

#824 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Witam ponownie, zczytałem kody błędów i wyszło mi to : ECN 245258. Jesli ktos wie co to oznacza to proszę o szybka informację co dalej z tym robić :?

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#825 Post autor: SD72 »

jarecki69 pisze:Witam ponownie, zczytałem kody błędów i wyszło mi to : ECN 245258. Jesli ktos wie co to oznacza to proszę o szybka informację co dalej z tym robić :?

Moze pomoze ;) http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=157724

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”