[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
mozesz spróbowac pociągnąc na obrotach, a nóż widelec coś to pomoze...
fakt faktem, przypadek dziwny..
powiem Ci tak: u mnie, jak świrował, przechodził w tryb awaryjny to były oznaki kończącego się EGRu, ale skoro piszesz ze egr masz czysty i bez zarzutu pracuje, to spróbuj pogonic go troche i daj znac jakie efekty..
fakt faktem, przypadek dziwny..
powiem Ci tak: u mnie, jak świrował, przechodził w tryb awaryjny to były oznaki kończącego się EGRu, ale skoro piszesz ze egr masz czysty i bez zarzutu pracuje, to spróbuj pogonic go troche i daj znac jakie efekty..
Witam!!!
wszystkich szczęśliwych posiadaczy auta z filtrem DPF. I pozdrawiam!! Jestem posiadaczem takiego auta od marca 2009 i już miałem pierwsze przygody związane z samooczyszczaniem filtra i kodami błędów. Chętnie wymienię się doświadczeniami z innymi użytkownikami "zosiek" z filtrem
--scalone--
Już wiem co znaczy błąd P242F
--scalone--
Konkretnie:
Zafira 2007 r. 28000 km. Przejechałem już 3 tys.
Najpierw poznałem błędy P0400 i P2279 i kontrolkę silnika.
Potem było gorzej P242F kontrolka serwisowa i auto w tym trybie (bez mocy).
Po kilku wizytach w ASO zakupiłem interfejs Op-com i sam diagnozuję auto. Chcę rozpracować o co biega z tym DPF-em i jego czyszczeniem?
--scalone--
Uwagi:
1. Czyszczenie filtra DPF zrobiłem sam (ważne-przed garażem) przy użyciu laptopa. Wcześniejsze garowanie w trasie nie wiele dało. Auto po kilkuset km znowu P242F itd.
2. Następny cykl wyłapałem po zaledwie 300 km jazdy raczej po mieście.
3. W trasie załączył się tryb wypalania po nasyceniu filtra 90% i trwał kilka minut. Jechałem normalnie do 2000 obr. I nawet się zatrzymałem bez gaszenia auta (obroty 900)!!! Filtr wypalił się.
4. Zobaczymy jak będzie dalej.
//kp2, edytujemy posty a nie piszemy jeden pod drugim //BajBus
wszystkich szczęśliwych posiadaczy auta z filtrem DPF. I pozdrawiam!! Jestem posiadaczem takiego auta od marca 2009 i już miałem pierwsze przygody związane z samooczyszczaniem filtra i kodami błędów. Chętnie wymienię się doświadczeniami z innymi użytkownikami "zosiek" z filtrem
--scalone--
Już wiem co znaczy błąd P242F
--scalone--
Konkretnie:
Zafira 2007 r. 28000 km. Przejechałem już 3 tys.
Najpierw poznałem błędy P0400 i P2279 i kontrolkę silnika.
Potem było gorzej P242F kontrolka serwisowa i auto w tym trybie (bez mocy).
Po kilku wizytach w ASO zakupiłem interfejs Op-com i sam diagnozuję auto. Chcę rozpracować o co biega z tym DPF-em i jego czyszczeniem?
--scalone--
Uwagi:
1. Czyszczenie filtra DPF zrobiłem sam (ważne-przed garażem) przy użyciu laptopa. Wcześniejsze garowanie w trasie nie wiele dało. Auto po kilkuset km znowu P242F itd.
2. Następny cykl wyłapałem po zaledwie 300 km jazdy raczej po mieście.
3. W trasie załączył się tryb wypalania po nasyceniu filtra 90% i trwał kilka minut. Jechałem normalnie do 2000 obr. I nawet się zatrzymałem bez gaszenia auta (obroty 900)!!! Filtr wypalił się.
4. Zobaczymy jak będzie dalej.
//kp2, edytujemy posty a nie piszemy jeden pod drugim //BajBus
Ostatnio zmieniony 20 cze 2009, 14:31 przez kp2, łącznie zmieniany 3 razy.
Z tymi filtrami DPF to prawdziwa masakra. Niestety chyba juz nowego Diesla bym nie kupil: wrazliwa jak cholera pompa do CR, filtr DPF - ciagle sie zatyka szczegolnie w miescie, nadal zacierajacy sie EGR, do tego jeszcze kolo 2-masowe. W starych Zafirach to glownie pompa padala albo EGR sie zacieral. A na benzynowce prawie nigdy nikt sie nie skarzyl.
A brak błędów stwierdzasz sam za pomocą znanego triku (hamulec+gaz) czy z analizy programu diagnostycznego? Jak coś jest nie tak powinny być błędy na kompie.
Na skromym programie jaki mam (op-com) pokazuje mi kilkadziesiąt różnych pomiarów z pracy samego silnika. W warsztacie powinni coś u ciebie wykryć.
U mnie jak miałem problemy nie zapalała się kontrolka "świec" tylko serwisowa (auto z kluczykiem). Były błędy na kompie.
Na skromym programie jaki mam (op-com) pokazuje mi kilkadziesiąt różnych pomiarów z pracy samego silnika. W warsztacie powinni coś u ciebie wykryć.
U mnie jak miałem problemy nie zapalała się kontrolka "świec" tylko serwisowa (auto z kluczykiem). Były błędy na kompie.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
oj jak tak czytam te wasze problemy to błogosławie dzień w którym znalazłem swoją benzynkę, bo początkowo też miał być diesel Mocy tyle samo co w najmocniejszym cdti, 6b manual, a spalanie przy dosyć dynamicznej jeździe z litr większe od diesla mimo pojemności 2.2 Może i rachunki za paliwo tyćke większe,ale o ile mniej w serwisach zostawione :> A praca (dynamika/elastyczność) boska
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Wiem że auto jest na gwarancji ale może byś się dogadał z Oplem by udzielili zgode na wywalenie DPFa przez wyspecjalizowaną firmę. Jest jakiś warsztat elektroniczny który opracował wywalenie DPF łacznie z ,odyfikacja elektroniki. Powiedzieć ze Cie to wkurza auto nie sprawuje się tak jak ma i w zwiazku z tym chcesz czegoś takiego dokonać
Moze brzmi to naiwnie ale .....
Moze brzmi to naiwnie ale .....
Czytam i cały w strachu jestem. Śmigam zafira od 10.2008, problem z DPF jest dla mnie obcy.Może częste jazdy w trasie mają taki wpływ na brak problemów?.Poprzedni właściciel też wiecej po trasie śmigał ( jak sobie wykracze ten problem to będZie nas więcej)Przebieg dosyć mały 65kkm a paliwo to BP i Orlen.
kolega ma zafirę z 12.2005 i ma już DPFcbm80 pisze:Od 2006 lub poczatku 2007 DPF musial byc juz chyba stadardzie, aby Zafira spelniala jakiejs tam normy Euro dot. zanieczyszczen. Tylko pierwsze Zafiry B z konca 2005 i poczatku 2006 nie mialy tego dziadostwa.
moja zafirka jest z 01.2006 i też posiada DPF
--scalone--
ADAMO_16 pisze:Jak to sprawdzić? Ja mam zafire z końca 2005, import z niemiec.Czy DPF wystepuje z EGR?
DPF wystepuję z EGR
właśnie jestem po wymianie EGR
dandi, edytujemy posty a nie piszemy jeden pod drugim //BajBus
Ostatnio zmieniony 20 cze 2009, 14:28 przez dandi, łącznie zmieniany 3 razy.