[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
gwizdenson

#76 Post autor: gwizdenson »

Miłosz to normalne z tym słabnięciem auta,jak chcesz pojeździć normalnym dieslem to ściągnij wtyczkę z EGR-u.

milosz219

#77 Post autor: milosz219 »

a bez tego EGR to sie raczej nie da jezdzic.Sprobuje jutro odpiąc calkiem wtyczkę.Muszę ruszac na półsprzegle zeby nie zgasł.

gwizdenson

#78 Post autor: gwizdenson »

Da się,da się jeździć.Tylko jak normalny diesel bez doładowania.

milosz219

#79 Post autor: milosz219 »

wlasnie wyslalem swojego EGR-a do Brzegu.Czekam teraz na diagnozę.

zymek

#80 Post autor: zymek »

witam
Ratujcie ten egr już mnie dobrowadza do szału. Co jakiś czas całkowicie sie zapieka i trzeba sie oostro namęczyć zeby go odblokować. Co powinienem zrobić regeneracja czy nowy. Dodam że smarowanie już niewiele pomaga.
pozdr

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#81 Post autor: MieHor »

zymek, sam też byłem w identycznej sytuacji i miałem do wyboru: regeneracja lub nowy. Pomimo, że bardziej zabolało wybrałem nowy i mam święty spokój, czego i Tobie życzę.

milosz219

#82 Post autor: milosz219 »

Otrzymalem EGR po regeneracji.Po zalozeniu do silnika i kasowaniu bledow zoska napiera jak dawniej. Solidna firma, wystawiaja roczna gwarancje na regenerowany zawor.Cala operacja kosztowala mnie 450 zl. Czas naprawy to 4 godziny a z wysylka Poczta Polska 1 tydzien.Tak dziala nasza poczta.Pozdrawiam piszaczych w temacie

zymek

#83 Post autor: zymek »

witam
a ja zamówiłem nowy. Troche boli ale cóż ....

pozdr

milosz219

#84 Post autor: milosz219 »

a czemu się zapiekają te zawory, czy to wynika z kiepskiego paliwa.mam regenerowanego egr i po miesiącu znowu się zacina i turbo nie dziala.Odblokowałem go dzisiaj ale to moze jakas inna przyczyna powoduje blokowanie tej krzywki

gackowo

#85 Post autor: gackowo »

I ja mam brak mocy pod nogą. I się waham co zrobić. Piszecie, że zawór nowy około tysiaka??

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#86 Post autor: MieHor »

Koleżanko gackowo, widzę że u Ciebie jest ZB a do niej nowy EGR to 600 - 700 zł. Ponad tysiąc to ZA elektroniczny

robertododo

#87 Post autor: robertododo »

Witam

Jestem nowym użytkownikiem tego Forum. Mam Zafirę DTI 2.0 rocznik 2004. Wiele już przeczytałem postów na temat EGR-a i wszystkie metody jakie były możliwe sprawdziłem i nadal bez pozytywnego rezultatu. Mianowicie jak się zacinał przed czyszczeniem, smarowaniem różnymi środkami, tak nadal się tak zachowuje. Po pierwsze nie udało mi się go wykręcic z kolektora ssącego, bo chyba tak jest bardzo zapieczony. Moje pytanie jak go odkręcic, bo w jednym z postów przeczytałem, że była potrzeba rozcinania kolektora ssącego. To po pierwsze. Po drugie ktoś napisał, że smaruje WD 40, a ktoś ,że smarem wysokotemperaturowym firmy Wurth. Jeśłi chodzi o WD 40 to całkowita bzdura, bo 1000 km to niemożłiwe, żeby można było zrobic. Ja 100 km nie mogę zrobic przy samrowaniu Wurthem. Ten układ mechaniczny się poprostu zawiesza i osobiście mam wrażenie, że nie chodzi tutaj o smarowanie, ale o wysoką temperaturę. Wydaje mi się , że ten mechanizm się za bardzo rozgrzewa i wtedy te ruchome elementy się rozszerzają, blokując się. Szybka jazda nic nie daje. Ostatnio przegoniłem swoje auto do Chorzowa i 2 razy stałem po drodze w jedną stronę przez EGR, bo się mechanicznie zaciął. To fakt, że smarowałem go Wurthem, ale również odblokowywałem zapadkę śrubokrętem. Przy krótkich podjazdach nie ma problemu z EGR-em, choc niby płyn chłodzący rozgrzewa się do 80 stopni C. Swoją drogą to jestem bardzo ciekawy na czym polega regeneracja takiego EGR-a przy tego typu usterce. Czy oni w tym Brzegu wymieniają elementy ruchome? A moze za to odpowiada sprężyna powrotna. Nadmieniam, że EGR jest sprawny pod względem elektrycznym, co stwierdzili mechanicy w Serwisie Opla w Krasnem k. Rzeszowa. Czy jest ktoś w stanie odpowiedziec na moje pytania. Nie uśmiecha mi się wyrzucenie 1,5 tys. zł. na nowy EGR. Końcowo chciałbym się upewnic, czy zaślepienie takiego EGR-a jest możliwe technicznie, bo z różnych wypowiedzi wynika, że nic nie wynika. Jedni mówią, że tak, drudzy, że nie.

Pozdrawiam

sobek1985

#88 Post autor: sobek1985 »

ja wczoraj przeczyscilem egr i kolektor wydechowy i co??hmmm ba postoju przegazowalem zoske to z rury poszlo tyle czarnego dymu ze szok.po jakims czasie sie unormowalo wiec mysle przejade sie.ale bez zmian 2,5-3,0tys obr i blokada.znowu zjechalem do garazu i przeczyscilem ten czujnik na egr.odpalam i znow czarny dym z rury ale o dziwo slychac ladnie turbine.mysle przejade sie.3,5 tys na blacie turbo chodzi z rury chwilowo przez jakies 400m czarny dym ale zoska chodzi.po rzyjechaniu i ostygnieciu silnika znow blokada...wkur...ide pogrzebac jeszcze

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#89 Post autor: MieHor »

Kolego robertododo, podobnie jak u Ciebie miałem problem z EGR, początkowo skorzystałem z rad kolegów, którzy we własnym zakresie próbowali reanimować to proekologicznie dziadostwo, jednak po upewnieniu się, że to rzeczywiście "zasługa" EGR-a najpierw chciałem skorzystać z usługi regeneracji gościa z Brzegu, ale ponieważ nie miał na stanie już zregenerowanego zdecydowałem się na wymianę na nowy - zamówiłem za pośrednictwem allegro i zapłaciłem za oryginał Wahlera z przesyłką 1198,0 zł. Wymiany dokonałem sam i jak ręką odjął.
Wymiana jest prosta - trzeba tylko uzbroić się z nasadkę do śruby torx, odkręcić 2 śruby, które są wkręcone przez obudowę EGR-a do kolektora, odpiąć wtyczkę z części elektronicznej, ścisnąć 2 obejmy i zdjąć 2 rurki gumowe w EGR-a, przez które przepływa płyn z układu chłodzenia i na koniec delikatnie ruszając EGR-em wyciągnąć go z kolektora (można sobie ułatwić dostęp do EGR przez wymontowanie plastikowej rury wlotu powietrza do filtra znajdującej się pod/za belką). Po wyjęciu starego EGR-a wyczyścić kolektor z osadów i nagaru. Zamontować nowy lub zregenerowany EGR w odwrotnej kolejności (pamiętać o uszczelce), wpiąć wtyczkę, sprawdzić szczelność rurek z układu chłodzącego i cieszyć się uzdrowioną Zośką.
Odnośnie regeneracji EGR w Serwisie Pomp z Brzegu - jest na forum kilku userów którzy korzystali z jego usług, wydali opinie pozytywne, z opisu działania serwisu wynika, że wymieniają wszystkie ruchome części na nowe i dają rok gwarancji na wykonaną usługę. Nowy EGR możesz kupić np.TUTAJ za 1049,0 + przesyłka.

Hagen

#90 Post autor: Hagen »

Koledzy mam takie pytanko co do tego nieszczęsnego EGRu bo niestety i moją Zofię dopadła to bolączka :( Smary pomaga na jeden dzień, nie zależnie od kilometrów. Chciałem go zdemontować i oczyścić i w tej kwestii mam pytanie. Bo odchodzą od zaworu dwa gumowe przewody, jeden w kierunku pompy, a drugi w przeciwnym. Czy gdy odłączę te przewody nic nie zapowietrzę itp?

Oczywiście z góry dziękuję za wszelką pomoc i sugestię :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”