[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?
Moderator: Sebu$
Otrzymalem EGR po regeneracji.Po zalozeniu do silnika i kasowaniu bledow zoska napiera jak dawniej. Solidna firma, wystawiaja roczna gwarancje na regenerowany zawor.Cala operacja kosztowala mnie 450 zl. Czas naprawy to 4 godziny a z wysylka Poczta Polska 1 tydzien.Tak dziala nasza poczta.Pozdrawiam piszaczych w temacie
Witam
Jestem nowym użytkownikiem tego Forum. Mam Zafirę DTI 2.0 rocznik 2004. Wiele już przeczytałem postów na temat EGR-a i wszystkie metody jakie były możliwe sprawdziłem i nadal bez pozytywnego rezultatu. Mianowicie jak się zacinał przed czyszczeniem, smarowaniem różnymi środkami, tak nadal się tak zachowuje. Po pierwsze nie udało mi się go wykręcic z kolektora ssącego, bo chyba tak jest bardzo zapieczony. Moje pytanie jak go odkręcic, bo w jednym z postów przeczytałem, że była potrzeba rozcinania kolektora ssącego. To po pierwsze. Po drugie ktoś napisał, że smaruje WD 40, a ktoś ,że smarem wysokotemperaturowym firmy Wurth. Jeśłi chodzi o WD 40 to całkowita bzdura, bo 1000 km to niemożłiwe, żeby można było zrobic. Ja 100 km nie mogę zrobic przy samrowaniu Wurthem. Ten układ mechaniczny się poprostu zawiesza i osobiście mam wrażenie, że nie chodzi tutaj o smarowanie, ale o wysoką temperaturę. Wydaje mi się , że ten mechanizm się za bardzo rozgrzewa i wtedy te ruchome elementy się rozszerzają, blokując się. Szybka jazda nic nie daje. Ostatnio przegoniłem swoje auto do Chorzowa i 2 razy stałem po drodze w jedną stronę przez EGR, bo się mechanicznie zaciął. To fakt, że smarowałem go Wurthem, ale również odblokowywałem zapadkę śrubokrętem. Przy krótkich podjazdach nie ma problemu z EGR-em, choc niby płyn chłodzący rozgrzewa się do 80 stopni C. Swoją drogą to jestem bardzo ciekawy na czym polega regeneracja takiego EGR-a przy tego typu usterce. Czy oni w tym Brzegu wymieniają elementy ruchome? A moze za to odpowiada sprężyna powrotna. Nadmieniam, że EGR jest sprawny pod względem elektrycznym, co stwierdzili mechanicy w Serwisie Opla w Krasnem k. Rzeszowa. Czy jest ktoś w stanie odpowiedziec na moje pytania. Nie uśmiecha mi się wyrzucenie 1,5 tys. zł. na nowy EGR. Końcowo chciałbym się upewnic, czy zaślepienie takiego EGR-a jest możliwe technicznie, bo z różnych wypowiedzi wynika, że nic nie wynika. Jedni mówią, że tak, drudzy, że nie.
Pozdrawiam
Jestem nowym użytkownikiem tego Forum. Mam Zafirę DTI 2.0 rocznik 2004. Wiele już przeczytałem postów na temat EGR-a i wszystkie metody jakie były możliwe sprawdziłem i nadal bez pozytywnego rezultatu. Mianowicie jak się zacinał przed czyszczeniem, smarowaniem różnymi środkami, tak nadal się tak zachowuje. Po pierwsze nie udało mi się go wykręcic z kolektora ssącego, bo chyba tak jest bardzo zapieczony. Moje pytanie jak go odkręcic, bo w jednym z postów przeczytałem, że była potrzeba rozcinania kolektora ssącego. To po pierwsze. Po drugie ktoś napisał, że smaruje WD 40, a ktoś ,że smarem wysokotemperaturowym firmy Wurth. Jeśłi chodzi o WD 40 to całkowita bzdura, bo 1000 km to niemożłiwe, żeby można było zrobic. Ja 100 km nie mogę zrobic przy samrowaniu Wurthem. Ten układ mechaniczny się poprostu zawiesza i osobiście mam wrażenie, że nie chodzi tutaj o smarowanie, ale o wysoką temperaturę. Wydaje mi się , że ten mechanizm się za bardzo rozgrzewa i wtedy te ruchome elementy się rozszerzają, blokując się. Szybka jazda nic nie daje. Ostatnio przegoniłem swoje auto do Chorzowa i 2 razy stałem po drodze w jedną stronę przez EGR, bo się mechanicznie zaciął. To fakt, że smarowałem go Wurthem, ale również odblokowywałem zapadkę śrubokrętem. Przy krótkich podjazdach nie ma problemu z EGR-em, choc niby płyn chłodzący rozgrzewa się do 80 stopni C. Swoją drogą to jestem bardzo ciekawy na czym polega regeneracja takiego EGR-a przy tego typu usterce. Czy oni w tym Brzegu wymieniają elementy ruchome? A moze za to odpowiada sprężyna powrotna. Nadmieniam, że EGR jest sprawny pod względem elektrycznym, co stwierdzili mechanicy w Serwisie Opla w Krasnem k. Rzeszowa. Czy jest ktoś w stanie odpowiedziec na moje pytania. Nie uśmiecha mi się wyrzucenie 1,5 tys. zł. na nowy EGR. Końcowo chciałbym się upewnic, czy zaślepienie takiego EGR-a jest możliwe technicznie, bo z różnych wypowiedzi wynika, że nic nie wynika. Jedni mówią, że tak, drudzy, że nie.
Pozdrawiam
ja wczoraj przeczyscilem egr i kolektor wydechowy i co??hmmm ba postoju przegazowalem zoske to z rury poszlo tyle czarnego dymu ze szok.po jakims czasie sie unormowalo wiec mysle przejade sie.ale bez zmian 2,5-3,0tys obr i blokada.znowu zjechalem do garazu i przeczyscilem ten czujnik na egr.odpalam i znow czarny dym z rury ale o dziwo slychac ladnie turbine.mysle przejade sie.3,5 tys na blacie turbo chodzi z rury chwilowo przez jakies 400m czarny dym ale zoska chodzi.po rzyjechaniu i ostygnieciu silnika znow blokada...wkur...ide pogrzebac jeszcze
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kolego robertododo, podobnie jak u Ciebie miałem problem z EGR, początkowo skorzystałem z rad kolegów, którzy we własnym zakresie próbowali reanimować to proekologicznie dziadostwo, jednak po upewnieniu się, że to rzeczywiście "zasługa" EGR-a najpierw chciałem skorzystać z usługi regeneracji gościa z Brzegu, ale ponieważ nie miał na stanie już zregenerowanego zdecydowałem się na wymianę na nowy - zamówiłem za pośrednictwem allegro i zapłaciłem za oryginał Wahlera z przesyłką 1198,0 zł. Wymiany dokonałem sam i jak ręką odjął.
Wymiana jest prosta - trzeba tylko uzbroić się z nasadkę do śruby torx, odkręcić 2 śruby, które są wkręcone przez obudowę EGR-a do kolektora, odpiąć wtyczkę z części elektronicznej, ścisnąć 2 obejmy i zdjąć 2 rurki gumowe w EGR-a, przez które przepływa płyn z układu chłodzenia i na koniec delikatnie ruszając EGR-em wyciągnąć go z kolektora (można sobie ułatwić dostęp do EGR przez wymontowanie plastikowej rury wlotu powietrza do filtra znajdującej się pod/za belką). Po wyjęciu starego EGR-a wyczyścić kolektor z osadów i nagaru. Zamontować nowy lub zregenerowany EGR w odwrotnej kolejności (pamiętać o uszczelce), wpiąć wtyczkę, sprawdzić szczelność rurek z układu chłodzącego i cieszyć się uzdrowioną Zośką.
Odnośnie regeneracji EGR w Serwisie Pomp z Brzegu - jest na forum kilku userów którzy korzystali z jego usług, wydali opinie pozytywne, z opisu działania serwisu wynika, że wymieniają wszystkie ruchome części na nowe i dają rok gwarancji na wykonaną usługę. Nowy EGR możesz kupić np.TUTAJ za 1049,0 + przesyłka.
Wymiana jest prosta - trzeba tylko uzbroić się z nasadkę do śruby torx, odkręcić 2 śruby, które są wkręcone przez obudowę EGR-a do kolektora, odpiąć wtyczkę z części elektronicznej, ścisnąć 2 obejmy i zdjąć 2 rurki gumowe w EGR-a, przez które przepływa płyn z układu chłodzenia i na koniec delikatnie ruszając EGR-em wyciągnąć go z kolektora (można sobie ułatwić dostęp do EGR przez wymontowanie plastikowej rury wlotu powietrza do filtra znajdującej się pod/za belką). Po wyjęciu starego EGR-a wyczyścić kolektor z osadów i nagaru. Zamontować nowy lub zregenerowany EGR w odwrotnej kolejności (pamiętać o uszczelce), wpiąć wtyczkę, sprawdzić szczelność rurek z układu chłodzącego i cieszyć się uzdrowioną Zośką.
Odnośnie regeneracji EGR w Serwisie Pomp z Brzegu - jest na forum kilku userów którzy korzystali z jego usług, wydali opinie pozytywne, z opisu działania serwisu wynika, że wymieniają wszystkie ruchome części na nowe i dają rok gwarancji na wykonaną usługę. Nowy EGR możesz kupić np.TUTAJ za 1049,0 + przesyłka.
Koledzy mam takie pytanko co do tego nieszczęsnego EGRu bo niestety i moją Zofię dopadła to bolączka Smary pomaga na jeden dzień, nie zależnie od kilometrów. Chciałem go zdemontować i oczyścić i w tej kwestii mam pytanie. Bo odchodzą od zaworu dwa gumowe przewody, jeden w kierunku pompy, a drugi w przeciwnym. Czy gdy odłączę te przewody nic nie zapowietrzę itp?
Oczywiście z góry dziękuję za wszelką pomoc i sugestię
Oczywiście z góry dziękuję za wszelką pomoc i sugestię