Radio gubi ustawienia po zgaszeniu...

Car Audio + navi - tematy dotyczące Zafiry A

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
giant19s

#16 Post autor: giant19s »

Zamieniłem 4 z 7 nie bacząc na kolory kabli i wszystko grai buczy :mrgreen:
Widać kolory kabli nie grają roli.
Nie trzeba być elektrykiem :lol:

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#17 Post autor: firek »

BajBus pisze:yy jak to brak...
no ale musisz zamienić 4 z 7 tak jak piszesz...
Ano pewnie kolega miał jak u mnie na pinie 4 i 7 kabel koloru czerwonego ;)

giant19s

#18 Post autor: giant19s »

A no firek dokładnie :)
Ogólnie jakieś dzikie te kolory przy tej kostce :P

kebul

#19 Post autor: kebul »

giant19s pisze:Zamieniłem 4 z 7 nie bacząc na kolory kabli i wszystko grai buczy
Ta zamiana wiąże się z przecinaniem kabli czy można jakoś zgranie "wydłubać" te styki z kostki?

Organ18

#20 Post autor: Organ18 »

Mam pytanko tu się podepnę bo chodzi o wtyczkę ISO A w samochodzie Zafira A , a mianowicie nie mam napięcia na żółtym kabelku który jak domniemywam jest od napięcia po przekręceniu kluczyka. CZerwony = stały ma 12v , Czarny masa 0v , a Żółty ani po kluczyku ani bez kluczyka ciągle 0 Volciszy .

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#21 Post autor: Janus »

Organ18 pisze:Mam pytanko tu się podepnę bo chodzi o wtyczkę ISO A w samochodzie Zafira A , a mianowicie nie mam napięcia na żółtym kabelku który jak domniemywam jest od napięcia po przekręceniu kluczyka. CZerwony = stały ma 12v , Czarny masa 0v , a Żółty ani po kluczyku ani bez kluczyka ciągle 0 Volciszy .
Wg schematu jedyny żółty kabelek w wiązce radia w ZA jest do zmieniarki CD.
Janusz

Organ18

#22 Post autor: Organ18 »

Nadal mam problem czy ktoś może mi podpowiedzieć dla czego po przekręceniu kluczyka nie ma napięcia w żółtym kablu od radia ?? które to są bezpieczniki żeby ewentualnie sprawdzić bo sprawdziłem 19 , 33 , 34 ale wszystkie są dobre :/

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#23 Post autor: Rybka »

Jakie radio?
Centralny zamek działa ci?, podświetlenie w podsufitce?

Zostaw klucze w stacyjce i otwórz drzwi - piszczy pozostawienie kluczy?

Jeśli CZ działa, lampka też i piszczy pozostawienie kluczy to musisz szukać gdzieś przerwy w przewodzie lub szukasz nie tego przewodu co trzeba.
Zawsze też tego napięce możesz szukać na innym kablu. Miernik do ręki i jazda ;)
Jeśli nie piszczy pozostawienie kluczy itd to padła kostka stacyjki.

Organ18

#24 Post autor: Organ18 »

Centralny zamek działa , oświetlenie wnętrza działa , piszczenie włączonych świateł działa , kluczyk w stacyjce pozycja 0 i otwarte drzwi = cisza , pozycja 1 też cisza na otwartych drzwiach , kostaka z radia nadal na czerwonym 12 v , a na żółtym 0v przy przekręconym kluczyku .

Pietrzek

#25 Post autor: Pietrzek »

http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... eldisp.htm

Standardowy schemat wiązki w oplach może ci jakoś pomoże.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#26 Post autor: Rybka »

Zrób jeszcze tak:
Klucz w stacyjkę w pozyjcę 1 i zobacz czy podświetlenie przycisków od szyb ci się włączy i czy szyby opuścisz.
Zobacz też czy na pozycji 1 dasz rade zamknąć auto z pilota, nie powinno się dać rady.

Moim zdaniem kostka stacyjki nie podaje napięcia na tzw styk ''W''
Ostatnio zmieniony 18 maja 2015, 21:48 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#27 Post autor: cns80 »

O ile mnie pamięć nie myli to standardowe ISO powinno mieć czerwony po stacyjce, a żółty stały. Musisz pozamieniać miejscami tak żeby było jak na zdjęciu, ale na żółtym 12V z aku, a na czerwonym 12V po stacyjce. Pomierz na których kablach w samochodzie nie masz napięcia bez kluczyka, a następnie przekręć kluczyk i sprawdź na którym się pojawiło i ten kabel musisz dać jako czerwony w kostce ISO, a twoje obecne 12V bez kluczyka dać jako żółty.

Obrazek

Jeśli chcesz żeby Ci radio grało także bez kluczyka w stacyjce to zamiast szukać 12V po stacyjce po prostu zrób mostek między czerwonym i żółtym tak żeby na obu było 12V z aku.
Obrazek

Organ18

#28 Post autor: Organ18 »

cns80, Włączam miernik Czarny bolec daje na mase czarną , Czerwony daje mi 12V , Żółty 0 V . Przekręce kluczyk aż do oporu (przed odpaleniem to chyba pozycja II ) Czarny , Czerwony 12v , Żółty 0V a powinien mieć 12 v z tego co kojarze żółty był od kluczyka . Mi to tito czy radio gra na żółtym czy na czerwonym i czy bez kluczka albo z kluczykiem chodzi mi o rozwiązanie tego " problemu " OBOJĘTNIE CZY MAM KLUCZYK CZY NIE TO 12V JEST NA CZERWONYM , A NA ŻÓŁTYM CAŁY CZAS 0 VOLT A POWINNO SIĘ POJAWIC WG. MNIE NA KLUCZYKU A NIE MA . Rybka, Pozycja I włącza się podświetlenie ta czerwona kropka od szyb , szyby się otwierają , centralny zamek zamknoł drzwi no i otworzył wszystko działa .

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#29 Post autor: cns80 »

Zanim coś zrobisz upewnij się jeszcze że czarny to masa czyli przełącz na pomiar Ohm i jeden koniec do czarnego, a drugi do masy nadwozia (jakaś śrubka, ogranicznik drzwi, nielakierowana blacha itp.). Jak Ci będzie wynik leciał do zera tzn że masz masę, a jak będzie nieskończoność (lub ".1") tzn że to nie masa.
Bo może się jeszcze okazać że masz coś pozamieniane i to czarny u Ciebie ma +12V i dlatego takie dziwne wyniki :) Najpierw upewnij się że czarny to masa.

Jeśli czarny jest masą to zrób tak:
Jak Ci obojętne czy gra po kluczyku czy bez kluczyka to odetnij żółty żeby nie pojawił się w nim jakiś prad lub sygnał z samochodu, weź 10 cm kabla i połącz czerwony z żółtym w kostce ISO. W ten sposób na oba piny radia pójdzie napięcie z czerwonego i będzie Ci grało bez kluczyka i trzymało pamięć.
Żółty jest musi mieć prąd z aku żeby trzymać pamięć, a czerwony może mieć prąd z aku (gra bez kluczyka) lub prąd ze stacyjki (gra po kluczyku). Ponieważ u Ciebie nie ma nigdzie prądu po stacyjce proponuję pierwszy wariant czyli połączenie kabelkiem żółtego z czerwonym i odcięcie żółtego od strony samochodu. Oczywiście wszystko poizolować :)
Ostatnio zmieniony 20 maja 2015, 11:05 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Organ18

#30 Post autor: Organ18 »

cns80, ale skoro tam ma być 12v na żółtym to gdzie on się stracił ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”