Klimatyzacja się nie załącza.

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

#151 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

W układzie klimatyzacji jest czujnik ciśnienia czynnika i to on raczej decyduje o tym czy układ sie załączy czy też nie. Zatem jesli nie masz nabitej klimy to nie masz cisnienia w układzie a co za tym idzie, klima Ci sie nie załączy :)

Marcin1769

#152 Post autor: Marcin1769 »

Wiem że to zabrzmi dziecinnie ale odkręciłem korek do napełniania klimy i nacisnąłem ten wentyl i jest ciśnienie :P czy się myle :P

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#153 Post autor: Rybka »

Ciśnienie może być ale niższe niż w przypadku załączenia sprężarki.
To że syczy to nic nie znaczy.
Nawet po odessaniu czynnika, naciskając zawór syknie nam podciśnienie.

vojti

#154 Post autor: vojti »

Dwa razy nabijałem klimę z powodu nieszczelności. Po spadku ciśnienia w układzie do pewnej wartości klima się po prostu nie włączy mimo, że trochę czynnika jeszcze jest.

alek_jan

#155 Post autor: alek_jan »

Musi być jakaś tam wartość ciśnienia (niestety teraz nie pamiętam jakie) aby załączyła się sprężarka. Poniżej tej wartości lima się nie włączy. Czyli jakieś ciśnienie w układzie jest ale jest za niskie aby komputer załączył układ klimatyzacji.

vojti

#156 Post autor: vojti »

Najprościej to chyba do zakładu klimatyzacyjnego. Uzupełnią czynnik i, co chyba ważniejsze, znajdą miejsce nieszczelności. Mój mechanik twierdzi, że to chłodnica klimy za wentylatorem. Tworzy się tam swoisty mikroklimat i bardzo szybko koroduje.

alek_jan

#157 Post autor: alek_jan »

Vojti masz rację. Sam tak miałem. Po odkręceniu wentylatora pokazała się ciemna tłusta plama (gdzieś mam foty). Wymieniłem na nową NISSENS i od 2 latek spokój.

radę jaką otrzymałem od klimiarza to chociaż raz do roku odkręcić te 2 śruby od wentyla, odsunąć go lekko i przemyć chłodnicę. Zbiera tam się brud, liście itp. To gnije i przy okazji "pomaga" gnić chłodnicy.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#158 Post autor: Maćku »

Wpierw to sprawdź ilość gazu, a jak nie to na Kompa ewentualne błędy braku komunikacji powinny wyskoczyć na kompie,

Dwa nie wykluczam jednak też sprężarki która mogła się zatrzeć :|
Obrazek

Marcin1769

#159 Post autor: Marcin1769 »

Na kompie błędów brak, lub źle to sprawdziłem, spreżarke na krotko oraz "sprzęgło sprężarki"??? sprawdzał mi mechanika i twierdzi że działa załącza się. Jeżeli coś pokręciłem poprawcie.

vojti

#160 Post autor: vojti »

alek_jan pisze:Vojti masz rację. Sam tak miałem. Po odkręceniu wentylatora pokazała się ciemna tłusta plama (gdzieś mam foty). Wymieniłem na nową NISSENS i od 2 latek spokój.

radę jaką otrzymałem od klimiarza to chociaż raz do roku odkręcić te 2 śruby od wentyla, odsunąć go lekko i przemyć chłodnicę. Zbiera tam się brud, liście itp. To gnije i przy okazji "pomaga" gnić chłodnicy.
Mój mechanik przy każdej kontroli układu czyści przestrzeń pomiędzy chłodnicą i wentylatorem.

Marcin1769

#161 Post autor: Marcin1769 »

Sprawa wyjaśniona w temacie AC, układ sprawny, spreżarka również jedyny minus to dziurawa chłodnica klimatyzacji w dolnej przedniej części ;)

Teraz pytanie ciężko samemu wymienić chłodnice AC? Jakiś temat? Ktoś coś? :D
Ostatnio zmieniony 15 maja 2015, 13:49 przez Marcin1769, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luken66
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 16 sty 2015, 15:37
Lokalizacja: Kętrzyn
Model:

#162 Post autor: luken66 »

Panowie mam ZA z climatronikiem. Nie załącza się sprężarka. Dziś byłem u mechanika. W układzie było trochę mało czynnika (ale klima szczelna bo całkiem nie uciekł). Mechanik dobił do pełna ale klima nie ożyła. Twierdzi, że to może być sprzęgło albo sama sprężarka. Co mogę sprawdzić zanim wymienię jedno albo drugie?

bolid

#163 Post autor: bolid »

luken66 pisze:Co mogę sprawdzić zanim wymienię jedno albo drugie?
U mnie sprawdzenie było po stronie mechanika ;)
A padła cewka kompresora klimatyzacji - niecała stówka za część plus koszt robocizny.
Działa :piwo:

Arczi

#164 Post autor: Arczi »

luken66 pisze:Co mogę sprawdzić zanim wymienię jedno albo drugie?
Po wcisnieciu przycisku klimy powinien podniasc minimalnie obroty i powinno sie pojawic napiecie na kompresorze klimy.

Awatar użytkownika
luken66
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 16 sty 2015, 15:37
Lokalizacja: Kętrzyn
Model:

#165 Post autor: luken66 »

Właśnie wymieniłem cewkę sprzęgła. Pomogło jak ręką odjął. Wreszcie chłodek:) Jest trochę gimnastyki (mam silnik 2.2, więc miejsca bardzo mało) ale da się to zrobić bez opróżniania układu. Najwięcej zabawy jest przy odkręceniu śruby centralnej, ale mając podstawowe narzędzia można zrobić samemu klucz-blokadę i później idzie już z górki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”