Pedał gazu przestał działać.
Pedał gazu przestał działać.
Witam. Dziś miałem ciekawe zdarzenie podczas jazdy. Jadąc około 90 km/h zacząłem zwalniać przed ostrym zakrętem. Po redukcji na niższy bieg zapaliła się kontrolka z kluczykiem a auto traciło prędkość. Wciskałem pedał gazu i nic zero reakcji. Silnik wszedł na obroty 1500 i tak sie trzymał. Dzięki temu w ogóle mogłem wrócić do domu. Dopiero w garażu zgasiłem silnik. Odpaliłem i wszystko było ok. Kontrolka się nie paliła i silnik miał już normalne obroty. Pedał gazu też zaczął działać. Przygazowałem parę razy i normalnie wchodził na obroty. Ciekawe co to mogło być i czy się jeszcze powtórzy?
Pozdrawiam
Marcin.
Pozdrawiam
Marcin.
Napewno tak. Wlaczyl ci sie poprostu tryb awaryjny. Zacznij od "wypedalowania" bledow. Jezeli masz bledy dotyczace nieszczelnosci w dolocie i czujnika pedalu gazu, to radze srpawdzic / przeczyscic EGR i przepustnice. U mnie, przyczyna byla wlasnie utopiona w oleju elektronika przepustnicy ,EGR i wiem, ze u wielu forumowiczow, rowniez. To takie najprostrze i najtansze czynnosci napoczatek.mador80 pisze:Ciekawe co to mogło być i czy się jeszcze powtórzy?
Marcin.
Pozdrawiam
Pawel
- Helenka
- Debiutant
- Posty: 33
- Rejestracja: 13 maja 2015, 10:41
- Imię: Helena
- Lokalizacja: Bolesławiec DBL
- Auto: Zafira B 1.7 cdti enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
Cześć,mador80 pisze:Witam. Dziś miałem ciekawe zdarzenie podczas jazdy. Jadąc około 90 km/h zacząłem zwalniać przed ostrym zakrętem. Po redukcji na niższy bieg zapaliła się kontrolka z kluczykiem a auto traciło prędkość. Wciskałem pedał gazu i nic zero reakcji. Silnik wszedł na obroty 1500 i tak sie trzymał. Dzięki temu w ogóle mogłem wrócić do domu. Dopiero w garażu zgasiłem silnik. Odpaliłem i wszystko było ok. Kontrolka się nie paliła i silnik miał już normalne obroty. Pedał gazu też zaczął działać. Przygazowałem parę razy i normalnie wchodził na obroty. Ciekawe co to mogło być i czy się jeszcze powtórzy?
Pozdrawiam
Marcin.
Ja miałam wczoraj podobną sytuację.
Wczoraj czasie jazdy zapaliła się żółta kontrolka autka z kluczykiem i pedał gazu przestał reagować normalnie, przy czym możliwe było bardzo (ale to bardzo) powolne przyspieszenie... Nie wyłączając silnika jechałam dalej i zadzwoniłam po pomoc.
Brat-mechanik powiedział mi, że to czujnik położenia pedału gazu, najprawdopodobniej
zaśniedziały. Polecił mi zatrzymanie samochodu, zgaszenie silnika i odczekanie minuty,
po czym odpalenie go ponownie. Kontrolka zniknęła i nie pojawiła się już ani wczoraj ani dziś.
I teraz pytanie - bo brat jest mechanikiem, a nie elektronikiem... :-(
Czy wymiana tego czujnika wchodzi w grę?
Jakie jeszcze działania warto podjąć, żeby się to nie powtórzyło?
Pozdrawiam
H.
Człowiek uczy się całe życie...
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Sprawdź błędy, bo może się okazać, że to nie wina pedału tylko samochód wszedł w tryb awaryjny aby zapobiec uszkodzeniu silnika.Helenka pisze:Wczoraj czasie jazdy zapaliła się żółta kontrolka autka z kluczykiem i pedał gazu przestał reagować normalnie, przy czym możliwe było bardzo (ale to bardzo) powolne przyspieszenie...
- Helenka
- Debiutant
- Posty: 33
- Rejestracja: 13 maja 2015, 10:41
- Imię: Helena
- Lokalizacja: Bolesławiec DBL
- Auto: Zafira B 1.7 cdti enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
Hej, wracam do tego tematu, bo problem zaczął się powtarzać
Przechodzi w stan awaryjny często, zwłaszcza przy dłuższej trasie i na dużych obrotach (3000), czyli na autostradzie po dwóch godzinach jazdy.
I już wam mówię, co "powiedział" komputer diagnostyczny...
Błędy:
1/2 Czujnik/przełącznik ciśnienia oleju silnikowego - obwód
2/2 Stan przeładowania/nadmiernego ładowania/ silnika
Czy ktoś ma jakiś pomysł co to? A może doświadczenie?
Będę wdzięczna za radę
Przechodzi w stan awaryjny często, zwłaszcza przy dłuższej trasie i na dużych obrotach (3000), czyli na autostradzie po dwóch godzinach jazdy.
I już wam mówię, co "powiedział" komputer diagnostyczny...
Błędy:
1/2 Czujnik/przełącznik ciśnienia oleju silnikowego - obwód
2/2 Stan przeładowania/nadmiernego ładowania/ silnika
Czy ktoś ma jakiś pomysł co to? A może doświadczenie?
Będę wdzięczna za radę
Człowiek uczy się całe życie...
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
w VC miałem tak samo, że pedał gazu nie działał i tryb awaryjny, okazało się, że przy pedale gazu ta kostka nie łączyła, wypiałem kontakt spray i działał i działa ponad 2 lata
Ale tak jak mówie to było w VC, być może w ZB będzie podobny problem.
Ale tak jak mówie to było w VC, być może w ZB będzie podobny problem.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Witam . W ostatnim czasie przydarzylo mi sie cos dziwnego. Nie wiem czy to wazne czy nie ale postanowilem umyc samochod ktorym po zakonczonej operacji wjechalem do garazu i juz nie byl on odpalany do dnia nastepnego. Rano wsiadam w samochod zaczynam jazde a tam wyrzuca kontrolke od trakcji i samochod z kluczykiem. Pedal gazu nie reaguje na depniecia. Samochod przyjmuje 1200/1300 obrotow i tak trzyma az do ponownego uruchomienia silnika kontrolki znikaja lecz przy ponownym depnieciu dzieje sie to samo. Bledy jakie wyczytalem to p 1120-52 czujnik 1 i 2 polozenia pedalu gazu - nieprawidlowa wartosc sygnalu oraz p1122-52 czujnik 1 i 2 polozenie pedalu gazu - nieprawidlowa wartosc sygnalu. C0242-71 C0237-71 .
Wyczyscilem styki przy kostce pedalu gazu oraz potencjometr. Auto chodzilo dobrze bez bledow lecz na kolejny dzien bledy sie pojawily spowrotem. Po nocy uruchamiam auto w trase i zonk. Chwile pomordowalem auto sie troche nagrzalo i bledow nie zalaczalo. I tak w kulki ze mna leci. Nie wiem juz czego sie czepic. Jakies 2 lata temu czyszczony EGR i wymiana przepu na regenerowana. Od tamtego czasu byl spokoj do teraz. Pomozcie. Pzdr
Podlaczylem jeszcze kompa :
Czujnik 1 APP 0,88 V bieg jalowy
Czujnik 2 APP 0,57 V bieg jalowy
Czujnik 1 APP 1,48 V przy bucie
Czujnik 2 APP 0,9 V przy bucie
Wyczyscilem styki przy kostce pedalu gazu oraz potencjometr. Auto chodzilo dobrze bez bledow lecz na kolejny dzien bledy sie pojawily spowrotem. Po nocy uruchamiam auto w trase i zonk. Chwile pomordowalem auto sie troche nagrzalo i bledow nie zalaczalo. I tak w kulki ze mna leci. Nie wiem juz czego sie czepic. Jakies 2 lata temu czyszczony EGR i wymiana przepu na regenerowana. Od tamtego czasu byl spokoj do teraz. Pomozcie. Pzdr
Podlaczylem jeszcze kompa :
Czujnik 1 APP 0,88 V bieg jalowy
Czujnik 2 APP 0,57 V bieg jalowy
Czujnik 1 APP 1,48 V przy bucie
Czujnik 2 APP 0,9 V przy bucie
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2020, 12:09 przez deyv1992, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Ja miałem podobnie po myciu, u mnie problem był z wtyczką od komputera. Dostała się woda i był słaby styk na złączach odpowiedzialnych za pedał gazu..Po wyczyszczeniu złacza problem się nie powtórzył..
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
pewnie tak
Wykręć jeszcze UECa i sprawdź gniazda od spodu
Wykręć jeszcze UECa i sprawdź gniazda od spodu
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam