Pewnie nie może auta odpalic.Flora pisze:Nie trzeba. Jakie masz objawy?MARK-62 pisze:Witam czy po reanimacji cim-a trzeba od nowa programować immobiliser?
Bo dzisiaj reanimowałem swojego cim-a i nie działa mi immobiliser.
Wymiana, naprawa CIM
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
No tak ale już sobie poradziłem z tym tylko druga sprawa:drahe pisze:Pewnie nie może auta odpalic.Flora pisze:Nie trzeba. Jakie masz objawy?MARK-62 pisze:Witam czy po reanimacji cim-a trzeba od nowa programować immobiliser?
Bo dzisiaj reanimowałem swojego cim-a i nie działa mi immobiliser.
Jak się robi kalibrację konta skrętu kierownicy?
Bo mam ten jeden błąd.
Czy trzeba kręcić kierownicą czy ma być ustawiona na wprost?
Bo jak nacisnę kalibrację to nic się nie dzieje.
Jednak podejrzewam że źle ustawiłem to małe kółko,ale ustawiałem magnesikiem pod tym dużym kółkiem będę musiał jeszcze raz zobaczyć.
Ale mam jeszcze pytanie:
Czy na tym załączonym zdjęciu te dwa punkty muszą się zgadzać ze sobą czy to nie ma znaczenia bo to kółko jest trochę luźne?
Czy przed założeniem kierownicy muszę te punkty ustawić?
Ostatnio zmieniony 07 cze 2015, 18:07 przez MARK-62, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzisiaj jeszcze raz sprawdzałem czy dobrze złożyłem tego cima no i wydaje mi się że dobrze magnesik był pod dużym kółkiem ale mam jeszcze wątpliwości co do dużego kółka na forum jest napisane że inaczej się go nie przykręci no i według mnie to jest fakt ale mam takie pytanie bo na dużym kółku jest taki kanałek (zaznaczyłem na zdjęciu) i czy on powinien nachodzić na to małe kółeczko?No bo jak to ma się pokrywać no to jak to skręcić jak tak nie pasują otwory?
Szósty dzień walczę z tym cimem i wygląda na to że wszystko jest ok po za tą kalibracją żadnego błędu nie wywala.Może ktoś mi pomóc jak go dokładnie złożyć?
Szósty dzień walczę z tym cimem i wygląda na to że wszystko jest ok po za tą kalibracją żadnego błędu nie wywala.Może ktoś mi pomóc jak go dokładnie złożyć?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Tak, to właśnie objawy związane z modułem w kierownicy. Problem "znika" przy wyłączonym podświetleniu.ziemi85 pisze:Witam
Czy jak mam takie objawy że:
- klakson się zacina (raz działa a raz nie)
- zacina się lewe pokrętło w kierownicy to do zmiany opcji na wyświetlaczu
- zacina się lewe pokrętło w kierownicy to do pogłaszania/ściszania muzyki
to też jest to wina CIMa, czy problem jest gdzie indziej?
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 paź 2012, 13:50
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Niemce
- Auto: Opel Zafira B 1.8 B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Rozumiem. A czy jest jakiś sposób żeby to naprawić we własnym zakresie? Może jakaś instrukcja bo nic nie mogę znaleźć...
Nie chcę jechać do serwisu bo nie mam czasu a i nie mam z nimi dosyć miłych wspomnień. Już raz dałem im coś do naprawy i zamiast naprawić to spieprzyli jeszcze bardziej....
Zresztą nie wiem czy jeszcze wymienią skoro akcja już się skończyła.
Nie chcę jechać do serwisu bo nie mam czasu a i nie mam z nimi dosyć miłych wspomnień. Już raz dałem im coś do naprawy i zamiast naprawić to spieprzyli jeszcze bardziej....
Zresztą nie wiem czy jeszcze wymienią skoro akcja już się skończyła.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2015, 13:52 przez ziemi85, łącznie zmieniany 1 raz.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Teoretycznie tak. Można zdemontować moduł i poprawić w nim połączenia złącz grzebieniowych z płytką drukowaną, ale nie zawsze operacja ta przynosi efekty. Oczywiście nawet jeżeli nie ma się udać to lepiej najpierw spróbować naprawy niż pchać się w nowy moduł za ponad 500 zł.ziemi85 pisze:A czy jest jakiś sposób żeby to naprawić we własnym zakresie?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Czegoś więcej dowiesz się tu Po rosyjsku ale można skumać.ziemi85 pisze:Jasne tylko pytanie co i gdzie trzeba zrobić?
Masz może jakąś instrukcję lub orientujesz się gdzie na forum lub w internecie znajdę jakieś informacje na ten temat?
Tym sposobem na pewno nie skalibrujesz SASa.Zdenek2007 pisze:Do kalibracji powinno wystarczyć przekręcenie kierownicy w skrajne położenie (prawo/lewo) przy włączonym silniku, jeśli się nie uda to może być uszkodzony czujnik skrętu, ale to już zgaduję.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
W moim wypadku, po reanimacji CIM-a (reanimowałem sam z pomocą ruskiego forum) wystarczyło przekręcenie kierownicom prawo/lewo w skrajne położenieMARK-62 pisze:A wiesz jak zrobić kalibracje?drahe pisze:Tym sposobem na pewno nie skalibrujesz SASa.
A może wiesz czy po reanimacji cim-a jak jest dobrze złożony to trzeba robić kalibrację czy nie powinno pokazywać błędu?