Problemy związane z brakiem, usterkami świateł stop w ZA
Moderator: Sebu$
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Tempomat przestał działać ponieważ cały czas świeci ci się stop.
Tempomat jest rozłączany gdy naciskamy stop lub sprzęgło.
Więc usterka tempomatu jest powiązana z usterką stopu.
Co do świecenia stopu po włączeniu pozycyjnych to:
- szukaj zwarcia w tylnych lampach
- szukaj zwarcia w złączu haka [ o ile posiadasz go ]
Inna możliwość twojego problemu to multitimer, podmień jak masz z kimś na chwilę.
Tempomat jest rozłączany gdy naciskamy stop lub sprzęgło.
Więc usterka tempomatu jest powiązana z usterką stopu.
Co do świecenia stopu po włączeniu pozycyjnych to:
- szukaj zwarcia w tylnych lampach
- szukaj zwarcia w złączu haka [ o ile posiadasz go ]
Inna możliwość twojego problemu to multitimer, podmień jak masz z kimś na chwilę.
znalazłem problem. zwarcie w tylnej, prawej żarówce; przepalił się żarnik pozycyjnego ale po przepaleniu zwarł zarówno do pozycji jak i do stopu światłem ciągłym świeciły wtedy oba światła. na pierwszy rzut oka żarówka wyglądała spoko ale po wyjeciu oczyszczeniu i potrząśnięciu usterka się ujawniła.
po wymianie żarówki na nową działa bez pudła.
dzieki.
po wymianie żarówki na nową działa bez pudła.
dzieki.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Nie bój się zdemontowac nadmuchu. Wpierw musisz wypiąć plastikową zaślepkę która jest tylko jedna. Niestety druga strona jest zamocowana dość mocno i trzeba się trochę potrudzić z demontażem, a późniejszym założeniem i trafieniem prawidłowo w wylot ciepłego powietrza też, ale nie jest to mega trudne. Po zdemontowaniu plastiku nawiewowego już jest banał. Zwykła latarka się przyda do podświetlenia gdzie jest i w którym miejscu czujnik. Nie jest on do niczego przykręcony, tylko wsadzony w blachę i przekręcony. Wystarczy go obrócić o 90-180 stopni i sam wyskoczy.donald7000 pisze:Witam.
Nie znalazłem tematu dotyczącego wersji A więc zakładam nowy wątek.
Najczęściej światła działają, ale czasami mają chwilę zastanowienia i nie świecą.
Oczywiście podejrzewam przełącznik, ale w 5 minut to raczej nic się nie zrobi.
Czy ma ktoś jakiś pomysł, albo tutorial jak szybko się do niego dostać?
Z tego co się już przyjrzałem po zdjęciu osłony jest umiejscowiony pod rurką od nadmuchu której nie mogłem zdemontować, domyślam się jedynie że sam wyłącznik łatwo wyjąć ale jak się nie widzi gdzie co trzeba ewentualnie nacisnąć to wyjęcie jest niemożliwe.
Jakieś pomysły ?
Czy jechać do serwisu ?
Następnie musisz tylko go wypiąć z wtyczki. Rozebrać i przeczyścić styki np papierem ściernym.
Demontaż, rozkładanie i naprawa, składanie ponowne i skręcanie zajęło mi ok 45 minut,
Jestem niemalże na świeżo po takiej naprawie.
Najwięcej kłopotu sprawiło mi jedynie prawidłowe umiejscowienie plastiku nadmuchowego. Reszta jest prosta..
Jakbyś dalej miał problemy - odezwij się na PW.
Powodzenia!
znikly mi calkowicie swiatla stopu bezpieczniki cale mam wciagniety czujnik sprawdzalem czy dochodzi prad do kostki ale go nie ma czego szkuac i jaka moze byc tego przyczyna a jeszcze takie pytanko od czego sa przekazniki w komorze silnika w tej prostokatnej skrzynce przy scianie grodziowej? Dzieki za jakiekolwiek info
-
- Przeglądacz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 cze 2012, 23:19
- Lokalizacja: Radom
- Model:
[quote="miodzik"
Nie bój się zdemontowac nadmuchu....
...
Najwięcej kłopotu sprawiło mi jedynie prawidłowe umiejscowienie plastiku nadmuchowego. Reszta jest prosta..
Powodzenia![/quote]
Nie bałem się ! Sam przełącznik to pestka, wręcz banał, każdy sobie poradzi.
ALE DO JASNEJ CHOLERY TEN NADMUCH TO JUŻ NIE NA MOJE NERWYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
Jest grudzień, jak na grudzień nawet ciepły dzień, około 5-6 stopni na +, za chwilę znów zrobi się ciemno a ja w lesie...
Na stronie "niemiaszka" tunel jest krótszy, do pierwszego zagięcia, NASZE tunele mają dwa zakręty, które przysparzają nam problemu.
Po 40 minutach nierównej walki dodatkowo wygięty w chińskie es odpuściłem, mając nadzieję że coś tutaj znajdę.
Panowie potrzebuję wsparcia !
Nie bój się zdemontowac nadmuchu....
...
Najwięcej kłopotu sprawiło mi jedynie prawidłowe umiejscowienie plastiku nadmuchowego. Reszta jest prosta..
Powodzenia![/quote]
Nie bałem się ! Sam przełącznik to pestka, wręcz banał, każdy sobie poradzi.
ALE DO JASNEJ CHOLERY TEN NADMUCH TO JUŻ NIE NA MOJE NERWYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
Jest grudzień, jak na grudzień nawet ciepły dzień, około 5-6 stopni na +, za chwilę znów zrobi się ciemno a ja w lesie...
Na stronie "niemiaszka" tunel jest krótszy, do pierwszego zagięcia, NASZE tunele mają dwa zakręty, które przysparzają nam problemu.
Po 40 minutach nierównej walki dodatkowo wygięty w chińskie es odpuściłem, mając nadzieję że coś tutaj znajdę.
Panowie potrzebuję wsparcia !
Witam was serdecznie mam problem ze światłami drogowymi i stopem, wymieniłem żarówkę w tylnej lampie prawej i jest Oki a w lewej nie pomogło wymiana.
Świtało drogowe w ogóle się nie świeci a stop zapala się i szybko miga i po 2 sekundach gaśnie i tak cały czas jak nacisnę hamulec żarówka zapala się na 2 sekundy.
Proszę o pomoc
Świtało drogowe w ogóle się nie świeci a stop zapala się i szybko miga i po 2 sekundach gaśnie i tak cały czas jak nacisnę hamulec żarówka zapala się na 2 sekundy.
Proszę o pomoc
-
- Mieszkaniec
- Posty: 239
- Rejestracja: 23 lut 2015, 09:33
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witam
Ja mam tak ze zapal się stop tylko przy mocnym wcięciu pedału stop czujnik nowy dziś założony juz nie wiem co robić chyba się załamię
Nie dawało mi to spokoju rozebrałem wszystko raz jeszcze i bo wymontowaniu z trzymaka czujnik zaraz po zwolnieniu zapalał światła, bawiąc się starym włącznikiem odkryłem ze ma on tak jakby regulację i po wyregulowaniu światła zapalają się jak tylko dotknę pedał { tak z innej beczki zaśmiecając temat odkryłem ze mam tylko jedne przeciwgielne tylne to za pasażerem jest zaślepione ale gniazdo działa czy ktoś coś z tym robił można aby były dwie przeciwmgły } sorki za zaśmiecenie tematu
Ja mam tak ze zapal się stop tylko przy mocnym wcięciu pedału stop czujnik nowy dziś założony juz nie wiem co robić chyba się załamię
Nie dawało mi to spokoju rozebrałem wszystko raz jeszcze i bo wymontowaniu z trzymaka czujnik zaraz po zwolnieniu zapalał światła, bawiąc się starym włącznikiem odkryłem ze ma on tak jakby regulację i po wyregulowaniu światła zapalają się jak tylko dotknę pedał { tak z innej beczki zaśmiecając temat odkryłem ze mam tylko jedne przeciwgielne tylne to za pasażerem jest zaślepione ale gniazdo działa czy ktoś coś z tym robił można aby były dwie przeciwmgły } sorki za zaśmiecenie tematu
Ostatnio zmieniony 08 cze 2015, 19:59 przez robert1979gl, łącznie zmieniany 1 raz.
- marcin06ge
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 maja 2015, 21:55
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Zgierz
- Auto: Opel Zafira a
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam odkąd kupiłem zafirkę nie działało mi trzecie światło stop , dziś zaczołem szperać światło na krutko świeci a do wtyczki nie dochodzi napięcie , schodząc w dół po słupku nie zauważyłem nic niepokojącego jedynie tyle ze te przewody tak jakby nie szły od lampy tylko z wiązki dalej gdzieś w dół , czy jest od tego stopu jakiś oddzielny bezpiecznik czy coś takiego? Ma m hak bosala ale tu nie widać zadnej lipy z podłączeniem wszystko na kosteczkach jak w oryginale .Aha jeszcze jedno na lewym słupku za schowkiem do apteczki jest jakaś dziwna kostka z wpiętą drugą z mostkami a do tego doizolowane dwa grubsze przewody jakby jakieś zasilanie czy to do jakiejś zmieniarki czy coś takiego?
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze pomozeczy jest od tego stopu jakiś oddzielny bezpiecznik czy coś takiego?
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=304
A jesli chodzi o "dziwna kostke"to przegladnij ponizszy temat
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=152032
Ostatnio zmieniony 20 lip 2015, 22:25 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
bazyliszek72
- marcin06ge
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 maja 2015, 21:55
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Zgierz
- Auto: Opel Zafira a
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z18XE
stop się ciągle pali gdy mam włączone światła mijania i drogowe
gdy te światła są wyłączoe, stop działa normalnie - znaczy się reaguje na pedal hamulca
gdzie szukać przyczyny ?
bo chyba przełącznik jest ok skoro potrafi działać prawidłowo ?
dodam że ostatnio grzebałem w tylnych lampach zdejmując klosze itp
oraz co zauważyłem to w pozycji stacyjki na wpół włączonej- jak wciskam hamulec to zapala się pełno kontrolek na tablicy, nie wiem czy to normalne..
z góry dzieki panowie
gdy te światła są wyłączoe, stop działa normalnie - znaczy się reaguje na pedal hamulca
gdzie szukać przyczyny ?
bo chyba przełącznik jest ok skoro potrafi działać prawidłowo ?
dodam że ostatnio grzebałem w tylnych lampach zdejmując klosze itp
oraz co zauważyłem to w pozycji stacyjki na wpół włączonej- jak wciskam hamulec to zapala się pełno kontrolek na tablicy, nie wiem czy to normalne..
z góry dzieki panowie
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jaka żarówka wstawiona?
Bo są dwuwłóknowe 21/5W i 21/4W. I coś mi się wydaje że w Zafirze (w ogóle w Oplu) to ten drugi rodzaj... ale nie chce wprowadzać w błąd. Efekt włożenia złej żarówki w Astrze F kuzyna był taki, że przy włączeniu pozycyjnych świateł paliło się również włókno 21W od przeciwmgłowego z tyłu. Analogiczna sytuacja mogła by być ze stopami.
Bo są dwuwłóknowe 21/5W i 21/4W. I coś mi się wydaje że w Zafirze (w ogóle w Oplu) to ten drugi rodzaj... ale nie chce wprowadzać w błąd. Efekt włożenia złej żarówki w Astrze F kuzyna był taki, że przy włączeniu pozycyjnych świateł paliło się również włókno 21W od przeciwmgłowego z tyłu. Analogiczna sytuacja mogła by być ze stopami.
Janusz