Problemy z działaniem ESP - ABS - TC
Jak najszybciej zabierz auto od tego mechasa.Mam nadzieję że nie zdążył czegoś zepsuć więcej
Jak coś mogę pomóc do Gliwic nie masz daleko
Jak coś mogę pomóc do Gliwic nie masz daleko
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
Zależy czym to diagnozuje.Od niesprawnego czujnika będzie błąd na 100%
Poza tym możne wejść w parametry i obserwować podczas jazdy jaką prędkość podaje każdy z czujników.
Jak ma uniwersalny tester to może nie mieć tej możliwości.
Bez rozbierania piasty też można sprawdzić rezystancję czujnika na złączce ale to nie jest do końca wiarygodne chyba że jest przerwa to wtedy wiadomo że czujnik jest uszkodzony.
Poza tym możne wejść w parametry i obserwować podczas jazdy jaką prędkość podaje każdy z czujników.
Jak ma uniwersalny tester to może nie mieć tej możliwości.
Bez rozbierania piasty też można sprawdzić rezystancję czujnika na złączce ale to nie jest do końca wiarygodne chyba że jest przerwa to wtedy wiadomo że czujnik jest uszkodzony.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
Swoją drogą twój mechas to niezły szpec.Brak komunikacji z modułem ABS a on sprawdza czujniki na kołach.
Ale grunt że wszystko działa
Ale grunt że wszystko działa
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Najprościej będzie sprawdzić błędy, które się pojawiają. Pewnie wilgoć zakłóca kontakt w jednym ze styków czujnika ABSuWojtas07 pisze:Witam. Mam problem w mojej Zośce podczas jazdy najczęściej gdy pada deszcz zapalają się kontrolki (poślizg, ABS, ids+). Czy ktoś spotkał się z czymś takim?? Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2015, 18:58 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć, podbijam temat żeby nie robić kolejnego.
Otóż oddałem jakiś czas temu Zośką (B) do mechanika na wymianę amorków (jeden wyrwał mi górną poduszkę) i niestety po naprawie miałem przygodę z pojawiającą się kontrolką samochodu w uślizgu (ESP?). CO ciekawe występuje ona od czasu do czasu:
- najczęściej w okolicy 100km/h, bieg raczej nie ma znaczenia ale próbowałem np. 3.
- jak się zaświeci to auto nie przyspiesza lub robi to mozolnie ale z wiadomych powodów - brak przyczepności.
- pogoda nie ma znaczenia ale mam wrażenie że przy dużej wilgotności jednak zdarza się częściej
- czasami pomaga zgaszenie silnika, czasami trzeba dać 3-4h żeby się "zmęczył" i zgasł
Wstępnie wygląda to na awarię czujnika ABS w jednej z piast ale może coś więcej podpowiecie. Mam do dyspozycji OPCOMa (klona) chociaż jak kontrolka ustanie mrugać to w kompie samochodu nie widziałem nowych alarmów
I teraz, czy można jakoś inaczej zbadać czujnik niż opcomem? np. miernik na czujnik? Reklamacja odpada bo to kuzyn i twierdzi, że nic nie robił/nie dotykał. Wiem, że może to zbieg okoliczności ale jakoś nie mam ochoty już się tam przepychać i tyle
EDIT: Dodam jeszcze, że od czasu problemu z czujnikiem (niezależnie czy lampka mryga czy nie), wskazówka prędkościomierza straciła na płynności tj. przy płynnym przyspieszaniu minimalnie zwalnia aby później szarpnąć o kilka km/h , chwile płynnie, zwolnienie/zamułka i znowu szarpnięcie.
Otóż oddałem jakiś czas temu Zośką (B) do mechanika na wymianę amorków (jeden wyrwał mi górną poduszkę) i niestety po naprawie miałem przygodę z pojawiającą się kontrolką samochodu w uślizgu (ESP?). CO ciekawe występuje ona od czasu do czasu:
- najczęściej w okolicy 100km/h, bieg raczej nie ma znaczenia ale próbowałem np. 3.
- jak się zaświeci to auto nie przyspiesza lub robi to mozolnie ale z wiadomych powodów - brak przyczepności.
- pogoda nie ma znaczenia ale mam wrażenie że przy dużej wilgotności jednak zdarza się częściej
- czasami pomaga zgaszenie silnika, czasami trzeba dać 3-4h żeby się "zmęczył" i zgasł
Wstępnie wygląda to na awarię czujnika ABS w jednej z piast ale może coś więcej podpowiecie. Mam do dyspozycji OPCOMa (klona) chociaż jak kontrolka ustanie mrugać to w kompie samochodu nie widziałem nowych alarmów
I teraz, czy można jakoś inaczej zbadać czujnik niż opcomem? np. miernik na czujnik? Reklamacja odpada bo to kuzyn i twierdzi, że nic nie robił/nie dotykał. Wiem, że może to zbieg okoliczności ale jakoś nie mam ochoty już się tam przepychać i tyle
EDIT: Dodam jeszcze, że od czasu problemu z czujnikiem (niezależnie czy lampka mryga czy nie), wskazówka prędkościomierza straciła na płynności tj. przy płynnym przyspieszaniu minimalnie zwalnia aby później szarpnąć o kilka km/h , chwile płynnie, zwolnienie/zamułka i znowu szarpnięcie.
Ostatnio zmieniony 08 sie 2016, 16:46 przez piotraspl, łącznie zmieniany 1 raz.