Chip tuning 1,9 CDTI - wymiana doświadczeń
Moderator: Mariusz
-
- Przeglądacz
- Posty: 70
- Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: lubuskie
- Auto: 1.9cdti
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z19dt
- Gender:
doskonale Cie rozumiem, u mnie poszlo +42ps, moment <340nm, ale rozmyslam o jeszcze + 20ps, tylko koles mowil, ze trzeba wymienic wtryski od wersji 150konnej, jednak sporo wymeczylem literatury i wydaje mi sie, ze 1 molelach sa takie same, a niektorych inne, ciezko to ogarnac, znam maniakow w Holandii, co 150hp kreca do 210-215 na oryginalnych gratach, a 120@175 jeden gosc jezdzi sporo czasu, czesciej zmienia olej, filtry i nie narzeka...........dobrego wieczoru
175 ze 120ki to spoooro, ale 215 ze 150ki na ori gratach to niezły kosmos...chciałbym to zhamować u siebie na rolkach, byłoby sporo śmiechu :p
każdy ogarnięty tuner wie jaka musiała by być dawka paliwa do wygenerowania w tym silniku takiej mocy, nie wspomnę o ilości powietrza, którego ori turbo w życiu nie dostarczy, nawet na chwilę, nie mówiąc o jeździe na dłuższą metę
tak że zapomnij o takich bajkach
to naprawdę mocno dłubnięta 120-ka
każdy ogarnięty tuner wie jaka musiała by być dawka paliwa do wygenerowania w tym silniku takiej mocy, nie wspomnę o ilości powietrza, którego ori turbo w życiu nie dostarczy, nawet na chwilę, nie mówiąc o jeździe na dłuższą metę
tak że zapomnij o takich bajkach
to naprawdę mocno dłubnięta 120-ka
Ostatnio zmieniony 25 lut 2015, 00:36 przez heko, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tygrysek3005
- Bywalec
- Posty: 133
- Rejestracja: 28 sty 2015, 13:07
- Lokalizacja: Końskie
- Model:
Dzwoniłem do firmy z linku, bo mam do nich niedaleko. Powiedzieli, że za usunięcie DPF 800-900zł i za program 500zł, w pakiecie mogą zrobić za 1200-1300zł. Nie za niska ta cena?? Warto się nimi zainteresować, co myślicie?
http://bzyk-car.pl/html/kontakt.html
http://bzyk-car.pl/html/kontakt.html
-
- Przeglądacz
- Posty: 70
- Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: lubuskie
- Auto: 1.9cdti
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z19dt
- Gender:
Tygrysek3005 pisze:Dzwoniłem do firmy z linku, bo mam do nich niedaleko. Powiedzieli, że za usunięcie DPF 800-900zł i za program 500zł, w pakiecie mogą zrobić za 1200-1300zł. Nie za niska ta cena?? Warto się nimi zainteresować, co myślicie?
http://bzyk-car.pl/html/kontakt.html
jeśli chodzi o cene, to płacilem podobnie u dealera Vtech
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
210-215 na seryjnych gratach to bajki dla naiwnych. Seryjna turbina nie ma takiej wydajności w tym silniku, wystarczy na max. 200 km a przy tej mocy auto będzie pluło ogniem. Wersje 150 km bezpiecznie jest zrobić na 180-185 KM pod warunkiem, że silnik jest zdrowy. Wersje 120 KM można bezpiecznie zrobić na 150160 KM na seryjnych gratach. Bardzo ważny jest rozkład momentu obrotowego a nawet nie jego maksymalne wartości. Lepiej mieć 20 nm mniej ale w szerszym zakresie i bez strzała z dołu.rampi pisze:doskonale Cie rozumiem, u mnie poszlo +42ps, moment <340nm, ale rozmyslam o jeszcze + 20ps, tylko koles mowil, ze trzeba wymienic wtryski od wersji 150konnej, jednak sporo wymeczylem literatury i wydaje mi sie, ze 1 molelach sa takie same, a niektorych inne, ciezko to ogarnac, znam maniakow w Holandii, co 150hp kreca do 210-215 na oryginalnych gratach, a 120@175 jeden gosc jezdzi sporo czasu, czesciej zmienia olej, filtry i nie narzeka...........dobrego wieczoru
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Zasadnicza różnica pomiędzy 120 a 150 to wielkość turbiny. Ta od 120 jest mniej wydajna i ogranicza moc nawet po mocnym programie do 160-165 KM. Po wymianie turbiny na ta od 150 można osiągnąć bezpieczne 180-185 KM. Różnice są również w układzie wtryskowym (choć tu głowy nie daje bo są sprzeczne info na ten temat) i w osprzęcie. I zasadniczo 120 ma w większości głowice 8 zaworową, choć spotyka się również wersje 16 zaworowe.
Większość uznanych tunerów na seryjnych gratach ze zdrowej 150 ki robi 18x-19x KM, przy czym żeby było 19x to już musi być mocny program i dobry zdrowy egzemplarz. Generalnie nie spotkałem się z wykresami na więcej niż 20x KM przy czym należy pamiętać, ze hamownia hamowni nie równa i to co na jednej hamowni ma 210 KM na innej może mieć tylko 190 KM. Na zachodnich forach często spotyka się informacje o mocach, które nie mają jednak wiele wspólnego z rzeczywistością.
Zasadniczo w Zafirze polecam pozbyć się DPF-u (w sposób profesjonalny oczywiście) i zrobienie "czegoś" z EGR i klapami wirowymi (zaślepienie, zaspawanie lub wymiana na sprawne). Wtedy przy sprawnej turbinie i przeczyszczeniu przepustnicy i boost sensora można jechać na program
Legenda miejska głosi, że najmocniejsze 150 są w Alfach 159 ale ile w tym prawdy???
Większość uznanych tunerów na seryjnych gratach ze zdrowej 150 ki robi 18x-19x KM, przy czym żeby było 19x to już musi być mocny program i dobry zdrowy egzemplarz. Generalnie nie spotkałem się z wykresami na więcej niż 20x KM przy czym należy pamiętać, ze hamownia hamowni nie równa i to co na jednej hamowni ma 210 KM na innej może mieć tylko 190 KM. Na zachodnich forach często spotyka się informacje o mocach, które nie mają jednak wiele wspólnego z rzeczywistością.
Zasadniczo w Zafirze polecam pozbyć się DPF-u (w sposób profesjonalny oczywiście) i zrobienie "czegoś" z EGR i klapami wirowymi (zaślepienie, zaspawanie lub wymiana na sprawne). Wtedy przy sprawnej turbinie i przeczyszczeniu przepustnicy i boost sensora można jechać na program
Legenda miejska głosi, że najmocniejsze 150 są w Alfach 159 ale ile w tym prawdy???
-
- Przeglądacz
- Posty: 70
- Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: lubuskie
- Auto: 1.9cdti
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z19dt
- Gender:
ponoć tak, ale i spotyka się niektóre modele Fiatów z JTD, jeśli chodzi o tę legende, co do turbiny to się z Tobą zgodzę, tylko czy od 150 pasuje idealnie do 120 ??? jesli chodzi o wtryski to juz wyczytałem rózne wnioski, a w jednej z gazet SERWIS są w pelni opisane graty tych silnikow i nr wtrysków sa takie same e dt i dth, nie wspominaja jednak w jakich rocznikach to było, ja u siebie dpf wywalilem, katalizator zostawilem, EGR nie ruszalem, jezdze niedużo, ale głównie po trasachLegenda miejska głosi, że najmocniejsze 150 są w Alfach 159 ale ile w tym prawdy???
nowa turbina do 150 > 2 klocki
Posty pisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek
Ostatnio zmieniony 31 mar 2015, 23:04 przez rampi, łącznie zmieniany 1 raz.
Co sądzicie o tym rozwiazaniu:
http://allegro.pl/chiptuning-opel-zafir ... 24909.html
http://allegro.pl/chiptuning-opel-zafir ... 24909.html
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
No ja Cię proszę byś się nie wygłupiałBajzel pisze:Co sądzicie o tym rozwiazaniu:
http://allegro.pl/chiptuning-opel-zafir ... 24909.html
Chip tuningi z allegro to jeden wielki syf!!! do każdego auta każdego silnika indywidualnie ustawia się program nie da się po prostu wsadzi c jakiegoś boxa i żeby on spełniał normalne normy to tak jakby ktoś wmontował jakąś kostkę do pieca i nagle z mocy 16KW ma 25KW i wszystko super
Pilot do zdalnego włączania i wyłączania chipa i dodaje 30% mocy nosz ku*** leżę na deskach
Ostatnio zmieniony 12 cze 2015, 20:27 przez Maćku, łącznie zmieniany 2 razy.