Polecam tylko dobrego mechanika z umiejętnościami diagnozy takiej pompy na aucie, takiego co ma albo interfejs do sterownika oraz najlepiej oscyloskop aby zobaczyć przebieg z czujnika Halla. Wymienianie części metodą "a może to a może tamto" będzie Ciebie kosztowało znacznie więcej.franc pisze:witam klubowiczy
w grudniu pisałem tu o moich problemach z pracą zochy ( nie stabilna praca na wolnych obrotach ) mechanior za 600 wymienił mi czujnik (HALA) położenia wałka pompy jakis czas było niby dobrze ale teraz objawy wróciły jest to denerwujące zwłaszcza że jak zaczyna kołysać silnikiem to strasznie śmierdzi nie dopalonymi spalinami. nie wiem co z tym dalej bo ten czujnik za 600 był używką bo nowy to koszt ok 1800 pln
Lałeś ostatnio do paliwa jakieś duże ilości środków smarnych (np Mixol)? Jeśli tak, to może przecholowałeś i silnik produkuje sadzę.
Jeżeli nic nie dolewałeś - możesz spróbować. Myślę że nie zaszkodzi a pompa się lepiej przesmaruje.
Co to znaczy kiedy trzęsie silnikiem? Jest zimny? Ciepły? Na biegu jałowym? Pod obciążeniem, w czasie jazdy? Przy jakich obrotach silnika?