Z18XER klekot po uruchomieniu zimnego silnika - poradniczek
-
- Mieszkaniec
- Posty: 213
- Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: costam
- Gender:
Tak zaglądam tutaj i czytam, że nasłuchujecie stukotu, klekotu itp... a moja Zosia miała taki przypadek - już przy zakupie zauważyłem, że po odpaleniu przez 2 sekundy trochę klekocze ale potem ok... niby, że zimny itp... potem kilka osób też stwierdziło, że na słuch nic takiego... ale bardzo szybko wywaliło błędy - bardzo rzadkie, tutaj nawet mało kto wiedział co to za jedne. Na forach angielskich też mało kto opisał je dobrze, ale pojawiły się w odniesieniu do KZFR. Skasowałem błędy i znów wywaliło. To do mechanika - specjalisty od Opla - wyrok - KZFR... żadnego łomotu, klekotu nie wiadomo czego - komputer pokazał i finał
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
nie bardzo rozumiem przesłania. To znaczy co - wymienił je czy jak ?u99artur pisze:To do mechanika - specjalisty od Opla - wyrok - KZFR... żadnego łomotu, klekotu nie wiadomo czego - komputer pokazał i finał
-
- Mieszkaniec
- Posty: 213
- Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: costam
- Gender:
dokładnie - wymieniłTunio999 pisze:Tak wymienił - KZFR jak dają znać o sobie i dodatkowo komp wywala błędy to idą do wymianyPiasek pisze:To znaczy co - wymienił je czy jak ?
ale przesłanie jest takie, że u mnie prawie nie klekotały, leciutko przy rozruchu i cisza i to tak, że większość nie znających tematu KZFR mówiła, że nic nadzwyczajnego nie słyszą... i komputer wywalił błędy i były do wymiany. TO zastanawiam się, ze u niektórych klekoczą jak cholera a nawet błędów na kompie nie ma i zastanawiają się koła czy nie koła, olej czy nie olej...
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, 12:15 przez u99artur, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Bo olej silnikowy w tej kwestii wraz z niby dedykowanym (ale nie Knecht) filtrem oleju potrafią dać identyczne objawy co zużyte KZFR. A te nie kosztują 20zł żeby je sobie eksperymentalnie wymieniać. Dlatego wszelką diagnozę ich stanu należy od tego zaczynać: co jest w silniku, w jakim stanie i ile ma to już przebiegu od wymiany.
Jeżeli faktycznie wywala już błędy albo koła grają dłuższy czas (lub stale) to nie ma innej rady - ale jeżeli ich nie ma, a koło po 1-2sek milkną - to tylko kwestia odpowiedniego oleju i filtra zazwyczaj.
Jeżeli faktycznie wywala już błędy albo koła grają dłuższy czas (lub stale) to nie ma innej rady - ale jeżeli ich nie ma, a koło po 1-2sek milkną - to tylko kwestia odpowiedniego oleju i filtra zazwyczaj.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, 13:08 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
witam mam ten sam problem przebieg 109 tyś, po wymianie filtra oleju nie pamiętam marki, oleju Castrol 5w30 EDGE, rozrządu, przez 2 sekundy delikatnie stuka, przestaje i przez cały dzien przy odpalaniu jest normalnie, ale po nocy znowu przy pierwszym odapleniu stuka chwilkę. Przed wymianą chyba tego nie było. co radzicie ? czy to jest groźne ? zużyte KZFR to poważny wydatek, od czego zacząć ?
- ukasek
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 lip 2015, 16:53
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam!!
Jestem nowym członkiem forum bo niedawno nabyłem Zafire B, Z18XER no i zaczęło się to czego się najbardziej obawiałem ZFR. Problem polega na tym, że KZFR nie wydają żadnych niepokojących dźwięków ani przy odpalaniu, ani przy nagrzaniu, jednak świeci się kontrolka z kluczykiem. Niestety nie posiadam interfejsu diagnostycznego, ale udało mi się "wypedałować" błąd ECN 001462 i jeszcze jeden dotyczący 2 biegu wentylatora chłodnicy. Poczytałem co mogłem na internecie i dzisiaj wyjąłem elektrozawór ZFR strony wydechowej, bo tyle udało mi się ustalić. Zdjąłem siteczka z zaworu jednak nic nie pomogło a na dodatek wyskoczył jeszcze błąd ECN 001463. Zdemontowałem ponownie zawór i podpinałem go do akumulatora, jednak nie było żadnej reakcji poza delikatnym iskrzeniem na stykach. Zawór nie dawał oznak życia. Teraz pytanie czy to wina zakleszczonego zaworu? Bo wyczytałem że tak się z nimi dzieje. Jak można jeszcze sprawdzić ten zawór mam omomierz ale nie wiem jaki opór powinna mieć cewka. Pomożecie coś w tym temacie?
Jestem nowym członkiem forum bo niedawno nabyłem Zafire B, Z18XER no i zaczęło się to czego się najbardziej obawiałem ZFR. Problem polega na tym, że KZFR nie wydają żadnych niepokojących dźwięków ani przy odpalaniu, ani przy nagrzaniu, jednak świeci się kontrolka z kluczykiem. Niestety nie posiadam interfejsu diagnostycznego, ale udało mi się "wypedałować" błąd ECN 001462 i jeszcze jeden dotyczący 2 biegu wentylatora chłodnicy. Poczytałem co mogłem na internecie i dzisiaj wyjąłem elektrozawór ZFR strony wydechowej, bo tyle udało mi się ustalić. Zdjąłem siteczka z zaworu jednak nic nie pomogło a na dodatek wyskoczył jeszcze błąd ECN 001463. Zdemontowałem ponownie zawór i podpinałem go do akumulatora, jednak nie było żadnej reakcji poza delikatnym iskrzeniem na stykach. Zawór nie dawał oznak życia. Teraz pytanie czy to wina zakleszczonego zaworu? Bo wyczytałem że tak się z nimi dzieje. Jak można jeszcze sprawdzić ten zawór mam omomierz ale nie wiem jaki opór powinna mieć cewka. Pomożecie coś w tym temacie?