Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

#211 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Watpię aby toi było powodem , powodem tergo raczej jest rozszczelnienie turbinki. Gdzie Ci ten olej wyrzuca dokładnie? Na łączeniu przewodu doprowadzającego olej do turba?

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#212 Post autor: Dek »

przemek369 pisze:Witam , otóż mam taki problem z moja zafira [A] 2.2DTi wyświetlił mi się błąd P0660 zawór elektromagnetyczny regulujący poziom zawirowania ... I teraz tak czy można z tym jeździć ?
Jak duże mogą być koszty naprawy?
Zawór regulujący klapy zawirowań ( nie mające nic wspólnego z turbiną ) znajduje się po prawej stronie obok akumulatora. Jak nie działa ten bajerek to czasami za bardzo dostaje silniczek przeładowaniem więc lepiej to naprawić. Wymienić zawór sterujący klapami. Idzie do niego białą rurka, a siłownik od tych klap znajduje się po prawej stronie kolektora dolotowego .

A i jeszcze jedno, nie piszcie o zmiennej geometrii w turbinach silników Zafiry A dti bo nigdy takowych turbin w nich nie było.

Tituff

#213 Post autor: Tituff »

Siemanko. Jak uprzedzałem we wcześniejszym poście autko naprawione. Chodzi jak talala. Jeśli ktoś będzie miał problem z wymianą turbiny można śmiało pisać. :ok:

Wincenty1970

#214 Post autor: Wincenty1970 »

Witam wszystkich.Mam problem ze spadkiem mocy 2.0dti 101km.Nie wyświetla się kontrolka check,chociaż pod komputer nie podłączałem ostatnio.Mam wrażenie że to coś z turbiną bo po odpaleniu można poruszać sztangą bez problemu.silnik nie bierze grama oleju,okolice turbiny suche nie ma żadnych odgłosów tylko mocy brak.objawy zaczeły się wraz z nastaniem mrozów

Skasowany użytkownik 6483

#215 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Panowie mam pytanie bo juz zgłupiałem. Dzisiaj tak od niechcenia sprawdziłem sobie dane techniczne Zoski z silnikiem 2,2 Dti i oto co przeczytałem . Otóż według danych ten motor ma turbinkę ze zmienną geometrią łopatek kierownicy, mało tego , doczytalem sie nawet ,że wyposażony jest w układ zasilania common rail i bezpośredni wtrysk :lol: . Czy ktoś może zdementować te pogłoski opierając się na rzetelnej wiedzy w tym temacie? :piwo:

pawel821124

#216 Post autor: pawel821124 »

Mam pytanie czy to jest normalne, żeby wąż od turbo był zaolejony jak na załączonym zdjęciu. Mechanik, u którego robię samochód, stwierdził że turbo puszcza olej, ze względu na swą żywotność i kazał normalnie jeździć. Powiedział także, że wymiana tej części nie da wiele
Załączniki
IMG_0225.JPG

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#217 Post autor: Janus »

Podobno zmienna geometria jest w 2.2DTI. Ale nie wiem czy nie występuje tylko w PSG16.

pawel821124 pisze:Mam pytanie czy to jest normalne, żeby wąż od turbo był zaolejony jak na załączonym zdjęciu. Mechanik, u którego robię samochód, stwierdził że turbo puszcza olej, ze względu na swą żywotność i kazał normalnie jeździć. Powiedział także, że wymiana tej części nie da wiele
Moim zdaniem to nie turbo puszcza olej. Tak na logikę - w końcu turbo zasysa powietrze, a olej powinieneś widzieć raczej po drugiej stronie dolotu za sprężarką, np: w intercoolerze.
Ten olej to może być olej z odmy spod pokrywy zaworów. Olej jest wydmuchiwany przez odmę najczęściej, kiedy pierścienie już nie trzymają dobrze i "kompresja" dmucha do skrzyni korbowej wyrzucając olej w górę silnika.

Posty pisane w krótkim odstępie czasowy scalamy - GOTI ;)
Ostatnio zmieniony 19 mar 2015, 11:15 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

madzia123mz

#218 Post autor: madzia123mz »

Witam! mam problem z turbina, podczas jazdy zapala się kontrolka z kluczem dzieje się to 2 razy za 3 razem juz trzyma i jazdaa odbywa się B3z turbiny dodam że zima się to Nie działo w zeszłym roku w lecie tez były takie jazdy w listopadzie 2014 auto było u mechanika i niby wszytko ok a tu od miesiaca znowu problemy. .. jak tylko przekrocze 90km/h zaraz kontrolka się zapala. Wcześniej działo się to tylko w trasie twraz od samego odpalenia auta brak turbiny ktoś wie w czym problem? Mechanicy nie wiedzą i podobno nie mogą podpiąć mojego auta pod komputer... proszę o rady i pomoc

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#219 Post autor: Janus »

Tylko zczytanie kodu błędu - wtedy będzie wiadomo czego dotyczy. Tak to jak wróżenie z fusów kawy...
Janusz

Tritan
Posty: 3
Rejestracja: 20 sty 2014, 06:08
Lokalizacja: J-no
Model:

#220 Post autor: Tritan »

pawel821124, mam ten sam objaw co Ty, daj znać jakie kroki podjąłeś. Szykuję się do wymiany turbiny samodzielnie, ale zastanawia mnie czy ten olej to wina turbiny, pierscieni i oleju z odmy, czy może coś jeszcze. Ma ktoś pomysł jak to posprawdzać?
P.S. Wymieniał ktoś turbinę samodzielnie?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#221 Post autor: Janus »

Tritan pisze:Ma ktoś pomysł jak to posprawdzać?
P.S. Wymieniał ktoś turbinę samodzielnie?
1. Wyjmij bagnet poziomu oleju przy pracującym rozgrzanym silniku - jeżeli wyraźnie dmucha mgiełką olejową przez otwór po bagnecie, to słabe pierścienie.

2. To samo korek dolewania oleju w pokrywie zaworów - ma prawo chlapać - ale nie dymić. Jeżeli widzisz obłoki gazu - to masz problemy w głowicy.

3. Wyczyść przewód odmy z pokrywy zaworów i pojeździj - jeżeli przewód zachlapany będzie dużą ilością oleju - problem jw.

4. Jeżeli punkty 1-3 są spełnione poprawnie i brak niepokojących objawów - to zbadaj przewody za turbosprężarką. Jeżeli tam jest olej, to wtedy można mówić że na pewno puszcza go turbina
Janusz

Tritan
Posty: 3
Rejestracja: 20 sty 2014, 06:08
Lokalizacja: J-no
Model:

#222 Post autor: Tritan »

Super dzięki, dzisiaj zbadam wg w/w i dam znać.

Sprawdziłem:
Z bagnetu nic nie dmucha
Z korka wlewu oleju chlapie olejem i delikatnie dmucha jak dokręcałem korek musiałem delikatnie go docisnąć bo go wypychało
Ostatnio zmieniony 03 lip 2015, 12:43 przez Tritan, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#223 Post autor: Janus »

Tritan pisze: Z bagnetu nic nie dmucha
Z korka wlewu oleju chlapie olejem i delikatnie dmucha jak dokręcałem korek musiałem delikatnie go docisnąć bo go wypychało
Więc tutaj jest OK.
Janusz

szczepan55
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 11 mar 2015, 13:13
Lokalizacja: łódz
Model:

#224 Post autor: szczepan55 »

Witajcie. Z uwagi iż od niedawna posiadam ZA Silnik x20dtl tym bardziej diesel którego wcześniej nie miałem mam pytanie dotyczące sprężarki. Turbo dobrze się załącza, poziom oleju jest ok a turbo jest zaoliwione. Czy czas przygotować się na regeneracje czy jeszcze jeździć.
Załączniki
DSC_0425.jpg

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#225 Post autor: wamka18 »

ze zdjęcia wyglada tylko na zapocenia to bym narazie nie ruszał no chyba że zaczyna cieknąć na zewnątrz i pod spodem czego nie widać na zdjęciu wisi kropelka oleju. Jeśli tak jest a wyciek nie jest jeszcze duży to powoli bym się szykował na remont ale jak leci to im szybciej tym lepiej (regeneracja z tego co się orientuje około 500 plus robocizna) no i kwestia jak wygląda po zdjęciu węża wylotowego czy jest tam olej ale jeśli oleju nie ubywa to raczej bedzie dobrze poco robić sobie koszty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”