[TUT] Źle działające lewe pokrętło (sterowanie) w kierownicy
No więc sprawa u mnie wyglada tak. Włączam zapłon , ściemniam podświetlenie i pokrętło działa , klakson działa , rozjaśniam na maxa podświetlenie - pokrętło raz działa a raz nie , klakson działa zawsze. teraz pytanie, czy ten CIM to ta puszka pod kierownicą przy kolumnie? jaki kosz reanimacji lub zakupu? Podejrzewam ,że chyba to u mnie pada . czy oprócz braku działania pokretła , cos jeszcze przstanie mi działać? ostatnio zauważyłem ,że raz nie mogłem właczyć tempomatu a za kilka minut działał. czy to jest również związane z CIM-em?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
W moim przypadku powolna "śmierć" CIM-a zaczynała się podobnie, najpierw problemy z sterowaniem (pokrętłem) po pewnym czasie doszło do agonii klaksonu tzn. przy wciskaniu klaksony pogłaśniało się radio i w tym momencie sprawa zrobiła się na tyle poważna że zawitałem w serwisie Opla (akcja serwisowa CIM) i sukces!!! wszystko działa!!! niestety na krótko (około 2 miesiące) i problem wraca. Ponowna wizyta w serwisie (gwarancja na usługę po akcji serwisowej) i stwierdzenie że serwisant wykonał usługę dobrze i nie wiedzą czego oczekuję Zaproponowali wymianę wiązki i podział kosztów, pomogło gdzieś na pół roku wreszcie wyszperałem w necie gdzie, co polutować i CIM znowu żyje. Żeby dodać więcej grozy/prozy to dziś CIM, znowu zaczął świrować Chyba już za długo mam Zafirę
U mnie jest to o tyle dziwne ,że nie wywala mi żadnych błędów na wyświetlaczu . Póki co to aż tak nie potrzebuje bawić sie tymi wskazaniami komputera ale boję sie ,że za chwilę zniknie mi klakson i kto wie co jeszcze... Chyba podjade do kumpla ,żeby mi to zdiagnozował i naprawił jeszcze przed wakacjami
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Witam,
Podepnę się do tematu bo również mam problem z lewym przełącznikiem. Zauważyłem natomiast że przy pewnym skręceniu kierownicą w prawo lub w lewo przełącznik działa poprawnie. Gdy ustawię kierownicę na wprost przestaje działać. Ściemnianie podświetlenie nic nie daje a klakson działa poprawnie. Tak pomyślałem, że to może mechaniczna jakaś usterka.
Podepnę się do tematu bo również mam problem z lewym przełącznikiem. Zauważyłem natomiast że przy pewnym skręceniu kierownicą w prawo lub w lewo przełącznik działa poprawnie. Gdy ustawię kierownicę na wprost przestaje działać. Ściemnianie podświetlenie nic nie daje a klakson działa poprawnie. Tak pomyślałem, że to może mechaniczna jakaś usterka.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Ponieważ problem z lewym kółkiem powrócił, postanowiłem kupić nowe /używane/ sterowanie.
Przez przypadek kupiłem troszkę inne :>
Miałem takie:
Kupiłem:
pasuje do kierownicy, bolce są w tym samym miejscu i działa bez problemu, a różnice oznaczyłem na czerwono.
Przede wszystkim zwróćcie uwagę na kolor obudowy, gdyż w pierwszym przypadku jest na wcisk, a w drugim jest przykręcane - oznaczyłem na czerwono.
Taki drobny szczegół i teraz mam kierownicę w dwóch odcieniach
Ale co zauważyłem - kółko chodzi zupełnie inaczej niż w moim byłym.
W tym sterowaniu jest wyraźny klik, stare chodziło jak rolka.
Ogólnie pomijając kolor - jak na razie nie zacina się i chodzi idealnie.
Przez przypadek kupiłem troszkę inne :>
Miałem takie:
Kupiłem:
pasuje do kierownicy, bolce są w tym samym miejscu i działa bez problemu, a różnice oznaczyłem na czerwono.
Przede wszystkim zwróćcie uwagę na kolor obudowy, gdyż w pierwszym przypadku jest na wcisk, a w drugim jest przykręcane - oznaczyłem na czerwono.
Taki drobny szczegół i teraz mam kierownicę w dwóch odcieniach
Ale co zauważyłem - kółko chodzi zupełnie inaczej niż w moim byłym.
W tym sterowaniu jest wyraźny klik, stare chodziło jak rolka.
Ogólnie pomijając kolor - jak na razie nie zacina się i chodzi idealnie.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 213
- Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: costam
- Gender:
Witam po dłuższej przerwie... spowodowanej tym, że Zofia się za bardzo nie psuje (odpukać) poza tym, że rdzewieją wszystkie drzwi i nadkola mimo, że kupowana w pewnym źródle (nie oszczędzajcie na badaniu lakieru itp. przez profesjonalistów)... ale do rzeczy - lewe kółeczko od pewnego czasu co raz gorzej, aż w końcu jego funkcjonalność spadła do zera, tzn:
- wcisk - działa
- dłuuugi wcisk - od dłuższego czasu zapomnij - nie zresetujesz danych (chwilowe spalanie, zużycie średnie itp.)
- od niedawna po wcisku prawie nie działa "przesuwanie" poszczególnych opcji.
poczytałem, co tutaj jest napisane - klakson działa, nie ma znaczenia czy ściemnione oświetlenie czy nie, czyi pewnie kółeczko i jego styki. Pytania mam takie:
1) jak to szybko i bezboleśnie wydłubać?
2) objawy wskazują na zaśniedziałe/wyrobione styki - jak tam w środku wygląda sprawa? wystarczy poczyścić, podoginać blaszki i będzie grało?
- wcisk - działa
- dłuuugi wcisk - od dłuższego czasu zapomnij - nie zresetujesz danych (chwilowe spalanie, zużycie średnie itp.)
- od niedawna po wcisku prawie nie działa "przesuwanie" poszczególnych opcji.
poczytałem, co tutaj jest napisane - klakson działa, nie ma znaczenia czy ściemnione oświetlenie czy nie, czyi pewnie kółeczko i jego styki. Pytania mam takie:
1) jak to szybko i bezboleśnie wydłubać?
2) objawy wskazują na zaśniedziałe/wyrobione styki - jak tam w środku wygląda sprawa? wystarczy poczyścić, podoginać blaszki i będzie grało?
- browar340
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam.Mam mały problem ze sterowanie z lewej strony, rolka chodzi bez zarzutu, ale te dwa przyciski które są obok czyli od cd - porostu się zapadły , rozebrałem i nie mogę je naprawić, nic tam wcześniej nie grzebałem same tak wpadły do środka- da się to jakoś naprawić.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 06 kwie 2019, 20:13
- Imię: Mirosław
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Astra
- Model: H
- Oznaczenie silnika: Z16XER
Witam, specjalnie założyłem konto na tym fantastycznym portalu aby podziękować za opis naprawy rolki. Ja musiałem wymontować blaszkę żeby ją odpowiednio podgiąć.
Wielkie dzięki.
Pozdrawiam
Wielkie dzięki.
Pozdrawiam
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 mar 2019, 19:38
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Chojnice
- Auto: Opel Zafira B 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XEP
Przewertowałem temat, ale utknąłem na wykręceniu śrubki w kierownicy. Ktoś wie jaki tam jest łeb? PH i T15 nie pasuje.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2019, 18:25 przez Viehu, łącznie zmieniany 2 razy.
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
A propo tych przycisków sterujących, były dwie wersje. Jedna z blaszkami a druga z gumkami dla tego inaczej w dotyku to działa.
Co do samej rolki podzielę się z wami jak to można fajnie i tanio naprawić, zdzieramy całą tą gumę i nalepiamy nowy odcinek paska transmisyjnego od drukarki :-)
Jedyna wada ze jest czarny i trzeba go dokleić używając kleju.
Co do samej rolki podzielę się z wami jak to można fajnie i tanio naprawić, zdzieramy całą tą gumę i nalepiamy nowy odcinek paska transmisyjnego od drukarki :-)
Jedyna wada ze jest czarny i trzeba go dokleić używając kleju.