bujanie na boki

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
bullyman

bujanie na boki

#1 Post autor: bullyman »

Przy energicznym skręcie kierownicą (podczas jazdy) w lewo bądź w prawo występuje nienaturalne bujanie całym samochodem. Nie wiem skąd to się bierze bo na kanale wyszło, że amortyzatory są w porządku. Może znacie inne przyczyny??

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#2 Post autor: Ramirez »

Dziwna sprawa jak nie amortyzatory, a może masz za mało powietrza w oponach :?:

TUX

#3 Post autor: TUX »

a sprężyny?
hmm - a to przy energicznym ruszeniu kierownica nie powinno bujnąć autem?


a może nie zdjąłeś po zimie boxA z dachu :P

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#4 Post autor: rzadki »

drążek stabilizatora ok?

ma za zadanie także ograniczać "wychyły" auta
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

bullyman

#5 Post autor: bullyman »

drążek stabilizatora, łączniki, amortyzatory i sprężyny są sprawne bo były sprawdzone na stacji diagnostycznej. A to bujanie nie jest naturalne bo tak sie składa że czasami jeżdżę inną zafirą i to bujanie nie występuje.

gwizdenson

#6 Post autor: gwizdenson »

To sprawdzenie na stacji diagnostycznej czasami a przeważnie często nie jest wiarygodne.Miałem na dziurach uderzenia z przodu i obcieranie przy skręcie.Na stacji wszystko ok.,no może lekki luz na prawym łączniku stabilizatora.W końcu zdenerwowało mnie to i sprawdziłem sam.I co łącznik stabiliztora ale lewy ,wyrwany całkowicie z górnego gniazda.Nie sprawdzą tobie również sworzni wahaczy bo tu tylko metoda"łomowa" a nie przyrządziki ,które mają stacje.Także radziłbym tobie jak masz możliwość to wjedż na kanał i sam posprawdzaj luzy.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#7 Post autor: Janus »

kibic997 pisze:Witam.
Mój problem jest drobny bo nie przeszkadza w jeździe i przeglądach-natomiast poważny jeżeli idzie o komfort jazdy...

Do rzeczy-autem buja na każdej dziurze,pływa prawo-lewo jak na okręcie :P
Problem na tyle poważny że woże kobietę w ciąży od niedawna i delikatnie mówiąc TYLKO W ZAFIRZE jest jej niedobrze-szczerze mówiąc mi też czasami zwłaszcza jak siedzę na fotelu pasażera jest na tyle niedobrze że aż żołądek boli...
Takie drogi w Wałbrzychu,połatane i dziurawe.

Pytanie jest następujące:

Da się zmienic zawieszenie na bardziej TWARDE czy konieczna będzie wymiana konkretnych elementów-jeżeli tak to jakich i poglądowy kosztorys...?

Z góry dziękuję :piwo:
Amortyzatory się kłaniają Kolego...
Ostatnio zmieniony 07 lip 2015, 10:47 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#8 Post autor: kibic997 »

czyli ze przeszedł dopiero co przegląd w maju a nagle wymiana?
a jeżeli naprawdę to jakiej firmy?
Ostatnio zmieniony 06 lip 2015, 21:13 przez kibic997, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: janekW67 »

Bilstein,Monroe,Sachs... ...wszystko zależy od zasobności portfela.
Oczywiście!

Skasowany użytkownik 16629

#10 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Ja to przeżyłem tydzień temu, przód Bilstein B4, mechanik zakupił w Rafcarze (przedstawiciel Polcaru) za 180zł sztuka ze zniżkami, cena dobra, bo oferowali także SRL za 125zł, ale bałem się montować to do Zosi. Amory jak najbardziej w porządku, auto się nie buja, są sztywne, komfort jak najbardziej OK... niestety stukanie nie ustało, ale to już inna bajka ;)

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#11 Post autor: kibic997 »

sugerowano mi wymianę sprężyn...
autem nie buja az tak bardzo,ktos kto by kupowal czy pierwszy raz jechal nawet by nie zauwazyl.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#12 Post autor: Janus »

kibic997 pisze:sugerowano mi wymianę sprężyn...
autem nie buja az tak bardzo,ktos kto by kupowal czy pierwszy raz jechal nawet by nie zauwazyl.
No to albo buja albo nie. Mi że mam amortyzatory do d*** powiedział dopiero mój mechanik, który sam miał co najmniej 5 lat Zafirę. Ja jak kupiłem Zośkę to myślałem że prowadzi się normalnie - ot miękkie zawieszenie i tyle. Dopiero jak mechanik zwrócił na to uwagę, że auto buja się na dziurach i progach, to dało mi to do myślenia. A badanie techniczne w Stacji Diagnostycznej auto oczywiście przeszło. Żeby nie przeszło musiałbyś albo mieć urwany amortyzator albo zupełnie pusty w środku ;)

Po wymianie amorków - przód jest sztywny, auto po zaatakowaniu progu na drodze nie bujnie się więcej niż raz.
Janusz

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#13 Post autor: kibic997 »

wychodzi na to zeby przy najblizszej okazji sprawdzic u mechanika stan amortyzatorow :)

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#14 Post autor: Wojti »

Nie u mechanika tylko na stacji diagnostycznej 20 zł :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: janekW67 »

Wojti pisze:Nie u mechanika tylko na stacji diagnostycznej 20 zł :lol:
Tylko i wyłącznie na stacji diagnostycznej. Mechanik,co najwyżej,zbada stan amortyzatorów,po przez ręczne rozbujanie auta(Ty też tak możesz zrobić) i na pewno nie powie Ci,w ilu procentach amory są zużyte.
Oczywiście!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”