Nie obraź sie, ale jak dla mnie ta oprawka jest jak rodem z castoramy dział: oświetlenie, regał: schodycns80 pisze:Teraz planuję oświetlenie bagażnika, ale mam problem, bo chcę uniknąć taśmy ledowej, a lampy, które sobie wymyśliłem są pioruńsko drogie:
http://www.nokaut.pl/opra...f1e81b2627.html
[B] - cns80 - 1.8 PB+LPG, 140KM, 2007,
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Jeszcze myślę nad taką samą siatką na oparciu fotela żeby baniak z płynem do spryskiwacza tam wsadzić.Wojti pisze:Hm fajny pomysł sporo miejsca zyskałeś .Gratulacje
Wybiłeś mi z głowy lampkę, ale do taśmy nadal mnie nie przekonałeś, bo nie ma jak jej ukryć, ciężko jest nią zrobić światło kierunkowe i nie mam zamiaru robić aż tyle przeróbek co kolega FloraGOTI pisze:Jak dla mnie dobrze skryta i odpowiedni użyta taśma led wygląda bardzo ładnie (mowa o zimnym led)
Lampka "do oświetlania schodów"... - wiadomo wszelkie przeróbki to już rzecz gustu, a o tych sie nie dyskutuje
Trzeba będzie pomyśleć
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Taśme led smd (taka jak w domu sie używa) tniesz na odpowiednie kawałki i oczywiście nie puszczasz jej luzem w aucie (mój znajomy tak zrobił - fakt świeciło mu bdb, ale jak to wyglądało... bez komentarza) tylko montujesz ładnie w jakiejś oprawce.
Jeżeli interesuje sie tylko i wyłącznie światło kierunkowe to może sobie takie zrobić samemu na zwykłych diodach led. Choć nie ukrywam, że pomysł kolegi Flora jest bardzo ciekawy.
Powodzenia przy pracach
Jeżeli interesuje sie tylko i wyłącznie światło kierunkowe to może sobie takie zrobić samemu na zwykłych diodach led. Choć nie ukrywam, że pomysł kolegi Flora jest bardzo ciekawy.
Powodzenia przy pracach
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
No właśnie nie mam pomysłu na oprawkę. Diody mają to do siebie że świecą bardzo mocnym światłem blisko siebie, a im dalej tym gorzej. Jeśłi się nachylę do bagażnika to diody będa mi przeszkadzały stąd potrzeba światła kierunkowego. Smd są bardzo dobre, ale nadal wyglądają obrzydliwie.GOTI pisze:nie puszczasz jej luzem w aucie (mój znajomy tak zrobił - fakt świeciło mu bdb, ale jak to wyglądało... bez komentarza) tylko montujesz ładnie w jakiejś oprawce.
Bardzo ciekawy tylko nie na moje rączki Za dużo bym napsuł robiąc toGOTI pisze:Choć nie ukrywam, że pomysł kolegi Flora jest bardzo ciekawy.
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
No i przyszedł czas przeglądu po 200 tys.
Wymienione:
- rozrząd + pompa wody
- KZFR (już troszkę hałasowały ale jeszcze żyły)
- uszczelka dekla zaworów
- uszczelniacze na wałkach rozrządu
- olej silnikowy (Mobil Peak Life 5W50) + filtr
- korek spustu oleju
- olej w skrzyni biegów (Ravenol 75W85)
- świece zapłonowe (Denso K16TT)
- pasek klinowy
- uszczelka dekla skrzyni biegów
- filtr powietrza
- filtr przeciwpyłkowy
Do tego:
- usunięte sitka z solenoidów
- usunięte wycieki płynu chłodzącego na trójnikach od LPG
- sprawdzona belka tylnego zawieszenia (jest OK - czopy w bardzo dobrym stanie)
- czyszczenie klimatyzacji
- ozonowanie klimatyzacji
- pomierzone luzy zaworów:
ss 28/28 25/25 28/28 28/29
ww 30/30 34/35 35/35 30/30
Do obserwacji:
- alternator bo głośno pracuje
- olej (zobaczymy jak się będą zachowywały KZFR pod wpływem oliwy o takiej specyfikacji)
- czujnik poziomu płynu chłodzącego (znany temat)
Konkluzja:
Zrobione wszystko co się dało z rzeczy naprawdę drogich i istotnych. Na najbliższe kilka lat powinien być spokój. Samochód jest w pełni gotowy do jazdy i mogę na nim polegać. Hamulce były robione tuż przed wakacjami więc mają 2 miesiące i jakieś 3 tys przebiegu, przegląd LPG robiony w czerwcu. Najważniejsze to to że luzy zaworowe są OK i głowica nie ucierpi, a pomiar wykazał brak tendencji do kasowania luzu. Rozrząd jest nowy i też mogę już spać spokojnie
Prawidłowo zamontowane i dobrze zestrojone LPG nie zabija silnika
Wymienione:
- rozrząd + pompa wody
- KZFR (już troszkę hałasowały ale jeszcze żyły)
- uszczelka dekla zaworów
- uszczelniacze na wałkach rozrządu
- olej silnikowy (Mobil Peak Life 5W50) + filtr
- korek spustu oleju
- olej w skrzyni biegów (Ravenol 75W85)
- świece zapłonowe (Denso K16TT)
- pasek klinowy
- uszczelka dekla skrzyni biegów
- filtr powietrza
- filtr przeciwpyłkowy
Do tego:
- usunięte sitka z solenoidów
- usunięte wycieki płynu chłodzącego na trójnikach od LPG
- sprawdzona belka tylnego zawieszenia (jest OK - czopy w bardzo dobrym stanie)
- czyszczenie klimatyzacji
- ozonowanie klimatyzacji
- pomierzone luzy zaworów:
ss 28/28 25/25 28/28 28/29
ww 30/30 34/35 35/35 30/30
Do obserwacji:
- alternator bo głośno pracuje
- olej (zobaczymy jak się będą zachowywały KZFR pod wpływem oliwy o takiej specyfikacji)
- czujnik poziomu płynu chłodzącego (znany temat)
Konkluzja:
Zrobione wszystko co się dało z rzeczy naprawdę drogich i istotnych. Na najbliższe kilka lat powinien być spokój. Samochód jest w pełni gotowy do jazdy i mogę na nim polegać. Hamulce były robione tuż przed wakacjami więc mają 2 miesiące i jakieś 3 tys przebiegu, przegląd LPG robiony w czerwcu. Najważniejsze to to że luzy zaworowe są OK i głowica nie ucierpi, a pomiar wykazał brak tendencji do kasowania luzu. Rozrząd jest nowy i też mogę już spać spokojnie
Prawidłowo zamontowane i dobrze zestrojone LPG nie zabija silnika