LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#661 Post autor: gRZENIU »

Widzę , że ciężka decyzja .... Chciałbym mieć jak każdy "najlepsze za małą kasę " ale wiadomo ,że w miare rozsądku można coś wypośrodkować...

cns80 napisał:
Oczywiście wszystko o czym piszemy to nie wina instalacji tylko "monterów". Niestety paprak z instalacją lpg w ręku jest tak samo groźny jak małpa z brzytwą :)

Właśnie chodziło mi o to , że znaleść warsztat który założy mi tak "eko" aby nie mieć problemu z serwisem ... Żeby mi nie powiedział jakiś spec : " te silniki tak mają " , a jak jedziesz do innego warsztatu na serwis to cena niekiedy jak z kosmosu ...

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#662 Post autor: cns80 »

Jest na forum Zafira B Z20LET kolegi Rafoo, która ma LPG BRC i chodzi prawidłowo. Wystarczy go popytać jakie ma elementy składowe zestawu (zresztą w którymś poście opisał) i następnie iść z tym do gazownika. Jak będzie wiedział o czym mowa to jest szansa że będzie dobrze. Jak zrobi duże oczy to uciekaj :)
Podobnie z tym z forum subaru. Robi LPG do wysilonych bokserów i turbo (jest nawet Impreza WRX STI z LPG) więc sam Ci dobierze zestaw i pod cenę. Jego "dzieła" mają już zrobione ponad 100 tys km i jeżdżą bez narzekań i reklamacji ;)

Popytaj w tym serwisie, który Ci wskazałem i popytaj kolegę Jacek76. Możesz też zapytać w KLINIKA LPG (może Ci zaproponują instalację KME). A później rozważysz, która propozycja najlepsza :P
Obrazek

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#663 Post autor: gRZENIU »

Dzięki za pomoc .... teraz zrobię rozeznanie terenowe ... :)
Patryk należy się wielkie :piwo: ...

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#664 Post autor: jacek76 »

cns80 pisze:Jest na forum Zafira B Z20LET kolegi Rafoo, która ma LPG BRC i chodzi prawidłowo. Wystarczy go popytać jakie ma elementy składowe zestawu (zresztą w którymś poście opisał) i następnie iść z tym do gazownika. Jak będzie wiedział o czym mowa to jest szansa że będzie dobrze. Jak zrobi duże oczy to uciekaj :)
Większość brc chodzi prawidłowo ale jakość montażu jest delikatnie mówiąc taka sobie :/
Jak robi duże oczy to znaczy że nie montuje brc , bo go nie stać na autoryzację. My tez nie robimy ;)
cns80 pisze:Podobnie z tym z forum subaru. Robi LPG do wysilonych bokserów i turbo (jest nawet Impreza WRX STI z LPG) więc sam Ci dobierze zestaw i pod cenę. Jego "dzieła" mają już zrobione ponad 100 tys km i jeżdżą bez narzekań i reklamacji ;)
Subaru też parę robiliśmy a RS6 było najmocniejszym jakie robiliśmy w ogóle , i jeździ :D Najczęściej jednak problemem sa klienci , którym czasem często wytłumaczyć , że do mocniejszego silnika są potrzebne mocniejsze graty a co za tym idzie droższe.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#665 Post autor: gRZENIU »

A co powiecie na taki zestaw :
- sterownik KME
- reduktor KME silver turbo
- wtryski baracuda
:?: :?: :?:
Wydaje się bardzo rozsądnie a gościu mi jescze proponuje lubryfikacje za 150 zł ...
Cena w granicach 2500 zł .
Ostatnio zmieniony 13 lip 2015, 10:03 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 2 razy.

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#666 Post autor: jacek76 »

gRZENIU pisze:A co powiecie na taki zestaw :
- sterownik KME
- reduktor KME silver turbo
- wtryski baracuda
:?: :?: :?:
Wydaje się bardzo rozsądnie a gościu mi jescze proponuje lubryfikacje za 150 zł ...
Cena w granicach 2500 zł .
Super ;)
Elektroniki KME osobiście bym nie brał .Silver turbo od zwykłego różni się ... niczym , a lubryfikacja to jest taki sam cud jak magnetyzery :ok: Akurat w Twoim przypadku , lepiej forsę przepić niż zakładać lubryfikację :D
A powiesz jeszcze kto zaproponował Ci taki zestaw?
Ostatnio zmieniony 13 lip 2015, 21:28 przez jacek76, łącznie zmieniany 1 raz.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#667 Post autor: wamka18 »

Ja założyłem BRC (2650zł) rok czasu i 11 tys chodzi bez problemu jak jest zimna i się doda trochę za dużo gazu czasami przerzuca na paliwo i wku.. to piszczenie bo się samo nie wyłączy ale tak to nie wiem o instalacji poza tankowaniem a i powyżej 190km/h słabiej ciągnie w tedy przełączam na benzin ręcznie.

Spalanie głównie po mieście(krótkie odcinki 3-4km) 12 jak z klimą to do 13 dochodzi ale jak tylko 100km zrobi od razu to około 11 pewnie jak bym delikatniej jeździł to było by mniej ale nie oto chodzi w OPC
Ostatnio zmieniony 13 lip 2015, 22:22 przez wamka18, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#668 Post autor: gRZENIU »

jacek76, a co Ty byś proponował ... bo z tego co piszesz wnioskuje ,że zakładasz instalacje LPG ...

wamka18, :ok: takie spalanie to naprawdę eco jazda ...

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#669 Post autor: wamka18 »

Jak już się na coś zdecydujesz to nie pozwól aby wiercili ci dziurę w zderzaku niech koło wlewu paliwa zamontują wlew gazu. Będziesz miał do wkręcenia taką przejściówkę ale nie będzie widać wlewu i nie musisz na stacji się schylać gdzieś tam pod spód. Nie którzy chcą dopłatę za wlew koło wlewu paliwa w moim przypadku 50zł.

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#670 Post autor: jacek76 »

wamka18 pisze:Ja założyłem BRC (2650zł) rok czasu i 11 tys chodzi bez problemu jak jest zimna i się doda trochę za dużo gazu czasami przerzuca na paliwo i wku.. to piszczenie bo się samo nie wyłączy ale tak to nie wiem o instalacji poza tankowaniem a i powyżej 190km/h słabiej ciągnie w tedy przełączam na benzin ręcznie.
Zadziwia mnie Twoja tolerancja na tandetę. Rok temu wywaliłeś na instalację ponad 2,6kk masz przejechane dopiero 11 kk , przy mocniejszym depnięciu w gaz wywala Ci na benzynę a a jak chcesz pocisnąć szybciej to jest słaby i musisz przełączac na benę. Ale mówisz że jest ok. To nie jest ok! Tak nie może być! Zakład montujący gaz dał ciała i powinni to naprawić.

Mało tego .Piszesz ,że pali Ci 12-13L. To jest za mało. Jeszcze trochę i Ci popłynie głowica bo masz za ubogo. Tyle co tobie to mi paliła 1,8 po mieście i to był standard.


EDIT
gRZENIU pisze:jacek76, a co Ty byś proponował ... bo z tego co piszesz wnioskuje ,że zakładasz instalacje LPG ...
A troszkę się zakłada ;) W tym roku jakieś 120 instalacji a tak w ogóle to z sześćset :?: ... Ale to wciąż mało :oops:
Gdyby to miało być dla mnie to bym założył staga 200go fast , wtryskiwacze barracudy i kme silvera beż żadnego turbo bo tak jak pisałem wcześniej. Wlew przy wlewie i 2300 pln max.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2015, 15:58 przez jacek76, łącznie zmieniany 2 razy.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#671 Post autor: gRZENIU »

jacek76, :shock: :ok:

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#672 Post autor: wamka18 »

jeśli przy 12-13 jest uboga to przy 10-9.5 jaka jest :?: bo są goście którzy twierdzą że mają takie spalanie. Moja mieści się w normach które podają raporty przez to nie do szukuje się w tym problemów.

Wywala na paliwo zaraz po przełączeniu jak się uruchomi instalacja i się ją pokręci do odcięcia dla mnie to zrozumiałe bo w tym momencie jeszcze nie jest parownik na tyle rozgrzany aby gas mógł odparować a instalacja nie jest w tym momencie w stanie zasilić silnika. Po paru minutach pracy instalacji góra 5 jest wszystko ok i nic się nie przełącza.

A Przy dużych prędkościach to tylko moje wrażenie że jest słabsza bo się łudzę że na paliwie będzie lepiej :lol: bo nie oszukujmy się 190 i więcej to jest bardziej wyciąganie niżeli przyspieszanie przy seryjnych 192 koniach w vanie.

A co do ceny rok temu w Bydgoszczy BRC nikt nie chciał taniej założyć bo wołali po nawet 3000,a ci co zakładali są niby autoryzowanym serwisem BRC adres glinki 149a. A reszta która zakłada taniej ma takie opinie jeden nawet potrafił pociąć wykładzinę na podłodze aby butle zamontować osobiście widziałem i w tedy było taniej.

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#673 Post autor: jacek76 »

wamka18 pisze:jeśli przy 12-13 jest uboga to przy 10-9.5 jaka jest :?: bo są goście którzy twierdzą że mają takie spalanie. Moja mieści się w normach które podają raporty przez to nie do szukuje się w tym problemów.
Ta , tylko weź niech Cię gdzieś ten przewiezie co to mu pali 10 l , zaraz mu spalanie wzrośnie... bo coś :lol:
Pojeździj na benzynie , oblicz spalanie i dolicz do tego 20%. Będziesz miał wzorcowe spalanie gazu. Dodaj jeszcze 10 % do tego na kiepską jakość naszego gazu i będziesz maił realne spalanie. I nie daj sobie wciskać kitu , że komuś 2.0 turbo spala 9,5 l gazu bo to może i jest możliwe ale delikatnie jadąc w trasie.
wamka18 pisze:dla mnie to zrozumiałe bo w tym momencie jeszcze nie jest parownik na tyle rozgrzany aby gas mógł odparować a instalacja nie jest w tym momencie w stanie zasilić silnika. Po paru minutach pracy instalacji góra 5 jest wszystko ok i nic się nie przełącza.
Dla mnie nie jest to zrozumiałe ale ja chyba jestem inny :D
Ja rozumiem to tak ,że jeśli już przełączy na gaz , to ma zapiżdać na gazie do odcinki. I mają tak wszystkie auta które robimy. Jeśli jest inaczej , to się siedzi przy tym tak długo aż tak będzie.
A reszta która zakłada taniej ma takie opinie jeden nawet potrafił pociąć wykładzinę na podłodze aby butle zamontować osobiście widziałem i w tedy było taniej.
Nie no spoko. A co widzisz złego w podcięciu wykładziny? A Tobie jak zamontowali butlę ,władowali w kosz niczym nie przykręcając do nadwozia? Jeśli tak to partactwo na maxa :lol:
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#674 Post autor: wamka18 »

Mi nie chodziło o podcinanie tylko perfidne pocięcie dywanu(kilka nacięć w każdą stronę) na podłodze w bagażniku bo się go nie chciało demontować, wystarczyło go wyciągnąć, przykręcić butle i założyć dywan i by nic nie było widać. A na dodatek kabli też nie wszyscy lutują tylko na skrętkę po polsku bo tak łatwiej i szybciej gwarancje wytrzyma a potem jak zaśniedzieje to przynajmniej klient wróci z awarią i się go dodatkowo skroi. No i oczywiście instalacja kabli, węży na sztukę wciśnięta w komorę silnika wszystko luźne i się wala bo parę opasek to za duży koszt. Tak wyglądają instalacje u tych co robią taniej.

Ja u siebie w zafirze widzę tylko wtryskiwacze reszta tak sprytnie pochowana że tylko sprawne oko wszystko znajdzie.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#675 Post autor: gRZENIU »

Panowie wiemy jak to jest jak nie czyta się opini o warsztatach ... Ale powiem wam , że właśnie po to napisałem w tym poście aby się dowiedzieć ,gdzie co i jak ... i Powiem wam ,że jestem zadowolony z waszych opinii i uwagach ... Bardzo mi pomogliście i wielkie DZIĘKI za wszystko ... Należy wam się wielkie :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”