Ściąga auto w Prawo / Lewo

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Jacko

#1 Post autor: Jacko »

rhaaziel pisze:Hej,

Założyłem (tzn dałem założyć w warsztacie, oczywiście swoje odczekałem) dziś nowiutkie opony Bridgestone ER300 Turanza. Koła zostały te same co na poprzednich zimówkach, oczywiście zostały ponownie wyważone i dawaj w długą i... niestety auto ściąga mi mocno w prawo :!:

Do warsztatu już nie dąłem rady wrócić bo byłem ostatnim klientem :evil:

Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy :?:

Na poprzednich oponach nie było takich objawów (miałem lekkie drgania ale po ponownym wyważeniu było idealnie). Muszę też dodać, że kierownica teraz nie drży wcale (testowane do 160 km/h) nie odczuwam również nic negatywnego w zawieszeniu, żadnych stuków czy trzasków, hamulce też nie trą, nie szumią nie grzeją się a mimo to auto mocno ściąg a w prawo :(

Czy może to być wina opon? Były nowe z naklejkami. Na wyważanie też patrzyłem i było ok.
W ubiegłym roku trochę mnie w zimie zniosło i puknąłem w krawężnik.Niby nic. Po zmianie kół z zimowych na letnie ciągnęło mnie lekko w lewo. Sprawdziłem alumy i nic. Za to pomiar zbieżności i geometri pokazał skrzywienie amortyzatora o 2°.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2017, 16:22 przez Jacko, łącznie zmieniany 1 raz.

TUX

#2 Post autor: TUX »

a moze zimowki miałes kierunkowe [bardziej prosto jadą :P]
- a te co teraz zalożone nie?

- kiedys mialem podobnie w sienie - na zimowkach bylo ok - po zalozeniu letnich - zbaczał z toru
- trza bylo ostro mieszac w oponach [zamieniac je miejscami] - i w pewnej kombinacji jechało już prosto :)

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#3 Post autor: rhaaziel »

Zimówki zwykłe, firestone winterhawk 2 także nadal nie mam pojęcia co może powodować ściąganie :(

Jutro każe chyba jeszcze raz wyważyć i przełożyć opony te co są z tyłu na przód, jeśli to nic nie da to będę testował jeszcze na innych felgach bo mam nowiutkie stalowe felgi GM (planowałem na nie założyć zimówki).

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dałem dziś w innym warsztacie raz jeszcze wyważyć koła, nie pomogło to nic nadal ściąga w prawo, mechanik przełożył opony z prawej na lewą (tylko przednia oś) nie są to opony kierunkowe (mają tylko zaznaczone co ma być po zewnętrznej stornie) i podobno jest lepiej auto ściąga znacznie mniej... o dziwo w lewo! Podobno nie ma wcale drgań czy jakiegoś bicia ale delikatnie ściąga w lewo. Nie jechałem jeszcze, sprawdzę w drodze do domu. Mechanik twierdzi, że sprawdził felgi, hamulce i geometrie i że na 100% to wina opon, także czeka mnie chyba reklamacja lub ewentualna dalsza zabawa czyli przekładka tyłu na przód.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#4 Post autor: rhaaziel »

Wróciłem do warsztatu w którym kupiłem opony, mechanik przełożył tylne felgi razem z oponami na przód, wynik... o dziwo zero ściągania!!

Jedyny minusik jest taki, że te tylne felgi były celowo na tyle bo ciężko je wyważyć (solidnie poobijane są) póki co większych drgań na kierownicy nie ma ale wyczuwam delikatne bicie.

Za około 500km zrobię jeszcze jeden test tzn felgi wrócą na swoje miejsce przednie na tył ale zostawię te opony na swoim miejscu zobaczymy jak wyjdzie.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Awatar użytkownika
szmurlo
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
Imię: Waldemar
Lokalizacja: Kaszuby
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#5 Post autor: szmurlo »

Czy można prostować felgi metodami kowalskimi (ciepło i młot)?
Czy one są jakoś hartowane i odpuszczenie w czasie rozgrzewania im zaszkodzi?

adam

#6 Post autor: adam »

AdamA. pisze:Witam,

Od jakiegos czasu zauwazylem ze podczas jazdy nawet na nowo zbudowanej drodze (czyt. rownej jak stol) gdy kierownice ustawie rowno tzn tak jak zawsze to mialo miejsce auto ucieka mi w lewa strone, aby auto jechalo rowno musze kierownice trzymac tak jakby lekko w prawo.

Dziwi mnie to bo ani nie robilem nic przy zawieszeniu ani nigdzie nie uderzylem tak jakby z dnia na dzien.

Poradzicie cos?
Witam.Sprawdz ciśnienie w kołach - jak ok. to geometria podwozia.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 mar 2017, 15:51 przez adam, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#7 Post autor: chabretti »

A poprawkę na wiatr wziąłeś :?:
a i droga może być pochylona żeby woda spływała :idea:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#8 Post autor: Harry200 »

Uszkodzona opona też będzie dawała takie objawy..

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: GOTI »

U mnie ściąganie występuje w zależności od drogi tzn. tak to mnie nie ściąga ale czasami na niektórych drogach wyczuwalne jest takie niewielkie zboczenia z kursu czy to w lewo czy to w prawo, ale może to byc właśnie spowodowane pochyleniem jezdni oraz wszelkimi nierównościami np. studzienkami itp.
Obrazek

patrick157

#10 Post autor: patrick157 »

jest wiele przyczyn sciagania:
- malo powietrza w oponie
- uszodzona poduszka amortyzatora
- zbierznosc
- sprezyna ( w moim przypadku byla krzywa przez co cielo opone i auto uciekalo)
- drazki, laczniki, gumy stabilizatora
- pochylosc dorgi
- wiatr boczny

łysy72
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 25 paź 2012, 21:06
Imię: Marek
Lokalizacja: Nowy Sącz - KN
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: CDTI

#11 Post autor: łysy72 »

Jedź na komputerową geometrię kół,koszt 50-80 zł,będziesz jeździł prosto i zaoszczędzisz na oponach(czasem wystarczy "wpaść" w jedną dziurę i potrafi się zmienić geometria)
pozdr.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: GOTI »

Tak jak wspomniał patrick157 może być sprężyna krzywa.
Tak jest teraz w moim przypadku, auto strasznie się "buja" na dziurach, progach itp. no i przy osrtym przyspieszaniue lub ostrym przyspieszaniu auto ściąga w prawo.
Wjechałem tak z ciekowości na podnośnik do mechanika i od razu stwierdził, że sprężyny do wymiany
Nie wiem po czym to rozpoznał/stwierdził - ja niestety nie miałem wglądu pod auto/na auto, bo mnie po prostu nie wspuścili (Zaklad "BOMA" Katowice).

Co do sprężyn to myśle, że na wiosne wymienie i zobacze jak auto dalej się będzie zachowywało.
Obrazek

yuri1986
Bywalec
Posty: 181
Rejestracja: 25 paź 2012, 20:15
Imię: Bar
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira C 2.0cdti
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dt

#13 Post autor: yuri1986 »

Witam,

Mnie tez ściagało zbierzność została ustawiona ale diagnosta stwierdził ze sie skończyła regulacja na amortyzatorze i geometri nie ustawi (wychodzi na +0.5 poza norme)dalej sciąga ale znacznie mniej i kierownica jest w koncu prosto :)

kamyk

#14 Post autor: kamyk »

patrick157 pisze:jest wiele przyczyn sciagania:
- malo powietrza w oponie
- uszodzona poduszka amortyzatora
- zbierznosc
- sprezyna ( w moim przypadku byla krzywa przez co cielo opone i auto uciekalo)
- drazki, laczniki, gumy stabilizatora
- pochylosc dorgi
- wiatr boczny
ja bym dodał do tej listy, jeszcze koleiny na naszych drogach :D

Awatar użytkownika
Metroid
Przeglądacz
Posty: 84
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:02
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#15 Post autor: Metroid »

Witam

Mam problem z moją Zofią.

Ściąga mi ją w lewo.
Nie jest to mocne ściąganie.
Na równej drodze nie występuje, można przyspieszać hamować.
Najbardziej czuć jak auto jedzie w koleinach, wtedy to kierownica idzie w lewo w oczach przy hamowaniu to od razu idzie na lewiznę.

I tu zaczyna się akcja.
Zbieżność sprawdzona i jest jak najbardziej w porządku.

Do tego mam poszatkowane opony przednie od wewnątrz, lewą i prawą.
Amortyzatory na teście wskazują większe zużycie po lewej stronie auta (minimalnie o kilka tych pkt. sprawności amorków)
Opony z tyłu są ok nie pościnane.

Zawieszenie posprawdzane na wszystkie sposoby jedynie niewielki luz na gumach wahacza.

Co mi do głowy przychodzi to czasami na progu zwalniającym jest dziwny stuk w przednim zawieszeniu (chyba).
Jest dość mocny ale występuje sporadycznie.
Przyczyny mechanik znaleźć nie może a całego przodu nie chciałem żeby rozmontowywał.

Macie może jakieś sugestie co to może być?

Dzięki.

Pozdrawiam.


ps. kolega wyżej sugeruje koleiny, ok ale żeby zawsze w lewo :( do tego te opony pościnane
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”