LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B
Moderator: Mariusz
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Widzę , że ciężka decyzja .... Chciałbym mieć jak każdy "najlepsze za małą kasę " ale wiadomo ,że w miare rozsądku można coś wypośrodkować...
cns80 napisał:
Oczywiście wszystko o czym piszemy to nie wina instalacji tylko "monterów". Niestety paprak z instalacją lpg w ręku jest tak samo groźny jak małpa z brzytwą
Właśnie chodziło mi o to , że znaleść warsztat który założy mi tak "eko" aby nie mieć problemu z serwisem ... Żeby mi nie powiedział jakiś spec : " te silniki tak mają " , a jak jedziesz do innego warsztatu na serwis to cena niekiedy jak z kosmosu ...
cns80 napisał:
Oczywiście wszystko o czym piszemy to nie wina instalacji tylko "monterów". Niestety paprak z instalacją lpg w ręku jest tak samo groźny jak małpa z brzytwą
Właśnie chodziło mi o to , że znaleść warsztat który założy mi tak "eko" aby nie mieć problemu z serwisem ... Żeby mi nie powiedział jakiś spec : " te silniki tak mają " , a jak jedziesz do innego warsztatu na serwis to cena niekiedy jak z kosmosu ...
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Jest na forum Zafira B Z20LET kolegi Rafoo, która ma LPG BRC i chodzi prawidłowo. Wystarczy go popytać jakie ma elementy składowe zestawu (zresztą w którymś poście opisał) i następnie iść z tym do gazownika. Jak będzie wiedział o czym mowa to jest szansa że będzie dobrze. Jak zrobi duże oczy to uciekaj
Podobnie z tym z forum subaru. Robi LPG do wysilonych bokserów i turbo (jest nawet Impreza WRX STI z LPG) więc sam Ci dobierze zestaw i pod cenę. Jego "dzieła" mają już zrobione ponad 100 tys km i jeżdżą bez narzekań i reklamacji
Popytaj w tym serwisie, który Ci wskazałem i popytaj kolegę Jacek76. Możesz też zapytać w KLINIKA LPG (może Ci zaproponują instalację KME). A później rozważysz, która propozycja najlepsza
Podobnie z tym z forum subaru. Robi LPG do wysilonych bokserów i turbo (jest nawet Impreza WRX STI z LPG) więc sam Ci dobierze zestaw i pod cenę. Jego "dzieła" mają już zrobione ponad 100 tys km i jeżdżą bez narzekań i reklamacji
Popytaj w tym serwisie, który Ci wskazałem i popytaj kolegę Jacek76. Możesz też zapytać w KLINIKA LPG (może Ci zaproponują instalację KME). A później rozważysz, która propozycja najlepsza
Większość brc chodzi prawidłowo ale jakość montażu jest delikatnie mówiąc taka sobiecns80 pisze:Jest na forum Zafira B Z20LET kolegi Rafoo, która ma LPG BRC i chodzi prawidłowo. Wystarczy go popytać jakie ma elementy składowe zestawu (zresztą w którymś poście opisał) i następnie iść z tym do gazownika. Jak będzie wiedział o czym mowa to jest szansa że będzie dobrze. Jak zrobi duże oczy to uciekaj
Jak robi duże oczy to znaczy że nie montuje brc , bo go nie stać na autoryzację. My tez nie robimy
Subaru też parę robiliśmy a RS6 było najmocniejszym jakie robiliśmy w ogóle , i jeździ Najczęściej jednak problemem sa klienci , którym czasem często wytłumaczyć , że do mocniejszego silnika są potrzebne mocniejsze graty a co za tym idzie droższe.cns80 pisze:Podobnie z tym z forum subaru. Robi LPG do wysilonych bokserów i turbo (jest nawet Impreza WRX STI z LPG) więc sam Ci dobierze zestaw i pod cenę. Jego "dzieła" mają już zrobione ponad 100 tys km i jeżdżą bez narzekań i reklamacji
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
A co powiecie na taki zestaw :
- sterownik KME
- reduktor KME silver turbo
- wtryski baracuda
Wydaje się bardzo rozsądnie a gościu mi jescze proponuje lubryfikacje za 150 zł ...
Cena w granicach 2500 zł .
- sterownik KME
- reduktor KME silver turbo
- wtryski baracuda
Wydaje się bardzo rozsądnie a gościu mi jescze proponuje lubryfikacje za 150 zł ...
Cena w granicach 2500 zł .
Ostatnio zmieniony 13 lip 2015, 10:03 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 2 razy.
SupergRZENIU pisze:A co powiecie na taki zestaw :
- sterownik KME
- reduktor KME silver turbo
- wtryski baracuda
Wydaje się bardzo rozsądnie a gościu mi jescze proponuje lubryfikacje za 150 zł ...
Cena w granicach 2500 zł .
Elektroniki KME osobiście bym nie brał .Silver turbo od zwykłego różni się ... niczym , a lubryfikacja to jest taki sam cud jak magnetyzery Akurat w Twoim przypadku , lepiej forsę przepić niż zakładać lubryfikację
A powiesz jeszcze kto zaproponował Ci taki zestaw?
Ostatnio zmieniony 13 lip 2015, 21:28 przez jacek76, łącznie zmieniany 1 raz.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Ja założyłem BRC (2650zł) rok czasu i 11 tys chodzi bez problemu jak jest zimna i się doda trochę za dużo gazu czasami przerzuca na paliwo i wku.. to piszczenie bo się samo nie wyłączy ale tak to nie wiem o instalacji poza tankowaniem a i powyżej 190km/h słabiej ciągnie w tedy przełączam na benzin ręcznie.
Spalanie głównie po mieście(krótkie odcinki 3-4km) 12 jak z klimą to do 13 dochodzi ale jak tylko 100km zrobi od razu to około 11 pewnie jak bym delikatniej jeździł to było by mniej ale nie oto chodzi w OPC
Spalanie głównie po mieście(krótkie odcinki 3-4km) 12 jak z klimą to do 13 dochodzi ale jak tylko 100km zrobi od razu to około 11 pewnie jak bym delikatniej jeździł to było by mniej ale nie oto chodzi w OPC
Ostatnio zmieniony 13 lip 2015, 22:22 przez wamka18, łącznie zmieniany 1 raz.
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Jak już się na coś zdecydujesz to nie pozwól aby wiercili ci dziurę w zderzaku niech koło wlewu paliwa zamontują wlew gazu. Będziesz miał do wkręcenia taką przejściówkę ale nie będzie widać wlewu i nie musisz na stacji się schylać gdzieś tam pod spód. Nie którzy chcą dopłatę za wlew koło wlewu paliwa w moim przypadku 50zł.
Zadziwia mnie Twoja tolerancja na tandetę. Rok temu wywaliłeś na instalację ponad 2,6kk masz przejechane dopiero 11 kk , przy mocniejszym depnięciu w gaz wywala Ci na benzynę a a jak chcesz pocisnąć szybciej to jest słaby i musisz przełączac na benę. Ale mówisz że jest ok. To nie jest ok! Tak nie może być! Zakład montujący gaz dał ciała i powinni to naprawić.wamka18 pisze:Ja założyłem BRC (2650zł) rok czasu i 11 tys chodzi bez problemu jak jest zimna i się doda trochę za dużo gazu czasami przerzuca na paliwo i wku.. to piszczenie bo się samo nie wyłączy ale tak to nie wiem o instalacji poza tankowaniem a i powyżej 190km/h słabiej ciągnie w tedy przełączam na benzin ręcznie.
Mało tego .Piszesz ,że pali Ci 12-13L. To jest za mało. Jeszcze trochę i Ci popłynie głowica bo masz za ubogo. Tyle co tobie to mi paliła 1,8 po mieście i to był standard.
EDIT
A troszkę się zakłada W tym roku jakieś 120 instalacji a tak w ogóle to z sześćset ... Ale to wciąż małogRZENIU pisze:jacek76, a co Ty byś proponował ... bo z tego co piszesz wnioskuje ,że zakładasz instalacje LPG ...
Gdyby to miało być dla mnie to bym założył staga 200go fast , wtryskiwacze barracudy i kme silvera beż żadnego turbo bo tak jak pisałem wcześniej. Wlew przy wlewie i 2300 pln max.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2015, 15:58 przez jacek76, łącznie zmieniany 2 razy.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
jeśli przy 12-13 jest uboga to przy 10-9.5 jaka jest bo są goście którzy twierdzą że mają takie spalanie. Moja mieści się w normach które podają raporty przez to nie do szukuje się w tym problemów.
Wywala na paliwo zaraz po przełączeniu jak się uruchomi instalacja i się ją pokręci do odcięcia dla mnie to zrozumiałe bo w tym momencie jeszcze nie jest parownik na tyle rozgrzany aby gas mógł odparować a instalacja nie jest w tym momencie w stanie zasilić silnika. Po paru minutach pracy instalacji góra 5 jest wszystko ok i nic się nie przełącza.
A Przy dużych prędkościach to tylko moje wrażenie że jest słabsza bo się łudzę że na paliwie będzie lepiej bo nie oszukujmy się 190 i więcej to jest bardziej wyciąganie niżeli przyspieszanie przy seryjnych 192 koniach w vanie.
A co do ceny rok temu w Bydgoszczy BRC nikt nie chciał taniej założyć bo wołali po nawet 3000,a ci co zakładali są niby autoryzowanym serwisem BRC adres glinki 149a. A reszta która zakłada taniej ma takie opinie jeden nawet potrafił pociąć wykładzinę na podłodze aby butle zamontować osobiście widziałem i w tedy było taniej.
Wywala na paliwo zaraz po przełączeniu jak się uruchomi instalacja i się ją pokręci do odcięcia dla mnie to zrozumiałe bo w tym momencie jeszcze nie jest parownik na tyle rozgrzany aby gas mógł odparować a instalacja nie jest w tym momencie w stanie zasilić silnika. Po paru minutach pracy instalacji góra 5 jest wszystko ok i nic się nie przełącza.
A Przy dużych prędkościach to tylko moje wrażenie że jest słabsza bo się łudzę że na paliwie będzie lepiej bo nie oszukujmy się 190 i więcej to jest bardziej wyciąganie niżeli przyspieszanie przy seryjnych 192 koniach w vanie.
A co do ceny rok temu w Bydgoszczy BRC nikt nie chciał taniej założyć bo wołali po nawet 3000,a ci co zakładali są niby autoryzowanym serwisem BRC adres glinki 149a. A reszta która zakłada taniej ma takie opinie jeden nawet potrafił pociąć wykładzinę na podłodze aby butle zamontować osobiście widziałem i w tedy było taniej.
Ta , tylko weź niech Cię gdzieś ten przewiezie co to mu pali 10 l , zaraz mu spalanie wzrośnie... bo cośwamka18 pisze:jeśli przy 12-13 jest uboga to przy 10-9.5 jaka jest bo są goście którzy twierdzą że mają takie spalanie. Moja mieści się w normach które podają raporty przez to nie do szukuje się w tym problemów.
Pojeździj na benzynie , oblicz spalanie i dolicz do tego 20%. Będziesz miał wzorcowe spalanie gazu. Dodaj jeszcze 10 % do tego na kiepską jakość naszego gazu i będziesz maił realne spalanie. I nie daj sobie wciskać kitu , że komuś 2.0 turbo spala 9,5 l gazu bo to może i jest możliwe ale delikatnie jadąc w trasie.
Dla mnie nie jest to zrozumiałe ale ja chyba jestem innywamka18 pisze:dla mnie to zrozumiałe bo w tym momencie jeszcze nie jest parownik na tyle rozgrzany aby gas mógł odparować a instalacja nie jest w tym momencie w stanie zasilić silnika. Po paru minutach pracy instalacji góra 5 jest wszystko ok i nic się nie przełącza.
Ja rozumiem to tak ,że jeśli już przełączy na gaz , to ma zapiżdać na gazie do odcinki. I mają tak wszystkie auta które robimy. Jeśli jest inaczej , to się siedzi przy tym tak długo aż tak będzie.
Nie no spoko. A co widzisz złego w podcięciu wykładziny? A Tobie jak zamontowali butlę ,władowali w kosz niczym nie przykręcając do nadwozia? Jeśli tak to partactwo na maxaA reszta która zakłada taniej ma takie opinie jeden nawet potrafił pociąć wykładzinę na podłodze aby butle zamontować osobiście widziałem i w tedy było taniej.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Mi nie chodziło o podcinanie tylko perfidne pocięcie dywanu(kilka nacięć w każdą stronę) na podłodze w bagażniku bo się go nie chciało demontować, wystarczyło go wyciągnąć, przykręcić butle i założyć dywan i by nic nie było widać. A na dodatek kabli też nie wszyscy lutują tylko na skrętkę po polsku bo tak łatwiej i szybciej gwarancje wytrzyma a potem jak zaśniedzieje to przynajmniej klient wróci z awarią i się go dodatkowo skroi. No i oczywiście instalacja kabli, węży na sztukę wciśnięta w komorę silnika wszystko luźne i się wala bo parę opasek to za duży koszt. Tak wyglądają instalacje u tych co robią taniej.
Ja u siebie w zafirze widzę tylko wtryskiwacze reszta tak sprytnie pochowana że tylko sprawne oko wszystko znajdzie.
Ja u siebie w zafirze widzę tylko wtryskiwacze reszta tak sprytnie pochowana że tylko sprawne oko wszystko znajdzie.
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Panowie wiemy jak to jest jak nie czyta się opini o warsztatach ... Ale powiem wam , że właśnie po to napisałem w tym poście aby się dowiedzieć ,gdzie co i jak ... i Powiem wam ,że jestem zadowolony z waszych opinii i uwagach ... Bardzo mi pomogliście i wielkie DZIĘKI za wszystko ... Należy wam się wielkie