[FAQ]Jak wywalić DPFa

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

[FAQ]Jak wywalić DPFa

#1 Post autor: rhaaziel »

Ja po kolejnym wypalaniu, mam nadzieję, że to już ostatnie :evil2:

Ostatnie wypalanie miałem ledwie 450 km temu i w moim odczuciu było dłuuuugie i solidnie zrobione (10 min na trasie z obrotami ponad 3000). 450 to stanowczo za mało, mam dość tego proekologicznego dziadostwa i na 99% w kwietniu (lub najdalej w maju) wycinam DPF. Skorzystam na 99% z oferty V-Tech'a ich oferta obejmuje zarówno programowe usunięcie filtra (nie sa to emulatory) oraz chip silnika na około 175-180 koni w cenie 2230. Nie jest to mało ale... mam już tego proekologicznego dziadostwa tak dalece dość, że będę się musiał szarpnąć (troszkę żałuję, że kupując ZB nie poszukałem dłużej, może udałoby się kupić autko starsze bo z 2005 roku ale za to bez filtra).
Ostatnio zmieniony 14 gru 2011, 22:26 przez rhaaziel, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

rhaaziel z tego co wiem V-tech nie wytnie ci fizycznie DPF-a więc będziesz musiał jeszcze jechać gdzieś go wyciąć. Kaliope z nimi rozmawiał i uczulali go aby zakład który będzie fizycznie wycinał filtr nie odłączył czujników i coś jeszcze.

Dorwij kogoś z Techem i sprawdź % zapchanie filtra.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#3 Post autor: rhaaziel »

Ja planuje wszystko zrobić w 4GT w Katowicach (mają licencję V-Tech) i fizycznie też usuwają filtr. Wiem, że akurat krakowski V-tech tego nie robi bo do nich dzwoniłem. Dziś po pracy postaram się podjechać do 4GT dowiedzieć się o szczegóły takiej operacji.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Anony Mous

#4 Post autor: Anony Mous »

W takim razie czekam na relację z usunięcia filtra i podniesienia mocy.

PS. mają promocję jak w V-tech -10% jak jesteś rano ??

kicaj

#5 Post autor: kicaj »

rhaaziel, tEREk, polaczcie sily to we dwojke moze dostaniecie razem rabat... ;)

Anony Mous

#6 Post autor: Anony Mous »

kicaj ja jestem z Wrocka :) więc kawałek mam :) na razie odpukać nie mam problemu.

Poruszam się głównie po mieście i liczę na wypalanie jak wyjadę na święta :)

kicaj

#7 Post autor: kicaj »

tEREk pisze:na razie odpukać nie mam problemu.
i tak trzymac
ale co to umowienia sie - to warto skims sie zgadac... bo wtedy mozna sporo zbic z ceny...

Anony Mous

#8 Post autor: Anony Mous »

rhaaziel irytujesz się ze miałeś wypalanie po 450km ;) ja wykrakałem sobie dzisiaj wypalanie :P a od ostatniego wypalania mineło ..... 234km (7 dni jazda tylko po Wrocławiu)

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#9 Post autor: rhaaziel »

Byłem, rozmawiałem, umówiłem się!

Promocja 10% dotyczy tylko chipowania tzw. chipowanie na śniadanie.

Kompletna usługa chipowanie + DPF to 2230 + około 300-500zł za fizyczny demontaż filtra (w przypadku Zafiry będzie to około 400zł). Tak jak wspominaliście wszystkie czujniki zostają, komputer będzie je normalnie widział ale zmodyfikowany program zawsze będzie wskazywał 0% nasycenia.
Co do samego filtra, to ja akurat zażyczyłem sobie żeby mi go wyciąć i oddać a w miejsce filtra wstawić rurkę, można tez wybebeszyć filtr i tam wstawić tą rurkę ale ja chce mieć filtr nie wiadomo czy kiedyś przy sprzedaży nie będzie potrzebny.

Jeśli chodzi o chipowanie, to panowie z 4GT zgrali już przez złącze diagnostyczne mój program i w środę (tak się akurat umówiłem) będę miał nowy, program opracowany przez V-tech Kraków. Auto będzie 2 razy hamowane przed modyfikacją oprogramowania i 2 razy po (pomiędzy hamowaniami ewentualne niezbędne korekty programu).

Cała operacja powinna śie zmieścić w czasie jednej dniówki, tak więc w środę popołudniu jak wszystko pójdzie dobrze to będę robił pierwsze testy!

Póki co mam nowy problem (ściąganie auta w bok na nowiutkich, właśnie założonych oponach!) http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1864
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Anony Mous

#10 Post autor: Anony Mous »

w takim razie trzymam kciuki i czekam do srody wieczór na jakieś informacje.

Anony Mous

#11 Post autor: Anony Mous »

temat usuniecia dpfu ostro analizuje od jakiegos czasu gdyz jesli sie zdecyduje na cdti to prawdopodobnie go usunę. Wiec dzwonilem do wielu firm w polsce, zwłaszcza filii v-techu i co ciekawe usłyszałem 4 wersje fizycznego usuniecia filtra i to mnie bardzo irytuje. Nadodatek instnieja rozbieznosci we filiach v-techu. Mianowcie:

1. w Krakowie mi powiedzili ze nalezy wspawac kawałek prostej rurki natomiast puszka zostaje lub nie w zaleznosci od tego jakie koszty chce poniesc gdyz wspawanie prostej rurki wenwatrz puszki to najdrozsza wersja. I bezwglenie kazali zostawic czujniki.

2. W innej filii v-techu powiedzili mi ze prosta rurka przedłuzajaca rure to jakis chory pomysł. Nalezy wyrzucic wszsytko ze środka, zaspawac z powrotem puszke i tyle, zostawaijac wssytkie czujniki.

3. W innym zakładzie mi powiedzieli że mozna wyrzucic cąła puszke wraz z czujnikami, wspawac prosta rurke i finał

4 Na koniec zadzwonilem do v-techu w Szczecinie. I tu gośc był szalenie kompetetny. Powiedział dokładnie jak to zrobić. Odkrecic czujniki, zdjąc puszke, rozciac ja od góry ( zeby potem nie było widac ze cos kombinowane) wurzucic wszystko ze środka oprócz katalizatora (nikt wczesniej nie powiedział mi ze w srodku jest katalizator). Moze sie jednak okazac ze kataliaztor jest zapchany i trzeba go tez wyrzucic i powiedzial ze potem programowo sie tak ustawia ze auto nie kopci....ale niestety nie przejdzie wtedy badań techicznych. Oczywisice mozna wspawac nowy katalizator ale 1tys zl w tył. Potem Zaspawac, pomalowac, zamontowac, podpiac czujniki i gra. Jest to ważne gdyz wiekszosc filii v-techu nie usuwa fizycznie tylko każe jechac do tłumikarza. I tu jest problem bo ci nie wiedza jak sie za to zabrać. Aha....on też powiedział ze prosta rurka to jakis chory pomysł i nie mogł uwierzyc ze tak powiedzieli w Krakowie gdyz te czujniki sa na obudowie i wtedy by nie wskazywały dobrze Ma byc pusta puszka z katalizatorem i tyle.

pozdrawaim

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#12 Post autor: Lorry »

Pozwoliłem sobie wydzielić bo jednak, wypalanie a usuwanie DPFa to dwie różne rzeczy ;)

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#13 Post autor: rhaaziel »

Hmmm mam temat do myślenia... głownie chodzi o katalizator o to nie dopytałem, wiem że DPF i katalizator to jedno duże urządzenie, są dwie puszki obok siebie i w sumie nie zapytałem czy wycinana jest całość czy tylko DPF. Będę musiał zadzwonić dopytać!

W 4GT na pewno zostawiają czujniki wszystkie bo tak mi powiedzieli ze czujniki muszą być ponieważ komputer musi je widzieć i potem się go tak oszukuje, że cały czas pokazują idealnie czysty filtr.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rozmawiałem raz jeszcze w 4GT i jak najbardziej katalizator zostaje w aucie, wywalany jest tylko wkład filtra i zamiast niego montowana rurka w środku tak aby gazy nie rozprężały się w puszcze po filtrze. Czujniki zostają na miejscu, z zewnątrz wszystko będzie wyglądać jak oryginalne, różnice będą tylko w środku no i oczywiście na przeglądzie mogą być dziwne wyniki sadzy przy badaniu spalin ale kto bada dieslu spaliny :lol:

Reasumując, w środę rano oddaje autko w ręce 4GT, dam znać po zakończeniu całej operacji :!:
Ostatnio zmieniony 26 mar 2010, 08:43 przez rhaaziel, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Anony Mous

#14 Post autor: Anony Mous »

Katalizatora nie ma w obudowie DPF-a.Katalizator to oddzielna część zaraz za kolektorem wydechowym.Gdybym miał usuwać DPF to wolałbym go "wypatroszyć" i pustą puszkę z czujnikami pozostawić na miejscu.

Katalizator
Obrazek

DPF
Obrazek

Anony Mous

#15 Post autor: Anony Mous »

rhaaziel pisze: chip silnika na około 175-180 koni w cenie 2230.
powaznie myslisz zeby podniesc moc i az do 180 koni? W kilku zakładach powiedzili mi ze dla silnika z19dt to max 140-150 koni. Fajnie jest na pewno miec wiecej konikow ale trzeba miec swiadomosc ze im wiekszy momment obrotowy tym wieksze zuzycie koła dwumasowego...a ta przyjemosc kosztuje ok 2tys zl. Oczywiscie oni twierdza ze tak robia ze kolo nie jest dodakowo obciazone....ale jakos nie do konca im ufam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”