[FAQ]Jak wywalić DPFa
Marki
Katalizator zostaje, wypatroszony będzie tylko filtr cząstek stałych (edytowałem właśnie mojego poprzedniego posta) i w środku będzie rurka aby nie dopuścić do rozprężania gazów wylotowych.
Kaliope
175koni to żaden ekstremalny wynik to jak najbardziej standardowy program dla silnika Z19DTH.
Ostra jazda to wyniki około 190 (jak najbardziej możliwe). Kolega ma w AH właśnie 175, podobnie JabolKG który ma VC 174konie.
Tutaj przykład z V-techu:
http://catalog.vtech.pl/graph/opel_19cd ... s_chip.png
Jeśli chodzi o potencjalne zużycie koła dwu-masowego i sprzęgła, to oczywiście trzeba uważać i ostrożnie operować gazem i sprzęgłem szczególnie przy ruszaniu, myślę że wszystko będzie przy zachowaniu odpowiedniego umiaru.
Katalizator zostaje, wypatroszony będzie tylko filtr cząstek stałych (edytowałem właśnie mojego poprzedniego posta) i w środku będzie rurka aby nie dopuścić do rozprężania gazów wylotowych.
Kaliope
175koni to żaden ekstremalny wynik to jak najbardziej standardowy program dla silnika Z19DTH.
Ostra jazda to wyniki około 190 (jak najbardziej możliwe). Kolega ma w AH właśnie 175, podobnie JabolKG który ma VC 174konie.
Tutaj przykład z V-techu:
http://catalog.vtech.pl/graph/opel_19cd ... s_chip.png
Jeśli chodzi o potencjalne zużycie koła dwu-masowego i sprzęgła, to oczywiście trzeba uważać i ostrożnie operować gazem i sprzęgłem szczególnie przy ruszaniu, myślę że wszystko będzie przy zachowaniu odpowiedniego umiaru.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
to już nic z tego nie rozumiem. Jestes pewny? Mi dwie osoby mowiły ze katalizator w zafirach jest w puszce dpf'a. Moze sa rózne wersje?Marki pisze:Katalizatora nie ma w obudowie DPF-a.Katalizator to oddzielna część zaraz za kolektorem wydechowym
rhaaziel
1. czyli bedziesz robił tak jak mówi v-tech w Krakowie, tzn puszka pusta ale ze wspawaną rurką w srodku?
2. No tak 170 koni to nie jest wyczyn dla z19dth, ale ja mówiłem o z19dt, a ty masz jaki motor?
Kaliope
Dokładnie tak jak mówią w Krakowie tzn rurka do pustej puszki po filtrze, katalizator zostaje na miejscu wszystkie czujniki od filtra też.
ps. mi się wydaje, że katalizator i dpf są obok siebie, oglądałem całą masę zdjęć i schematów i ta większa pucha to filtr, a tuż za nią mała pucha z katalizatorem, dla mnie najważniejsza informacja jest taka, że katalizator zostaje na swoim miejscu.
Dokładnie tak jak mówią w Krakowie tzn rurka do pustej puszki po filtrze, katalizator zostaje na miejscu wszystkie czujniki od filtra też.
ps. mi się wydaje, że katalizator i dpf są obok siebie, oglądałem całą masę zdjęć i schematów i ta większa pucha to filtr, a tuż za nią mała pucha z katalizatorem, dla mnie najważniejsza informacja jest taka, że katalizator zostaje na swoim miejscu.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
mi sie też tak wydaje ze katalizator jest zaraz przed dpf'em co widac na załączonym obrazku, czyli ta mniejsza srebna puszeczka
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/265 ... ce3fb.html
Zastanawia mnie to jak rozetna tę wieksza puszke, czyli ta z dpf, i wyrzuca wzssytko ze srodka....to czy tak łatwo jest wspawac rurke w srodku, tzn z jednej strony (tej na wylocie filtru) ona przejdze ładnie w rure wydochowa o tej samej srednicy. Natomiast jak wspawaja tę rurke w katalizator? Jakie ma zakonczenie katalizator w srodku tej małej puszki? On tez ma okragły wylot w srodku o tej samej srednicy co rura?
rhaaziel
Jak bedziesz usuwał ten filtr fizycznie, prosze zwórc uwage na ten wylot katalizatora kóry jest ukryty w środku. Jakbys mógł, to zrob fotki wnetrza tych puszek po wywaleniu dpfa i potem po wspwaniu tej rurki prostej. dzieki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/265 ... ce3fb.html
Zastanawia mnie to jak rozetna tę wieksza puszke, czyli ta z dpf, i wyrzuca wzssytko ze srodka....to czy tak łatwo jest wspawac rurke w srodku, tzn z jednej strony (tej na wylocie filtru) ona przejdze ładnie w rure wydochowa o tej samej srednicy. Natomiast jak wspawaja tę rurke w katalizator? Jakie ma zakonczenie katalizator w srodku tej małej puszki? On tez ma okragły wylot w srodku o tej samej srednicy co rura?
rhaaziel
Jak bedziesz usuwał ten filtr fizycznie, prosze zwórc uwage na ten wylot katalizatora kóry jest ukryty w środku. Jakbys mógł, to zrob fotki wnetrza tych puszek po wywaleniu dpfa i potem po wspwaniu tej rurki prostej. dzieki
Będę o szczegółach wycinania i wstawiania rurki rozmawiał w środę rano, gość który to będzie robił powiedział mi, że robili to niedawno w VC i wygląda bardzo dobrze no i tak też działa (mam nadzieję że u mnie też tak będzie).
Niestety nie będę miał możliwości śledzić dokładnie ich poczynań i trzaskać fotek bo nie mam szans na urlop w środę, także zostawię rano auto obgadam temat, a potem wszystko na telefon i odbiór popołudniu.
Niestety nie będę miał możliwości śledzić dokładnie ich poczynań i trzaskać fotek bo nie mam szans na urlop w środę, także zostawię rano auto obgadam temat, a potem wszystko na telefon i odbiór popołudniu.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
No i DPF'a już nie mam
Wszystko (tzn chip i pozbycie się DPF) zostało zrobione w Katowicach w 4GT Wrocławscy i póki co jestem bardzo zadowolony!!
Po przejechaniu 30 km, mogę się podzielić następującymi obserwacjami:
1. spadek spalania! i to duży! na trasie Tychy-Katowice gdzie normalnie mam 6,8l wyszło mi 6,0 oczywiście 30km to za mało żeby wyciągać daleko idące wnioski ale tendencja jest bardzo dobra
2. w aucie jest ciszej, przy tej samej prędkości jest jakby mniej hałasu.
3. przy ruszaniu nie czuć spalin w kabinie, a tak właśnie miałem że jak uruchamiałem silnik i stałem chwile to czuć było spalinami i tego już nie ma! (filtr był strasznie zapchany i z całą pewnością to on był właśnie za to odpowiedzialny)
Pozostałe obserwacje wiążą się już chyba tylko z chipowaniem tzn. nastąpił znaczy wzrost dynamiki w zakresie 2200-3000 obr szczególnie na wysokich biegach, auto przyśpiesza znacznie żwawiej.
Z całą pewnością podzielę się dalszymi spostrzeżeniami jak trochę więcej pojeżdżę
Jeśli chodzi o szczegóły chipowania to będą tutaj: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1494
Wszystko (tzn chip i pozbycie się DPF) zostało zrobione w Katowicach w 4GT Wrocławscy i póki co jestem bardzo zadowolony!!
Po przejechaniu 30 km, mogę się podzielić następującymi obserwacjami:
1. spadek spalania! i to duży! na trasie Tychy-Katowice gdzie normalnie mam 6,8l wyszło mi 6,0 oczywiście 30km to za mało żeby wyciągać daleko idące wnioski ale tendencja jest bardzo dobra
2. w aucie jest ciszej, przy tej samej prędkości jest jakby mniej hałasu.
3. przy ruszaniu nie czuć spalin w kabinie, a tak właśnie miałem że jak uruchamiałem silnik i stałem chwile to czuć było spalinami i tego już nie ma! (filtr był strasznie zapchany i z całą pewnością to on był właśnie za to odpowiedzialny)
Pozostałe obserwacje wiążą się już chyba tylko z chipowaniem tzn. nastąpił znaczy wzrost dynamiki w zakresie 2200-3000 obr szczególnie na wysokich biegach, auto przyśpiesza znacznie żwawiej.
Z całą pewnością podzielę się dalszymi spostrzeżeniami jak trochę więcej pojeżdżę
Jeśli chodzi o szczegóły chipowania to będą tutaj: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1494
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Powiedzieli mi że nie wypali już nigdy, że taka jest przewaga zrobienia tego poprzez przeprogramowanie komputera w stosunku do zainstalowania jedynie emulatora. Dokładnie potwierdzę jak już przejadę te 1000 i więcej km.
Tutaj cytat ze strony V-Techu:
'Jeżeli masz problem z filtrem cząstek stałych (uporczywe błędy, konieczność wymiany, kosztowne serwisowanie, auto przeznaczone do sportu), możemy wyłączyć całkowicie obsługę filtra FAP (DPF) we wszystkich nowoczesnych dieslach (praktycznie wszystkich marek i modeli). Filtr można następnie zdemontować bez żadnych problemów czy reakcji ze strony auta - nie będzie żadnych błędów ani awaryjnych trybów pracy, prób regeneracji etc.'
Czyli tak jak jak mi powiedzieli i napisałem wcześniej, komputer nie powinien zainicjować już nigdy więcej wypalania filtra.
Tutaj cytat ze strony V-Techu:
'Jeżeli masz problem z filtrem cząstek stałych (uporczywe błędy, konieczność wymiany, kosztowne serwisowanie, auto przeznaczone do sportu), możemy wyłączyć całkowicie obsługę filtra FAP (DPF) we wszystkich nowoczesnych dieslach (praktycznie wszystkich marek i modeli). Filtr można następnie zdemontować bez żadnych problemów czy reakcji ze strony auta - nie będzie żadnych błędów ani awaryjnych trybów pracy, prób regeneracji etc.'
Czyli tak jak jak mi powiedzieli i napisałem wcześniej, komputer nie powinien zainicjować już nigdy więcej wypalania filtra.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Oczywiście, kolor spalin w normie, nie zostawiam za sobą kłębów czarnego dymu. Na postoju można powiedzieć że wcale nie dymi, także póki co jest dobrze i mam nadzieje, że tak zostanie. Kopcić być może zacznie więcej jak częściowo zaślepię EGR tą uszczelką Fiata bo wtedy znacznie więcej spalin trafia prosto w wydech a nie do powtórnego spalenia.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...