Problemy związane z brakiem, usterkami świateł stop w ZA
Moderator: Sebu$
Problemy związane z brakiem, usterkami świateł stop w ZA
Witam,
mój problem:
pewnego ranka moja zafcia wyświetliła komunikat że spalona jest żarówka stopu, po wyłączeniu zapłonu dodatkowo dawała sygnał dźwiękowy,
wymieniłem żarówki no i check zniknął ale sygnał dźwiękowy pozostał, nie wiecie może jaki jest na to sposób?
mój problem:
pewnego ranka moja zafcia wyświetliła komunikat że spalona jest żarówka stopu, po wyłączeniu zapłonu dodatkowo dawała sygnał dźwiękowy,
wymieniłem żarówki no i check zniknął ale sygnał dźwiękowy pozostał, nie wiecie może jaki jest na to sposób?
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2014, 21:39 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 2 razy.
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
ale check już się nie świeci, tylko ten dźwiękowy został.
Pomimo to zaraz zobacze diody i odepnę na chwilkę akumulator może to coś pomoże
--scalone--
no i nic z tego
po odpięciu akumulatora nic się nie zmieniło
a więc dalej proszę o rady
objawy:
po wyłączeniu zapłonu słychać jakieś "titanie" pi, pi, pi :przerwa:pi, pi, pi :przerwa:pi, pi, pi w sumie 3 razy po 3 "titnięcia"
//edytuj posty a nie pisz jeden pod drugim //BajBus
Pomimo to zaraz zobacze diody i odepnę na chwilkę akumulator może to coś pomoże
--scalone--
no i nic z tego
po odpięciu akumulatora nic się nie zmieniło
a więc dalej proszę o rady
objawy:
po wyłączeniu zapłonu słychać jakieś "titanie" pi, pi, pi :przerwa:pi, pi, pi :przerwa:pi, pi, pi w sumie 3 razy po 3 "titnięcia"
//edytuj posty a nie pisz jeden pod drugim //BajBus
Ostatnio zmieniony 15 cze 2009, 22:19 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
nie mam pojęcia, tak się złożyło że ten sygnał uaktywnił się wraz z check-iem ze świateł stopu.
--scalone--
no i już wiem, sam się teraz śmieję z własnej głupoty .
Sygnał pochodzi z centralki instalacji gazowej która poprzez sygnał dźwiękowy domaga się przeglądu
Diagnoza "fachowców" z serwisu Opla
panie, pan ma wyładowany akumulator i przez to tak "tita" trzeba będzie wymienić i dopiero to się uspokoi
--scalone--
no i już wiem, sam się teraz śmieję z własnej głupoty .
Sygnał pochodzi z centralki instalacji gazowej która poprzez sygnał dźwiękowy domaga się przeglądu
Diagnoza "fachowców" z serwisu Opla
panie, pan ma wyładowany akumulator i przez to tak "tita" trzeba będzie wymienić i dopiero to się uspokoi
Ostatnio zmieniony 15 cze 2009, 22:20 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Problem jak w temacie
Moje autko to wersja Executive 1.8 benz. 2004
Stwierdziłem brak bezpiecznika nr 37 który zgodnie z schematem odpowiada za światło hamowanie.
Co jest grane? Auto niedawno było w warsztacie na wymianie oleju w i może tam ktoś pogrzebał. Po włożeniu nowego bezpiecznika 20 A stopu nadal nie ma i dodatkowo nie gasną kontrolki ABS i ESP.
Czy ktoś z Was może przesłać lub zamieścić fotkę własnej skrzynki bezpieczników najlepiej z wersji EXE dla porównania z moją bo u mnie jest wiele pustych miejsc bez bezpieczników i może to jest przyczyną?
brak bezpieczników o numerach 9 19 27 30 32 37 42 43 44 45 47 48 49 50
Problem rozwiązał się sam; coś nie kontaktowało przy pedale hamulca - przy kolejnym mocniejszym dociśnięciu światła się zapaliły - chodzi prawdopodobnie o włącznik świateł przy pedale - działa bez bezpiecznika nr 37 - kontrolki ABS i ESP zgasły
Problem jak w temacie
Moje autko to wersja Executive 1.8 benz. 2004
Stwierdziłem brak bezpiecznika nr 37 który zgodnie z schematem odpowiada za światło hamowanie.
Co jest grane? Auto niedawno było w warsztacie na wymianie oleju w i może tam ktoś pogrzebał. Po włożeniu nowego bezpiecznika 20 A stopu nadal nie ma i dodatkowo nie gasną kontrolki ABS i ESP.
Czy ktoś z Was może przesłać lub zamieścić fotkę własnej skrzynki bezpieczników najlepiej z wersji EXE dla porównania z moją bo u mnie jest wiele pustych miejsc bez bezpieczników i może to jest przyczyną?
brak bezpieczników o numerach 9 19 27 30 32 37 42 43 44 45 47 48 49 50
Problem rozwiązał się sam; coś nie kontaktowało przy pedale hamulca - przy kolejnym mocniejszym dociśnięciu światła się zapaliły - chodzi prawdopodobnie o włącznik świateł przy pedale - działa bez bezpiecznika nr 37 - kontrolki ABS i ESP zgasły
- Samer
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: 1.8 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Witam.
Kilka dni temu zauważyłem co najmniej dziwne zachowanie czujnika pod pedałem hamulca. To jest ten czujnik który odpowiada za włączenie świateł.
Otóż jak wcisnę delikatnie hamulec auto hamuje, ale światła tego nie sygnalizują. Dopiero mocniejsze hamowanie powoduje włączenie świateł. Można, nawet trzeba, mocniej wciskać hamulec. Niestety jest to bardzo meczące w korku gdzie trzeba często hamować a co za tym idzie auto staje dęba.
Czy czujnik można jakoś wyregulować czy trzeba go wymienić.
Pozdrawiam
Darek
Kilka dni temu zauważyłem co najmniej dziwne zachowanie czujnika pod pedałem hamulca. To jest ten czujnik który odpowiada za włączenie świateł.
Otóż jak wcisnę delikatnie hamulec auto hamuje, ale światła tego nie sygnalizują. Dopiero mocniejsze hamowanie powoduje włączenie świateł. Można, nawet trzeba, mocniej wciskać hamulec. Niestety jest to bardzo meczące w korku gdzie trzeba często hamować a co za tym idzie auto staje dęba.
Czy czujnik można jakoś wyregulować czy trzeba go wymienić.
Pozdrawiam
Darek
Samer, mam to samo. Na niemieckiej stronie, parę razy już linka podrzucali do niej na naszym forum, jest wzmianka o tym czujniku i jak temu zaradzić. Jak znajdę to edytuję i wrzucę link.
EDIT: Proszę bardzo: http://www.langzeittest.de/opel-zafira/ ... halter.php
EDIT: Proszę bardzo: http://www.langzeittest.de/opel-zafira/ ... halter.php