Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
piotrekb83 pisze:Moja sprezarka klimy dokonala zywotu i chce kupic uzywke. Sprezarka to denso 7SB16C 447220-8322. Problem w tym ze na allegro nie umie takiej znalesc i pytanie do was jaka inna (GM, Opel) mozna wsadzic zeby pasowala?
Witam!
Chciałem zapytać o klimatyzację. Niedawno miałem wymianę chłodnicy, nabitą całą klimę. Niestety kilka dni temu na parkingu po włączeniu klimatyzacji zapachniało w samochodzie takim "spawem" (kto kiedykolwiek spawał wie jaki to jest zapach ) i klimatyzacja przestała działać. Tzn. przy próbie włączenia słychać tylko dosyć głośne tyknięcie i tyle w temacie. Jeżeli ktoś miałby jakieś przemyślenia z góry dziękuję.
Ze wstępnej rozmowy z mechanikiem wynika, iż poszła sprężarka, a koszt zakupu i wymiany nie jest już - jak dla mnie - taki mały.
Pozdrawiam!
Mogło dojść do rozszczelniania kompresora klimatyzacji.
Podpiąć jakiś wąż z ciśnieniem powietrza (nie czynnika czasem bo to kosztuje !!) i sprawdzić gdzie syczy albo wodą z płynem do naczyń popsikać gdzie bombluje i pieni.
Jak masz sprężarkę Delphi to zapewne rozszczelniła się obudowa a jak Denso to mogło wywalić zimering uszczelniający oś sprężarki. Jedna i druga awaria wiąże się z praktycnzie regeneracją sprężarki klimy (ceny od ok 350zł) tyle że jak masz Delphi to max kwota to 650zł bo za 800 kupujesz już nową sprężarkę (używki sprawne od 350zł się zaczynają) ale jak masz Denso to niestety zazwyczaj diagnozą jest słowo ZŁOM a nawet jak się nadaje do regeneracji to i tak są to kwoty rzędu 700-900zł. Koszt zakupu nowego zamiennika to ok 1350zł, używki ok 500zł się zaczynają.
A u mnie zastrajkowała cewka od kompresora klimatyzacji...
Włączam klimę, kontrolka się pali, obroty ciut rosną ale kompresor nie włącza się.
Diagnoza w serwisie: cewka. Na chłopski rozum tak by było...
Czy jak podałem im nr VIN i to, że mam układ przewietrzania (nawiewów) BEHR, model, silnik itp. to im wystarczy? Czy są różne cewki?
Mam pytanie. Pokrótce, klima działała, pojechałem do Chorwacji w połowie urlopu przy poruszaniu sie z miejsca na miejsce przy włączonej klimie poczułem swąd jakby guma się paliła. I klima przestała działać. Tel do Polski do znajomego. Diagnoza cewka się popsuła Po powrocie do kraju auto oddane do mechanika. Wymienili bądź naprawili cewkę. Klima działa. Wszystko było ok ze 2 dni. Żona wczoraj pojechała do miasta poczuła swąd podobny i klima siadła. Pewnie cewka ponownie się zjarała. Teraz pytanie. Co może powodować palenie sie tej cewki ? Bo w warsztacie powiedzieli że naprawia w ramach gwarancji ale podpowiedzieli żeby ustalić przyczynę najlepiej bo tak można w kółko naprawiać. Może ktoś się spotkał z takim problemem u siebie ? Z góry dziękuje za odp.
Hej.
Koledzy pomóżcie....
To już trzeci rok się zaczął odkąd kupiłem zośkę. Z klimą od początku były problemy. Najpierw wymiana chłodnicy - poszukiwanie używki co jest największą głupotą. Poszedł oryginał. Później znów wymiana za rok wymiana bo kamień z pod tira przestrzelił ją na wylot. Na szczęście uznano gwarancję. Później łożysko kompresora bo coś zgrzytało. Teraz po 14 miesiącach znów zgrzytanie.
Jednak nie to najbardziej mnie wkurza. Największą wiochą jaką zamontowano w zafirze jest ten buczący/miałczący/bzyczący kompresor. Regeneracja 14 miesięcy temu nic nie dała. Muszę coś z tym zrobić i kropka. Na dodatek czuje jak kliematyzacja zabiera mi z 15% mocy - musi być niezły opór.
Najśmieszniejsze jest to że mam też merivę z Z16SE - 87 koni. Klimy nie słychać i nie czuć spadku mocy - jak to możliwe?
Koledzy i koleżanki - co począć - każdy pomysł wezmę pod uwagę. Może da się wymienić kompresor na inny - lepszy?
majster-b pisze:Hej.
Koledzy pomóżcie....
To już trzeci rok się zaczął odkąd kupiłem zośkę. Z klimą od początku były problemy. Najpierw wymiana chłodnicy - poszukiwanie używki co jest największą głupotą. Poszedł oryginał. Później znów wymiana za rok wymiana bo kamień z pod tira przestrzelił ją na wylot. Na szczęście uznano gwarancję. Później łożysko kompresora bo coś zgrzytało. Teraz po 14 miesiącach znów zgrzytanie.
Jednak nie to najbardziej mnie wkurza. Największą wiochą jaką zamontowano w zafirze jest ten buczący/miałczący/bzyczący kompresor. Regeneracja 14 miesięcy temu nic nie dała. Muszę coś z tym zrobić i kropka. Na dodatek czuje jak kliematyzacja zabiera mi z 15% mocy - musi być niezły opór.
Najśmieszniejsze jest to że mam też merivę z Z16SE - 87 koni. Klimy nie słychać i nie czuć spadku mocy - jak to możliwe?
Koledzy i koleżanki - co począć - każdy pomysł wezmę pod uwagę. Może da się wymienić kompresor na inny - lepszy?
Niestety chyba ten typ tak ma :-/
Weź pod uwagę, że jak jest np. 20 stopni na zewnątrz to kompresor jest zdecydowanie mniej słyszalny niż np. jak jest 30 stopni na zewnątrz...
majster-b pisze:Hej.
Koledzy pomóżcie....
To już trzeci rok się zaczął odkąd kupiłem zośkę. Z klimą od początku były problemy. Najpierw wymiana chłodnicy - poszukiwanie używki co jest największą głupotą. Poszedł oryginał. Później znów wymiana za rok wymiana bo kamień z pod tira przestrzelił ją na wylot. Na szczęście uznano gwarancję. Później łożysko kompresora bo coś zgrzytało. Teraz po 14 miesiącach znów zgrzytanie.
Jednak nie to najbardziej mnie wkurza. Największą wiochą jaką zamontowano w zafirze jest ten buczący/miałczący/bzyczący kompresor. Regeneracja 14 miesięcy temu nic nie dała. Muszę coś z tym zrobić i kropka. Na dodatek czuje jak kliematyzacja zabiera mi z 15% mocy - musi być niezły opór.
Najśmieszniejsze jest to że mam też merivę z Z16SE - 87 koni. Klimy nie słychać i nie czuć spadku mocy - jak to możliwe?
Koledzy i koleżanki - co począć - każdy pomysł wezmę pod uwagę. Może da się wymienić kompresor na inny - lepszy?
Niestety chyba ten typ tak ma :-/
Weź pod uwagę, że jak jest np. 20 stopni na zewnątrz to kompresor jest zdecydowanie mniej słyszalny niż np. jak jest 30 stopni na zewnątrz...
Też się ostatnio na to nabrałem. Klima bardzo głośna ale na zewnątrz ok. 35 st. C
Ostatnio zmieniony 11 sie 2015, 21:32 przez vojti, łącznie zmieniany 1 raz.
Generalnie kompresor słychać w trakcie przyspieszania, mniej słyszalny jest w trasie podczas jazdy ze stałą prędkością (ale też ma lepsze chłodzenie od wiatru).
Trzeba też sprawdzać co jakiś czas czy po włączeniu klimatyzacji załącza się wiatrak...
witajcie, wczoraj nabijałem klimatyzację w mojej zafirce, pan sprawdził mi również nieszczelność w układzie (mB = 17). po odpaleniu klimy do ozonowania dało się słyszeć, że sprężarka chodzi dosyć głośno (klima nie była używana przez długi czas), ale zimne powietrze leciało i było okej
niecałe 2 godziny później przy włączeniu klimatyzacji nie czułem chłodu, oraz sprężarka nie działała, co może być problemem?